Ollaanko me suomalaiset naiset epäseksikkäitä ja vähemmän naisellisia?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22041367:
Mutta siellä perimmäisenä on sen naisen oma "nousu". Olen nähnyt myös ohjelman vastaavasta aiheesta, ja siinä ne naiset nauroi kamalille miehille, olivat ylpeitä ja hyvin omanarvontuntoisia ja tiesivät mitä ja miten pelasivat. Valinta oli heidän.

Niin no, jos joku haluaa sen oman nousunsa tehdä tuolla tavoin, niin mitäpä se loppujen lopuksi muille kuuluu. Toivottavasti pelin henki vaan on silloin selvillä sille suhteen toiselle osapuolellekin.
Se on ehkä näin suomalaisena naisena (ainakin itselleni) vaikea kuvitella, että joku haluaa tehdä sen oman nousunsa miehen kautta. Ja se taas johtuu esimerkiksi oman maamme koulutusjärjestelmästä, jossa käytännössä katsoen jokaisella on mahdollisuus opiskella niin pitkälle kuin haluaa/rahkeet riittävät. Ehkä se on juuri tämä suomalainen mentaliteetti, että pitää omassa elämässään luoda jotain ihan omaa, jonka on saavuttanut ihan itse.
 
Kuka oikeasti fiksu ja pätevä nainen on leimattu negatiivisesti huolitellun tai kauniin ulkonäön takia? Itse en keksi yhtään esimerkkiä.

Onko sun mielestä sattumaa että Euroopan vaikutusvaltaisimmat naiset näyttävät miehiltä enemmän kuin naisilta? Että edetessään urallaan naisen on tavallaan hävittävä harmaaseen massaan, eli miesten keskuuteen? Ei tämäkään edistä sitä sun kaipaamaa tasa-arvoa että nainen, päteväkin sellainen, ei voi näyttää naiselta.
 
Okei, koko ajan hoetaan sitä, että Euroopan vaikutusvaltaisimpien joukossa naiset eivät voi näyttää naisilta. Keitä tällaisiksi miesnaisiksi sitten luette? Ovatko he sitten aiemmin näyttäneet erilaisilta? Ja keitä sitten ovat ne, jotka näyttävät oikeilta naisilta?
 
Joskus tuntuu että tämä poissulkee ne, jotka huolittelevat ulkonäköään ja pärjäävät ja vaikka eivät haluaisi tuomareiksi asti, tulevat tuomituiksi tyhminä ja saamattomina.

Suomessa pitää olla käytännöllinen ja kiitos sisäänostajien, tämä tarkoittaa rumaa.

Haluaisin toisenlaisen suomalaisen naisen määritelmän, sellaisen että suomalainen voi ja saa pärjätä ja edetä vaikka presidentiksi asti. Suomalainen nainen pitää huolen itsestään ja osaa pitää tyylinsä. Suomalainen nainen on kaunis ja tyylikäs olematta silti olemassa pelkästään miehiä varten.

Utopiaa :(

Miten kauan sä jaksat jankata tätä samaa? Huomaatko, että kuvittelet vaan muiden olevan tuota mieltä?
 
Onko sun mielestä sattumaa että Euroopan vaikutusvaltaisimmat naiset näyttävät miehiltä enemmän kuin naisilta? Että edetessään urallaan naisen on tavallaan hävittävä harmaaseen massaan, eli miesten keskuuteen? Ei tämäkään edistä sitä sun kaipaamaa tasa-arvoa että nainen, päteväkin sellainen, ei voi näyttää naiselta.

Nainen myös väistämättä vanhenee samalla kun urakehitys etenee (vanhenemisen suhde naisellisuuteen =?), todella korkealla olevat naiset alkavat olla jo 50-kymppisiä. Olen kuullut, että joissakin muslimimaissa nainen saa enemmän vaikutusvaltaa vaihdevuosien jälkeen, kun hän ei enää kelpaa synnytyshommiin.
 
