Onko juoksijoita?

no niinhän se sitte mullaki kävi että flunssa iski... :snotty:
voihan räkänennokka.... :|
sain ti ja to lenkit tehtyä mutta muina päivinä en oo uskaltanu. onneksi en uskaltanu ku tuntuu että flunssa vaan pahenee.
tässä sitte menee viikkotolokulla ennenku seuraavan kerran lenkille pääsee.pitää nyt sitte kunnolla parantua ettei tuu takapakkia...ja jatkan sitte siitä mihin jäin.
ilmathan ois mitä parhaimmat lenkkeilyyn.noo,täytyy nyt "nauttia" tästä sisällä olemisesta. :/
mieski lähtee tänään viikon työreisulle niin oon sitte ihan yssikseen lasten kans.
nyt lisää yrttisoppaa,carmolista,valkosipulia ja kaikki maholliset keinot kehiin niin eiköhän tässä pian olla taas terveenä!! :)
 
juu tämä minun juoksu kausi alkoi hyvin mutta nyt vähän laantunut kun tuli takapakkia flunssan kanssa. en ole vielä terve :(

mutta keskiviikkona 7 km lenkki 45 min ja lauantaina 3 km lenkki ei ajalla. nyt pitää sitten ottaa rennosti että flunssa lähtee. grrr....
 
Mulla oli normaali treeniviikko ja sunnuntaina kävin hölkällä. 9 km hölkkäsin: ensin särki alaselkä, sitten polvi ja nyt on niska ihan jumissa. Taisin siinä hölkkäillä hartiat korvissa . :/

Ja lauantaina juoksin salilla juoksumatolla 2 km niin kovaa kuin pystyin. Mutta terveenä olen pysynyt ainakin toistaiseksi *kop kop kop*.
 
dodii,alkaa olla jo hyvä olo,flunssa voitettu!! :)
ke kävin 35min.juoksemassa ja tänään 63min. hyvin kulki.
taas pääsin rytmiin,eikä polvet onneksi vaivaa.
nilkassa joku hiukan kipeä,mua vähän mietityttää että oisko askelluksessa jotain,mistä tuo nilkan lihaskipu johtuu.. :/
toivottavasti ei tuu se penikkatauti joka mua vaivaa aina keväisin... se on ilkeä juttu ku ei voi juosta sillon ollenkaa.
toivotaan että kipu lähtee!! :)
entäs muut,miten menee???
 
ma: 15.5km hölkkä (1h 40min) ja oikea polvi kipeytyi taas :/

to: liityin paikalliseen hölkkäkouluun, jonka tavoitteena ensi kesän Helsinki City Maraton. Siellä sitten vauhtiharjoittelua: juostiin 400m 90% teholla, 3min tauko ja taas 400m 90% teholla, 3min tauko; ja näin mentiin sitten yhteensä 8 x 400m.

pe: 1h 30min kävelylenkki
su: 7,5km hölkkä (45min)

Jotenkin sain uutta innostusta tuosta hölkkäkoulusta vaikkei se kokoonnukaan kuin joka toinen viikko. Tammikuussa siellä tehdään kirjallinen harjoitussuunnitelma kevätkaudelle. Valmentajan mukaan polvikipuni voivat johtua liian tasavauhtisesta harjoittelusta- puhui jotain kiinnikkeistä.
 
ke :35min juoksua
pe: 63min juoksua
sunnuntaina lähin lenkille ja aattelin tehä reilun tunnin juoksulenkin,mutta jalkaan sattu niin kipeäasti,että pakko oli kävellä.... jotenkuten ois voinu juosta mutta ei kannata,ku se vaan pahenis.... :(
nyt pääsen vihdoin ja viimein kuntosalille ja pitää tehä joka päivä kävelylenkkejä. ei vaann taho malttaa kävellä,ku haluttas vaan juosta =)
mutta ku kerta flunssa on voitettu,liikutaan nyt pari viikkoa muullatavoin...
ei se innostus tähän lopu.
tuo jonkulainen maratonkoulu kiinnostas minuaki,mutta ei vaan oo sellaseen aikaa,mies tekee paljo reissuhommia ja ite ku saan lastenhoitajan niin ei viitsi sitä nakittaa montaa tuntia.meitin nuorimmainenki on sellanen että tahtoo vaan äitille alkaa.... :)
 
