Ollaanko me suomalaiset naiset epäseksikkäitä ja vähemmän naisellisia?

Mä en oikein osaa selittää, mitä tarkoitan, mutta olen huomannut, että jotkut naiset ovat naisellisia vaikka säkki päällä, toiset eivät ole sitä viimeisen päälle pyntättyinäkään. Mulle naisellisuus on jotain paljon enemmäin kuin pelkkä ulkoinen olemus.

Ootteko muuten te "pahoja katseita" saaneet varmoja siitä, että ne ovat niitä pahoja katseita? Mä ainakin olen sellainen, että jos näen omasta mielestäni tyylikkään ja kauniin naisen, niin saatan huomaamattani lähes tuijottaa häntä jopa pitemmän aikaa. Toivottavasti sitä ei kukaan ole ottanut pahalla, se on nimittäin ollut puhdasta ihailua.
 
Niin kuin vastasin, se on se asenne itseä ja muita kohtaan. Oman tyylin hallitseminen, itsevarmuus.

Mutta minä ainakin ihan mielelläni kuulisin, että mikä se asenne on, minkälainen asenne itseä ja muita kohtaan. Tarkoitan vaan sitä, että onko se asenne itsessään se "olen naisellinen", vai mitä se naisellisuus on tässä aspektissa? Eihän se asenne pelkkänä sana kuitenkaan kerro vielä mitään siitä, että minkälaisia piirteitä ihminen liittää naisellisuuteen.

En mä tiedä osaanko itse esimerkiksi rajata, että mikä tekee naisellisen naisen. Toiset tuntuvat olevan luonnollisempia siinä suhteessa, tai ehkä se näyttää siltä vain ulkopuoliselle. Mä en koe itseäni erityisen naisellisena, vaikken olekaan myöskään epänaisellinen.
 
Mua niinkuin vaivaa se, että se miesten miellyttäminen mielletään joissain kulttuureissa naisen päätehtäväksi. Ikäänkuin nainen ei paljoa muuta voisi osata, eikä paljoa muuta vaadita. saa olla muuten tyhmä kuin saapas, kunhan on mieliksi, eli nöyrä. hyötyajattelua.

Aivan. Musta tietynlainen toisen miellyttäminen on olennainen osa parisuhdetta, ja yleisemminkin itestään huolehtiminen osoittaa kunnioitusta paitsi itseä, myös muita ihmisiä ja elämää kohtaan ylipäätään. Mutta tosiaan ulkonäkö ei saa olla pääasia. Se on se juttu, mitä vastaan minä kapinoin. Muut seikat ratkaisee kaikenlaisissa ihmissuhteissa.
 
Mä taas näkisin, että tuo huono itsetunto on jäänne. Minusta me "Uudet sukupolvet" ei samalla tavalla kanneta sen painoa harteillamme . Ollaan paljon kansainvälisempiä ja kaikessa menestyneempiä kuin ennen.
Ethän sinäkään kovin huono itsruntoiselta vaikuta. Tai Rieputarallaa. Tai Metsänpeittokaan. Tai Motha. Tästä ketjusta nyt mutaman nikin poimiakseni esimerkiksi kommenttien perusteella.
Ja suomalaisiahan me ollaan kaikki kumminkin,oletan .


Totta että esim. nettikeskustelua seuratessa tai uutisten kommentteja lukiessa en voi tietää minkä ikäinen siellä kirjoittaa. Osa meistä nuoremmista on kansainvälisempiä, se on totta. Mutta on iso osa niitä jotka eivät ole eivätkä tulekaan olemaan. Kuilu kasvaa, mutta se ei enää liity tähän mitenkään :D
 
Ethän sinäkään kovin huono itsruntoiselta vaikuta. Tai Rieputarallaa. Tai Metsänpeittokaan. Tai Motha. Tästä ketjusta nyt mutaman nikin poimiakseni esimerkiksi kommenttien perusteella.
Ja suomalaisiahan me ollaan kaikki kumminkin,oletan .

Mut voi ihan vapaasti poistaa tältä listalta :laugh: Tai no, riippuu itsetunnon määritelmästä. Mulla on ruman ja ulkopuolisen ihmisen identiteetti, outolinnun ja kummajaisen. Onko se itsetuntemusta vai huonoa itsetuntoa, tiedä häntä.

Miusta se on vaan mielenkiintoista, koko tämä naisellisuus ajatuksena. Koska mä en koe olevani naisellinen, vaikka olenkin nainen ja ehkä ulkopuolisen silmissä täytän sellaiset naisellisen ihmisen kriteerit.
 
