Onko joulukuisia?

Mymmyryy ja Mae : Voi ei, olen niin pahoillani =( Se näissä pinoissa on, että sitten aina joku putoaa, ja se on aina yhtä inhottavaa ja kurjaa ja surullista :'( :hug: Toivottavasti toivut pian ja pääset uuteen yritykseen.. Vaikka eihän se tässä vaiheessa lainkaan lohduta :(

Aluna: olikos sulla ollut keskenmenoja? Mulla sama kaamea pelko, km marraskuussa viikolla 6-7. Odotan kuin kuutanousevaa että pääsisin pidemmälle tässä raskaudessa, LUULEN että pelko hellittäisi sitten hieman. Alavatsavaivoja mulla on myös, mutta jotenkin niitä en osaa pelätä. Mä pelkään oireiden loppumista - siitämä syksyllä "tiesin" että kesken menee, sanoin miehellekin että tää ei tuu kestämään - ja parin päivän päästä alkoi vuoto. Nyt on kyllä aika lupaavaa rintojen kipuilua ja pahoinvointia =) Tänään koulussa ruumiinavauksessa (no jee..) meinasin oksentaa, ja se ei kyl ole mulle ollenkaan tyypillistä. Aika kallis ultra sulla muuten! Missä päin asustelet? Mä kävin tänään Lahdessa, ja maksoi Kelan korvauksen jälkeen 80e.

Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa =)

Petite-te tuskin jostain sukkahousuista haittaa on, mutta eihän sitä alavatsaansa kannata litistellä ehdoin tahdoin.. Eiköhän se oma olo kyllä kerro; epämukava olo paljastaa ettäliian kireää on.

suunapäänä.. Miten jossain on noin paljon ultria??!! Uskomatonta! Meilläkin tarjotaan vain yksi, viikolla 11-13. Tietty joissakin neuvoloissa kätilöt saattaa ultrailla jos laitteet löytyy, mutta mä ehkä laskisin vaan lääkärin tekemiä ultria. En sit tiiä miks; onhan ne kätilötkin rautaisia ammattilaisia. Mutta eivät käsittääkseni esim vaginaalista uä:tä tee ollenkaan, jolla alkuraskaudessa kyllä paras näkyvyys.
 
Tervetuloa uusille :flower:
Meidän kaupungissa saa kaks ultraa ja tietty tarvittaessa usempia. Mietin sitä alkuraskauden ultraan menoa yksityiselle, mut kai mä jaksan oottaa sitä "ilmasta". En oo aikasemmillakaan kerroilla käynyt kuin noissa kahdessa.
Me ei olla kans kerrottu vielä muille kuin mä mun parhaalle kaverille. Eli mieheni kanssa puhutaan "salakielellä" jos lapset tai joku muu sattuu oleen lähistöllä ja on pakko jostain asiasta mainita. Mieli tekis kyllä huutaa asia koko maailmalle, mutta malttia vaan. Parhaalle kaverille kerroin, kun kerrotaan lähes kaikki jutut ja sit on olkapää johon nojata (miehen lisäks ) jos jokin menee vikaan. No, toivottavasti saan vaan hehkutella sille onneani =)
Mulle on kyllä iskemässä flussa tai jotain. Nenä ei vielä vuoda, kurkku on yhä hieman kipee ja viluttaa aika ajoin. Meillä on nuo lapsukaisetkin flunssassa, joten jos se vastustuskyky tässä alkuraskaudessa laski, niin olen heti saanut tartunnan heiltä. Panadolin oon uskaltanut pari kertaa ottaa, mut ei sitten muuta. Toivottavasti ei pitkity.
 
voiko tää olla jo totta, että masu pullottaa etenkin iltaisin aikalailla?!?!?? Ei mulla esikosta huomannu kuin joskus rv15 paikkeilla, että masu on kasvanut. Nyt tän kyllä huomaa paljon aikaisemmin. Kasvaako masu paljonkin nopeammin kuin ensimmäisen lapsen odotuksessa? On tullut jo mieleen kuvia, että oliskohan masussa enemmän kuin yksi...no, toivottavasti ei sentään, sillä se yksikin riittäisi mainiosti ;)
 