moi!
aika hilijasta taas tään urheilemisen kans... :|
mulla näet tuli penikkatauti ja se ei näköjään helepolla lähe... :(
aattelin että voin varmasti kävellä pitkiäki lenkkejä ku se ei satu jalkaan,mutta juokseminen ei edelleenkää onnistu joten olin kai väärässä.
pojan minä jokatapauksessa vien joka päivä kävellen kouluun että riittäkööt se sitte päivän lenkiksi. (6km ees-taasx2)
no tään viikon lenkit:
ma: 1h20min + 30min. kävelyä
ti: 6km käveluä
ke:55min + 30min. kävelyä
to:35min kävelyä.
loppuviikon lepäilin.sain taas flunssan.... :snotty:
nyt alkaa flunssa olla ohi,mutta lihakset vähän kipeät. kuntosalille en VIELÄKÄÄ oo päässy,harmi,jospa se ensviikolla onnistus.
kuntopyörällä ku pääsis ajeleen ja muuta lihaksistoa "kuntouttamaan" niin eoi vaipuis kovin "maan alle".....
mutta innostus ois kova,koitan parantaa itteni ja jalkani.
tsemiä muille! :)
 
En tiedä viitsinkö edes kirjoittaa, mutta ei vaan napannut tällä viikolla lenkkeilyt. Aivan veto pois:

Ma: 20 min hölkkää - tai pikemminkin tuskaista räpiköintiä :/

To: uusi yritys, joka sekin tökki 20min hölkkäilyn jälkeen, mutta jatkoin sitten kävellen ja aikaa kului noin 45min

Su: Viikon viimeinen rypistys ja otin tytön mukaan pyörän kanssa ja hölköttelin noin 5km vesisateessa. Ja tänään TAAAAAAS kurkku kipeänä. Oliskohan veto sen vuoksi pois, että koko ajan pieni lenssunpoikanen päällä.

Torstaina olisi taas se hölkkäkoulu ja taidan lekotella siihen asti.
 
Moi :wave:

Minun viime viikko alkoi hyvin, kävin eka kertaa maratonikurssilla ja ekan lenkkin porukkan kanssa

45 min 7,5 km juoksu
ke: kuntosalilla juoksumatto 30 min 15 voimaharjottelu + venyttely
la kuntotesti, sain tietää että maksimisyke tällä hetkellä on 186

eilen kävin 8,5 km peruskuntolenkkin ja 70 minuttia. sain tietää että kun tekee peruskunto lenkkin niin sykke ei saa ylittää 65% maksimisykestä
se tarkoittaa minulle että minun syke pitää olla 125-144 kun juoken peruslenkkin.

(186-64)*0,65+64 =144


Kaikkea kivaa oppii maratonikoulussa

:) :)
 
To: hölkkäkoulussa taas oli into päällä... 1km verryttelyhölkkää. Sitten juostiin 80%:n teholla 3 x 2km ja 3min tauot välissä. Ja lopuhölkkä 1km. Siellä on muutama kova juoksija ja itse myönnän olevani kilpailuhenkinen ja he pistävät ikään kuin ylittämään omat sietorajat B)

La: juoksin 35min lenkin
 
tämä viikko menny hyvinki kävelyn merkeissä. eli
ma: 1h + 45min kävelyä
ti: 35min. kävelyä
ke: 1h+ 40min. kävelyä
to: 30 + 40min kävelyä
pe:45min kävelyä
la: 1h 10min. kuntosalia ja 20min. juoksua
su:1h kävelyä
-liikuttu on mutta juosta en oo pystyny.lauantaina kokeilin 10+10min mutta se ei ois kannattanu sillä penikkatauti paheni...
pakkoko se on alkaa levolle vähäks aikaa,siihen ei vissiin muu auta,mies ainaki niin sano.en kestä |O
mutta hiihtoa alan harrastaan kuhan pääsen vain ja kuntosalia...
 
Mä jätän nyt lenkkeilyn suosiolla kevääseen, salilla käyn normaalit treenit, eli spinningiä, pumppia yms.

Oli kyllä hyvä tietää tuo sykeraja mianjo. Mulla on maksimisyke kuntotestin mukaan 187, eli ihan liian korkealla on sykkeet kun käyn lenkillä (ka 150 +- 5). Millähän ilveellä ne sais alemmas, hitaammin tuskin voi enää hölkätä :p . Ehkä ne siitä treenillä putoo?
 
