Onko Kainuulaisia?

  • Viestiketjun aloittaja kaenuulaenen
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja viera:
Alkuperäinen kirjoittaja Millukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Millukka:
suomussalmelta kotosin mtta tätä nykyä asun etelässä :saint:
Minäkin olen S-salmelta lähtöisin. Kajaanilainen nykyään :)
mistäs päin suomussalmee olit ja mitä ikäluokkaa ;) ties vaikka tuttuja oltais
80-luvun alkupuolella olen syntynyt ja kotoisin yhdeltä syrjäkylältä ihan korvesta :) Entäs sinä?

mä oon -79 ja ihan kirkolta olin. kirkonkylän ylä-asteen kävin :kieh: ollaan oltu tietty samaan aikaan.....
mun pikku veljet on ainakin ollu sit samaan aikaan sun kans :kieh:
 
Minä Kajaanilainen
Just tuossa lounasaikaan kun katsoin ikkunasta ulos, ohi käveli nuori äiti lastenvaunuja työntäen. Mietin vaan, että käyköhän tuokin aina kaksplussan palstalla ja liekö jopa juteltu täällä :) Tosi mukava ois tutustua oikeestikin muihin mammoihin ihan livenä :)
 
muuttaja
Olen syntyperäinen Kajaanilainen, asunut Kajaanissa ja siinä lähellä pienemmässä kunnassa myös ja muutin pois noin 17 vuotta sitten.
Enpä ole oikein takaisin kaivannut.

EN ymmärrä mitä kajaanissa on, miten siellä voi asua ja elää??? Minusta se on niin... kuollut. Kukaan ei käy missään. Se on myös luokkayhteiskunta: duunarit ja akateemiset ovat kokonaan eri kastia eivätkä voi olla tekemisissä toistensa kanssa.

Ihminen arvotetaan sosioekonomisen statuksen perusteella. Alinta kastia ovat vuokrakerrostalossa asuvat yh:t.
Asuin aikoinaan vuorkalla aika huonolla alueella, ja vieressä olevan omistuskerrostalon - samanlainen rumilus - lapset eivät saaneet tulla meidän pihalle eivätkä olla minun lasteni kanssa. Niinpä lapsillani ei ollut kavereita.

Lapsuuskin meni samalla tavalla, että omistustalo oli aidattu eikä meillä ollut lupa mennä eikä olla siellä, mutta sen talon lapset tuli meidän vuokrakerrostalon pihalle...

 
The Titityy
Asuin Kajaanissa 1½ vuotta ja en kaipaa takaisin.
Onhan siellä kaikki palvelut ja kauppojakin hyvin mutta työtä tai koulutusta ei saa. :/

Asuin siis Hoikankankaalla ja Ketussa tuona aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja teeni:
Kotoisin toisesta Kainuun kunnasta!!
Ai muitakin ilmaantui :). Mäkin olen syntyperäinen kainuulainen mutten ole Kajaanissa asunut lapsuuttani. Töitten vuoksi täällä. Mites olet täällä viihtynyt?
Ihan hyvin olen viihtynyt, vaikkakin uusia tuttavuuksia on aika vaikea löytää kun ei ole paikkakuntalainen. Eikä oikein viihdy kerhoissa ym.. Mutta minun mielestä kiva asua!!!
 
muuttaja
Pienten paikkakuntien vitsaus on se, ettei muualta tullutta huolita joukkoon. Ei siellä joukkoon huolita vaikka olisi alkuperäinen kajaanilainenkin, kun maaseudulta kaupunkiin palasin, en saanut kavereita. Onneksi oli työ ja lapset, ne vei aikaa tosi paljon.

Harrastaminen oli lapsillekin vaikeaa. EMme kuuluneet "piireihin" niin ovet oli kiinni... rahalla saa ja mopolla pääsee, mutta sekään ei kelpaa jos ei ole oikeanlainen ihminen kajaanissa ..

ja se kateus. ja se valittaminen. ja se "valtion pitäisi tulla tukemaan tätä ja auttaa meitä" asenne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja muuttaja:
Pienten paikkakuntien vitsaus on se, ettei muualta tullutta huolita joukkoon. Ei siellä joukkoon huolita vaikka olisi alkuperäinen kajaanilainenkin, kun maaseudulta kaupunkiin palasin, en saanut kavereita. Onneksi oli työ ja lapset, ne vei aikaa tosi paljon.

Harrastaminen oli lapsillekin vaikeaa. EMme kuuluneet "piireihin" niin ovet oli kiinni... rahalla saa ja mopolla pääsee, mutta sekään ei kelpaa jos ei ole oikeanlainen ihminen kajaanissa ..

ja se kateus. ja se valittaminen. ja se "valtion pitäisi tulla tukemaan tätä ja auttaa meitä" asenne.
Höpöhöpö!
Ihan kakkapuhetta tuommonen :D
 
myös kajaaniin muuttanut
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja muuttaja:
Pienten paikkakuntien vitsaus on se, ettei muualta tullutta huolita joukkoon. Ei siellä joukkoon huolita vaikka olisi alkuperäinen kajaanilainenkin, kun maaseudulta kaupunkiin palasin, en saanut kavereita. Onneksi oli työ ja lapset, ne vei aikaa tosi paljon.

Harrastaminen oli lapsillekin vaikeaa. EMme kuuluneet "piireihin" niin ovet oli kiinni... rahalla saa ja mopolla pääsee, mutta sekään ei kelpaa jos ei ole oikeanlainen ihminen kajaanissa ..

ja se kateus. ja se valittaminen. ja se "valtion pitäisi tulla tukemaan tätä ja auttaa meitä" asenne.
Höpöhöpö!
Ihan kakkapuhetta tuommonen :D
en nyt sanois höpöhöpö, vaikee on tutustua, saatikka ystävystyä. koko ajan vaan ihmetellään miten sä nyt tänne tulit ja tuo kateus.. muualla en ole kokenut vastaavaa.... ollaan kateteellisia siitä että on sattunut syntymään hesassa

 
Kyllähän tää Kajaani on kieltämättä aika sisäänlämpiävä paikka mutta kaikki palvelut on saatavilla mitä tarvii ja markettikapasiteettia on vaikka isommalle asukasmäärällekin. Töitä on, jos ei nirsoile. Koko 12 vuoden ajan, jonka olen Kajaanissa asunut, olen ollut työttömänä vain omasta halustani. Tällä hetkellä olen vaihtamassa alaa ja töitä näyttää olevan. Jos ei ole, voihan sitä olla välillä kotonakin, kyllä se työstä käy lapsia hoitaa. Ja asuminen täällä on halpaa, ei meikäläisten liksoilla etelässä asuttaisi edes vuokrakämpässä. Täältä saa oman ihan kohtuuhintaan.
 

Yhteistyössä