Elämä on mennyt hukkaan jos elää koko elämänsä vuokralla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
elämäni menisi hukkaan jos kituuttaisin kolmen lapsen kanssa siinä omistuskaksiossa, kun voin samalla rahalla nyt elää tilavasti ja miellyttävästi palveluiden ja kulkuyhteyksien äärellä vuokralla.

Jotkut vaan haalii sitä maallista mammonaa ja jotkut ei...

Ei ketään voi naputtaa oikeesti siit miten kuki elämänsä elää.. Onneks kaikki ei ole samaan muottiin valettu..

Olen nähnyt niitäki joiden vanhemmat ovat ostaneet omakotitalon ja sit kuolleet mut ei se lapsia ole yhtään sen kummemmi elämässä auttan, vaan toivoneet että vanhemmat kuolee ja saavat myytyy kaiken pois vaan raha kiilto silmis.

Itse en ole ostamassa taloa vain et jättäis perintoä lapsille, vaan kun ei oikein halua ostaa omaa taloa ja huolehtia ainaisist korjauksist yms..

Ennemmi annan lapsilleni rakkautta ja kaikkea muuta kyllä.. onhan heillä sentään katto päänpäällä vaikka nyt iha omistuksessa tää vuokrakämppä ei olekkaan..

[QUOTE="Mina";24890189]En mä ainakaan odota vanhemmilta perintöä, vaan ihan omien tulojeni mukaan lasken omat menoni.

Palsta ei nyt osaa olla kyllä johdonmukainen: Lapset pitäis tehdä nuorina, yli 40v on jo auttamatta liian vanha. Mutta entäs kun perinnön saa paljon nopeemmin, jos on vanhat vanhemmat? Sisaruksia PITÄÄ olla. Paitsi sitten joutuu sitä perintöä jakamaan, eikä siitä tuu paljoa per naama. Lasten kanssa pitää olla kotona 3v asti, mutta entäs kun sitten ei ole vara maksaa sitä omaa asuntoa ja kerryttää perintöä?[/QUOTE]

Joo, olen huomannut tuon ristiriitaisuuden. Ja aina hoetaan kuinka kun on useita lapsia niin he tukevat toisiaan elämässä ja opettavat epäitsekkäiksi...Heh heh, perinnön jaossa vanhempien kuoltua tämä totisesti näkyykin!

[QUOTE="äiti";24890152]Eikä ole mitään osaketta tai taloa mitä jättää lapsille perinnöksi.[/QUOTE]

Oletko koskaan ajatellut, että materiaalinen perintö ei ole se tärkein asia, mitä vanhemmat voivat jättää lapsilleen?

Minulla ei ole lapsia, mutta minua ahdistaisi olla sidottu mihinkään. Arvostan vapautta enemmän kuin mitään. Ehkä voisimme sopia, että elämä menee hukkaan vain jos sen elää muita varten?

Sellaista asuntoa johon meillä olisi varaa emme halua, joten asumme mieluummin vuokralla. Ylivelkaantuminen on erittäin vastenmielistä.

Emme ole kokeneet vuokralla asumisessa mitään ongelmia. Olo on vapaa ja huoleton. Hyvä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Matematiikkaa pyöreästi;24890397:
Jos vaikka asuntoa makselisi lainoina lyhennystä 700e kuussa ( päälle korkomenot, vastannee peruskämpän vuokraa ).
700*12kk*30v=252 000 e. Aikamoinen kämppä ?
Jos haluaa paremmin huomioida esim yhtiövastikkeen - omistuasunnossa vaikkapa n 250 e,
(asumismenot siis 700 +250 +100)
siltikin 450*12*30 = 162 000

Lainasta pitää käsittääkseni maksaa myös korkoa, eli joko asumismenot suuremmat, tai sitten tuo asunnon arvo/loppusumma on jotain muuta.

Ap:lla on vähä erikoiset elämänarvot jos elämän tarkoitus ja mielekkyys kytkeytyy noin vahvasti omistusasuntoon. Mutta sallittakoon se ap:lle. Muista ap kuitenkin että joku toinen voi ajatella ihan eri tavalla.

Tällä hetkellä ensimmäiseen omaan asuntoon on lähes mahdoton saada rahotusta, jos suku/perhe/joku ei auta...Vuokralla ollessa on vaikee säästää pesämunaa (jonka pitäisi olla vähintään 10%, eli jos asunto maksaa 100 000 täytyy säästää 10 000!!) Mistä mä revin 10 000 vuokran maksun lisäks!?

Ja kerrostaloon en muuta vastikkeita maksamaan, enkä rivariin, eikä tolla rahalla taida oikein saada omakotitaloo, tai jos saa remonttikulut on sitten hurjat...

Asun vuokralla, mun ei tarvi vastata julkisivuremonteista, putkista, jääkaapin rikkoontumisesta...oon vakavaraisella vuokrayhtiöllä vuokralla. Yksityiseltä voikin vuokraaminen olla epävarmempaa, yksityinen ehkä helpommin irtisanoo.

Tjaa. Mun mielestä elämä menee hukkaan, jos koko ajan miettii, mitä muut ajattelevat ja yrittää jatkuvasti vastata toisten -- yhteiskunnan, naapurien, suvun, ystävien, jne. -- odotuksiin. Jokaisella meistä on ihan ikioma elämä ja jokaisen pitäisi elää elämänsä niin kuin ITSE haluaa, ei niin kuin muut haluavat tai odottavat.

Minusta on äärimmäisen vastenmielistä, että ihmiset tekevät asioita tai jättävät jotakin tekemättä siksi, koska niin "kuuluu" tai "ei kuulu" tehdä. For goodness sake, käyttäkää aivojanne, eläkää omaa elämäänne. Älkää olko lampaita.

Yhteistyössä