Onko sun mielestä sattumaa että Euroopan vaikutusvaltaisimmat naiset näyttävät miehiltä enemmän kuin naisilta? Että edetessään urallaan naisen on tavallaan hävittävä harmaaseen massaan, eli miesten keskuuteen? Ei tämäkään edistä sitä sun kaipaamaa tasa-arvoa että nainen, päteväkin sellainen, ei voi näyttää naiselta.

kenen kohdalla mielestäsi on käynyt näin ?
 
Onko sun mielestä sattumaa että Euroopan vaikutusvaltaisimmat naiset näyttävät miehiltä enemmän kuin naisilta? Että edetessään urallaan naisen on tavallaan hävittävä harmaaseen massaan, eli miesten keskuuteen? Ei tämäkään edistä sitä sun kaipaamaa tasa-arvoa että nainen, päteväkin sellainen, ei voi näyttää naiselta.

Ketä mahdat tarkoittaa? Mä en tiedä yhtään mieheltä näyttävää naista.

Oletko ajatellut, että johtaviin asemiin nousseilla naisilla on pokkaa olla sellaisia kuin ovat? Jos korkeat korot tai voimakas meikki ei tunnu omilta jutuilta, on varaa olla ilmankin, koska otetaan vakavasti muutenkin.
 
Olen kait outo, koska minusta nainen voi näyttää seksikkäältä ylisuuressa villapaidassa, farkuissa ja kumisaappaissa. Ei siihen mitään pakkeleita, sukkahousuja ja minihameita tarvita :)
 
[QUOTE="vieras";22041600]Olen kait outo, koska minusta nainen voi näyttää seksikkäältä ylisuuressa villapaidassa, farkuissa ja kumisaappaissa. Ei siihen mitään pakkeleita, sukkahousuja ja minihameita tarvita :)[/QUOTE]

tottakai voi. mutta kaikki ei näytä.toiset tarvii ne pakkelit ja muut :)
 
tottakai voi. mutta kaikki ei näytä.toiset tarvii ne pakkelit ja muut :)

Eeeei, siis pitääkö sitä näyttää kauniilta ollakseen naisellinen ja seksikäs? Eikö riitä et tuntee itsensä seksikkääksi. Kyl kyssäkaalikin voi olla naisellinen ja seksikäs ruusujen joukossa.

Mä tunnen itteni usein seksikkääksi vetäissessäni jätti t-paidan päälle ennen nukkumaan menoa, mut en mä se näköseni mihinkään kylille menis :D
 
[QUOTE="vieras";22041692]Eeeei, siis pitääkö sitä näyttää kauniilta ollakseen naisellinen ja seksikäs? Eikö riitä et tuntee itsensä seksikkääksi. Kyl kyssäkaalikin voi olla naisellinen ja seksikäs ruusujen joukossa.

Mä tunnen itteni usein seksikkääksi vetäissessäni jätti t-paidan päälle ennen nukkumaan menoa, mut en mä se näköseni mihinkään kylille menis :D[/QUOTE]

no mä puhuin nyt nimenomaan siltä kantilta, että ulkopuolisena tarkastellaan sitä jonkun muun naisellisuutta - että onko seksikäs jätesäkissä vai ei. ei sitä että miltä siitä naisesta itsestään tuntuu.
 
Onneksi suomalaisnainen on itäsisartaan fiksumpi, niin ei tarvitse kuluttaa päiviään miettimällä, miten miellyttää miehiä. Kivaa, kun pärjää ihan omilla ansioillaan.

Sitä paitsi "seksikkyys" on hegemonisen maskuliinisuuden tuottama kategoria, mielivaltainen säännöstö, jonka ainoa tarkoitus on alistaa nainen objektiksi.

Olet ymmärtänyt väärin.
Nainen on objekti monessakin mielessä miehelle, ei siihen tarvita mitään sovinismia tai maskuliinisuutta, ainakaan niiden sanojen perinteisessä merkityksessä.

Taipumus esineellistää nainen on olemassa, se on ollut aina olemassa, ei se mikään kulttuuriero ole. Millä tavalla se tulee esille voi sitten johtua kulttuurista.

