Onko joulukuisia?

Uskaltaisinkohan tänne jo ilmoittautua. Testi tehty äsken: kaksi viivaa, haalea tosin, mutta kuitenkin... 7.12 olis meillä ilmeisesti suuri päivä. Ei kyllä vielä uskalla hehkuttaa kovemmin. Keskeytynyt keskenmeno takana 12/07.
 
B-7
Minäkin.testi tehty kp 28 ja 32 ja riippuen kierron pituudesta(yleensä ollut 28-30)la sijoittuu 6-8.12.08 tai jotain sinne päin :LOL:
Jännittää vaikkei tässä ekaa kertaa olla pieniin päin =)
 
Onnea kaikille raskautuneille.. Täytyy tulla tänne vähän fiilistelemään, kun poika syntyi 17.12.2007 ja la oli 25.12-07. Vastahan sitä itsekin heilutteli sitä testitikkua miehen silmien edessä ja pomppi tasa jalkaa. Ja näin vuoden jälkeen tulos tuhisee tuolla pinniksessä.
Onnea kaikille joulumammoille matkan varrelle :heart:
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut plussista!

coffee81, kiitos listasta! Meille on tulossa viides lapsi, ja tällä kertaa viimeinen. On se jännä miten sitä on aina tämän raskauden kanssa yhtä ihmeissään. Täytyy kyllä sanoa, etten uskalla edes ajatella miten sukulaiset ja jotkut ystävät suhtautuvat, kun kuulevat että meille on tulossa taas vauva..

DoB, minä varmaan kanssa varaan ajan alkuraskaudenultraan. Takana on myös kaksi keskenmenoa, niin jotenkin sitä haluaa varmistua kaikesta.

TähtiTaika, ei minullakaan oikeastaan oireita kauheasti ole, kuin juuri tuo väsymys. Mielialanikin on ihmeen tasainen, kun "normaalioloissakin" räiskyy enemmän.Toisaalta tässä ollaan vielä niin alussa, että niitä oireitakin ehtii vielä tulla. Mitään yrjöämistä minä en kyllä kamalasti kaipaisi.

Kello on näköjään taas vaikka mitä, kai sitä täytyy malttaa painua pehkuihin..
 
Heippa!

Onnea kaikille plussanneille :flower:

Ilmoittaudun tänne, vaikkei la olekaan ihan vielä tiedossa. Mutta aika varma olen että se on joulukuussa =)
Olen 28v neljättä odottava opiskelijaäiti. Lapset poika -97, poika -99 ja tyttö -02. Asumme maalla Etelä-Suomessa. Km:n (11/07) jälkeen piiiiitkistä kierroista ei tahtonut löytyä ei tolkkua, järkeä eikä ovista. Sain jo terolutit ja clomifenitkin, mutta terot syötyäni totesin että jaa, ei se vuoto alakaan, tein testin ja totesin että positiivinenhan tuo on =) Eli clomit oli kohdallani tehokkaat lääkkeet, kun purkki kaapissa riitti raskautumiseen. Kierto josta aloin odottaa oli yli 60 päivää varmaan, joten lasketun ajan määrittämiseen täytyy käyttää ultraa.. Sinne olisi aika ensi viikolla. Jännää =) TOivon todella että raskaus olisi silloin jo pidemmällä kuin 6+3 jolloin edellinen meni kesken. Km:n pelko roikkuu kyllä liepeessä varmaan nyt koko raskauden ajan.. Raskausoireet on kyllä niin selkeät, että aika toiveikkain mielin tässä ollaan.
 
tervetuloa mukaan aubrieta, mymmymyy ja petite-te =)

Toivotaan kaikille joulukuussa syntyville masuasukeille tosi pitäviä jarrusukkia :heart:

Ihanaa, että tähänkin ketjuun on jo tullut niin paljon kirjoittelijoita. Mäpäs taidan päivittää tuota meidän listaa nyt heti, ettei se unohdu.

