Alkuperäinen kirjoittaja ei helppoa mennä sossuun;23911005:Esim. tulemista toimeen omillaan. Nythän heidän ei tarvitse asioida missään eikä tehdä mitään sen eteen, että rahaa tulee. Yhteiskunnan tukien hakemisesssa olisi byrokratiaa ja käytäntöjä, joihon olisi hyvä tutustua. Lisäksi henkiseltä puolelta onhan se aivan eri tilanne, kun oikeasti itse on järjestänyt raha-asiansa kuin, että vanhemmat ovat ne järjestäneet.
Toisaalta tämänkin ketjun perusteella moni, joka ei ole saanut vanhempien taloudellista tukea, on myöskin oppineet ottamaan vippejä ja maksamaan osamaksulla yli varojen...
Eli eiköhän tähänkin löydy joku kultainen keskilinja.
Mitä eriarvoisuuteen tulee, niin mun vanhemmat antavat (nykyään kun asumme jo omillamme) saman rahasumma, jonka antavat toisellekin. Eli jos ovat halunneet avustaa toista meistä jossain hankinnassa, niin toinen on saanut sen summan samaan aikaan myös. Ihan ok, minusta, mutta ei minua haittaisi, jos siskoni saisi nyt jotain ja joskus kun itselläni olisi joku hanke, niin sitten olisi minun vuoroni. Tiedän, että itse en koskaan tule pystymään antamaan samoin, koska 5 lapsen kanssa toinen vaihtoehto meille, olisi antaa taloudellista apua vain hyvin hyvin vähän (jos koskaan ylipäätään pystymme antamaan). Mutta jos yhtä avustamme vaikka ajokortin maksuissa, niin varmasti pyrimme avustamaan aikanaan sisariaankin samassa hankinnassa..