Ps: varmaan suomalaisnainen on moniakin sisariaan fiksumpi mutta kyllä tekin kulutatte aikaa miettimällä ulkonäköä yms yms (vai tehdäänkö se oman itsensä vuoksi? miksi ? )
 
no mä puhuin nyt nimenomaan siltä kantilta, että ulkopuolisena tarkastellaan sitä jonkun muun naisellisuutta - että onko seksikäs jätesäkissä vai ei. ei sitä että miltä siitä naisesta itsestään tuntuu.

Niin, mut kyl mä ulkopuolisenakin katson naisia ilmeisesti eri tavalla kuin sinä. Koska mun silmään myös ne tavalliset naiset, arkikuteissaan kyl osaavat näyttää naisellisilta ja seksikkäiltä. Joskus jopa katseesta näkee millainen sielunelämä ihmisellä on.
 
Ps: varmaan suomalaisnainen on moniakin sisariaan fiksumpi mutta kyllä tekin kulutatte aikaa miettimällä ulkonäköä yms yms (vai tehdäänkö se oman itsensä vuoksi? miksi ? )

Nuorempana luulin, että ehostus tehdään puhtaasti miesten vuoksi ja "itsensä takia" on vain huono selitys. Sittemmin olen huomannut, että kyllä se oman ulkonäön huolittelu / huolittelemattomuus vaikuttaa omaankin mielentilaan ainakin vähäsen.
 
Olet ymmärtänyt väärin.
Nainen on objekti monessakin mielessä miehelle, ei siihen tarvita mitään sovinismia tai maskuliinisuutta, ainakaan niiden sanojen perinteisessä merkityksessä.

Taipumus esineellistää nainen on olemassa, se on ollut aina olemassa, ei se mikään kulttuuriero ole. Millä tavalla se tulee esille voi sitten johtua kulttuurista.

Ps: varmaan suomalaisnainen on moniakin sisariaan fiksumpi mutta kyllä tekin kulutatte aikaa miettimällä ulkonäköä yms yms (vai tehdäänkö se oman itsensä vuoksi? miksi ? )

Yök yök yäk. Mene siitä esineellistämästä, Osta nukke.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";22041750]Niin, mut kyl mä ulkopuolisenakin katson naisia ilmeisesti eri tavalla kuin sinä. Koska mun silmään myös ne tavalliset naiset, arkikuteissaan kyl osaavat näyttää naisellisilta ja seksikkäiltä. Joskus jopa katseesta näkee millainen sielunelämä ihmisellä on.[/QUOTE]

no nimenomaan tavallisista naisistahan mäkin tässä puhun. että jotkut heistä on hyvännäkösiä mun mielestä millaisina vaan ja jotkut taas ei.
 
Kyllä mä tuon Jaskan kommentin ymmärrän, nainen on miehelle monessa suhteessa objekti. Ei sitä voi kiistää. Etenkin parisuhteessa. Mutta sitten kun siirrtyään vaikkapa talouselämään tai politiikkaan tms, niin pitää tarkastella eri tavoin sitä naiseutta. Saako nais- tai mies(!!)poliitikko olla sellainen kuin haluaa, vai pitääkö sopeutua johonkin vaatimuksiin.

Ja puhutaanko tässä nyt siis pääasiassa ulkonäöstä, vaikka naisellisuus onkin myös asenne tai olemus?
 
Viimeksi muokattu:
Yök yök yäk. Mene siit' esineellistämästä, Osta nukke.

Ei kai esineellistäminen ole automaattisesti oksettavaa. Alistava esineellistäminen toki on, mutta naiseen on toisaalta suhtauduttu historian aikana myös niin, että nainen on myyttinen olento, voima joka pitää kahlita, jotain joka ei ole patriarkan käsitys- tai hallintakyvyn alla. Eikö sekin ole tavallaan naisen siirtämistä jonnekin kauemmas ihmisyydestä, tavallaan esineellistämistä, tavallaan jalustalle nostamista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22041792:
Ja puhutaanko tässä nyt siis pääasiassa ulkonäösta, vaikka naisellisuus onkin myös asenne tai olemus?

En ole edelleenkään päässyt selvyyteen, koska oikeastaan jokaisessa asennekommentissa nostetaan kuitenkin esille myös ulkonäkö.
 

Yhteistyössä