P
Peyote
Vieras
[QUOTE="nih";29686885]Joo no vaikka mä laihtuisin niin sairaus rajoittaisi silti paljon liikkumista.[/QUOTE]
Mikä sairaus sulla on?
Mikä sairaus sulla on?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mikä sairaus sulla on?
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29686623:No kyllä se tuota aika pitkälti on.
Mulla on tuo 50kg ylipainoa enkä todellakaan voi sanoa, että "mulla on tosi hyvä olo, ei noi kilot haittaa yhtään, sisäinen kauneus rulettaa" jne, ihan paskapuhetta. Kyllä mä mieluummin olisin "pulkannaru" kuin pesupallo. Ja miksikö mä en sitten tee mitään? Hyvä kysymys. Kukko ei käskien laula. Lihavuus on mielen sairaus ja ennen kuin saa nuppinsa kuntoon ja motivaatiot kuntoon, on vaikea saada mitään pysyvää aikaiseksi. Mä työstän tällä hetkellä tuota pääasiaa ja kunhan pääsen pääni sisälle ja ongelmien herraksi, uskon että mullakin on mahdollisuus laihtua.
Vaatteiden osto on oikeasti vittumaista. Mikään ei oikeasti näytä hyvältä. Kiloja ei voi peittää mitenkään. Kyllä ne polvet ja nilkat vaan kärsii ja kuluu. Sydän hakkaa tuhatta ja sataa, on ihan järjetöntä edes ajatella, että 50 kiloa ylipainoisella ihmisellä olis mitenkään yhtä hyvä kunto kuin normaalipainoisella.
Suoraan sanoen, mä en tunne yhtäkään reilusti ylipainoista, joka olisi oikeasti täysin tyytyväinen nykytilanteeseen.
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelennäin;29686890:Kun minulla jokin aika sitten oli noin viiden kilon ylipaino taakkanani (BMI 26,4 oma ennätykseni), oli oloni kamala. Vatsa oli tiellä, hengästytti liikkuessa ja hikiset nahat tuntui läiskivän vastakkain. Olen aina rakastanut liikkua, kävellä, jaksaa tehdä asioita, ja luonteeltani semmoinen hypähteleväinen. Ylipaino karttuikin sairastelun ja liikuntarajoitteen seurauksena - kun en lihomiseen yleensä ole taipuvainen, en osannut yhtään varoa syömisiäni.
Nyt olen jo normaalipainoinen, ehkä vielä pari kiloa pois, mutta tässäkin on aika hyvä (BMI 23 tällä hetkellä).
Eli kyllä, minusta olisi kauheaa olla 50 kg ylipainoinen. Milläs sitten hypähtelet, juokset ja jumppaat?
No viiden kilon ylipainossa ei kyllä hikiset nahat pääse läiskimään vastakkain, että ei kannata liioitella. Ja kuinkahan lyhyt mahdat olla jos 5 kiloa läskiä muuten hoikkaan varteen tulleena saa aikaan sen, että vatsa on tiellä? Vai puhutko vauvamahasta?
Eihän 5 kilon ylipaino sitä meinaa että on 5 kiloo hoikassa varressa. Vaan se meinaa sitä, että se 5 kiloa on todella liikaa, eikä niin, että jos sen 5 kiloa laihduttaa, niin sitten on taas hoikka.
No, et ole koskaan noista BMI-luvuista kuullut? Tuolla BMI-luvulla mikä lainaamallani kirjoittajalla on, ollaan normaalipainossa oli se paino sitten mikä tahansa... Eli jos normaalipainoon lisätään 5 kiloa ylimääräistä niin ei siinä oikeasti vielä nahat läpsyttele niinkuin helvetin paljon läskimmällä...
BMI jos menee yli 20 on ylipainoa.25 on jo sairaalloinen lihavuus.
Eihän ole normaalipainoinen jos bmi on 26,4...
Siis, mitä sieniä sä nyt oot vetäny?
Jos siihen lainaamani kirjoittajan normaalipainon BMIhin LISÄTÄÄN se 5kiloa niin sinä ei mikään läski roiku niin että se läpsyy vastakkain! Mä yritin kyllä kirjottaa tarpeeks selvästi mutta ilmeisesti en onnistunu... Se BMI oli siis 23 mikä sillä kirjottajalla tällä hetkellä on ja jos se siihen lisää 5 kg (normaalipainoon siis) niin ei siinä läskit roiku ja läpsy. Piste.
Eihän ole normaalipainoinen jos bmi on 26,4...
Ei tarvitse överiksi vetää. Normaali bmi taitaa olla jotain 18,4 -24,9 jotain semmoista.
Ei pääse läskit vielä heilumaan jos BMI on 26,4...
Oiskos sun pitänyt lukea mitä hän itse kirjoitti?