Ollilan kilometriverosta mielipiteitä?

  • Viestiketjun aloittaja Olli La Jor Ma
  • Ensimmäinen viesti
Mitenhän me meinas laittaa rekisterikilvet sun autoos.
Auto kulkee ilman kilpiä. Tos on kolmetsadat kilvet kadunvarressa, jos sattuu tarttemaan. Niit löytyy autoista, jotka seisoo ja joiden omistaja ei kilpien katoamista huomaa vuoteen. Vääristä kilvistä jää kiinni katsastuksessa ja ratsiassa. Katsastukseen ei niillä siis kande mennä. Vuodesta -85 olen joutunu ratsiaan sormilla laskettavan lukumäärän, ehkäpä kerran kolmessa vuodessa, et melko pitkät tovit vois ajella jokseenkin huoletta.

Autoissa laitteita menee rikki, syystä tai toisesta. Jos mä lyön ton sirun vasaralla pirstaleiksi, niin sit voidaan katsastusmiehen kans vaan ihmetellä, et onpas tullut kiveniskemä outoon paikkaan ja vehje pitää varmaan viedä huoltoon. Katsastuksen jälkeen kivi osuu taas. Kummallista.
 
Tosta tulee yli 50 km (VIISIKYMMENTÄ) kilomrtria PÄIVÄSSÄ!!!

Jos täytyy heilua joka päivä paikasta toiseen autolla, niin siitä pitää todellakin rangaista ja kovaa. Kyllä, se on meiltä vähän ajavilta pois. Siksi.

Täysin edesvastuutonta kulkea "röissä" jossakin monenkymmenkilometrin päässä.
Sä olet sitten varmaan halukas maksamaan munkin työttömyyskorvaukset? Mä kun käyn töissä 60 kilometrin päässä kotoa ja vielä sellaisella alueella, että julkisilla kulkeminen ei yksinkertaisesti ole mahdollista. Niitä kun ei täällä maalla kulje kuin hyvällä tuurilla kerran päivässä yhteen suuntaan (yleensä siihen väärään :D )

Mulle tulee tällä menolla kilometrejä reilut 26 000 pelkästään työajoa. Niin ja miehelle 9000. Laskin nuo 10 kk ajalle, kun ei kuitenkaan ihan kaikkia kuukausia käydä töissä. Kallista lystiä on, mutta minkäs teet. Ei mun järki kestäis kotonakaan olla vuodesta toiseen (kalliiksi tulisi senkin pään leviämisen hoitaminen).
 
jhug
minä jäin miettimään, että mistäs rahat tähän uuteen järjestelmään, arvio tais olla 460 milj. euroa, meidänhän se pitäsi sitten vielä kustantaa... selkeä säästö kun jätetään tuo uudistus pois
 
Toi on muuten hyvä kirjoitus.

Tuossa toinen artikkeli:
Suosikkiautot esimerkkeinä - näin kilometrivero vaihtelee | Autot | Iltalehti.fi

Lainaus artikkelista:
Tällä ajomäärällä veroa kertyisi pienipäästöisen Ford Focuksen osalta noin 323 euroa, Nissan Qashqaille noin 429 euroa, Toyota Avensisille noin 490 euroa ja Volvo-maasturille 574 euroa.

Focuksen vero on 3800, eli kun sillä on ajettu noilla kilsoilla 12v, niin se on maksanut autoverona saman kuin nytkin.
Volvon vero taas on 15000, niin noilla kilsoilla sen on kahdessatoista vuodessa maksanut veroa 9000 vähemmän kuin nyt.

Ferrarin autovero tosiaan saattaa olla se 250.000. Koska noilla ei juuri ajeta, niin sen on sit vaan neljännesmiljoonan halvempi.

Eli tolla uudistuksella huviautoilusta tulee halpaa lystiä, kun taas autoa tosissaan tarvitseville tuo uudistus käy todella kalliiksi.

Ainii. Se kandee muistaa, että tuolla uudistuksella korvattais vaan autovero ja käyttömaksu. Polttoaineverot on ja pysyy.
 
