3.5v. hoidossa la-aamusta ma-iltaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tirlittan

Vieras
Mitäs mieltä olette, onko liian pitkä aika teidän mielestä?

Me ollaan miehen kanssa lähdössä parin päivän lomalle kaksistaan. :) Poika on ollut hoidossa aikaisemmin vain yhen yön kerrallaan, nyt on siis 2 yötä ja 3 päivää. Isovanhemmille menee, ovat läheisiä ja touhuavat aina kaikenlaista pojan kanssa, uskon että kivaa hällä tulee olemaan mutta saattaa se ikävä kyllä iskeä sitten toisena iltana. Tai sitten käy niin että hoidossa ollessa ei ole mitään ongelmia mutta purkautuu kiukkuna meille vanhemmille sitten kun tulee kotiin.

Jotenkin mulle tuli hiukan paha mieli kun aloin miettimään onko liian pitkä aika. Toisaalta, me tarvitaan tää reissu miehen kanssa. Tottahan parisuhdetta pitää pystyä hoitamaan ihan arjessakin mutta ei se ole sama, ainakaan meille.

Etelänmatkalla käytiin pari kuukautta sitten ja poika oli tietenkin mukana, onko se sitten väärin haluta myös aikuisten kahdenkeskinen miniloma?? Koko perheen lomat ovat ihania, mutta kyllä mä odotan nyt tätä meidän reissua ihan hirveästi kun saadaan kävellä ja katsella nähtävyyksiä, syödä hyvin ja nukkua aamulla hiukan pitempään. :)

Ihan mielenkiinnosta kyselen kokemuksia ja mielipiteitä? Vaikka tää on se ikuisuusaihe jossa mielipiteet jakautuvat voimakkaasti....

Miksipäs ei ?
Itsellä mietinnässä että uskaltaisko tuon mukulan antaa isovanhemmille perjantai-illasta sunnuntai aamuun asti (vuoden ikäinen siis..) ja luultavasti tulen päätymään siihen lopputulokseen että voi mennä =)

Riippuu paljon minkä tyyppinen 3,5-v teillä on. Meidän esikoiselle se olisi ollut tuossa iässä liian pitkä aika, keskimmäinen on nyt 3-v ja voisi enkä usko että ihan noin kauaa ainakaan iloisena olisi.

Meillä on menty niin että yhtä monta vuorokautta kuin on ikävuosia. Eli hyvin voinee olla tuon ajan, omani ovat olleet samanikäisenä noita viikonloppureissuja mummojen kanssa tai mummilassa, kun on läheiset isovanhemmat ja ihan ongelmitta mennyt.

meille ollut ihan hekireikä päästä välillä kahdestaankin reissaamaan, vaikka vaan viikonlopuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on menty niin että yhtä monta vuorokautta kuin on ikävuosia. Eli hyvin voinee olla tuon ajan, omani ovat olleet samanikäisenä noita viikonloppureissuja mummojen kanssa tai mummilassa, kun on läheiset isovanhemmat ja ihan ongelmitta mennyt.

meille ollut ihan hekireikä päästä välillä kahdestaankin reissaamaan, vaikka vaan viikonlopuksi.

Mä odotankin syksyä kuin kuuta nousevaa. Kuopus täyttää vuoden ja me lähdetään miehen kanssa kahdestaan viikonloppureissulle. Ihanaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja kukin tavallaan:
Kaveri jätti alle 2-vuotiaan viikoksi mummolaan, jotta saivat miehensä kanssa laatuaikaa ulkomaanmatkalla. Mun kävi sääliksi lasta.

Mun tuttu jätti 8kk ikäisen lapsensa reiluksi viikoksi hoitoon, eka pari päivää mummilla ja sitten pari ukilla ja sitten pari päivää muilla sukulaisilla..
Siinä kävi lasta kanssa sääliks. Äiti kun halusi lähteä ulkomaille ryyppäämään..:(

Meijän reilu kolme vee oli kolme yötä mummilla, ihan huvikseen, kun serkkunsakin oli. Ja hyvin meni. Tosin nähtiin joka päivä ja kävi kotonakin, kun niin lyhyt matka. Mut reissuun vaan, nauttikaa!

Mäkään en olisi yhtään aikaisemmin jättänyt, mutta nyt uskon että pärjää. Kaikki on aikaisemmin mennyt hyvin kun on hoidossa ollut, vaikka on hiukan herkkä ja arka luonteeltaan ja paljon mun kanssani ollut kun edelleen olen pojan kanssa kotona. Kyllä mäkin alle 2 veetä säälisin joka viikoksi jätetään hoitoon. Mutta 3.5. on täysin jo eri asia ja kysehän ei meillä ole lähellekkään viikosta. Sen tiedän että kun kotiutuu niin on todella kiukkuinen, mahtaako sillä tavalla osoittaa meille että on hiukan ikävöinyt?

Meillä kahenkeskiset reissut ovat myös henkireikä. Siltäkin kantilta että poika on ollut ns. vaativa ja tempperamenttinen koko pienen ikänsä, uhmaa on riittänyt valtavasti, ja välillä tuntuu että voimat ja keinot loppuu molemmilta vanhemmilta. Silloin pieni irtiotto tekee todella hyvää. Kaikilla se ei tietysti toimi. Yleensä ollaan käyty viettämässä 200km säteellä joku hotelliyö, nyt teki mieli hiukan kauemmas kun tultiin siihen tulokseen että poika pärjää kyllä ja olen varma että hänellä tulee olemaan hauskaa. :) Ehkä se ikävä käväisee mutta en usko siitä mitään traumoja pojalle tulevan. :)

Yhteistyössä