Ollaanko me suomalaiset naiset epäseksikkäitä ja vähemmän naisellisia?

[QUOTE="vieras";22041044]Olisikohan Phoebs ollut hiekkalaatikolla miniminiminihameessa, korkokengissä ja pikkutopissa?[/QUOTE]

Kesällä kyllä, olin tosin mekossa. Minihameet ei kuulu tyyliini. Mutta en puhu itsestäni, en tiedä miten minua katsotaan koska en välitä siitä. Mutta osaan kyllä kuunnella mitä ympärilläni puhutaan ja seuraan keskusteluja paljon. Niistä voi tehdä päätelmiä.
 
Täällä netissä? Oikeassa elämässä?

Kyllä sitä tapahtuu, usko pois :)

eikös irl ja täällä netissäkin samalla lailla kauhistella niitä "rumia ja plösöjä naisia".että miten ne kehtaa ja miks eivät pidä huolta ittestään jne jne.
tuo huonon itsetunnon hokeminen tuntuu olevan joillekin suomalaisille oikein mantra. mitä sillä sitten peitellään ? jaa-a.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;22041052:
Mitä se naisellisuus sinun mielestäsi on?

(Ei tämä ole mitenkään provosoiva kysymys, olen vain kiinnostunut kuulemaan että mitä se naisellisuus oikein on, mistä se koostuu ja miten se näkyy)

Eniten epänaisellisuutta on minun mielestä naisvihamielisyys. Se, että ei pidetä naista minään, ei tajuta, että nainen on ihan naisena riittävä. Että ei tarvitse parta kasvaa, ollakseen jotain. No, jos ihan pinnalliseksi ruvetaan, niin semmoinen naisellisten muotojensa vihaaminen, niiden häpeäminen ja hirveä peittely (enkä tarkoita normaalia, siveellistä pukeutumista.) tai sellainen, että haluaa näyttää miesmäiseltä, miehen näköiseltä.

Ihan tulee mieleen tässä muutama päivä sitten keskustelu siitä, liikkuuko lantio kävellessä ja osa palstan naisista oli sitä mieltä, että on noloa, jos lantio liikkuu. vaikka naisen lantio on sen muotoinen, että se liikkuu kävellessä (keskimäärin) enemmän, kuin miesten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;22041091:
Netissä tuskin on katseita, mutta oikeassa elämässä. En minä ymmärrä. Kun tuolla katselee naisia, nuoria tai vanhoja, ne ovat yleensä erittäin huoliteltuja ja kauniita. Että kuka niitä katsoo, ne toiset huolitellut ja kauniitko? Keitä nämä tuijottajat oikein ovat?

Ne tuijottelijat ovat keski-ikäisiä ja sen ylittäneitä naisia joita vaan vituttaa kun kaikki muut eivät ole rupsahtaneet samaa tahtia heidän kanssaan.
 
Kesällä kyllä, olin tosin mekossa. Minihameet ei kuulu tyyliini. Mutta en puhu itsestäni, en tiedä miten minua katsotaan koska en välitä siitä. Mutta osaan kyllä kuunnella mitä ympärilläni puhutaan ja seuraan keskusteluja paljon. Niistä voi tehdä päätelmiä.

Aa, ehkä meillä on vain niin erilainen tapa kuunnella tai liikumme erilaisten ihmisten joukossa. Ehkä kyse on lähinnä siitä. En oikeasti muista, koska olisin viimeksi kuullut jonkun toisen kommentoivan negatiivisesti kauniin, huolitellun naisen ulkonäköä tai katsovankaan kieroon. Enkä laske joukkoon sitä miestä, joka koki sydämenasiakseen käydä kertomassa minulle, ettei minulla ole varaa käyttäytyä niin kuin käyttäydyn, enkä niitä urpoja jotka huutelivat minulle kun kuljin päivittäin terassien ohi töihin. Mutta se on jo ihan toinen ilmiö se, että kerrotaan rumilukselle että hän on ruma.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ne tuijottelijat ovat keski-ikäisiä ja sen ylittäneitä naisia joita vaan vituttaa kun kaikki muut eivät ole rupsahtaneet samaa tahtia heidän kanssaan.

Mä taas olen nähnyt kohtalaisen nuorehkoja, pienten lasten äitejä, jotka tuijottelevat ja paheksuvat, joskus tarkoituksellisen kovaan ääneen. Ovat yleensä sellaisia aika tavallisen ja normaalin näköisiä itse, ehkä enemmän sellaisia luonnonkauniita, jos niin voi sanoa. tai joku voisi käyttää myös sanaa harmaa.
 
eikös irl ja täällä netissäkin samalla lailla kauhistella niitä "rumia ja plösöjä naisia".että miten ne kehtaa ja miks eivät pidä huolta ittestään jne jne.
tuo huonon itsetunnon hokeminen tuntuu olevan joillekin suomalaisille oikein mantra. mitä sillä sitten peitellään ? jaa-a.


Kyllä minä näen tuolla kaupungilla niin kauniita ja huoliteltuja kuin niitä rumia ja ei-niin-huoliteltuja. Molempia kauhistellaan varmaan yhtä paljon, ja molemmat osapuolet rakastaa toistensa lyttäämistä.

Suomalainen huono itsetunto ei ole mikään myytti eikä se liity pelkästään tähän keskustelunaiheeseen. Se liittyy historiaan, siihen miten suomalainen kokee itsensä huonommaksi ja muunmaalaisen automaattisesti paremmaksi. Muualla on aina paremmin, paitsi mitä tulee ulkonäköön joka onkin yhtäkkiä ihan sivuseikka ja vain tyhmien itä-eurooppalaisten naisten ilmiö. Huonoa itsetuntoa on jatkuva vertailu ja Suomen asettaminen vertailussa joka kerta huonommaksi. Mikäs lehti se rankkasikaan Suomen parhaimmaksi ja mitä tapahtuu täällä? Sen sijaan että sanoisimme "jes, hienoa", alammekin selitellä miksi artikkeli on väärässä. Mitä hittoa?
 
