Onko joku eronnut miehestään sen äidin takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kikki

Vieras
Mies on muuten tosi ihana, maailman paras isä ja hyvä puoliso. Tai on niin kauan, kunnes tulee kyse sen äidistä. Äitinsä suhteen on ihan täysin voimaton, aina sanoo, että tällä kertaa panee vastaan, mutta lopulta se on anoppi joka vie voiton.

Anoppi on kaikinpuolin kamala ja ilkeä ihminen. Kymmenen vuotta ollaan oltu miehen kanssa yhdessä, ensimmäiset vuodet tulin anopin kanssa toimeen, sen jälkeen yritin sietää häntä ja hänen käytöstään ja nyt tilanne on ihan räjähdysherkkä. En ollenkaan jaksa anoppia ja hänen juttujaan.

Anoppi puuttuu jokaiseen asiaan, jokaiseen suunnitelmaan, jokaiseen tapahtumaan meidän elämässä. Ei voi ymmärtää, että me ehkä haluamme tehdä oman mielemme mukaan, emme hänen mielensä. Olen ihan loputtoman kyllästynyt riitelemään ja kiistelemään jokaisesta pikkuasiastakin. Vaikka kuinka yritän aina ottaa asenteen, että annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, niin raja tulee vastaan jossain vaiheessa. Viimeinen anopin tempaus oli käydä tyhjentelemässä vierailunsa aikana meidän kaappeja ja heittämään tavaroita roskikseen.

Meillä tapellaan anopin takia ainakin kerran viikossa, ja tappelut eivät ole mitään pieniä. Anoppi valehtelee, salailee ja sitten oikein ilkkuu minulle, kun saa tahtonsa läpi jälleen kerran. Nyt esim. ei voi kertoa minulle/meille aikataulua, kun on mieheni kanssa lähdössä pariksi päiväksi sukulaisen vuosipäiville. Ei voi edes kertoa missä hotellissa ovat yötä, eikä sitä millä junalla ovat menossa ja tulossa. Mies on monta kertaa kysynyt, ( anoppi siis varasi heille liput ja hotellit) mutta anopin vastaus on, että onko sillä niin kovasti väliä, kyllä sen sitten aikanaan näkee.

Minä en enään jaksa tätä ja vaikka miestäni rakastankin, niin karmea anoppi tuntuu päivä päivältä painavan vaakakupissa enemmän ja enemmän. Onko mitään enään tehtävissä vai pitäisikö sitä ihan suosiolla luovuttaa?

Meillä oli ero todella lähellä. Ongelmia aiheutti sekä anoppi että appiukko. Ihan hirveää aikaa...

nykyään ollaan kuitenkin onnellisesti edelleen yhdessä,ja appivanhemmat elävät omaa elämäänsä,ilman meitä.pakolliset synttärit ym sentään kestetään.

Koeta jaksaa,kyllä tilanne vielä muuttuu. keksi joku keino,jolla pääset éroon´ anopista. nimimerkillä kokemusta on.....

Miksei miehesi pistä välejä poikki äitiinsä?
Itse en anoppia kotiini päästäisi jos tilanne olisi tuo. Löisin vaikka oven nenänedestä kiinni tai soittaisin poliisit.
puollustaako miehesi äitiäsi?

Mies kyllä puolustaa minua, mutta eipä se anoppia juuri hetkauta. Ja sitten anoppi saa aina tilanteen käännettyä sillä tavalla, että minulla on syyllinen olo.

Mies ei halua täysin katkaista välejä äitiinsä, hänellä anoppi toki on mukava ja ihana, mutta ne pahimmat haukkumiset ym. tapahtuvat aina niin, ettei mies ole kuulemassa. Lapsenlapsille mummo on ihan mukava ja tuo aina valtavan kasan lahjoja ja herkkuja ja lapset kyllä hänestä pitävät. Mummolassa emme tämän tilanteen vuoksi käy ollenkaan, anoppi vierailee meillä aina silloin tällöin. Mutta sitä elämää saa sujuvasti sotkettua sähköpostilla, puhelimitse ja tuttujen kautta.

Minä sanoisin miehelle, että tukkii äitinsä suun tai sitten muuttakoon takaisin äidin hoiviin.
Kerro miehellesi että pinnasi on täysi.
Meillä mies pisti pelin jäähylle hetkeksi anopin takia. Tilanne muuttunut ""sovinnon"jälkeen
niin että ei anopin kanssa paljon tervehdyksiä enempää sanota.
tietääpähän ainakin olla hiljaa. Tai puhuu anoppi minusta muualle kaikkea, mutta.. Jotkut ihmiset vaan on kamalia.

Luulisin, en tiedä tosin, että tuskin kukaan anopin takia oikeasti eroaa.

Syyhän on se että mies / nainen ei ymmärrä laittaa rajoja äidilleen joka puuttu hänen suhteeseen / kiusaa hänen kumppaniaan.

Ei itsessään se että anoppi on ääliö, vaan että hänen jälkikasvunsa arvomaailma on kieroutunut kun ei osaa/halua puolustaa omaa perhettään oman sukunsa henkiseltä väkivallalta.

• Tykkää
Reactions: tytsi-89

Yhteistyössä