öööh...
[QUOTE="äiti88";29338914]No voi herranjestas :D Kyllä muakin harmittaa, että autoilu on kallista. Mutta ei se niin voi mennä, että se joka harrastaa sitä eniten (mukavuussyistä), saa harrastaa sitä halvimmalla. Kyllä mäkin olen matkannut 2 h/suunta kouluun julkisilla 3 vuoden ajan. Vitutti, mutta se vaan on elämän realiteetteja että aina ei oo helppoo. Landella asuminenkin kun on oma valinta, jokainen tietää että siellä ei ole samanlaista julkista liikennettä kuin suuressa kaupungissa ja palvelut voi olla tosi kaukana. Minustakin olisi ihana asua siellä, kyllä kelpais. Vaan olen valinnut toisin, suurimpina syinä edellä mainitut ongelmat.

Kannatan nykyistä systeemiä, eli se jonka auto on bensasyöppö ja joka ajaa paljon, myös maksaa sen ajelun omasta lompakostaan. Maksujen nostamista autoilun osalta en kannata.[/QUOTE]

työpaikkoja kun on muuallakin kuin kehä kolmosen sisäpuolella.
 
kkkkkkk
Teen kolmivuorotyötä ja julkisia ei kule tuolla välillä. Suuntaansa matkaa 46 kilsaa. Jos tuo kaavailtu systeemi tulee käyttöön niin ei taija tarvita töitä enää tehä.
 
"minna"
Kiva näin maalarina joutuu maksamaan työssäkäynnistä, tapetointi hommia kun ei voi tehdä etätyönä kotona tai aina samassa osoitteessa. Ja se kamojen raahaus bussissa (joka kulkee kahdesti päivässä keskustaan)...

Kai voin sitten laittaa taksi kuitit veroitukseen?
 
xyx
Työmatkakulut jää varmaan tän ulkopuolelle. Muutenhan ehdotukseessa ei ole päätä eikä häntää. Ja kuka ne gps-laitteet kustantaa porukoiden autoihin? Käyttäjät? Ja eiköhän tollaset gps-seurannat pysty ohittamaan jos vaan osaa. Sen minkä ihminen on luonut, osaa ihminen myös muuntaa omaksi edukseen.
 
"viera"
Voi että mua osaa jurppia tämä asia, olisin jopa valmis osallistumaan ensimmäistä kertaa elämässäni mielenosoitukseen tämän typeryyden estämiseksi!

Ja ai että mua jurppii tuo Ollila, mitä sekään on aikaan saanut, tyrkyttää ja lobbaa ideaansa vuosikausia, väkisin ja varmasti vielä onnistuukin kun sattuu löytämään ne typerimmät edustajat taustajoukkoihinsa.

Niin selvää että JOrtsulla on oma ISO lehmä ojassa tässä asiassa, siitä ei epäilystäkään...

Aiemmin pohdin että en kyllä millään usko että suomalaiset tähän ehdotukseen mukaan lähtevät, ei millään, ei sellaista perustelua olekaan jolla tähän urpouteen saisi kansan mukaan, KUNNES tänään:
"Kilometriperusteinen verotus laskisi autojen hintaa JÄRKYTTÄVÄN paljon...."

Voi Vittu, nyt ollaan kusessa, tyhmimmät lankeaa VARMASTI tuohon. Höh, pöh, täytyy lähteä suunnittelemaan niitä bannereita ilmeisesti......
 
"Anne"
Työmatkat ja opiskelumatkat pitäis jäädä tälläsen ulkopuolelle. Totta kai aina voi muuttaa, mutta mites kun on perhe, toinen töissä toisela paikkakunnalla ja toinen saa opiskelupaikan toiselta. Ei voi ottaa paikkaa kun tulee niin paljon sanktiota.
Enkä missään vaiheessa väittänyt, että pitäisi yksityisautoilijan päästä halvemmalla, suht kovasti tässä saa jo muutenkin maksella. Mutta kyllä se näin on, että näillä julkisilla ja etäisyyksillä tulee halvemmaksi vielä ajella omalla autolla kuin mennä julkisella joten köyhänä opiskelijana menen omalla autolla. Sen verran joutuu kyllä tinkimään ajasta lapsen kanssa mitä muutoin tässä kaupassa voittaa, että kerta viikkoon käyn hakemassa tankin täyteen bensaa, suomalaista kun en ole tankannut enää pitkiin aikoihin.
 