Tänään sattu ikävä juttu. Vedin pihalle mennessä portaissa aika pahasti selälleni ja löin alaselän portaaseen. nätti mustelma tuli :/ Säikähdin pikkuisen puolesta aika tavalla, mutta toivottavasti siellä on edelleenkin kaikki hyvin.
Mies alkaa pikkuhiljaa totutella ajatukseen ensimmäisestä. Se tuntuu vaan olevan niin mystinen juttu hälle, kun ei se vielä näy mitenkään, niin ei oikein usko todeksi. Mua rasittaa kun se on niin ylisuojeleva. En saa edes kauppakasseja kantaa =) Ihana toinen. Rasittaa vaan, kun se ei oo oikein lemmekkäällä tuulella ja mulla hyrräis himot :p Mä varoitin sitä et jos meinaa pihdata koko raskausajan niin mähän kasvan umpeen :LOL:
Toivottavasti se pääsee nyt sen yli ennen pitkää. Onhan se tietysti uusi ja vähän pelottava asia hällekin, et mun sisällä on meidän rakkauslapsi :heart:
 
Onneksi en taida olla ainoa, kenellä on myös iskenyt flunssa päälle. Tänään kauhea kurkkukipu ja päänsärky. :| Yhden panadolin otin tänään, muuta en sit ole uskaltanutkaan ottaa. Lisänä vielä pahoinvointia, joten olo aika kurja tällä hetkellä.

Mä en osaa koko raskausasiaa vielä oikein sisäistää kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Eikä oikein tiedä mitä odottaa, mikä on normaalia ja mikä ei ym.. Gyne aika on varattu 19.4, joten ehkä sitä silloin viimeistään tajuaa että jotain tuolla masussa (toivottavasti) kasvaa. :) Pari kirjaa tuli postissa eilen. Olenkin niitä ihan innoissani tänään kahlannut läpi.

Meillä kuuluu 2 ultraa, mutta lääkärit kuulemma tekevät jopa 5, jotka vakuutus sitten maksaa. Mä siis olen ulkoplussalainen (euroopassa kuitenkin), mutta kiva lukea omalla äidinkielellään muiden kokemuksia. =) Löytyykö täältä ketjusta muita ulkoplussalaisia?
 
caffee mullakin on iltasin maha tosi turvoksissa.. jos liikun iltasin missään niin kellekkään ei jää epäselväksi ettenkö olisi raskaana :LOL: ekaa odottaessa ei ollut mahaa paljon ollenkaan.. pieni kumpu ilmestyi jossain 25 viikon paikkeilla, mutta neiti olikin jossain selässä piilossa ;)

mä oon kertonut vanhemmille ja läheisimmille ystäville vauvan tulosta.. vaikka keskenmenon pelko on ihan hirveä.. varsinkin kun ei ole kummempia oireita. pahoinvointi on siitä kivaa että tietää pienellä olevan kaikki kunnossa.. :heart:

mutta juu kait sitä vois koittaa mennä nukkumaankin välillä..
 
nasulle, tervetuloa ja onnea :heart:

Aubrieta, minulla on takana kaksi keskenmenoa rv 10. ja 12. Tuossa jälkimmämäisessä sikiön kehitys oli loppunut jo viikolla 7. Vielä olisi muutama "piinallinen" viikko edessä, jonka jälkeen voin hiukan huokaista. Minusta tuntuu että jos tämä menisi kesken,mieheni ei varmaan enää suostuisi yrittämään viidettä. Onhan meillä jo 4 ihanaa lasta. Toivon kuitenkin sydämestäni että pienokainen pysyisi matkassa ja "iltatähtemme" saisi kaverin...Meidän paikkakunnalla ei ole mahdollista varhaisultraan, Tammisaaresta löytyi lähin(jonne menen myös synnyttämään). Eli Etelä-Suomessa asustellaan..

