Oi kuin kiva, kun tuli tämmönen loppuillan mukava provo... No, mun mielestä lapselle on tärkeää uhmata omia vanhempiaan ja siten aloittaa se oman minänsä muokkaus, joka jatkuu myöhemmin murrosiän uhmina. Minä miellän uhmaiän tärkeäksi osaksi lapsen kehitysvaihetta ja huolissani olisin, jos sitä ei lapsillani esiintyisi. onneksi esiintyy - ja paljon. Kuitenkaan en katso lasteni uhmakohtauksien kertovan tai määrittelevän millään lailla minun tai mieheni kykyä toimia kasvattajina, jotka asettavat lapsilleen rakkauden ohella rajoja. Päin vastoin, meidän uhmakkaat lapset kertovat voimakkaasta tahtotilasta ja lujasta luonteesta, määrätietoisuudesta sekä periksiantamattomuudesta. Mun mielestä kaikki em. ominaisuudet ovat erit. tarpeellisia tämän päivän maailmassa. Ja mä en näe uhmakasta lasta pahana, enkä lähtis millään lailla kehumaan itseäni kasvattajana, kun lapseni ei uhmaa minua - lähinnä huolestuisin ja kovasti. Jos ei nyt ryhdy uhmaajana määrittelemään itseään, niin se prosessi siirtyy tunnemmaksi ja purkautuu ulos tavalla tai toisella.