Onko joulukuisia?

Jospa minäkin uskaltautuisin liittymään joukkoon mukaan... Vaavi on ollut tänne tervetullut pari vuotta, syksyllä selvisi miksei sitä meille ole kuulunut, ja nyt saimme sitten ekan plussan hoitojen ansiosta:) Haamuilin ekan kerran viikko sitten torstaina, verikokeesta saimme raskaudelle varmistuksen tiistaina. LA olisi 15.12, ja synnytys Naistenklinikalla.
Tämä alkuvaihe on todella pelottavaa,mutta koitan kuitenkin välillä vähän nauttiakin ja toivoa että vaavin tosiaan syliimme saamme!

Mukavaa viikonloppua muille joulukuisten odottajille!
 
Onko tänne tehty mitään listaa joulukuisista? =)

Mulla tuli esikoisesta 16kg mutta lähtöpaino aika matala. Kaikki tosin tippui nopeasti ja miinuksellekin mentiin ennen kuin poitsu täytti vuoden.
Toivottavasti tästä raskaudesta ei kuitenkaan tulisi noin paljoa.

Kahvia yritän myös rajoittaa nyt siihen 2-3 kuppiin päivässä mutta kohta se varmaan jää kokonaan. Esikoisesta oli ihan hirveä pahoinvointi ensimmäiset viikot ja todella toivon ettei nyt tulisi ihan sellaista oloa. Pitäisi kuitenkin pystä esikoinen hoitaan ja ulkoilemaan hänen kanssaan.
 
Nasu24 , kyllä voit jatkaa liikuntaharrastuksias ihan rauhassa. Mitään uutta repäsevää ei suositella, mut vanhoja harrastuksia kyllä voi jatkaa. Tiedän että jotkut kovasti harrastavat tuota liikunnan lopettamista lapsen etujen kannalta, mutta mielestäni lapsen eduksi on mielestäni ennemminkin äidin hyvä kunto ja mieli, eli jatka vain hyvillä mielin. :D Ja lohdutukseks että mulla alko tuosta kolmosesta oireet vasta seitsemännellä viikolla kun olin jo käynyt raskauden toteamis ultrassa. Nytkään ei mitään oireita tunnu olevan, mut eihän hättäillä ja murehdita vielä. Viimeks kaikki oli hyvin vaikka vuotelin ja supisteli kaiken aikaa tuonne 11 viikolle asti ja muutkin oireet oli tosi lieviä.

Kiva kun joukkoon joulukuisten liittyy koko ajan lisää väkeä. On kiva jakaa kokemuksia pitkin odotusaikaa.
 
Tää jatkuva nälkä on ihan järkyttävää. BMI on jo muutenkin 36 et eipä paljon tarviis painon nousta. sais laskeakin ihan reippaasti... :ashamed:
Maha on ihan kauhea pallo jo nyt, ihan kunnolla turvoksissa. Viikkoja kuus ja näytän siltä et olis jo vähintään 20 :ashamed: :ashamed:
Ihan hirvittää mennä sinne neuvolaan ekaa kertaa kun ne alkaa valittaa tästä painosta kuitenkin. Nyt jo ahistaa.
 
Pitäisköhän tuota pinoutua :)
Viikkoa ennen menkkojen alkua tein testin, kun oli niin hirveesti raskausoireita. Negan odotin tulevan, vaan plussahan sieltä tulla tupsahti. Nyt sitten 3 plussatestin, veritestin ja ultran jälkeen on pakko uskoa, että raskaana ollaan. Tosin viikkoja on 4+3, että ihan alussa ollaan.
Mulla on erittäin aggressiivinen endo, jonka takia on tehty 12 laparoskopiaa. Raskautta yritettiin vuoden verran.
Mulla on ennestään poitsu 01/03, jonka kanssa muutin Espooseen ihan vähän aikaa sitten.
 
heippa mäkin voisin liittyä seuraan eli tämä tuleva on mulle neljäs lapsi ja laskettu aika olisi 8-9 joulukuuta.....menen parin viikon päästä yksityiselle ultraan koska kaveri piirissäni on ollut nyt niin paljon kesken menoja ja tuulimunia niin haluan vielä varmistaa että on eloa masussa! missäs päin te meinaatte synnyttää? ite meen varmaa tohon hyvinkäälle.....enhän varmaan muualle ehtiskään nyt nuorimmainen synty 25min sairaala pääsyn jälkeen ja tyttö on nyt puol.vuotias eli aika nopeesti tulee tää neljäs meiän perheeseen :)
 
heippa kaikille ja voisin tähän pinoon itseni änkeä!?

eli ekan haamun sain jo keskiviikkona ja tänääm jo vahvempi viiva! alussa mennään eli nyt 4+5 mutta päivät menee onneks nopeasti!
meillä on kaksi keskenmenoa takan ja nyt yhden välikierron jälkeen heti tärppäsi! :heart:
minulla on ennestään tyttö mutta miehelle tämä on esikoinen! LA olis kai 14.12 :heart:

 
Miten ihmeessä tuo vau.fi laskettu aika- laskuri laskee tuon ajan?? onko ketään muu sillä laskenut? Viimeiset menkat alkoi 13.3.2008 ja se laskee sen niin, että olisin raskaana 5+2, mutta miten päin vaan lasken niin saan itse 4+2.. onko laskuri väärässä vai minä itse??
 
Huomenta kaikille!

