Herra100
kohtuullinen elatus on kyllä 2*120e + lapsilisät.Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri:Tämä osoittaa vain arvoasteikkoa, mihin rahaa raskii laittaa. Elareina tai "ylimääräisinä" lasten kustannuksina. 1800 eurosta 120 on riittävä elatukseen, mutta ihan ok jos nopsaan viihteellä menee samainen ja suurempikin summa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:niin? eikö omaan rahaa ole enää oikeutta, vaan kaikki pitäs syytää sinne exälle?Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri:120 euroa menee "huvituksiin" monilla miehillä jo viikossa-kahdessa...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:sinä Amatöörilakimies juuri tuon lauseen kirjoitit, että elarin kohtuullisuus etälle riippuu molempien vanhempien elatuskyvystä, kun taas minä ajattelen niin, että se, onko maksu hänelle kohtuullinen riippuu vain ja ainoastaan hänen omista tuloistaan.Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri:elatusvelvollisuus on molemmilla vanhemmilla, ja etä sen nyt suorittaa puhtaalla käteisellä. Kyllä siinä pitää ottaa huomioon myös lähivanhemman elatuskyky, muutenhan elatusmaksuista muodostuu rangaistusmaksu...
ja minä myös pidän miniminä sitä about 120 euroa. sit tietty jos on suurempituloinen niin voi maksaa mitä haluaa tai osallistua suoraan harrastuskustannuksiin. mut näin niinkun näillä perustuloilla ajatellen, mitä tässäkin mainittiin 1800e nettona, niin mun mielestä toi 120 e aivan riittävä.
Eikö lapsella oloe enää oikeutta kohtuulliseen elatukseen, kun ero tulee, ja asuu sillä kaamealla ex-akalla???
se nyt on ihan sama mihin ne OMAT rahansa laittaa. reissuun, vaatteisiin, baariin, mitä väliä sillä lähivanhemmalle pitäs olla?!
jos etä maksais ne baarirahat exälle, niin exä lähtis baariin että ei ne sit enää vältsist lapsille menis.
[/quote]
Tämä kkulostaa ihan siltä mitä olisi odotettavissa. Juurikin tämä rajanveto. Itse on ryyppää enkä rällää eikä muiitakaan huvituksia juuri ole. Mutta kyllä meillä ihan tasan kävisi niin että kaikki minkä tulisin maksamaan menisi pääsääntöisesti lähin hyväksi. Ihan suorilla. Syyllistwetään sitten helposti molempiin suuntiin. Tiedän etä minä ainakin kuulisin juttua tyyliin "sinä et välitä edes lapsistasi" ja lasten suuntaan tietty myös että "kun isä ei maksa niin meillä ei ole varaa tähän ja tähän". Sattuneesta syystä tiedän että noin tulisi käymään. Siperia opettaa... Ja vuosien kokemus... Senkin takia tässä kottaa viimeiseen asti selvitä ja selvitytyä hengissä ilman tuota eroa kuitenkin. Minun elämäni meni mutta toivon että lapset saisivat paremman.