olisko kaveria aloittamaan mehupaaston

Tarkoitus olis tässä lähiviikkoina aloittaa mehupaasto. Kerran olen aikaisemmin kokeillut ja tykkäsin. Olis kiva kun vois välillä vaihdella jonkun kanssa ajatuksia kokemuksia yms, se viikko kun on kuitenkin aika pitkän piinaava...
 
Tein se eka kertaa viime keväänä. Luontaistuotekaupasta sai valmiin paastopaketin, joka sisälsi kaiken tarvittavan ja selkeät ohjeet. Viikon ajan siis juodaan pelkkiä mehuja, teetä, kasvislientä (jotka kaikki ovat siis paketissa mukana) ja tietysti vettä. Paastoon kuuluu myös suolen tyhjennys. Olin varma että repsahdan heti eka päivänä, herkkusuu kun olen. Yllätys siis oli kuinka "helposti" viikko kuitenkin meni eikä pahaa oloa ollut kuin parina päivänä. Olo oli yleensä ottaen hyvä ja energinen.

Paastoa suunnittelevan tulee siis olla terve ja imettävälle se ei tosiaan sovi. Painoa mulla lähti paaston aikana 5,5kg.

Olisko kukaan innokkaana kokeilemaan. Ajattelin että näin joulun alla olis hyvä ajankohta...
 
Mä olen paatonnut jo useamman kerran ja suosittelen sitä lämpimästi, paino ei välttämättä tipu tai saattaa tulla takaisin, koska kehosta poistuu lähinnä nestettä, mutta paasto on hyvä sen vuoksi, että se pienentää mahalaukkua ja näin ollen on helpompi aloittaa terveempi elämäntapa siis siinä mielessä että syö vähemmän, koska vatsalaukku ei vedä sitä samaa määrää kuin aiemmin ja pystyy laittamaan ruokailutottumukset remonttiin muutenkin kun on joutunut jo viikon verran kieltäytymään kaikesta hyvästä niin sitä on sitten helppo jatkaa

Itse en suosittele ostamaan tuota pakettia jos ei ole aivan varma että pitää niistä tuotteista joita se sisältää. Mä en itse pysty juomaan yhtään juuresmehua, perunamehua tai vastaavia mitä paketti sisälsi, eli ostin mieluummin sellaisia mehuja kaupasta joista pidin. Näillä mehuilla tarkoitan nimenomaan näitä vogelinin paastomehuja. Paastoon liittyvät ohjeet, jotka tämä paketti sisältää, saa ilmaiseksi joko luontaistuotekaupasta tai sitten vogelinin nettisivuilta. Ohjeissa mm. 4-7 päivän paasto-ohjeet. Luontaistuotekaupasta kävin erikseen hakemassa vain glauber-suolan, suolentyhjennystä varten ja suolihuuhtelupussin. Suolihuuhtelu saattaa tuntua epämiellyttävältä ajatukselta ja moni jättää sen pois vaikka paastoa, tätä en suosittele, koska elimistö ottaa ravinnon sieltä missä sitä kropassa on ja näin ottaa käyttöön uudestaan suolessa olevat kuona-aineet, siis suolihuuhtelu kannattaa tehdä ja siitä tulee hyvin pian rutiinia.

Tässä minun mietteitäni ja ohjeitani paaston suhteen, nämä opittu lähinnä kantapään kautta

Anne
 
Paketti maksoi mustaakseni noin 40e. Itse ostin paketin eka kerralla sen helppouden takia. Juuresmehu ei tosiaan ollut mitään herkullista mutta kyllä senkin alas sai. Nyt ajattelin kerätä paketin itse. Pahin minusta koko touhussa oli alussa se glaubersuolan juominen. Suolentyhjennystä pelätään ihan turhaa ja se tosiaan helpotti oloa. Tein se kerran päivässä iltaisin. Kahvi kannattaa jättää jo ainakin viikkoa ennen paaston aloittamista pois koska muuten tulee vieroitusoireita ja se kyllä pilaa paaston. Itse ajattelinkin nyt alkaa keventämään ruokavaliota ja jätän tuon kahvin pois, jos sitten vaikka viikon kuluttua aloittaisi itse paaston.
 
Peipponen
Minä voisin myös aloittaa mehupaaston piakkoin!! Ois tosiaan hyvä aika nyt ennen Joulua. Olen tehnyt monesti ennenkin ja aina selvinnyt itse kaupan mehuilla ja itse puristetulla :)

Suosittelen, olo on mahtava sen jälkeen!
 
Ikävä kyllä en muista enää mitä vihanneksia ne paastopaketin mehut sisälsivät. Paketissa oli siis mukana porkkana-, vihannes-, juures-,rypäle- ja greippitäysmehua.

Onko nyt joku aloittamassa paastoa lähipäivinä? Itse olen niin ajatellut...

 

Yhteistyössä