ihmiset on sossu
Niin että sinä mieluummin maksat ap:n lapsen vuokran, ku et ap maksais sen itse omista tuloistaan?Jaa-a miksi eivät maksa itse? Tai sossu maksa?
Niin että sinä mieluummin maksat ap:n lapsen vuokran, ku et ap maksais sen itse omista tuloistaan?Jaa-a miksi eivät maksa itse? Tai sossu maksa?
Nä hyvinniin.N?
Jos olet N niin tiedät minuakin paremmin, miksi hassu kysymys.
Monessa polvessa.
Minä en usko tuollaiseen tasapuolisuuteen.Alkuperäinen kirjoittaja yhden äiti;23910274:Nä hyvinniin.
Meilläpäin ollaan oltu kovin tarkkoja siitä että yksi "laumasta" ei saa enempää kuin toinen, siis jokainen saa samat edut. Ollaan kaikki saatu "opintotukea" vanhemmilta, mutta ei ilmaiseksi vaan sen eteen on pitänyt tehdä jotain ekstra töitä.
Porukat ovat nähneet kuinka jotkut (muissa suvuissa) ovat perinnönjaossa aikanaan tapelleet jopa rikkinäisistä kahvipannuista, siksi tuo pitkälle viety tarkkuus tasapuolisuudessa. Toki kyllähän sitä jokainen sen verran osaa keittiöpsykologiaa että nuo kahvipannutaistelut on ihan jostain muusta syystä kuin siitä kahvipannusta, mutta kaiken varalta tuo tarkkuus tasapuolisuudessa kuitenkin... Ja työsuoritteet (siivoamiset, maalaamiset, ruohonleikkuut jne.) on olleet opettamassa että mitään ei saa ilmaiseksi
Itsestäänselvyyksiä tässä joutessani latelen, ei sen kummempaa.
öö..jos vanhempi maksaa alaikäisen lapsen asumisen..tuskinpa mitään lahjaveroa tuleeAlkuperäinen kirjoittaja juurikin näin;23907960:Niin, mites tuo?
Minä en usko hetkeäkään että se köyhyysrajan alapuolella kituuttaminen opettaa vaan oikean rahankäytön.Eroaa siinä etä siloin se nuori tajuaa mitä Kaikki OIKEASTI maksaa, että se ruoka on kallista ja eiole varaa ostella jatkuvasti niitä vaatteita jne. saatikka juhlia. myös monella täysi-ikäisellä kotoaan pois muutteneelle nä o vaikea tajut.
toki mä tosivon että lapseni asuvat niin kaua kun opiskelevat täällä vanhempien kanssa. Helpompaa on keskittyä opiskeluun kun ei tarvtsei huolehtia muusta kuin opiskelusta ja kotitöistä.
Hauska tosiaan.Minä en usko tuollaiseen tasapuolisuuteen.
Ei olisi toiminut meillä kotonakaan moinen vaikka TT joskus moista peräänkuuluttanut.
Toisaalta hän taisi kapionsakin jakaa veljensä kanssa ettei vain mene "epäreilusti."
Tasan tarkkaan jakamalla ei oteta huomioon sitä että eri ihmisillä on eri elämänvaiheissa erilaisia tarpeita.
Jos vietän 3 kk Treella hotelliasuen (niin hotelli-kuin ruokakustannuksiin osallistuen) ja päivät sairaalassa päivyestäen kun esikoinen saa esikoisensa, niin kukaan sisaruksistaan ei koe, että se oli heiltä pois saatikka jotenkin kompensoitava.
Samalla lailla esim vanhempani osallistuvat aivan toisella lailla nuorimman veljeni lasten hoitamiseen, harrastamiseen, jne kuin mitä osallistuivat minun ja mielestäni se on ihan oikein. Heillä kun on nyt ihan toinen elämäntilannekin kuin 20-30 v sitten.
Muitakin esimerkkejä "arvostetusta ja tavoitellusta epäreiluudestaa ja epätasapuolisuudesta perheen sisällä" voisin luetella, mutta eiköhän noista jo ole esimerkiksi.
Hauska törmätä sinuun täällä.
Mä olen kans omilleni sanonut, että olisi suotavaa asua kotona ainakin niin kauan, kun mun tuloni vaikuttavat heidän opintotukiinsa.siksi suosittelen omallekin lapselle että asuu 20-vuotiaaksi kotona.
Minäkin sain osani siitä aikamatkailusta ja jotenkin hauskalla tavalla.Alkuperäinen kirjoittaja yhden äiti;23910441:Aiemmasta polvesta... Me päästiin muuten jopa "aikamatkailemaan" meidän mummon kanssa silloin loppumatkasta. Oltiin milloin milläkin vuosikymmenellä ja milloin minkäkin sukupolven edustajia. Taisin joskus olla äitisi niissä rinnakkaisulottuvuuksissa Hauskaa ja raskasta aikaa yhtäaikaa. Saa nähdä milloin tuo on taas edessä seuraavan sukupolven kanssa, toivottavasti ei liian pian.
No mutta alkuperäisen aiheeseen. Anna mennä vaan. Sumplikaa vaan niin että ei tule tilanteita verottajan tai kelan kanssa ja nuoriso tuntee itsensä itsenäisiksi nuoriksi aikuisiksi eikä vanhemmistaan taloudellisesti riippuvaisiksi (tosin sitä riskiä ei taida oikeasti olla, nuoret kun ovat nuoria myös mieleltään).