Olisiko sinusta kauheaa olla 50kg ylipainoinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nih"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nih";29686650]Ei kaikki sairaudet sitä katso onko ollut liikkumaton ja ylipainoinen sellainen voi iskeä vaikka olisi hoikka ja liikkunut paljonkin.[/QUOTE]

Totta kai voi iskeä vaikka salama, mutta kyllä me lihavat sairastumme todennäköisemmin esimerkiksi diabetekseen, tuki-ja liikuntaelimien sairauksiin ja sydäntauteihin. Lihavuus altistaa myös joillekin syöville. Tämän kieltäminen on itsensä huijaamista.

Minusta se olisi hyvin kamalaa. En usko, että viisikymmentä kiloa ylipainoisena olisin enää minä. Tuollainen ylimääräinen kilomäärä muuttaisi kyllä persoonallisuuteni ja minuuteni ihan täysin. Siinä missä nykyään olen liikuntaa ja estetiikkaa rakastava "täydellisyydentavoittelija", niin tuollaisella ylipainolla olisin varmaan aikamoinen sohvaperuna ja syöppö. Vaikka liikuntaa harrastaisinkin, niin tuskinpa juoksulenkit ja salikäynnit kuuluvat noilla kiloilla ihmisen jokapäiväiseen arkeen? Pukeutuminenkin menisi ihan uusiksi ja itseni tuntien kilojen peittelyksi ja häpeilemiseksi.

[QUOTE="nih";29686666]Joo ihan miten vaan mulle tuli sairaus en ala tässä sitä selittämään joka esti mun liikkumisen n. 30v vaikka silloin olin terve,nuori,kovasti liikkuva ja hoikka.[/QUOTE]

Olit kovasti liikkuva vaikka ensimmäisellä sivulla sanoit minulle ettet tykännyt hoikkanakaan liikkua? Kummallisia nämä sun juttus.

Ei, sillä olisin siten paljon vähemmän ylipainoinen kuin olen nyt. Oliskin vain 50kiloa ylipainoa, mut en valita. ehkä joskus olen tuossa pisteessä ja ehkä jopa se alle :)

Ihminen saa olla sellainen kun on.

[QUOTE="nih";29686658]Joo no hänellä noin mulla eri lailla. Lapsettomuuttakaan ei tällaisella 5 lapsen äidillä ole.[/QUOTE]

Ehkä sulla ei VIELÄ ole mitään ikäviä sairauksia, mutta mitä lie muhimassa siellä kuoren alla... Vanhempani eivät ole ylipainoisia, mutta kaikki muut epäterveelliset elämäntavat heiltä kyllä löytyvät. Hekin olivat mielestään hyvässä kunnossa ja hyvin terveitä, kunnes tuli 50v mittariin, eikä ilmeisesti kroppa enää kestänyt sitä kuormitusta. Molemille posahti samaan syssyyn kakkostyypin diabetes, verenpainetauti, korkea kolesteroli, isälle vielä sydämen rytmihäiriöt ja aivoverenkiertohäiriöt.

Kuinkas paljon sä juokset, kiipeät ja muuten touhuilet lastesi kanssa? Ajatteletko olevasi hyvä roolimalli lapsille terveellisissä elämäntavoissa? Vai onko näillä asioilla mitään merkitystä sinulle?

[QUOTE="Netta";29686697]Ehkä sulla ei VIELÄ ole mitään ikäviä sairauksia, mutta mitä lie muhimassa siellä kuoren alla... Vanhempani eivät ole ylipainoisia, mutta kaikki muut epäterveelliset elämäntavat heiltä kyllä löytyvät. Hekin olivat mielestään hyvässä kunnossa ja hyvin terveitä, kunnes tuli 50v mittariin, eikä ilmeisesti kroppa enää kestänyt sitä kuormitusta. Molemille posahti samaan syssyyn kakkostyypin diabetes, verenpainetauti, korkea kolesteroli, isälle vielä sydämen rytmihäiriöt ja aivoverenkiertohäiriöt.

Kuinkas paljon sä juokset, kiipeät ja muuten touhuilet lastesi kanssa? Ajatteletko olevasi hyvä roolimalli lapsille terveellisissä elämäntavoissa? Vai onko näillä asioilla mitään merkitystä sinulle?[/QUOTE]

Sen näkee sitten miten käy kun 50v tulee mittariin. 2 kertaa päivässä ulkoillaan ja touhutaan ja lapset syövät terveellisesti, kaikki ovat hyvin hoikkia.

Olisi todella, sillä en voisi esimerkiksi juosta kilometritolkulla, vartaloni ei taipuisi mitenkään kuten nyt, olo olisi raskas ja mielialakin sitä kautta surkea.
Kaiken kukkuraksi näyttäisin todella ällöttävältä, enkä voisi kantaa itseäni ylpeydellä.