Omassa masussa tuntuu taas vähän hassulle, ihan kuin jotain siellä kuplisi :) Onkos teidän masuasukeille tullut jo kutsumanimiä?
 
caffee81: Meillä ei vielä käytössä oikein mitään kutsumanimeä, kun tuntuu jotenkin niin epärealistiselta koko tilanne. Mistään muusta en tietäis olevani edes raskaana, jos ei olis raskaustestiin niin vahva plussa. :ashamed:
 
coffee81: ei meilläkään vielä mitään kutsumanimeä... Taitaa mennä perinteen mukaan niin, että kysäistään raskauden puolivälin tienoilla tulokkaan sukupuolta, ja se kutsumanimi muodostuu sitten pikku hiljaa kun potkujakin jo tuntuu. Mulla sama juttu kuin TähtiTaikalla, että on jotenkin aika epärealistinen olo vielä. Rinnat on kyllä kipeät, ja oksettaa iltaisin, mutta aika lievääpä oireilu vielä on. Ja onneksi on, kun pitäisi koulussakin jaksaa käydä...
 
Hei kaikille!
Minäkin VAROVASTI ilmottaudun mukaan porukkaan! Tein äsken erittäin herkällä liuska testillä testin ja sain siihen 2 viivaa, toinen tosi haalea mutta toivotaan että vahvistuu!
Menkat ei varsinaisesti ole myöhässä vielä kun kp27 menossa mutta noita oireita löytyy ja jotenkin sellainen vahva olo ollut tärpistä jo jonkin aikaa.
Mulla oli tm raskaus alkuvuodesta ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin Helmikuun alussa, nyt toivon että pikkuinen pysyis masussa ja ei olisi tm!
Laskurin mukaan olis kait LA 14.12 ja synnyttämään menen SASiin.

äittä-67
 
Täällä yksi lisää! :wave: Pari päivää sitten plussasin ja La sijoittuu johonkin sinne joulukuun alkuun. Laskurin mukaan 8.12. Toista pienokaista odotellaan. Esikoistyttö syntynyt lokakuussa
2006. Kovasti on toivottu ja odotettu tämä tuleva murunen! :heart: Oireita löytyy enemmän kuin esikoisen odotuksen kohdalla näillä viikoilla. Paleltaa, tuntuu kuin kuume nousisi, väsyttää ja heikottaa. Mutta kaiken kestää kun tietää mikä palkinto odottaa! :D Onnea muillekin plussanneille ja rutkasti vauvaliimaa pikkuisille jotta pysyvät menossa mukana!
 
Moi!

Muutama muukin viime vuoden joulumamma käynyt tervehtimässä ja nyt minäkin. Plussatestin uskalsin tehdä pitkän odotuksen jälkeen 13.4. ja lasketuksi ajaksi sain 7.12. Terve ihana esikoistyttö syntyi 18.12. Nauttikaahan raskausajasta varsinkin te esikoisen odottajat. Kaikki on niin ihmeellistä ja uutta ja paras lahja ikinä tulossa :heart: :heart:
 
Täällä myös joulutontun odottaja :wave: Laskurin mukaan olis itsenäisyyspäivänä LA, mutta on niin epäsäännöllinen kierto et on varmaan hieman myöhemmin.
Huomenna olis viikkoja kasassa 5 :heart:
Vuosi yritettiin ja heti kun luovuttiin jo melkein toivosta niin tärppäsi :D
Kolme testiä piti tehdä ennenkuin uskoin asian todeksi. ja vieläkin välillä epäilyttää. On jo kyllä sen verran oireitakin, et pakko uskoa. Tissit on välillä niin kipeät et ei voi pitää rintsikoitakaan kun tuntuu et hankaa.Kuvotusta ympäri vuorokauden ja unikin maistuu =) Mut en valita, niin kauan tätä odotettiin!! Nyt kun vaan kaveri pysyis kyydissä loppuun asti. En vaan millään malttaisi odottaa ekaa ultraa :D
ja esikoista siis odotellaan.
 