"viera"
Työryhmän selvityksessä "nykyjärjestelmän ongelmat" :

"Viime vuosina henkilöautojen polttoainetehokkuus on parantunut merkittävästi. Tämän vuoksi liikenteen kasvu ei tulevaisuudessa takaa nykyisen suuruisia polttoaineveroja."

"Toinen merkittävä muutos polttoaineverokertymään on autojen sähköistyminen. Sähkön verotusta ei ole mahdollista korottaa liikenteen verokertymän pienenemisen vuoksi, koska se vaikuttaisi myös kotitalouksien ja teollisuuden sähkön hintaan."

Noniin, alkaa niitä aitoja syitä jo löytyä, Kuka yllättyy että tämä sähköautojen leviämistä kampittava esitys tulee Jormalta, SHELLIN PUHEENJOHTAJALTA?

Sitten viherpestään koko juttu, päästöt pienenee jne. sontaa.
 
gfdsgsf
Sä olet sitten varmaan halukas maksamaan munkin työttömyyskorvaukset? Mä kun käyn töissä 60 kilometrin päässä kotoa ja vielä sellaisella alueella, että julkisilla kulkeminen ei yksinkertaisesti ole mahdollista. Niitä kun ei täällä maalla kulje kuin hyvällä tuurilla kerran päivässä yhteen suuntaan (yleensä siihen väärään :D )

Mulle tulee tällä menolla kilometrejä reilut 26 000 pelkästään työajoa. Niin ja miehelle 9000. Laskin nuo 10 kk ajalle, kun ei kuitenkaan ihan kaikkia kuukausia käydä töissä. Kallista lystiä on, mutta minkäs teet. Ei mun järki kestäis kotonakaan olla vuodesta toiseen (kalliiksi tulisi senkin pään leviämisen hoitaminen).
Tuskin olet niin erikoinen, ettei tuohon hommaan löytyisi joku lähempää. Typerää tuollainen ees taas veivaaminen, saastuttaakin. Mitä muuten teet työksesi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29340366:
ollila vaan odottaa että joku omista firmoista pääsee myymään laitteet autoihin. |O
Suomalaiseen tapaan juttu menee niin, että investoidaan miljardeja tuotekehittelyyn, (pakko)myyntiin, valvontaan ja rahastukseen. Muutaman vuoden päästä annetaan koko monopoli melkein ilmaiseksi ulkomaisten pääomasijoittajien käsiin ja katsellaan kuinka suomalaisten viimeisetkin rahat valuvat veroparatiiseihin. Se on pisnestä.
 
Suomalaiseen tapaan juttu menee niin, että investoidaan miljardeja tuotekehittelyyn, (pakko)myyntiin, valvontaan ja rahastukseen. Muutaman vuoden päästä annetaan koko monopoli melkein ilmaiseksi ulkomaisten pääomasijoittajien käsiin ja katsellaan kuinka suomalaisten viimeisetkin rahat valuvat veroparatiiseihin. Se on pisnestä.

näin se menee, veronmaksaja maksaa tuotekehityskulut ja mahdolliset voitot valuu pisnesenkelien tileille veroparatiisiin

Ollilalla on niiiiin oma lehmä ojassa
 
Rikkaille useiden kymmenientuhansien verohelpotukset ja köyhät joutuisivat maksamaan veroa vanhoista ritsoistansa joista on jo aikoinaan maksettu autovero: mitenköhän SDP ja Vasemmistoliitto selittävät tämän epäoikeudenmukaisuuden äänestäjillensä?
demareista en osaa sanoa mutta veikkaan että vasurien propagandassa tullaan näkemään sanat oikeudenmukaisuus ja ympäristö
 
uydk
Köyhät kuolkoon sukupuuttoon, heikompi aines poistetaan vaikka kaasukammiolla.

Joko sitä keskitysleiriä ollaan siellä Helsingissä jo pystyttämässä? Vai perustetaanko ne lappiin kauas sivistyksestä, ettei eliitti joutuisi haistelemaan köyhien lemuja?

Katainen ja kokoomus, sekä muu sakki, haistakaa vittu.
 

Yhteistyössä