Täällä olisi yksi tänä aamuna plussannut. Pikkukakkonen olisi tulossa ja LA laskurin mukaan 24.12! Tänään siis vasta 3+3 jos oikein laskin. Vieläkös mahtuisi mukaan? Muutama tuttu näyttää myös olevan tuolta vauvakuume-puolelta =)
 
HEI

Ilmottautuisin mukaan. Haamun testasin alkuviikosta. Netin mukaan laskettuaika olisi 17.12.2008. Mutta en luota tuohon päivään kun kierto oli ihan sekaisin ja kaikki erimittaisia.
Toivottavasti tämä kehittyy kunnolla. Tämä on neljäs raskaus mutta huomenna tulee vuosi kun jouduin kesketykseen kun kehitys oli loppunut pariviikkoa aikasemmin.
 
Tervetuloa uudet joulumammat! :D

Täällä lisää oireita. Rintoihin on alkanut koskea sillä lailla, että olisivat täynnä maitoa. Todella raskaan oloiset. Ja nännit!! :eek: Aivan kuin niissä olisi kiinni pyykkipojat! |O :kieh: Ja aina pitkät päällä. Ihanaa... :D
Ja paino on noussut jo 2kg... :ashamed: :whistle: Ja masukin kai turvoksissa, kun mies huomautti, että maha näkyy jo!! :eek: Viikkoja en nyt tarkalleen muista. Jotain 6+ tällä hetkellä.
 
mukavasti on taas tullut lisää porukkaa ketjuumme :heart:

Tikruliini onnittelut plussasta! Taidettiin olla samassa ketjussa...

Omaan oloon ei mitään uutta...Eilen ei ollut päivällä eikä illallakaan yhtään mitään oireita ja tämä aamukin meni ihan kuin ei olisi raskaana-tunnelmissa. Nyt on sit hiukka etova fiilis. Pitää taas juoda vettä niin helpottaa.
 
Tarttis varmaan tilata neuvolaan aika. Toivottavasti tuosta edellisestä raskaudesta ei tarvitsisi paljon puhua. On aika arka asia minulle edelleen. Mutta onneksi on kaksi lasta mitkä sitten taas vie huomion neuvolan jälkeen.
 
TERVETULOA UUSILLE JA ONNITTELUT PLUSSASTA! :flower: :heart:
Paljon jarrusukkia, liimaa ja enkeleitä matkalle mukaan!
Tosiaan ihan kivasti on nyt tullut lisää uusia tänne!

Minä ite tein vielä tänään ihan piruuttani yhen testin ja viiva alkoi heti näkymään siinä, tosin tietenkin haaleena mutta minuutin kuluttua oli yhtä vahva ja tumma kuin kontrolliviiva!
Tm raskaudessani mä en missään vaiheessa saanut noin vahvaa ja tummaa viivaa testiin joten siinä mielessä mulla on nyt tosi rauhallinen olo.
Keskenmenosta en ole vielä alkanut murehtimaan/pelkäämään koska sille nyt kumminkaan ei sit voi mitään jos niin käy.
Mulle tuli eilen tosi kamala pahoinvointi kohtaus, en tiennyt että miten olis ja pyttyäkin kävin moikaamassa mutta ei tullut ulos mitään.
Onpahan ainakin merkki siitä että jotain siellä masussa tapahtuu.
Rinnat on kasvanut ihan sairaasti ja tosi arat/kihelmöivät ovat.
Niin, ja sen olen nyt huomannut että jos menen oikein kyykkyyn/kumaraan niin alamaha kyllä huomauttaa siitä, silleen vihalsee tai miten sen ilmaisis!?

Jep, mut nyt pitää mennä nauttimaan auringosta!

äittä-67 &"minicooper" 4+6 kait, tai jotain
 
Onnea veeruska77!! :heart: Niin se yllättää.. :D

Ja onnea sekä tervetuloa kaikille muillekin uusille joulutonttujen odottajille!! :xmas: :heart:

Tässä juon päivän toista kahvikupposta ja ahh kun se onkin hyvää! :p Nyt olen rajoittanut kahvin juonnin 2-3kupilliseen päivässä ja täytyy myöntää että maistuu paremmalle kuin juo harvemmin. Mutta todennäköisesti jää kyllä kokonaan pois aika pian..
Esikoiselta en voinut sietää edes kahvinhajua pari viikkoa plussaamisesta ja miehellä oli ongelmia sen keittämisessä/juomisessa kun mua äklötti jo haju.. :LOL:
Muutenkin ällötti lähes kaikki, pahimpina suklaa (ja silloin juuri joulu...), porkkanakakku (jota jäi päättäjäisjuhlista...) sekä suolapähkinät. Näiden pelkkä näkeminen sai jo yökkimään.
Tuntuu niin hassulta nyt kun ajattelee mutta kohta varmaan taas samanlaista... :x :D

Mutta onneksi on hyvä syy kärsiä... :heart: :heart:

# Tuisku ja Hippu rv 4+5 #


 
Uskottava se kai on! Iloisena liityn seuraanne toisen lapsen piskuinen alku masussa. =) 2.12. lienee lähellä laskettua aikaa. Olo on kuin olisin ensimmäistä kertaa liikenteessä, ensikoinen putkahti maailmaan jo -01 ja melkein tässä uskokin jo loppui toisen suhteen... Mutta toiveikkaana (ja myös pahoinvoivana) täällä nyt! Mukavaa kevättä kaikille!
 
DoB
Onnittelut uusille joulumammoille!

Tikruliinille paljon onnea tähän matkaan, tosi ikävää että viimeksi kävi noin :hug:

Täällä närästys vaan jatkuu ja maha on kun ilmapallo ;) Ihme turvotusta vaikka olen syönyt ihan saman verran kuin ennenkin ja urheillut normaalisti. Eilen tuli kunnon pahoinvointikohtaus töissä, onneksi se mein parissa tunnissa ohi. Väsymys on aika hurjaa |O
Vielä reilu viikko varhaisultraan....

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä