Onko 5pv erossa 9kk ikäisestä liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Outi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Yleensä aina nämä "kauhistelijat" laittaisivat myös oman lapsensa hoitoon. Mutta heillä ei yleensä ole mitään paikkaa minne lapsi viedään. Tästä syystä katkerana haukutaan niitä, keillä ovat isovanhemmat/tuttavat halukkaita ottamaan lapsen hoitoon. Meidän suvussa on lapset nuorena tehty, niin on myös terveitä ja nuoria mummoja ja isomummoja ja pappoja :)

Kaikki ei laittaisi, vaikka olisi paikkakin. Olis mahdoton ajatus olla vauvasta erosta noin pitkään. Ikävähän siinä tulisi eikä voisi nauttia reissusta. Itse menisin sitten, kun lapset on vähän isompia. Meillä parisuhdetta hoidetaan silloin kun lapset nukkuu ja arjessa huomioiden. Mutta jokainen tavallaan.

Mun mielestä ei ole liian pitkä aika, jos mummolan väki on hoitanut ennenkin ja on tuttua. Voittehan harjoitella siellä oloa olemalla yhdessä yökylässä, jotta sekin puoli tulee lapsoselle tutuksi. Ei tuon ikäinen unohda omia vanhempiaan viidessä päivässä. Kun ei se unohda muitakaan läheisiä, joiden kanssa on enemmän tekemisissä.

jätin pojan hoitoon 7 yöksi, kun hän oli alle 1v. Mummolassa oli hoidossa ja siellä vierailtiin lähes päivittäin, kun naapurissa asuttiin. Ei ollut pojalla ongelmia ja itsellä oli hyvä reissu, kun tiesin pojan olevan hyvissä käsissä. Ei ollut mitään vierastamiseen viittaavaakaan, kun palattiin, vaan hyvin poika kesti sekä eron, että paluun.

Joten, mene ihmeessä, kun tilaisuus on, kyllä te lasten kanssa kerkeette matkustaa, kun ovat isompia ja joko perhe nauttii, vielä pieni on varmaan tyytyväisempi tutussa mummolassa, kuin matkalla mukana vieraassa paikassa :)

Alkuperäinen kirjoittaja jätin hoitoon:
Joten, mene ihmeessä, kun tilaisuus on, kyllä te lasten kanssa kerkeette matkustaa, kun ovat isompia ja joko perhe nauttii, vielä pieni on varmaan tyytyväisempi tutussa mummolassa, kuin matkalla mukana vieraassa paikassa :)

Eri mieltä. Minusta olis ollut luontevampaa ottaa vauva mukaan ja taatusti olis ollut tyytyväisempi meidän mukana, varsinkin kun vielä imetettykin paljon siinä vaiheessa. Mutta joillakin tosiaan toisinkinpäin.

mielestäin jokainen vanhempi tietää itse rajansa kauanko voi olla lapsestaan erossa tai lapsi vanhemmistaan. toiset ovat tottuneet jo pienestä olemaan hoidossa eripituisia aikoja, toiset ei ollenkaan. ja toiset lapset ovat luonteeltaan sellaisia, että äiti ei voi olla pois silmistä sekuntiakaan tai tulee kova paniikki ja huuto. itse kuulun näihin kun tekee itselle tiukkaa olla lapsista erossa.

Alkuperäinen kirjoittaja eriävä mielipide:
Alkuperäinen kirjoittaja jätin hoitoon:

Eri mieltä. Minusta olis ollut luontevampaa ottaa vauva mukaan ja taatusti olis ollut tyytyväisempi meidän mukana, varsinkin kun vielä imetettykin paljon siinä vaiheessa. Mutta joillakin tosiaan toisinkinpäin.

no, se nyt kai on ihan selvä, että ei voi jättää jos vielä imettää. Mutta pullosta voi syöttää joku muukin. Mulla loppu maito tyystin, kun vauva oli 3kk ja mummo oli kyllä pullosta syöttänyt lähes päivittäin, että oli tuttu molemmille (ja siis lapsi söi jo kiinteitäkin silloin, kun oli viikon mummolassa)

Meidän perheessä se olisi aivan liian pitkä aika vaikka lapset jo isoja ja ihanat isovanhemmat. Muutenkin halutaan reissata lasten kanssa kun meillä on hauskinta koko porukan voimin.

Mutta se mikä meidän perheelle sopii ei ehkä sitten muille. Tiedän kyllä että monet kokevat että lasten kanssa reissatessa ei pääse rentoutumaan ja viettämään yhdessä samalla lailla sitä "laatuaikaa". Oman fiiliksen mukaan täytyy päätökset tehdä..

Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Yleensä aina nämä "kauhistelijat" laittaisivat myös oman lapsensa hoitoon. Mutta heillä ei yleensä ole mitään paikkaa minne lapsi viedään. Tästä syystä katkerana haukutaan niitä, keillä ovat isovanhemmat/tuttavat halukkaita ottamaan lapsen hoitoon. Meidän suvussa on lapset nuorena tehty, niin on myös terveitä ja nuoria mummoja ja isomummoja ja pappoja :)

Kaikki ei laittaisi, vaikka olisi paikkakin. Olis mahdoton ajatus olla vauvasta erosta noin pitkään. Ikävähän siinä tulisi eikä voisi nauttia reissusta. Itse menisin sitten, kun lapset on vähän isompia. Meillä parisuhdetta hoidetaan silloin kun lapset nukkuu ja arjessa huomioiden. Mutta jokainen tavallaan.

Ihan samaa mieltä. Mä voisin tuon 5-vuotiaan laittaa 5 päiväksi mutta en tuota 10 kk ikäistä 5 päiväksi! En ikinä. Enkä itse asiassa edes yhdeksi yöksi. Ja niin kuin joku aiemmin sanoikin niin jos suhde kaatuu vauvavaiheessa siihen ettei lapsia saa yöhoitoon niin se suhde on huono jo alun alkaenkin. Ymmärrän sen, että laitetaan vaikka pariksi tunniksi ja käydään jossain mutta viideksi päiväksi...No, kukin tavallaan.

:laugh:
No meillä on kyllä isovanhemmat jotka hoitaa yllin kyllin.. kolme vanhinta oli nytkin yökylässä viikonloppuna mummolassa (kuopus 1v9kk ei ollut... vieläkään, vaikka varmasti pärjäisi jo). Mutta kyllä se vaan niin on, että nämä "kauhistelijat" osaavat ajatella sen lapsen parasta.

Yhteistyössä