Tämä menee nyt kyllä jo asian vierestä, mutta täytyy vain ihmetellä, miksi herra100 valitat vaimosi käytöksestä, ja silti jatkat hänen hyysäämistään. Pistä aikuinen ihminen kantamaan itse vastuunsa, ei se niin vaikeaa ole?! Tietenkään siitä ei mitään hyötyä ole, jos joka kerran taivut hänen riitelynsä, mökötyksensä tai muun takia, mutta kyllähän tuo on koko perhettä koskettava vakava ongelma tuollainen rahankäyttö. Jos ja kun noin holtittomasti ruokarahatkin tuhlataan, niin itse kylmästi ostaisin matkani ajaksi joko ruuat valmiiksi, tai avaisin ostostilin kauppaan. Kyllähän noita keinoja löytyy, jos tilanteelle haluaa jotain tehdä oikeasti, eikä vain voivotella mahdollisen eron myötä tulevia mahdollisia elatusmaksuja. Vaikka puhutkin asiasta vain oman näkökulmasi kautta, en minä ainakaan ikävä kyllä löydä sieltä kovinkaan kummoisia tasa-arvopyrkimyksiä, vaan lähinnä marttyyriutta.
Tässä ketjussa tuntuu monellekin olevan vaikea hyväksyä sitä, että joltain etältä voitaisiin vaatia enemmän kuin tuo 129?/kk lapsensa elatukseen, vaikka esim monikaan asiaa kommentoiva ei ole ollut yh:na sellaisessa tilanteessa, ettei etä pidä KOSKAAN lasta luonaan, tai hanki tälle itse MITÄÄN. Moni tuo vastavetona huolen etän pärjäämisestä, ettei hänen elintasonsa vain romahda, vaikka kyseessä olisikin tapaus, jossa elatuskykyä on katsottu olevan runsaanlaisesti, eikä etän ole tarvinnut elatusmaksujen takia tinkiä mistään huvituksistaan.
Vaikka oma exäni toimii lapsen suhteen mielestäni melko kyseenalaisesti, en ole, kuten jo aiemmin totesin, häntä riistämässä. Lähinnähän ajoin takaa sitä, onko oikein, että toisella vanhemmalla elämäntyyli ei muutu lainkaan, voi hankkia mitä huvittaa, kun taas toinen joutuu kitkuttelemaan jatkuvasti.
Ja mikäs esimerkki tuolla olikaan automaksuista? Kai se lähivanhemman (vai oliko nyt kyseessä ylipäätään naisen, en muista) autokin vaatii yhtälailla verot, vakuutukset, bensat ja huollot. Vai olikos se niin, ettei lähillä sitä oikeutta ja tarvetta autolle ollutkaan.. No, ihme yleistyksiä silti, älä muita syytä herraseni, jos olet vaimollesi hankkinut liian kalliin auton, ja maksat vielä hänen kulunsakin sen osalta, vaikka hän tienaa itsekin. Ikinä ei ole kenenkään tarvinnut minun ajelujani kustantaa, kyllä ne on omasta palkkapussista hoidettu.