Ollilan kilometriverosta mielipiteitä?

  • Viestiketjun aloittaja Olli La Jor Ma
  • Ensimmäinen viesti
Kyllönen sanoi, että tietoturva olisi samantapainen kuin pankkitilillä. Vain asiakas itse voisi siis katsoa tietojaan. Täh? Suomessa ei ole pankkisalaisuutta, vaan tilitietoja pääsevät katsomaan mm.: Kela, Sosiaalitoimisto, Poliisi, Verottaja ja Ulosottomies.

kyllönen tosiaan taas paljasti tietämyksensä ja osaamisensa tason

apteekin tädistä suoraan ministeriksi, huoh
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
....
Höpöhöpö. Lopetat sen kusisen firmas tai otat lopputilin. Muutat kaupungin keskustaan tai liepeille halpaan kaupunginasuntoon ja lopetat tuon ylettömän rahan ja tavaran haalimisen ympäristön kustannuksella.

Et sinä noita asioita JOUDU tekemään. Teet ne ihan vapaaehtoisesti. Selität mitä selität, pelle.
Itse asun kaupungin keskustassa. Työpaikka tosin on jossain ihan muualla, niin kuin kaikki muutkin vastaavanlaiset työpaikat. Vai pitäisikö teollisuushallien ja satamankin olla keskellä keskustaa (tai asutuskeskuksen keskellä satamaa) jotta ihmiset vois kävellä sinne?
 
törkeää
Tässä ehdotuksessa taan näkee, kuinka isotuloiset ovat täysin vieraantuneet normaali-ihmisten arjesta. Laskelmien mukaan ajomäärät laskevat tulevaisuudessa huimasti. Miten niin? Harva sitä huvikseen autolla ajaa. On tainnut näiltä herroilta unohtua, että suurin osa ihmisistä tarvitsee autoa töissä käydäkseen ja lasten kuskaamiseen. Tarkoitus on siis laittaa köyhät kyykkyyn, jotta isotuloisilla olisi tilaa ajella ilman ruuhkia.

Toisekseen tässä on pohjimmiltaan kyse taan jonkun pienen piirin rikastumisesta. Ollila & kumppanit tarjoavat näitä ylihinnoiteltuja palveluja, joilla ei oikeasti saa vastinetta. Systeemi on älyttömän kallis, joten siitä koituva hyöty jäisi pieneksi. Siitä taas seuraa, että hintoja korotettaisiin jatkuvalla syötöllä. Enkä usko, että autoverosta ja muistakaan veroista silti tullaan luopumaan. Moneti väliaikaiset verot ovat jääneet pysyviksi.

Lisäksi ihmisten seuraaminen loukkaa todellalkin pahasti yksityisyyttä. Tietoturva-aukkoja löytyy kaikista systeemeistä, se on jo nähty, joten turha väittää tätäkään turvalliseksi.

Ehdotus on todella törkeä. Pienituloiset ihmiset kärsivät siitä pahasti ja pieni eliittipiiri korjaa hyödyn. Käsittämätöntä, että tuollaista sontaa voidaan edes julkisesti ehdottaa. Ihmisten pitäisi todellakin nousta barrikadeille, kun ökyherroilta on hävinnyt viimeinenkin järjenhiven ja typerät poliitikot vielä lähtevät tosissaan mukaan näihin älyvapaisiin hankkeisiin.
 
Lijena (tällä kertaa harmaana)
Tuskin olet niin erikoinen, ettei tuohon hommaan löytyisi joku lähempää. Typerää tuollainen ees taas veivaaminen, saastuttaakin. Mitä muuten teet työksesi?
Ihan olen toimistohommissa, eikä ole kyse siitä etteikö tähän paikalle olisi muitakin tulijoita. Varmasti löytyisi joku.

Mutta mitäs mä sitten tekisin? Pyörittelisin peukaloita kotona ja maksattaisin elämiseni muilla? Mä kun satun olemaan niitä ihmisiä, jotka haluaa tehdä töitä eikä lähempää löytynyt...

Varmasti otan toisen työpaikan, jos vaan lähempää kotia saan, esimerkiksi samalta paikkakunnalta kuin miehen työpaikka. Sitten voitaisiinkin kulkea yhdellä autolla.
Muuttaminen ei ole meille vaihtoehto ainakaan vielä, koska tykätään asua maalla ja halutaan lapset kasvattaa täällä (kaupungissakin ollaan käyty, eikä viihdytä siellä).

Ja faktahan on se, että ei kaikki voi asua kehäkolmosen sisäpuolella :D
 
had
Entäs ku se laki tulee että työtä pitää etsiä oliko se nyt 80km vai 100km päästä kotikontuja, niin maksaako valtio minun työmatkakuluni jos töitä ei löydy lähempää?
 
"viera"
Höpöhöpö. Lopetat sen kusisen firmas tai otat lopputilin. Muutat kaupungin keskustaan tai liepeille halpaan kaupunginasuntoon ja lopetat tuon ylettömän rahan ja tavaran haalimisen ympäristön kustannuksella.

Et sinä noita asioita JOUDU tekemään. Teet ne ihan vapaaehtoisesti. Selität mitä selität, pelle.
Ihanan mustavalkoista. Kun muutimme, en millään tiennyt että menee työpaikka. Niinpä ajan nyt 30 kilsaa suuntaansa töihin paskalla palkalla. Mies ajaa 25 kilsaa töihin, mutta eri paikkaan. Jos me muutetaan toisen työpaikan lähelle, ne ovat alueilla joissa on todella kallista asua. Ja silti toisella olisi sama matka töihin. Jos taas puoliväliin niin hyvin kallista on asuminen sielläkin. Mikä järki tässä olisi?
 
sipasiis
1. Ollilan firmalle 100-varmasti sopimus näiden laitteiden tuotannosta ja ylläpidosta
2. Uusi vero vaikuttaisi pienituloisiin korottavasti ja isotuloisiin laskevasti
3. Avaa ovet mm. parkkimaksuille, motarimaksuille, seurannalle ym.

Kun (toivottavasti) ehdotus torpataan, niin veikkaan, että joku keksii et polttoaine- ja autoveroissa on korotuspaineita = verot nousee = työn tekemisen kulut kasvaa = ostovoima vähenee = kansa köyhtyy.
 

Yhteistyössä