En keksi järkevää otsikkoa, mut toivon, et lukisitte...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miniä

Vieras
Olemme muuttamassa vuokralle anoppini ok-taloon. Anoppi itse työskentelee ulkomailla ja käy kotona harvakseltaan, ei järin pitkiä aikoja kerrallaan ja työsopimusta on tälläkin hetkellä neljäksi vuodeksi eteenpäin, hänellä siis.

Nyt kun tässä muuttoa suunnittelemme, anoppi ilmoitti, että hän haluaa, että hänen huoneensa säilytetään häntä varten, ymmärsin siis, ettei siihen kosketa ollenkaan...jotta saa asua siinä aina kun tulee käymään kotona.

Noh, meni vähän pasmat sekaisin.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että anoppi asuisi sitten niinku "meillä", kun tulee käymään kotimaassaan välillä, sekä tietty järjestäisimme hänelle aina siksi aikaa oman huoneen käyttöönsä, mutta...
että kokoajan tämä huone pitäisi olla, niinkuin se on nyt?
Siis hänen sisustuksensa ja tavaransa on siellä.
Hankaloittaa aikalailla sitten meidän majoittumista siihen taloon...on kuitenkin yksi "päähuone", eikä mikään sivusoppi.
Ähh.

Vaatiiko anoppi kohtuuttomia vai olenko minä nyt ymmärtämätön?
Itse kerkesin mielessäni jo sisustaa sen tytön (7) huoneeks, jossa olisi yksi sänky ja joka näin ollen kätevästi muuttuisi aina tarvittaessa "anopin huoneeksi" ja tyttö muuttaisi siksi aikaa aina muualle...eikö se voisi olla ihan ok vaihtoehto, sillä anoppi olisi käymässä ehkä kerran tai kaksi vuodessa?

Anoppi kyllä sanoi sen verran tiukasti tuon "pyyntönsä", että epäilen, onko siinä sijaa vaihtoehdoille...

Mun mielestä jos vuokra on nimellinen, anoppi voi vaatia mut jos vuokra on lähes normaalitasoa, hän on kohtuuton. Mä en kyllä tuohon suostuisi kuin väliaikaisratkaisuksi, mutta kukin tavallaan.

Riippuu siitä maksatteko ihan kunnon vuokraa vai jotain nimellistä,.. Jos maksatte kunnolla niin silloin anoppi ei voi mun mielestä vaatia moista. Mut jos meette sinne puoli-ilmaiseksi niin sitten on eri asia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä jos vuokra on nimellinen, anoppi voi vaatia mut jos vuokra on lähes normaalitasoa, hän on kohtuuton. Mä en kyllä tuohon suostuisi kuin väliaikaisratkaisuksi, mutta kukin tavallaan.

Asuisimme talossa halvalla, sen voin sanoa, mut ihan sillä tarkoituksella, että lähivuosina ostaisimme sen sitten itsellemme.
Tiedän, että jos talo olisi meidän, ei hän enää vaatisi omaa huonetta, mutta näinkö täytyy mennä kuitenkin vuosia? Ei helppoa, sillä tilaa ei ole liikaa.
Mietin jo, pistänkö pakin päälle...:ashamed:

Samaa mieltä edellisten kanssa, eli jos asuisitte asunnossa nimellisellä vuokralla ja vähän ikäänkuin "tuvan vartijoina", niin silloin on kohtuullista, että anoppi sanelee tuollaisen säännön. Mutta jos maksatte kunnon vuokraa, niin sitten menisin muualle, ellei sopimukseen päästäisi.

Eikö siellä ole mitään muuta pienempää ja vähemmän keskeisellä paikalla sijaitsevaa tilaa, jonka voisi jättää anopin huoneeksi?

otat kuvan huoneesta, muutat sen tytölles sopivaksi, ennen kuin anoppi tulee kylään (siis ilmoittanut tulostaan) kaivat kuvan esille, muutat huoneen järjestyksen kuvan mallin mukaiseksi. helppoa, eikä tiukkisanopille tarvi sanoa mitään. :D

jos se anoppi on aina pitkiä aikoja pois niin eikö sen huoneen vois sen tietämättä sisustaa oman maun mukaan. sit kun se on tulossa takasi, niin laittaa huone entiseen kuntoon? Ottaa vaikka kuva huoneesta ennen ku sen muuttaa niin osaa laittaa sit takasi.

Henkilökohtaisesti, mä en suostuisi. Mutta kun en tiedä teidän perhesuhteita niin ei siitä sen enempää.
Jos kuitenkin oisitte muuttamassa, niin olisiko mahdollista pyytää anoppia siirtymään kamoineen päivineen johonkin toiseen huoneeseen. Viittaan siis siihen kun mainitsit että tällä hetkellä on yksi talon "päähuoneista".

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mihin olit ajatellut laittaa ne anopin tavarat? Onhan toi kieltämättä vähän hankala tilanne.

Anopin tavaraa on nyt koko talo vielä täynnä, enkä tiedä, mihin hän aikoo kaiken roudata, mut se on selvää, ettei sinne meidän tavarat joukkoon mahdu, enkä ala elämään hänen irtaimistonsa keskellä.

Anoppi on ollut kusessa talonsa kanssa, kun ei ole saanut sitä myytyä, ollut myynnissä kauan ja meillä nyt asiat näyttäis menevät silleen, että voisimme muuttaa siihen ja ostaakin myöhemmin. Pidämme paikkakunnasta ja kaikesta siellä, ihan siltä pohjalta, mut olisihan se pelastus anopillekin.

Alkuperäinen kirjoittaja miniä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Asuisimme talossa halvalla, sen voin sanoa, mut ihan sillä tarkoituksella, että lähivuosina ostaisimme sen sitten itsellemme.
Tiedän, että jos talo olisi meidän, ei hän enää vaatisi omaa huonetta, mutta näinkö täytyy mennä kuitenkin vuosia? Ei helppoa, sillä tilaa ei ole liikaa.
Mietin jo, pistänkö pakin päälle...:ashamed:

Pistä, ja äkkiä!

Ensin anoppi vierailee, sit ei saa hommattua kivaa asuntoa kun muuttaa pysyvästi takas, teillä onkin kiva laajennettu ydinperhe hamaan perunkirjoitukseen. Tai jos muuttaa niin puoli sukua ravaa omilla avaimilla kuin kotonaan. Ja jos vaihtaisitte lukotkin, mitään ei saa muuttaa sisällä eikä ulkona "kun se on aina ollut..." ja ette kai te Taina-mummin tuomaa taulua /ylikasvanutta pensasta hävitä... :whistle:

Lapselle olisi talossa toinenkin huone vaihtoehtona? Jos kuitenkin aiotte talon mahdollisesti ostaan parin vuoden sisällä niin mun mielestä anoppi vois pitää huoneensa. Ikuisesti en itsekkään tuohon järjestelyyn suostuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsytysmaximus:
otat kuvan huoneesta, muutat sen tytölles sopivaksi, ennen kuin anoppi tulee kylään (siis ilmoittanut tulostaan) kaivat kuvan esille, muutat huoneen järjestyksen kuvan mallin mukaiseksi. helppoa, eikä tiukkisanopille tarvi sanoa mitään. :D

:D :D

Yhteistyössä