Onko Kainuulaisia?

  • Viestiketjun aloittaja kaenuulaenen
  • Ensimmäinen viesti
*
Alkuperäinen kirjoittaja muuttaja:
Pienten paikkakuntien vitsaus on se, ettei muualta tullutta huolita joukkoon. Ei siellä joukkoon huolita vaikka olisi alkuperäinen kajaanilainenkin, kun maaseudulta kaupunkiin palasin, en saanut kavereita. Onneksi oli työ ja lapset, ne vei aikaa tosi paljon.

Harrastaminen oli lapsillekin vaikeaa. EMme kuuluneet "piireihin" niin ovet oli kiinni... rahalla saa ja mopolla pääsee, mutta sekään ei kelpaa jos ei ole oikeanlainen ihminen kajaanissa ..

ja se kateus. ja se valittaminen. ja se "valtion pitäisi tulla tukemaan tätä ja auttaa meitä" asenne.
Tähän kommentoin sen verran, että opiskelujen kautta olen tänne tullut ja työnvuoksi tänne jäänyt. Täällä on paremminkin minusta melko tavallista väkeä mm. vaatesnoppaus on vähäistä. Eihän ole niin, että maaltamuuttanut vain itse alentaa itsensä. Kyllä tämä Kajaani vain on pikkukaupunki ja asutusalueet kyllä pullollaan sitä tavallista väkeä. Eihän täällä ole edes niitä hyväpalkkaisia töitä juurikaan, millä sitä statusta nostaa (jos haluaa).

Itse kyllä pitää olla aktiivinen kavereiden suhteen. Kait ne kajaanilaiset on jollakin tavalla arkojakin tutustumaan uusiin ihmisiin. Itse olen saanut naapurin perheistä hyviä kavereita ja ihan vain oma-aloitteisesti leikkipaikalla lähestymällä. Perhekerhosta en kylläkään tykännyt, olin siellä kyllä aika ulkopuolinen. Onhan tuo valtion tukemisenkin toive nyt selvää kun täällä suuren työttömyyden alueella asutaan.

 
kajjjaanilainen
Mä oon maaseudulta kajaaniin muuttanut, enkä kyllä allekirjoita väitettä, että "piireihin" ei pääse ulkopuolisena. Kyllä se on paljon itsestä kiinni, miten sosiaalisia suhteita saa luotua. Mulla ei oo kyllä missään vaiheessa ollut mitään ongelmia saada lapsia harrastuksiin tai harrastaa ite, kun vaan ite on aktiivinen ja reippaasti menee mukaan, ei takuulla kukaan syrji! Töitä vois olla monipuolisemmin tarjolla, muuten tämä on oikein kiva kaupunki, ja ennenkaikkea sopivan pieni.
 

Yhteistyössä