Ei kai sitä kehtaisi edes seksiä harrastaa ja jos harrastaisikin, se olisi tavattoman tylsää, sillä läski ei taivu.

Olisi todella, sillä en voisi esimerkiksi juosta kilometritolkulla, vartaloni ei taipuisi mitenkään kuten nyt, olo olisi raskas ja mielialakin sitä kautta surkea.
Kaiken kukkuraksi näyttäisin todella ällöttävältä, enkä voisi kantaa itseäni ylpeydellä.

Ei kai sitä kehtaisi edes seksiä harrastaa ja jos harrastaisikin, se olisi tavattoman tylsää, sillä läski ei taivu.

Mulla on kyllä ollut aina aktiivinen ja hyvä seksielämä.

[QUOTE="nih";29686716]Sen näkee sitten miten käy kun 50v tulee mittariin. 2 kertaa päivässä ulkoillaan ja touhutaan ja lapset syövät terveellisesti, kaikki ovat hyvin hoikkia.[/QUOTE]

mutta jos sun lapsesi pyytää, että näytä äiti kuinka tehdään kuperkeikka/kiivetään köyttä pitkin ylös/vedetään leukoja tms. liikunnallista, niin onnistuuko sulta noi vai joudutko sanomaan ettei onnistu? Entä pystytkö hiihtämään, luistelemaan..juoksemaan lasten kanssa hippaa, hyppäämään narua...?

Syötkö sä sitten lapsilta salassa vai miten lapset syövät terveellisesti ja sinä et? Eikö lapset ihmettele, miksi äiti on lihava? Ja miten heille asian selität?

[QUOTE="naps";29686753]Sanot, että lapsesi ovat hoikkia. Onko se sinusta hyvä, huono vai yhdentekevä asia? Haluaisitko lapsillesi sen 50 kg ylipainoa?[/QUOTE]

Tottakai se on hyvä että ovat hoikkia ja kaikki pitävät liikunnasta ja ovat liikunnallisia.

[QUOTE="Netta";29686766]mutta jos sun lapsesi pyytää, että näytä äiti kuinka tehdään kuperkeikka/kiivetään köyttä pitkin ylös/vedetään leukoja tms. liikunnallista, niin onnistuuko sulta noi vai joudutko sanomaan ettei onnistu? Entä pystytkö hiihtämään, luistelemaan..juoksemaan lasten kanssa hippaa, hyppäämään narua...?

Syötkö sä sitten lapsilta salassa vai miten lapset syövät terveellisesti ja sinä et? Eikö lapset ihmettele, miksi äiti on lihava? Ja miten heille asian selität?[/QUOTE]

Mies hoitaa urheiluasiat sellaiset joita en pysty itse tekmään. En syö usein herkkuja vaan kotiruokaa liikaa ja liikuntaa liian vähän. Olen selittänyt että ihmisiä on erilaisia, hoikkia ja lihaviva, nuoria ja vanhoja yms

[QUOTE="nih";29686755]Jännää että nykyään ihmiset ovat näin pinnallsia.[/QUOTE]

Mun mielestä ei ole kyse pinnallisuudesta. Jos kaikki viestit olis koskenu sitä, että hyi, läskit on rumia, niin kyse olisi pinnallisuudesta. Enimmäkseen väki kirjoitti siitä, miten raskasta olisi olla, miten ei pystyisi tekemään tiettyjä asioita, miten eri sairauksien riski kasvaa jne. Se ei ole pinnallista.

Olis kamalaa ja oli kamalaa kun esikoista viimeisilläni painoin 107kg. Nyt 75 ja tarkoitus tiputtaa tuonne 60 kiloon tämän vuoden aikana (10 jo lähteny alkuvuodesta). Ylipaino hankaloittaa elämää, jos sanoo ettei hankaloita niin elää todella erilaista elämää mitä itse haluan elää.

Olis. Mulla on nytki ainaki 35kg ylimääräistä, ja se haittaa elämää. Muutama vuosi sitte olin vielä normaalipainossa, eli muistan kyllä vielä miten paljo helpompaa oli.

En osaa sanoa, mutta voin kuvitella että olis suurikin haitta.
Kun olin raskaana niin liikkuminen oli loppuvaiheessa aika haastavaa!

Voi sitä onnen päivää kun oli taas normaalipainoinen, hyppelin ja spurttalin ihan tohkeissani! Tuli vedettyä melkosia lenkkejä ihan vaan juoksemisen ilosta.:)

Uusimmat

Yhteistyössä