Mä taas olen nähnyt kohtalaisen nuorehkoja, pienten lasten äitejä, jotka tuijottelevat ja paheksuvat, joskus tarkoituksellisen kovaan ääneen. Ovat yleensä sellaisia aika tavallisen ja normaalin näköisiä itse, ehkä enemmän sellaisia luonnonkauniita, jos niin voi sanoa. tai joku voisi käyttää myös sanaa harmaa.

Mua taas ei nuoret naiset katso pahalla koska olen nelikymppinen ts en ole heille uhka.
 
[QUOTE="vieras";22041088]Tässähän juuri keskustellaan mikä on naisellista? Onko se push-up liivit, minihameet/sortsit, saumasukat ja korkokengät säässä kuin säässä vai jotain ihan muuta?[/QUOTE]

Niin kuin vastasin, se on se asenne itseä ja muita kohtaan. Oman tyylin hallitseminen, itsevarmuus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22041101:
Mitä pahaa on miehen miellyttämisessä?

Jatkanpa itsekseni. Olen jotenkin kasvanut siitä "mun ei tartte miellyttää ketään, voin olla mikä oon, olen arvokas ja hieno näin jne" minä-ajattelusta siihen, että (omaa) miestä onkin ihana miellyttää ja teen sitä mielelläni. En ajattele olevani yhtään vähämielisempi tai tyhmempi tai venäläisempi nykyään.
 
Ei mitään, niin kauan kuin nainen voi tehdä sitä vapaaehtoisesti ja omilla säännöillään eikä alistettuna tai pakotettuna.

Mua niinkuin vaivaa se, että se miesten miellyttäminen mielletään joissain kulttuureissa naisen päätehtäväksi. Ikäänkuin nainen ei paljoa muuta voisi osata, eikä paljoa muuta vaadita. saa olla muuten tyhmä kuin saapas, kunhan on mieliksi, eli nöyrä. hyötyajattelua.
 
Kyllä minä näen tuolla kaupungilla niin kauniita ja huoliteltuja kuin niitä rumia ja ei-niin-huoliteltuja. Molempia kauhistellaan varmaan yhtä paljon, ja molemmat osapuolet rakastaa toistensa lyttäämistä.

Jaa, uskaltaisin silti väittää että ruma ja ei-niin-huoliteltu ei juurikaan välitä siitä kauniin ja huolitellun lyttäämisestä. Se on ehkä enemmän sellaisen toisen kauniin ja huolitellun heiniä, sellaisen joka ei ole ihan niin kaunis tai ei koe olevansa ihan niin kaunis. Ei kaunis ihminen ole uhka rumalle ihmiselle, jos hän kerran kokee itsensä rumaksi. Yleensä ihminen ei koe tarpeelliseksi mollata sellaista, joka ei ole hänelle uhka. Kaunis ei ole uhka rumalle, koska ruma ei koe olevansa samassa sarjassa ja siten verrattavissa.
 
Suomalainen huono itsetunto ei ole mikään myytti eikä se liity pelkästään tähän keskustelunaiheeseen. Se liittyy historiaan, siihen miten suomalainen kokee itsensä huonommaksi ja muunmaalaisen automaattisesti paremmaksi. Muualla on aina paremmin, paitsi mitä tulee ulkonäköön joka onkin yhtäkkiä ihan sivuseikka ja vain tyhmien itä-eurooppalaisten naisten ilmiö. Huonoa itsetuntoa on jatkuva vertailu ja Suomen asettaminen vertailussa joka kerta huonommaksi. Mikäs lehti se rankkasikaan Suomen parhaimmaksi ja mitä tapahtuu täällä? Sen sijaan että sanoisimme "jes, hienoa", alammekin selitellä miksi artikkeli on väärässä. Mitä hittoa?

Mä taas näkisin, että tuo huono itsetunto on jäänne. Minusta me "Uudet sukupolvet" ei samalla tavalla kanneta sen painoa harteillamme . Ollaan paljon kansainvälisempiä ja kaikessa menestyneempiä kuin ennen.
Ethän sinäkään kovin huono itsruntoiselta vaikuta. Tai Rieputarallaa. Tai Metsänpeittokaan. Tai Motha. Tästä ketjusta nyt mutaman nikin poimiakseni esimerkiksi kommenttien perusteella.
Ja suomalaisiahan me ollaan kaikki kumminkin,oletan .
 
Minä kyllä todistan tätä ilmiötä pienessä kylässä päivittäin. Auta armias jos satut pistämään enemmän meikkiä ja jotain muuta kuin tuulipuvun... Rutto kuvaa katsetta osuvasti.

Mä olen joskus ollut nuori ja pukeutunut joksenkin provosoivasti ja silloin olen törmännyt tähän rutto ilmiöön. Jopa niin pahana että omalle äidilleni vieras nainen on väittänyt tietävänsä minun olevan virolainen hutsu. Tosin olen kokennut saman myös suomalaisten miesten taholta silloin tosin kyse ei ole ollut ruttoilmiöstä vaan siitä että oletetaan naisen pukeutuvan miehiä varten ja olevan tarjolla. Eli oletetaan jotain mikä ei ole todellista vain toisen ulkonäön perusteella. Mutta nykysin kun asun isommassa kaupungissa, olen vanha ja höllyvä niin eipä ole enään tullut törmättyä näihin ruttokatseisiin.
 

Yhteistyössä