On vastuutonta tehdä lapsia jos heille ei ole mitään perinnöksi jätettävää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "iina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm mä en ihan näe asiaa noin, enemmänkin niin jos on tosi tiukkaa ja sitten tehdään vaan lapsia lasten perään.
Mulle olis paljon mieluumin kelvannu jokin avustus kun muutin omilleni, kuin että joskus vanhana kun omat lainat maksettu ja rahaakin jo kertynyt, saan jonkun perinnön...

• Tykkää
Reactions: Rockwood
Provohan tää on...

Henkinen pääoma on varmasti se tärkein perintö.

Viimeksi muokattu:
Mä kyllä katson että jotain menee pieleen jos mun toivottavasti aikuiset lapset kyttää vain perintöä meiltä..Elättelen toiveita että olisivat jo lähes eläkeikää hipovia itsekkin kun aika minusta jättää.:D

• Tykkää
Reactions: Marakatti
Ei sitä perintöä tartte jättää. Mutta itselleni ainakin on selkeää että yritän avittaan lapset maailman turuille ja sen verran elää että "säästeliäästi" että on lapsille turvaverkkoa jos heillä, vaikka sitten aikuisena elämän tilanne romahtaisi. Vaikkapa sellainen skenaario että lapsi sairastuuu (aikuisiällä siis) boin auttaa häntä taloudellisesti hankkimaan ehkä parempaa hoitoa tai ainakin auttamaan jos vaikka työ menee alta tms.

Mä en osaa ajatella että mun apu ulottuisi vaan lapsuuteen /nuoruuteen. Toki lapsen on hyvä oppia tulemaan toimeen omillaan- toivon että meidän vanhempien malli on siinä oleellisessa asemassa (järjellinen rahan käyttö ja säästäminen).

No jaa. Yleensä ne "lapset" ovat itekin jo suhteellisen vanhoja siinä vaiheessa, kun vanhemmat tyhjää potkaisevat. Esim. oma anoppini on yli 60-vee, äitinsä vähän yli 80-vuotias. Kamalasti varmaan anoppi, velaton ja varakas ihminen, ilahtuu kun äitinsä kuoltua perii pienen asunnon :D Sitä perintörahaa tarvittaisiin enemmän siinä vaiheessa, kun ollaan noin 30-vuotiaita ja asuntolainaa ja pieniä lapsia on. Että kuulkaa vastuutonta on elää liian pitkään ja pantata sitä perintöä siihen, että ei lapset sitä enää tarvitse!

Etkö ap tiennyt että laissa jo on kielletty tekemästä lapsia, jos ei ole perintöä?? :O Jos tulet raskaaksi, täytyy neuvolassa täyttää lappu perinnöstä, ja sitten arvioivat että saako pitää lapsen, vai passitetaanko suoraan aborttiin.

Aborttihan myönnetään nykyään vaan perinnästö riippuen, ei muista syistä!

No jaa. Yleensä ne "lapset" ovat itekin jo suhteellisen vanhoja siinä vaiheessa, kun vanhemmat tyhjää potkaisevat. Esim. oma anoppini on yli 60-vee, äitinsä vähän yli 80-vuotias. Kamalasti varmaan anoppi, velaton ja varakas ihminen, ilahtuu kun äitinsä kuoltua perii pienen asunnon :D Sitä perintörahaa tarvittaisiin enemmän siinä vaiheessa, kun ollaan noin 30-vuotiaita ja asuntolainaa ja pieniä lapsia on. Että kuulkaa vastuutonta on elää liian pitkään ja pantata sitä perintöä siihen, että ei lapset sitä enää tarvitse!

Näin olen ajatellut - kuten yllä jo vähän samaa ajatusta tavoittelin. Eikä se tarkoita sitä että pussinnyörit on kokoajan auki. Vaan tarpeessa tuen/tuemme miehen kanssa. Olkoon sitten kyse vaikka siitä että voin hankkia tuleville mahdollisille lapsenlapsille vaikka polkupyörät. Onhan se raha sitten heidän perheellä laitettavana asumismenohin tms.

No huh huh!

Omille vanhemmille olen koittanut jankuttaa, että eläisivät ja kuluttaisivat nyt kun se on mahdollista. Lapset ovat jo aikuisia ja tulevat toimeen omillaan. Mikä ihmeen pakko se olis meille mitään jättää? Meillä on omat elämät ja mahdollisuudet toteuttaa omia unelmiamme omien taloudellisten rajojen sisällä. Vanhemmat tuhlatkoon vaikka kaiken, kunhan elävät onnellisina elämänsä loppuun saakka.

Provohan tämä on.

Mutta kyllä meillä on elämä rakennettuna, koti hankittuna, toimeentulo varmistettuna mahdollisuuksien mukaan ja hyvät säästöt tilillä. Ja molempien vanhemmat porskuttaa mokomat edelleen hengissä :D

Tämä voitaisiin antaa kätilön tehtäväksi; ei anna lasta ennen kuin luottotiedot ja tuleva perintö on tarkastettu. Ihan pienellä mökillä ei lasta saa kotiin, lapsi annetaan ruotsiin, siellä on voitettu sentään kultaa jääkiekossa.

.. kun jotkut ne vaan jaksavat tehtailla provoja ja huonoja sellaisia. Luulisi olevan ihmisillä muutakin tekemistä elämässä. Onko ap:lla lapsia? On melko vastuutonta käyttää aikaansa tyhjänpäiväisyyksiin sen sijaan, että hoitaisit kunnolla lapsiasi :)

Yhteistyössä