Aivan. Musta tietynlainen toisen miellyttäminen on olennainen osa parisuhdetta, ja yleisemminkin itestään huolehtiminen osoittaa kunnioitusta paitsi itseä, myös muita ihmisiä ja elämää kohtaan ylipäätään. Mutta tosiaan ulkonäkö ei saa olla pääasia. Se on se juttu, mitä vastaan minä kapinoin. Muut seikat ratkaisee kaikenlaisissa ihmissuhteissa.

Onhan se kuitenkin aika luonnollinen piirre ihmisessä, halu huolehtia ja tuottaa hyvää oloa sillekin, jota rakastaa, miellyttää häntä.
 
Mä en oikein osaa selittää, mitä tarkoitan, mutta olen huomannut, että jotkut naiset ovat naisellisia vaikka säkki päällä, toiset eivät ole sitä viimeisen päälle pyntättyinäkään. Mulle naisellisuus on jotain paljon enemmäin kuin pelkkä ulkoinen olemus.

Ootteko muuten te "pahoja katseita" saaneet varmoja siitä, että ne ovat niitä pahoja katseita? Mä ainakin olen sellainen, että jos näen omasta mielestäni tyylikkään ja kauniin naisen, niin saatan huomaamattani lähes tuijottaa häntä jopa pitemmän aikaa. Toivottavasti sitä ei kukaan ole ottanut pahalla, se on nimittäin ollut puhdasta ihailua.

Pahan katseen tunnistaa siitä, että toinen on tosi vihaisen tai sen näköinen, että oksentaa kohta... Varmiten sen tunnistaa kovaäänisestä "kato totakin" tuhahduksesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22041101:
Mitä pahaa on miehen miellyttämisessä?

Hmmm.... miltä kantilta sitä kattoo, riippuu siitä. Jos tekee sitä siksi että "pääsisi naimisiin", rahoihin käsiksi, muuttamaan maasta tms. niin sehän on epärehellistä eli väärin. Jos haluaa jatkuvasti huomiota miehiltä pukeutumalla vähänlaisesti, onko silloinkaan ihan sinut itsensä kanssa? En ainakaan katso hyvällä naista joka vuosikymmeniä jatkaa tota touhua, varsinkaan ilman että se kuuluu ammatin varjopuoliin (<-- mun mielestä ainakin)

Mun mies saa miellyttääkseen mua huolehtia hygieniastaan jne. mut en haluais että kauheesti mielllyttäis tuolla muita naisia esim.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22041192:
Jatkanpa itsekseni. Olen jotenkin kasvanut siitä "mun ei tartte miellyttää ketään, voin olla mikä oon, olen arvokas ja hieno näin jne" minä-ajattelusta siihen, että (omaa) miestä onkin ihana miellyttää ja teen sitä mielelläni. En ajattele olevani yhtään vähämielisempi tai tyhmempi tai venäläisempi nykyään.

Miehen miellyttämisessä ei todellakaan ole mitään pahaa, ainakaan omassa tekstissäni en tarkoittanut asiaa niin. Eiköhän meistä ihmisistä ihan jokainen tee (ainakin toivottavasti) joskus asioita ihan vaan toista/toisia miellyttääkseen. Silloin se mun mielestäni menee överiksi, kun siitä tulee itse elämän tarkoitus. Eli kaikki, mitä tehdään, tehdään miehen/miesten miellyttämiseksi. Ja siihen esimerkiksi tuo venäläisten naisten käymä miesten miellyttämiskoulu juuri pyrki; kaikessa toiminnassa piti miellyttää miestä, jotta nämä naiset saisivat pyydystettyä itselleen rikkaan miehen. Näin koulun vetäjä asian ilmaisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;22041236:
Mutta minä ainakin ihan mielelläni kuulisin, että mikä se asenne on, minkälainen asenne itseä ja muita kohtaan. Tarkoitan vaan sitä, että onko se asenne itsessään se "olen naisellinen", vai mitä se naisellisuus on tässä aspektissa? Eihän se asenne pelkkänä sana kuitenkaan kerro vielä mitään siitä, että minkälaisia piirteitä ihminen liittää naisellisuuteen.

En mä tiedä osaanko itse esimerkiksi rajata, että mikä tekee naisellisen naisen. Toiset tuntuvat olevan luonnollisempia siinä suhteessa, tai ehkä se näyttää siltä vain ulkopuoliselle. Mä en koe itseäni erityisen naisellisena, vaikken olekaan myöskään epänaisellinen.