TähtiTaika, olen kertonut raskaudesta äidilleni ja parhaalle ystävälle. Voin jo kuulla anoppini kommentin " no men härregyyd!!!" =) , kun asia hänelle paljastuu. Hän sanoa pamautti neljännen ristiäisissä, "no niin, enää ei sitten lapsia tule, kun vihdoinkin tuli se poika" :kieh: No, ihan mukava ihminen, mutta sanojaan ei aina oikein osaa valita..

DoB Itse en pysty enää kahvia juomaan ollenkaan, mutta eikös se suositus ole että maximissaan 3 kuppia päivässä, korjatkaa jos olen väärässä. Ettei nyt ainakaan yhdestä kupillisesta ole mitään haittaa.

Caffee81. Kyllä täällä ainakin maha pömpöttää ihan kunnolla, pitää jo vähän katsoa mitä laittaa päälle, ettei kaikille tarkkasilmäisille paljastuisi. Ei se ensimmäisen kanssa näin nopeasti pullahtanut.

Täällä tuntuukin olevan paljon näitä flunssaisia. Tekee kyllä olon tukalaksi jos vielä kärsii pahoinvoinnista. Minä muuten sain korvatulehduksen pari päivää ennen plussaamista, tuli varmaan kuumetaudin jälkitautina. Olin reilun viikon antibioottikuurilla ja nyt iski taas flunssa.
Eli minulla ei tunnu olevan tällä hetkellä mitään vastustuskykyä. Pitäis varmaan alkaa syömään jotain vitamiinejä. Syöttekö te muut??

 
Heippa! Tulin kanssa vakoilemaan teitä ja ehkä hieman haikeanakin muistelemaan omaa vuoden takaista joulutontun odotusta! :heart: Voin tasan tarkkaan tietää miltä teistä,jotka keskenmenon ootte nyt kokeneet tai sitä pelkäätte tuntuu,itselläni meni kaks perättäin kesken ja sitten kun viime keväänä plussasin niin oli kyllä aika kamalaa se alkuvaihe kun kokoajan sai pelätä,vaikka kuin yritti olla urhea.

No hyvinhän kaikki sitten loppujenlopuksi meni ja joulutonttu syntyi 1.12.2007 rv 37+6 synnytys oli TOSI helppo eikä edes sattunu! En kerenny saamaan mitään muuta kun ilokaasua ja sitäkin vaan avautumisvaiheen lopussa.Kaikenkaikkiaan synnytys kesti 6h ja eka lapsi on kyseessä.

Odotus oli välillä NIIIIIIN rasittavaa kun tuntu että aika matelee ja oli jos jonkinlaista vaivaa ym... mutta sitten kuitenkin se oli aivan taivaallisen ihanaa! :heart: :heart: Mikä ihanempaa kun aamulla herätä ja köllötellä sängyssä ja tunnustella kun vauva riehuu mahassa... :heart:

Sillon kun vauva oli muutaman kuukauden ikäinen ja itki paljon iltaisin niin päätin että saa luvan olla viimenen...noh, nyt kuitenkin tuntuu että jos sitä sittenkin sen toisen taas haluais.... :ashamed: pikkuruinen kuume iskemässä... ;)

Mutta nyt ei muuta kun voimia teille kaikille ja tarrasukkia pienille! :hug: :hug:
 
Plussatestin tein viikko sitten ja vielä tikkuun pissiessänikin ajattelin, että kunhan nyt teen kun olen "myöhässä". Ja aivan äimänkäkenä tuijotin kahta vahvaa viivaa. Kuinkas nyt näin? Lapsettomuustaustaisena kun näitä kahta ensimmäistä on oikein tekemällä tehty, niin en todella tajunnut odottaa, että ihan ehtimättä edes hurrrjasti toivoa, voisi saada plussan. Mutta niin kai se normaalisti menee.
Takana myös yksi km viikolla 7+, joten hiukan jännitän tässä vielä. "Onneksi" minäkin pääsen jonkinlaisella riskiryhmästatuksella ultraan jo ensi viikolla, kun viikkoja on kasassa 7+4, niin toivottavasti sieltä sitten saa hyviä uutisia ja hiukan mielenrauhaa.
LA olisi tälle meidän kolmoselle 1.12.

