Onko liian pitkä hoidossa oloaika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2v 7kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2v 7kk

Vieras
Ollaan menossa miehen kanssa viikonlopuksi nauttimaan toisistamme ja lapsen pitäisi olla hoidossa to-illasta ma-aamuun asti, mutta onko se liian pitkä aika mennä isovanhemmille hoitoon?

Sanoisin että lapsikohtaista.

Meillä lapset (4v ja vajaa 2v) oli joitain viikkoja sitten viikonlopun mummulassa. Toki olivat yhdessä, mutta pienemmälläkin reissu meni oikeen hienosti ja oli tykännyt touhuta mummun ja vaarin kanssa ja olla kylässä.
Luulen että meillä lapset varmasti tykkäisi olla pidempäänkin (vanhempi onkin ollut pidempiä aikoja jo). Mulle ja miehelle lasten yöreissut vaikeampia on kun lapsille itselleen.

Enemmän tässä varmaan on se, että kun mennään ulkomaille, niin sieltä ei sitten päästäkään niin vain takaisin kotiin, jos joku ongelma tulee. Tykkää kyllä tosi paljon isovanhempien kanssa touhuilusta ja onhan siellä 5-vuotias isovelikin paikalla.

Pystyttekö te nauttimaan reissusta, jos hoitoon jättäminen arveluttaa? Voisiko ajatella lyhyempää reissua ja vaikka jonnekin lähemmäs? Itsestä tuo aika kuulostaa pitkältä, tosin meidän lapsi onkin vielä paljon pienempi, joten huono lähteä vertailemaan. Ja tietenkin se on yksilöllistä, niinkuin joku jo sanoikin. Kyllä te varmasti itse tiedätte parhaiten, että mikä aika hoidossa onnistuu.

Yhteistyössä