Vaikea sitä on sanoiksi pukea, enkä halua ottaa ketään julkisuuden henkilöä esimerkiksi sillä heidän imagonsa ei varmana vastaa todellisuutta kuitenkaan. Mutta se asenne on jotain mikä kumpuaa sisältä, siis jotenkin toisesta vaistoaa että hän ei välitä hittojakaan mitä hänestä ulkonäöllisesti ajatellaan. Sellainen nainen huokuu itsevarmuutta sillä hyvällä tavalla, ja niin kuin joku yllä kirjoitti, näyttää naiselliselta vaikka säkki päällä tai armeijan univormussa. Jos näkisit yhden puolituttuni tuolta leikkipuistosta niin tietäisit mitä tarkoitan, hän on juuri sellainen jolla on se mielestäni oikea asenne. Hän ei siis ole ylimielinen eikä ylpeä eikä ilkeä. Hän vain on ja se jokin on hänessä luonnostaan.
 
Suomessa naisen ei tarvitse olla seksikäs ja yltiö "naisellinen" ollakseen jotakin. Suomessa nainen voi päteä taidoillaan ja tiedoillaan, olla asiantuntija ja korkea virkamies, yritysjohtaja tai tuomari. Meillä on vapaus olla sellaisia kuin olemme, eikä kulttuuriimme kuulu valtaisa ulkonäön korostaminen.
Suomalainen nainen on paljon muutakin kuin miehen miellyttäjä.
Suomalainen nainen on järkevä pukeutuja. Räntäsateessa viedessä lapsia hoitoon ja kantaessa kauppakasseja oppii käytännölliseksi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;22041284:
Onhan se kuitenkin aika luonnollinen piirre ihmisessä, halu huolehtia ja tuottaa hyvää oloa sillekin, jota rakastaa, miellyttää häntä.

Niin on. Itse asiassa juuri ajattelin, että tuon sanan 'olennainen' voisi mieluummin vaihtaa sanaan 'luonnollinen'.

Mä olen miettinyt tätä seksikkyys-aspektia usein siitä näkökulmasta, kun mulla itselläni on aika isot rinnat, ja tiedän, että mulle sopii paidoissa/mekoissa jne. tietynlaiset suht. laajat kaula-aukot. Tämä on joskus tulkittu ns. miesten miellyttämiseksi, vaikka totuuden nimissä on sanottava, että olen käyttänyt tällaisia paitoja tasan sen takia, että tiedän näyttäväni niissä niin hyvältä kuin se ylipäätään on mahdollista. (Tiedän, ettei se ole paljon, mutta kuitenkin.)

Jotenkin kauhistuin ajatusta, että ihmiset kuvittelevat mun pyrkivän ihmisten (miesten) lähelle tai suosioon sillä, että käytän tietynlaisia paitoja vaikka itse olin ajatellut asian niin, että kun käytän vaatteita, jotka sopii mulle, mun itsetunto kohenee, olen iloisempi ja sosiaalisempi ja sitä kautta teen vaikutuksen.
 
[QUOTE="niin";22041300]Miehen miellyttämisessä ei todellakaan ole mitään pahaa, ainakaan omassa tekstissäni en tarkoittanut asiaa niin. Eiköhän meistä ihmisistä ihan jokainen tee (ainakin toivottavasti) joskus asioita ihan vaan toista/toisia miellyttääkseen. Silloin se mun mielestäni menee överiksi, kun siitä tulee itse elämän tarkoitus. Eli kaikki, mitä tehdään, tehdään miehen/miesten miellyttämiseksi. Ja siihen esimerkiksi tuo venäläisten naisten käymä miesten miellyttämiskoulu juuri pyrki; kaikessa toiminnassa piti miellyttää miestä, jotta nämä naiset saisivat pyydystettyä itselleen rikkaan miehen. Näin koulun vetäjä asian ilmaisi.[/QUOTE]

Mutta siellä perimmäisenä on sen naisen oma "nousu". Olen nähnyt myös ohjelman vastaavasta aiheesta, ja siinä ne naiset nauroi kamalille miehille, olivat ylpeitä ja hyvin omanarvontuntoisia ja tiesivät mitä ja miten pelasivat. Valinta oli heidän.
 
Suomessa naisen ei tarvitse olla seksikäs ja yltiö "naisellinen" ollakseen jotakin. Suomessa nainen voi päteä taidoillaan ja tiedoillaan, olla asiantuntija ja korkea virkamies, yritysjohtaja tai tuomari. Meillä on vapaus olla sellaisia kuin olemme, eikä kulttuuriimme kuulu valtaisa ulkonäön korostaminen.

Tästä vaan juontaa se, että jos on ja haluaa olla fiksun ja pätevän lisäksi huoliteltu ja kaunis, niin se leimaa usein negatiivisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jehnny Tightlips:
No onpas "hirvittävää." Olen nähnyt sellaisenkin ohjelman, jossa miehiä opetetaan tekonaisten kanssa. Onko se hullua alistamista vai vain huomaavaista?