Mutta siis joko nyt jollakin joulukuisella maha alkaa pömpöttää? Ekan kanssa aikanaan oikein odotin, että alkaisi näkyä, mutta kun syyskuussa synnytin, niin toukokuussa meni vielä vanhat vaatteet ja aivan tuskissani odottelin pääsyä mammavaateostoksille.

Ja flunssapiiriin ilmoittaudun myös. Pyjama, villasukat, villapaita ja TÄKKI eivät tunnu pitävän tämän taudin aiheuttamaa palelua poissa... ja täällä kotona värjötellessäni en enää malttanut olla "pinoutumatta" tänne. :) Töissä on sentään sen verran kiire aina, että saa hillittyä intonsa huudella uutista katoilta.
 
Pahaolo sen, kun jatkuu ja pahenee vain! :x |O Parin tunnein välein pitää jotain syödä, että pysyy kurissa. :/ Kokoajan kyllä kuvottaa, mutta jos unohdat syödä, niin tuntuu, että laatta lentää. :x :$ YÖKS!

Ei tänne purnaamista kummempia. :LOL:
 
tervetuloa joukkoomme vumpe =) Elikkäs tänä tuleva lapsokainen on teidän kolmas, jos oikein sun kirjoituksestas ymmärsin.

DoB mä juon yleensä päivässä sellaiset 3-6 kuppia kahvia, mutta nyt olen sit vetänyt tiukan linjan 2 kuppiin. Tekee välillä tiukkaa ja tuntuu, etten osaa enää mitää lehtiä lukea, kun ei ole sitä tuttua ja turvallista kahvikupposta kädessä :(

Onko teillä minkälainen tausta tässä raskausjutussa eli yritittekö pitkään ja tuliko ihan luomuna tärppi? Meillä esikko tuli heti, mut tätä kakkosta tehtiinkin (siis ihan oikeasti se tuntui jo välillä tekemiseltä) 13kk. Mä jouduin ottamaan Clomit avuksi, koska mun elimistö oli ihan sekaisin ja kierto heitteli miten sattuu eli en sit ovuloinu. Juuri kun olin jo menettämässä kaiken toivon siihen, että Clomien avulla onnistais niin tämä 5. Clomikierto toikin kauan odotetun tuloksen :heart:
 
DoB
Onnea Vumpelle :flower: Mulla ei maha vielä pömpötä, iltaisin on vaan turvoksissa. Toivoisin, että ei alkaisi vielä pitkään aikaan näkymäänkään niin ei tarvitsisi kertoa esim töissä.

Caffee81 meillä tärppäsi yk6 ja ihan luomuna. Olin ihan satavarma ettei siitä kierrosta edes tärppää kun jäi yritys aika vähäiseksi, kiitos miehen työkiireiden, mutta onnistui sitten kuitenkin :) Olen tosi iloinen että onnistui näinkin nopeasti, tuntuu että nykyään tosi monilla pareilla on ongelmia tässä asiassa.

Tänä aamuna oli ekan kerran vähän huono olo :x Onneksi jäi siihen aamuun, nyt on ihan normaali olo. Mulle kyllä toi kahvin rajoitus tuntuu joka aamu yhtä vaikealta....kun on tottunut juomaan sen 4 kuppia heti aamusta :p

 
no niin...tämän päivän kuulumisia:
aamulla oli semmosta vaaleanpunaista tuhru vuotoo enkä osannu olla huolissani..tossa puol kolmen pintaan paperiin jäi veristä vuotoo ja lähin päivystykseen..selitin asian NAISlääkärille ja minua tieten itketti asia..kysyi että miksi sinä tänne tulit?mikä tässä sinua itkettää?tämä kuullostaa luonnon mukaiselta abortilta!sanoin että kun tämä olisi nii toivottu ja itken sen takia jos tulee kesken..ei tuntunut´asiaa ymmärtävän :( ..noh,nyt sitten odotellaan verikoe tuloksia,jos on paljon raskaushormonia olen raskaana ja jos ei niin en ole..mutta hänen mielestä olen saanut keskenmenon..huomenna vielä gynelle tarkistukseen. :'( :'( ..ei mukavin keskiviikko päivä minulle
 
HEIPS!

