Jos pystyvät itsekin maksamaan vuokransa, ja haluaisin ja pystyisin noin isoa taloudellista apua antamaan, niin ehkä mieluummin avaisin heille tilin johon tallettaisin vuokrarahan verran rahaa joka kuukausi. Sieltä he voisivat tiukan paikan tullen saada rahaa ja olisi vararahasto mitä harvalla nuorella on. Tai jos eivät missään vaiheessa sitä tarvi, niin voisivat sitten esim. isompaan kotiin muuttaessaan tms. ostaa huonekaluja tai jotain vastaavaa.
Perusteluita; Todennäköisesti et aikoisi maksaa heidän vuokriaan, jos sinulla olisi syytä ajatella että he alkavat siitä vastuuttomiksi huomatessaan pääsevänsä helpolla. Kuitenkin nuorelle voi minun mielestäni olla tärkeä oppimiskokemus (esim. vastuunotosta, rahojen riittämään saamisesta em) juuri tuo ensimmäiseen omaan kotiin muuttaminen. Ja jos he kerran pystyvät maksamaan vuokrat itsekin, niin sitten heillä olisi minun ehdotukseni myötä (siis miten ehkä itse tekisin) vararahasto, jota tosiaan aniharva nuori pystyy säästämään.
Minun vanhempani (maailman ihanimmat, tosin isä nukkunut jo pois) ovat tukeneet minua taloudellisesti, kuten myös henkisesti. Kun muutin itse pois kotoa 15 vuotta sitten, en halunnut ottaa heiltä apua vastaan. Minulle oli kunnia-asia siinä alussa selvitä omillani. Sitten kun olin todennut pärjääväni, suostuin taas ottamaan apua tietyissä tilanteissa. Ei taloudellinen apu ainakaan minua ole pilannut... kun on hyvä kasvatus muutenkin. Meillä on myös ollut aina yya-sopimus, omalta osaltani olen auttanut mm. isän kanssa, kuten istumalla pari vuotta sitten melkein vuoden joka päivä pari kolme tuntia sairaalasängyn vieressä. Isä kuoli viime vuonna ja äitini päätti antaa isän puolen perinnöstä jo nyt -valtava taloudellinen apu jälleen. Olen kiitollinen ja hämmentynyt, mutta aion kyllä vielä äidillekin korvata saamani avun. No, menipä vähän jaaritteluksi omista asioista, tarkoitus oli kai sanoa ettei se taloudellinen apu lasta metsään kasvata niin kuin jotkut tuntuvat ajattelevan