Tässä ohimennen kysyn teiltä jotka on ennenkin juossut pidempiä matkoja talvella, niin mikä on hyvä vaatetus talvikeleihin? Kesällä oli ihan hyvät kamppeet mut nyt ku mittari näyttää välillä -10 niin ei löydy mitään hyvää vaatetta! Kevyttoppis on liian kuuma, ei pidä tuulta ja hiostaa, muilla sitten paleltuu... Onko kellää kokemusta esim Erätukun juoksupuvusta vai mikä ois hyvä??? sellanen ei kovin kallis...
Alkaa tympii lenkit vaatetuksen takia :(
 
tälläviikolla olen kävellyt.sauvakävellyt ja käynyt kuntosalilla,mutta juosta en oo pystyny,edelleen vaivaa penikkatauti.ensviikolla meen kuvaukseeen jos ei ala paraneen. nyt oon oksentanu viimeyönä joten levätä täytyy tämä ja huominen.
jos sulla kränä on juoksutrikoot,pistä alle urheilukerrasto.mulla on graftin ja rukan kerrastot ja molemmat on hyviä. sitte lämpimät juoksusukat. mulla on brikon hiihtopuku joten sitä oon käyttäny kans lenkillä kovilla pakkasilla. alle urh.kerrastoja
 
ma: 45 min kävely+ juoskua, polvi reistaili vielä vähän
ke: 2.30 h shoppailua turussa, ei tuttu kaupunki niin tuntui kuin että olisin kävelly samaa katua edestakaisin. Olin työreissulla.
la: 1,5h kuntosalia (siinä oli 15 min lämmitelyä crosstrainerilla ja 10 min juoksua matolla (1,5 km))
su: 60 min juoksua

Minulla on urheilu kerrosto alla, kesä juoksu housut ja sitten kuorihousut päällä, ylävartalolla on kerrosto ja pitkähihainen ja tuulitiivis takki.

sykke saa ainoastaan alemmas kun treenaa peruskuntoa, näköjään käyt aika paljon spinnigillä ja vedät aina kovaa... sykkeen saa alemmas kun harjoittaa sen peruskunnon enemmän. Näköjään sinulla on hyvä "voima" syke.
 
noniin... viimeviikon "saldoa"

ma: kävelyä 1h (kaverin kans)
ti: kävelyä 35min+hiihtoa 6km (28min) -rauhallisesti =)
ke: kävelyä 35+35min ja kuntosalia 1h 15min
to:-
pe:-
la: shoppailtiin miehen kans monta tuntia ja uintia
su: kävelyä + hiihtoa 12km-49min.
-edelleenkää en voi juosta.jalka on kuvattu,ke saan tietää,mikä siinä on. kävellessä,hiihtäessä ja kuntosalilla jalka ei vaivaa.
 
Ti: 6km juoksu
To: Hölkkäkoulussa vauhtiharjoittelua (200m 80%:n teholla, 100m ylämäkeen täysillä, 100m hölkötellen x2 =800m) Ja tämä 800m:n kiekaus toistettiin yhteensä kolme kertaa. Lisäksi 1.5km:n alku ja loppuverryttelyt = yhteensä 5.4km

Pe: pyöräilin 35km
 
viimeviikkkosta:
ma:kävelyä 1h10min
Ti: kävelyä 1h5min + hiihtoa 12km
ke:kävelyä 1h
to:kuntosalia 1½h
pe: kävelyä 1h15min
su:kävelyä 1h15min
-ed.kävelypainotteista.kokeilin eilen juosta ja kipua ei juurikaa tuntunu jalassa,mutta ainaki viikon lepoa vielä ja jalanhierontaa,niin eiköhän tästä pian päästä juoksemaan,niin kyllä himottas :D
 
Ti: 6km pyöräilyä
La: 4.5km juoksua (vesisateessa...)

ja siinä se sitten olikin :eek: Olen hiki päässä vain ommellut, kun joulu on käsityöläisen kulta-aikaa (seli seli seli seli seli....)

Täällä olisi Uuden Vuoden juoksu -tapahtuma 31.12 ja ajattelin siihen osallistua. Matkat olisi 5.5km ja 11km ja tällä treenillä taidan jolkottaa tuon lyhyemmän.
 

Yhteistyössä