Täällä olisi yksi lisää, joka voisi varovaisesti liittyä joukkoon mukaan. Elikkäs plussailin tuossa sunnuntaina eka kerran ja joka päivä (tänään sai olla viimeinen :D) olen yhden plussan testannut ! Neuvolaan soittelin ja toukokuun alkuun sain ajan sinne. LA olisi kuulemma 5. tai 6. joulukuuta, siinä paikkeilla :) Varasin ajan myös varhaisultraan ensiviikolle mutta en ole vielä varma uskallanko sinne mennä. Haluttaisi kyllä kovasti ! Onko kukaan muu menossa vastaavaan?
 
Voi ei angelia :hug: , olipa kyllä tosi tökeröä käyttäytymistä lääkäriltäsi!! Ja pitäisihän nyt ammatti-ihmisen olla tietoinen siitä että verinen vuoto voi johtua muustakin kuin keskenmenosta. Toivotaan ettei olisi mennyt kesken.. :hug:
 
Olen jo odotellut, että tämä ketju ilmestyisi odotuspuolelle! :D Kirjoittelin itse tiiviisti viime vuoden joulukuisissa, ja meidän joulutonttutyttö sitten syntyi vähän jälkijunassa tänä vuonna tammikuussa B) Onnea kovasti kaikille plussanneille ja hyviä vointeja sinne joulukuuhun saakka! :wave: Ainakin itselleni tämä palsta oli varsinainen henkireikä, ainakin viimeisen kolmanneksen aikana. On mukavaa jakaa kokemuksia, iloja ja murheita muiden samassa raskausvaiheessa olevien kanssa.

Vielä kerran lämpimät onnittelut Teille kaikille omaa joulutonttua :xmas: odottaville! :hug:
 
lisäystä tuohon minun kertomukseen...ei sitä turhaa varmaan lueta lääkäriksi..soitti nyt verikokeen tuloksesta ja ilmoitti:koe oli positiivinen joten raskaudesta tässä on kyse..joo-o...taisin jo asiasta hänelle kertoa.. :headwall:
huomenna sit tiedetään onko oikeessa paikassa jne.
 
Angelia olen todella pahoillani, että olet joutunut moisen ääliön lääkärin käsiin. Eikö teillä ole gynen päivystystä, että olisit edes saanut tavata jonkun asiasta jotain tietävän (nyt taisit joutua ihan vain kenen sattuu päivystävän käsiin)?
Kun itselläni oli 7+ viikoilla se km, niin kodalle osui ihan ihana lääkäri, joka varasi mulle heti itse siitä soittaen ajan lääkkeelliseen tyhjennykseen seuraavalle päivälle (sanoi puhelimessa ajanvaraajalle vielä, ettei tällaisen asian kanssa kukaan halua odottaa päivää kauempaa). Mun piti sanoa sille, että ei olisi niin myötätuntoinen, sillä haluaisin päästä kotiin itkemään sen sijaan, että aloitan hysteerisen itkun jo siinä heti, enkä sitten pysty ajamaan autoa.

Mutta siihenkin ammattikuntaan tosiaan mahtuu monenlaista tallaajaa. Onneksi itselle on tähän asti tökeröimmät osuneet kohdalle just silloin, kun uutiset on olleet hyviä ja itse kaikkein vahvimmilla.

Toivottavasti sulla Angelia tuo vuoto on jotain muuta kuin km ja huominen tuo hyviä uutisia mukanaan. Peukkuja ja hali.
 