jatkampa vielä tähän :D :D
Meillä on siis semmoinen tilanne vielä, et mun vanhemmat on toivoneet lapsenlasta jo vuosia ja me ollaan toitotettu aina et me ei lapsia haluta. Pikkuhiljaa ne on siihen tyytyneet ja ovat jo oikeestaan lakanneet toivomasta. Tää vuosi, mitä me yritettiin, pidettiin edelleen samaa linjaa. Ei kerrottu kellekään et yritys on päällä. En halunnu joutua selittelemään joka kuukausi et vauvaa ei edelleenkään kuulu. He on siis edelleen siinä uskossa et niitä kaivattuja lapsenlapsia ei tule ikinä.
Voi tulevalla mummolla mennä äitienpäivänä kakku väärään kurkkuun, kun pannaan eka ultrakuva onnittelukortin väliin, jos ehditään sitä ennen ultraan päästä. Tuskin maltan odottaa niitten ilmeitä. Ukki voi ottaa ja pyörtyä :LOL:
 
DoB
Perjantaita kaikille! Ihanaa kun alkaa viikonloppu! Me ollaan lähdössä kyläilemään kavereille, jotka myös odottavat esikoistaan. Voi olla että riittää aika paljon juteltavaa :D

Kaikille uusille tervetuloa ja kovasti onnea :heart: Ja kiva kun vuoden takaiset joulumammat käyvät meitä katsomassa :flower:

Meillä ei ole sen kummempaa kutsumanimeä pienelle kuin öttiäinen :)

Oireita on ilmaantunut vähän lisää, rinnat on tod arat ja väsyttää sekä palelee koko ajan. Mikään ei vielä kuvota, onneksi! Mahaa turvottaa etenkin iltaisin. Ultraan tuntuu olevan vielä ikuisuus......no ehkä se 21.4 sieltä joskus tulee. Oletteko te muuten jo soitelleet neuvolaan? Mä en ole, ajattelin jos soittaisin vasta kun olen käynyt siinä ekassa ultrassa.
 
DoB
Suunapäänäpersienäkuulostaa aika ihanalta äitienpäivä lahjalta :heart: Me ajateltiin myös kertoa sukulaisille ja miehen äidille äitienpäivänä. Mun vanhemmille asia paljastettiin melkein heti kun mä en pysty salaamaan niiltä mitään, etenkään näin isoa ja ihanaa asiaa :heart: Eli täällä on jo puolet tulevista isovanhemmista ihan sekaisin onnesta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja DoB:
Suunapäänäpersienäkuulostaa aika ihanalta äitienpäivä lahjalta :heart: Me ajateltiin myös kertoa sukulaisille ja miehen äidille äitienpäivänä. Mun vanhemmille asia paljastettiin melkein heti kun mä en pysty salaamaan niiltä mitään, etenkään näin isoa ja ihanaa asiaa :heart: Eli täällä on jo puolet tulevista isovanhemmista ihan sekaisin onnesta :D
Mäkin haluisin hirveesti kertoa, mut mies toppuuttelee et vasta ekan ultran jälkeen :D
Mä en malta odottaa :D :D Pitäisi soittaa ja varata se aika sinne ultraan et pääsen sit kans ennen äitienpäivää.
 
Tein positiivisen testin 31.3 joten taitaa mennä la. jonnekkin joulukuun loppu puolelle.En ole vielä tarkistellut kun olen maannut kovan kuumeen ja flunssan kourissa koko viikon :ashamed:
Meille muuten odotellaan neljättä ikiliikkujaa :wave:
 
DoB
Vo Aluna :hug: Onpa tyhmää jos sukulaiset/ystävät suntautuvat teidän onneen tökerösti! Ensinnäkin mitäs se muille kuuluu kuinka monta lasta teillä on ja eikö lapset ole lahja eikä mikään kirous/paha asia?! Helppo sanoa mutta älä välitä :flower: Minä myös haluaisin viisi lasta :) Sehän on vain ihanaa kun lapsilla on sisaruksia. Ainakin mulle omat sisarukset (3) ovat kultaakin kalliimpia sydänystäviä :heart:
 
Aluna: Onpa kyllä ikävää, jos sukulaiset/ ystävät eivät osaa iloita teidän puolesta. :( Meillä toisen lapsen kohdalla anoppi vaan tokaisi kerrottuamme ilouutisen, että "Oliko vahinko!?" :eek: Ja ihan suunniteltu raskaus oli. =) Pahalle kyllä silloin tuntui... :'( Saa nähdä mitä nyt sanovat. Äitini jo ihan odottaa kuulevansa vauvauutisia. On jo pari kertaa kysellyt joko on pullat uunissa. :LOL:
 

Yhteistyössä