Juuri näin asia on!Alkuperäinen kirjoittaja Teide:Onhan se varmaan monen mielestä paljon, mutta kyllähän vanhemmat saavat keskenään sopia minkälaisesta maksusta vaan. Ei tietääkseni ole minimiä tai maksimia.
No ei tietenkään saa.Alkuperäinen kirjoittaja mä:jos tilanne on se, ettei etäisä ota yhteyttä lapsiin, ei koskaan vietä aikaa heidän kanssaan, ei ota lomilla, ei jouluna, ei juhannuksena. Ei tule koulunpäättäjäisiin, ei rippijuhliin, ei ylioppilasjuhliin. Ei muista syntymäpäiviä. Ja on tasan itse valinnut tämän, niin saako hän kaiken tämän perusteella myös vapautuksen taloudellisista velvotteista lapsiaan kohtaan ?
Äidille jää ainakin se vastuu, että vastaa ,lapsensa kyyneliin kostuvat silmät ,kera kysymysten, "miksei isä välitä..?"
Surullinen tapaus.Alkuperäinen kirjoittaja Amatöörilakimies:No ei tietenkään saa.Alkuperäinen kirjoittaja mä:jos tilanne on se, ettei etäisä ota yhteyttä lapsiin, ei koskaan vietä aikaa heidän kanssaan, ei ota lomilla, ei jouluna, ei juhannuksena. Ei tule koulunpäättäjäisiin, ei rippijuhliin, ei ylioppilasjuhliin. Ei muista syntymäpäiviä. Ja on tasan itse valinnut tämän, niin saako hän kaiken tämän perusteella myös vapautuksen taloudellisista velvotteista lapsiaan kohtaan ?
Äidille jää ainakin se vastuu, että vastaa ,lapsensa kyyneliin kostuvat silmät ,kera kysymysten, "miksei isä välitä..?"
Ajatteleekohan etä-äidit erilailla asioista niinkuin tässä? Onko täällä muita etä-äitejä?Alkuperäinen kirjoittaja kannu:No ei ole missään nimessä ainakaan liikaa jos isä ei muuten osallistu lapsen kuluihin tai pidä lastaan paljon luonaan, jolloin äidin osalta ruokakulut pienenevät.
Minä itse olen äiti ja etävanhempi, 16 vuotias poika asuu isänsä luona melkein 500 kilometrin päässä.
Mulla jää käteen 1600 josta maksan elareita 200 sen lisäksi maksan jokatoisen lentolipun (poika kulkee jokatoinen vloppu ja lomat täällä lentäen) joka on n. 300 ja lisäksi maksan pojan harrastus ym. menoja täällä minun luona n. 50-150e/kk riippuen siitä, kuinka paljon kussakin kuussa on täällä. ja esimerkiksi kesät on kokonaan täällä joten voitte arvata paljonko ruokalasku nousee kun on 16 vuotias poikalapsi syömässä..
Voin sata varmasti sanoa, että isänsä maksaa ihan samanverran ja enemmänkin pojan kuluja ja tämän lisäksi kantaa arjen vastuun teini-ikäisestä pojasta.
Minun ja pojan isän mielestä se paljonko rahaa kuluu ja kenellä on pieni murhe siihen, että saamme kasvatettua kunnialla lapsemme erosta huolimatta.
Ihan pyyteettömästi? Että ei ole ketunhäntä kainalossa? Ainakin omalla kohdalla tiedän että tuolla lailla (että ei välitä) todennäköisesti verhottaisiin se että tarvitaan johonkin lisää rahaa... Siperia opettaa...Alkuperäinen kirjoittaja mä:Surullinen tapaus.
Kun te muut mietitte rahaa, niin mä mietin kuinka saisin isän välittämään lapsistaan
Just tuollaisiin luusereihin minäkin olen törmännyt; selitys sille miksei isä pidä lapsiin yhteyttä on että kun se on niin vaikeaa ja lasten äidin kanssa ei olla hyvissä väleissä jne. jne.Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:Ihan pyyteettömästi? Että ei ole ketunhäntä kainalossa? Ainakin omalla kohdalla tiedän että tuolla lailla (että ei välitä) todennäköisesti verhottaisiin se että tarvitaan johonkin lisää rahaa... Siperia opettaa...Alkuperäinen kirjoittaja mä:Surullinen tapaus.