tein positiivisen testin 31.3 ja olen ollut koko auvoisen odotuksen todella kipeänä.ensin viikon kova kuume.siinä sivussa sairasti koko meidän muukin perhe.kerkisin olemaan kaksi
päivää kuumeetta ja jouduin taas meneen lääkärille tällä kertaa sain antibioottikuurin kun oli angiina ja poskiontelotulehdus.olen jonkinlaisessa kierteessä oli meinaan kolmen kuukauden aikana kolmas kerta kun sain nuo samat taudit :/ taitaa olla tälle vuodelle enemmän sairasloma päiviä kuin työssäoloja :whistle:

meille odotellaan neljättä ja kun odotin tuota edellistä niin kaksi viikkoa plussaamisen jälkeen meillä oli kummipojan ristiäiset eikä minulle enään silloin mennyt mitkään omat vaatteet mahasta kiinni.olin mahdottaman turvoksissa alusta asti ja ensimmäinen odotuskuva kun olen neljännen kuun alussa ja sivuprofiilissa on jo kunnon pystyssä töröttävä maha.ystäväni jolla on kaksoset oli täysin varma ,että siellä on pakko olla kaksi tulossa mutta lopulta yksi poikavauva putkahti maailmaan kahden isosiskon iloksi :heart:

tuo tunne ja pelko keskenmenosta on tuttua ja niin se vaan on jälleen itselläkkin aikaajoin mielessä jos vähääkään muljaisee tai on muita ylimääräisiä tuntemuksia =)
toivon meille kaikille voimia selvitä tästä henkisesti piinaavasta alkuraskaudesta :hug:

 
:wave: Täällä yksi uusi plussaillut.

Meillä nyt pukkaa sitä neljättä lasta toivottavasti. 17.4 on ultra niin saadaan tietää onko oikeasti tulossa meille vauva vai kasvaako taas väärässä paikassa. Keskenmenoakin tässä jännittelen taas kun niitäkin on muutamia elämän varrelle sattunut. Haamu viivaa kun näytteli tuo testi ja minkään näköisiä oireita raskaudesta ei ole. Eli ei ole lainkaan odottava olo. Ensimmäisistä kun tuli heti kaikki oireet ennen kuin testiäkään olin tehnyt. Mutta jos kaikki on hyvin niin la olis 5.12.

Ja kaikille jotka hieman vuotelevat ja kärsivät alavatsakivuista tai haamuviivoista ;) . Teille lohduksi että nuo asiat kuuluvat asiaan joillakin. Itselläni tuon kolmosen odotus aikana tuli kaikki vaivat tutuksi ja silti kaikki oli hyvin ja nyt tuo 8 kuinen neiti on tuossa terveenä tuhisemassa. Eli ei heitetä kirvestä kaivoon liian aikaisin. Eihän! =)

Ja osanottoni kaikille keskenmenon saaneille. Itseäni on lohduttanut aina se kun eräs lääkäri sanoi aikoinaan että ne jotka kesken ulos tulevat, ovat niin pahasti vammaisia etteivät kykenisi täällä elämään. Ja meillä kun on todistettavasti sellainenkin lapsi tullut niin olen onnellinen ettei tarvitse tehdä päätöksiä enää raskauden keskeyttämisistä. Eli sen jälkeen luonto on huolehtinut kaikki elämään kykenemättömät yksilöt pois kohdusta ajallaan. Vaikka kyllähän tuo keskenmeno aina siltikin kirpaisee, kun noita lapsia haluais ja niitä yleensä meilläkin on pitkään ja hartaasti tehty. Mutta toivon teillekin niitä tulevia raskauksia ja ihania hetkiä vauvan kanssa. :hug:
 
DoB
Paljon onnea uusille plussanneille :heart:

Angelia voi ei :hug: Mistä noita noin tökeröitä lääkäreitä löytyykään?! Ja vielä NAISlääkäri! Olen tosi pahoillani puolestasi! Toivottavasti kuitenkin selviää että kaikki on hyvin ja pieni matkassa mukana :heart:

On tää yhtä odotusta sinne ekaan ultraan saakka....mun mies kysyy joka päivä, että onks siellä sun mahassa ihan varmasti se vauva :D
 
hei kaikille ja onnea niin uusille kuin "vanhoillekkin" plussanneille..minä joudun tämän ketjun nyt jättämään,kävin tänään gynellä ja vahvistui että keskenmeno on tullut :( ..mutta toivottavasti teillä muilla olisi enempi tuuria..hyvää kevättä kaikille
 

Yhteistyössä