Onko ihminen tyhmä jos ei tajuu matikkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tampio too
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tampio too

Vieras
Joillekin matikka on niin helppoa ja toisille - kuten mulle -se on kidutusta ja erittäin epämiellyttävää jos tulee tilanne ettei tajua eikä osaa laskea jotain varsinkaan toisten ihmisten edessä.
Mun mielestä mä ne ole tyhmä vaikka en olekaan hyvä matikassa, mutta onko teidän mielestä tyhmyyttä jos ei ole matemaattista ajattelukykyä?

No vähän riippuu.

On tyhmä jos ei tajua ihan yksinkertaisimpiakaan laskutoimituksia, ei vaikkapa kaupassa pärjää hintojen, vaihtorahojen jne kanssa, ei pysty hoitamaan tilejään, verojaan jne, joutuu elämässään ongelmiin laskuvaikeuksien takia.

Niin sit joo, on jo tyhmä.

Mut jos ei nyt derivointi ja kolmannen asteen yhtälöt mee niin ei se niin justiinsa oo.

no täällä yks tampio jolla matilla oli 6 päästötokarissa. perus yhteen/vähennys/jako/kertolaskut menee, tosin kertotaulukin kuudesta eteenpäin aika heikoisti.. Mut kyllä minä olen pärjännyt tälläkin taidolla ihan myyntitöissäkin, siihen asti kunnes kassakone tilttaa :D

Minulle on matematiikka ollut läpi elämän ja kouluvuosien tuskien taival.Tasokurssit olivat silloin kun olin yläasteella.Ihan hyvä juttu, että sait oman tasoista opetusta, mutta myöhemmin ammattiopinnoissa on ollut todella haastavaa selvitä matematiikasta, kun oli joitain asioita, mitä ei koskaan esim keskikurssilla käyty läpi, vaan kuuluivat laajaan oppimäärään.
Toivon todella, etteivät lapseni saa minun matikkapäätä ja joudu samaa kärsimystä matematiikan opiskelun kanssa läpi käymään.
En tiedä olenko tyhmä, mutta tähän asti on selvitty ja jopa sairaanhoitajaksi aikoinani valmistuin ja lääkelaskut läpäisin....

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
No vähän riippuu.

On tyhmä jos ei tajua ihan yksinkertaisimpiakaan laskutoimituksia, ei vaikkapa kaupassa pärjää hintojen, vaihtorahojen jne kanssa, ei pysty hoitamaan tilejään, verojaan jne, joutuu elämässään ongelmiin laskuvaikeuksien takia.

Niin sit joo, on jo tyhmä.

Mut jos ei nyt derivointi ja kolmannen asteen yhtälöt mee niin ei se niin justiinsa oo.

Onneks tällaselle tampiolle on olemassa noita ammatti-ihmisiä jotka osaa hoitaa noi mulle liian monimutkaset verojutut, siten et mä niistä jotain hyödynki :D

Mulle matikka on aina ollut yhtä tuskaa....Alkoi jo ala-asteella, no ylä-asteella sain sen sentäs nostettua seiskaan päästötokariin...Mut silti, mä en vaan tajunnu niitä juttuja vaikka kuin koetin |O Kyllä mä sellaisella perusmatikalla oon tässä elämässä pärjänny..... :whistle:
Enkä koe olevani ( kovinkaan ) tyhmä B)

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Minulle on matematiikka ollut läpi elämän ja kouluvuosien tuskien taival.Tasokurssit olivat silloin kun olin yläasteella.Ihan hyvä juttu, että sait oman tasoista opetusta, mutta myöhemmin ammattiopinnoissa on ollut todella haastavaa selvitä matematiikasta, kun oli joitain asioita, mitä ei koskaan esim keskikurssilla käyty läpi, vaan kuuluivat laajaan oppimäärään.
Toivon todella, etteivät lapseni saa minun matikkapäätä ja joudu samaa kärsimystä matematiikan opiskelun kanssa läpi käymään.
En tiedä olenko tyhmä, mutta tähän asti on selvitty ja jopa sairaanhoitajaksi aikoinani valmistuin ja lääkelaskut läpäisin....

Ihan sama juttu, kunpa meidän lapsillekin olisi jostain suotu enemmän ymmärrystä matematiikkaan :)
Toivon sitä todella!

Yhteistyössä