Kun te muut mietitte rahaa, niin mä mietin kuinka saisin isän välittämään lapsistaan
Mutta hei ihan oikeesti. Anna lapset sille! Tee siitä lähi ja ole itse etänä! Joutuu väkisin välittämään! Monesti vaan käy ilmeisesti niin että eron jälkeen isä tavallaan sysätään sivuraiteelle ja vaatii tosissaan ponnistelua pitää yhteyttä lapsiinsa. Riitaisan eron tapauksessa se kommunikointi kuulemma exän kanssa voi myös olla vähän nihkeää?
oletko herra 100 tosisasi tuolla komentilla äiti vaan haluaa lisää rahaa !Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:Ihan pyyteettömästi? Että ei ole ketunhäntä kainalossa? Ainakin omalla kohdalla tiedän että tuolla lailla (että ei välitä) todennäköisesti verhottaisiin se että tarvitaan johonkin lisää rahaa... Siperia opettaa...Alkuperäinen kirjoittaja mä:Surullinen tapaus.
Mutta hei ihan oikeesti. Anna lapset sille! Tee siitä lähi ja ole itse etänä! Joutuu väkisin välittämään! Monesti vaan käy ilmeisesti niin että eron jälkeen isä tavallaan sysätään sivuraiteelle ja vaatii tosissaan ponnistelua pitää yhteyttä lapsiinsa. Riitaisan eron tapauksessa se kommunikointi kuulemma exän kanssa voi myös olla vähän nihkeää?
Tämä huvitti minua.Alkuperäinen kirjoittaja argh:mikä tässä oli se hauska kohta? millä itse elät?!
Olen tosissani. Ja jos luet kaikki kirjoitukseni ketjuun alkaen sivulta 4 niin tiedät kyllä miksi... Mutta tämä siis vain omakohtaista. Tosin en suinkaan usko että olen ainutlaatuinen ja tässä tilanteessa on varmasti muitakin.Alkuperäinen kirjoittaja ainokaino:oletko herra 100 tosisasi tuolla komentilla äiti vaan haluaa lisää rahaa !
anna lapset isälle ,miten kummassa voi äiti antaa lapset isälle jos ei se välitä?!
kukaan äiti ei ole niin kylmä!
on todellakin olemassa isiä jotka ei välitä lapsistaan sen jälkeen kun ero tulee.
juu et olekaan ansainut tuollaista kommentia ymmärän sun tilaantesi täysin.Alkuperäinen kirjoittaja mä:entistä surullisempi mieli tuli kommentistasi... Mielestäni en ole ansainnut sitä.
Ei minusta ajattele noin, että kaikki naiset olisivat rahan ahneita. En ymmärrä, miksi noin päättelet hänen ajattelevan, herra100 kun on oikeastaan puhunut vain vaimostaan.Alkuperäinen kirjoittaja ainokaino:juu et olekaan ansainut tuollaista kommentia ymmärän sun tilaantesi täysin.Alkuperäinen kirjoittaja mä:entistä surullisempi mieli tuli kommentistasi... Mielestäni en ole ansainnut sitä.
herra 100 taitaa vaan ajatella että kaikki naiset on rahan ahneita.
joistain kommenteista kyllä saa sen kuvan, että herra100:n mielestä kaikki naiset ovat rahanahneita paskoja. Näinhän se ei kuitenkaan ole, kuten ei myöskään ole niin, että kaikki ukot on idiootteja.Alkuperäinen kirjoittaja Amatöörilakimies:Ei minusta ajattele noin, että kaikki naiset olisivat rahan ahneita. En ymmärrä, miksi noin päättelet hänen ajattelevan, herra100 kun on oikeastaan puhunut vain vaimostaan.Alkuperäinen kirjoittaja ainokaino:juu et olekaan ansainut tuollaista kommentia ymmärän sun tilaantesi täysin.Alkuperäinen kirjoittaja mä:entistä surullisempi mieli tuli kommentistasi... Mielestäni en ole ansainnut sitä.
herra 100 taitaa vaan ajatella että kaikki naiset on rahan ahneita.