Vittuiletsä? Vittuile sit ees paremmin.

No on musta moni muukin asia hirvittävää, esim. ihmiskauppa.

Joo, kettuilevaan sävyyn totesin, että minusta reaktiosi suihinoton opettamiseen banaanilla oli ylimitoitettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22041377:
Tästä vaan juontaa se, että jos on ja haluaa olla fiksun ja pätevän lisäksi huoliteltu ja kaunis, niin se leimaa usein negatiivisesti.

Kuka oikeasti fiksu ja pätevä nainen on leimattu negatiivisesti huolitellun tai kauniin ulkonäön takia? Itse en keksi yhtään esimerkkiä.
 
Suomessa naisen ei tarvitse olla seksikäs ja yltiö "naisellinen" ollakseen jotakin. Suomessa nainen voi päteä taidoillaan ja tiedoillaan, olla asiantuntija ja korkea virkamies, yritysjohtaja tai tuomari. Meillä on vapaus olla sellaisia kuin olemme, eikä kulttuuriimme kuulu valtaisa ulkonäön korostaminen.
Suomalainen nainen on paljon muutakin kuin miehen miellyttäjä.
Suomalainen nainen on järkevä pukeutuja. Räntäsateessa viedessä lapsia hoitoon ja kantaessa kauppakasseja oppii käytännölliseksi :)

Joskus tuntuu että tämä poissulkee ne, jotka huolittelevat ulkonäköään ja pärjäävät ja vaikka eivät haluaisi tuomareiksi asti, tulevat tuomituiksi tyhminä ja saamattomina.

Suomessa pitää olla käytännöllinen ja kiitos sisäänostajien, tämä tarkoittaa rumaa.

Haluaisin toisenlaisen suomalaisen naisen määritelmän, sellaisen että suomalainen voi ja saa pärjätä ja edetä vaikka presidentiksi asti. Suomalainen nainen pitää huolen itsestään ja osaa pitää tyylinsä. Suomalainen nainen on kaunis ja tyylikäs olematta silti olemassa pelkästään miehiä varten.

Utopiaa :(
 
Mä en ymmärrä semmosta, että jotain seksijuttuja pitäisi osata valmiiksi... Miksi niitä ei sitten voi yhdessä opetella sen toisen kanssa? Kyse pitäisi olla kumppanuudesta, eikä siitä, että toinen on joku palvelija, jonka pitää loistaa taidoillaan, saadakseen sitten puolestaan elatuksen, rakennekynnet, laukut, yms. sydeemit.
 
Kuka oikeasti fiksu ja pätevä nainen on leimattu negatiivisesti huolitellun tai kauniin ulkonäön takia? Itse en keksi yhtään esimerkkiä.

Mietin yleisesti - mitä "pätevämmäksi" nainen tulee, sitä miehisemmäksi hänen oletetaan (toivotaan?) muuttuvan. Sillä monilla naisellisuus karisee sitä mukaa kun urapolku nousee. Etenkin jos leikittelee naisellisuudella (Jutta U.) niin siitä saa kuulla lopun ikänsä.
 
Mä en ymmärrä semmosta, että jotain seksijuttuja pitäisi osata valmiiksi... Miksi niitä ei sitten voi yhdessä opetella sen toisen kanssa? Kyse pitäisi olla kumppanuudesta, eikä siitä, että toinen on joku palvelija, jonka pitää loistaa taidoillaan, saadakseen sitten puolestaan elatuksen, rakennekynnet, laukut, yms. sydeemit.


Niin, aattele miten "hyvin" on joillain miehillä asiat, pääsee oikeen valitsemaan naisista ja ottamaan sen parhaiten palvelevan. Aijaijai, katteeks pistellöö! :x
 
Mä en ymmärrä semmosta, että jotain seksijuttuja pitäisi osata valmiiksi... Miksi niitä ei sitten voi yhdessä opetella sen toisen kanssa? Kyse pitäisi olla kumppanuudesta, eikä siitä, että toinen on joku palvelija, jonka pitää loistaa taidoillaan, saadakseen sitten puolestaan elatuksen, rakennekynnet, laukut, yms. sydeemit.

No mut näissä postimyyntiliitoissahan ei päde muutoinkaan oikein "perinteisen rakkausavioliiton"-säännöt. Siinä on kaks aikuista ihmistä jotka kumpikin saavat toisiltaan mitä haluuvat : mies sitä piparia ja nainen sitä parempaa elintasoa. toki jotkut liitot niistäkin muodostuu varmaan ihan aidoiksi, mutta veikkaisin, että ei kovinkaan moni.
ti
 

Yhteistyössä