Olisiko sinusta kauheaa olla 50kg ylipainoinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nih"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="poikia3";29687171]Asia voi olla näin, tai sitten kovin toisin.
Minulla on reilusti ylipainoa, ehkei ihan 50 kiloa, mutta liki varmasti.

Minä uin joka ikinen viikko 6 - 8 kilometriä. Uinnin cooperin testi väittää kuntoni olevan hyvä, itse en ihan siihen usko, sillä uinti on myös tekniikkalaji. Kävelen päivittäin 3 - 4 kilometriä. Jaksan ihan helposti juosta kilometrin, se matka on junalta kotiin, ja juoksen usein töistä kotiin. Pääsen sängystä ylös kevyesti, teen parhaillaan facebookin kyykkyhaastetta, eilen kyykkyjä oli jo 155, tänään niitä tulee 160. Kädet menee seistessä suorin jaloin helposti lattiaan, kykenen tekemään myös lankkuja.

Aina ei kannata tuijottaa pelkkää painoa.

Omalla kohdallani kiloja on varmaan pudonnut talven aikana jokunen, mutta en rehellisesti sanottuna tiedä, minulla ei ole vaakaa. Olen tunnesyöjä, ja syön stressaavissa elämäntilanteissa - niitä minulla on viimeiset vuodet riittänyt.

Mutta ulkonäköäni kommentoidaan näin, olen kaunis, naisellinen nainen, säteilen (ja tämän on sanonut useampi ihminen). Toki olisin mieluusti hoikempi, mutta minulle tärkeämpää on, mitä ihminen on sisältä kuin ulkoisesti. Arvostan ulkonäköä enemmän esim. huumorintajua, älyä, empatiakykyä ja tietynlaista sosiaalista älyä. Minä olen erittäin pidetty, minulla on paljon ystäviä, sekä miehiä että naisia. Elämäni on juuri hyvää näin.

Mitä tulee vaatteisiin, niiden hankkimisessa on haasteensa, ne löytyvät kyllä normikaupoista, mutta tykkään vähän erivärisistä vaatteista, mistä Suomessa yleensä tykätään.[/QUOTE]

Ei kyse ole mistään ulkonäöstä vaan selkeästä terveyshaitasta. Toisten ihmisten ulkonäkö ei minua kiinnosta, mutta omalla kohdallani voin kertoa että 50kg lihavampana näytin ihan kamalalta ja itsetunto oli täys nolla, vaikka muut kuinka antoi (mielestäni valheellisia) kehuja ulkonäöstäni.

Minulla on pahimmillaan ollut 75 kiloa ylipainoa, painoin 150 kiloa. Olen saanut pois nyt 40 kiloa ja nyt olen siinä pisteessä että pystyn ottamaan liikunnan enemmän avuksi painon pudotukseen ja yleensäkin osaksi elämää. Ylipainoa on yhä noin 35 kiloa ja kyllä se minua häiritsee. En usko hetkeäkään kun joku väittää etteivät kymmenet ylimääräiset kilot häiritsisi häntä.

Alkuperäinen kirjoittaja No kyllä;29687195:
Minulla on pahimmillaan ollut 75 kiloa ylipainoa, painoin 150 kiloa. Olen saanut pois nyt 40 kiloa ja nyt olen siinä pisteessä että pystyn ottamaan liikunnan enemmän avuksi painon pudotukseen ja yleensäkin osaksi elämää. Ylipainoa on yhä noin 35 kiloa ja kyllä se minua häiritsee. En usko hetkeäkään kun joku väittää etteivät kymmenet ylimääräiset kilot häiritsisi häntä.

Hieno saavutus :flower:!!

Kyllä, olisi todellakin kauheaa olla 50 kg ylipainoinen. Ja täysin terveyssyistä.. sillä noita sairauksia on riittämiin jo hoikkanakin. Kirurgikin tokaisi viimeksi leikkausten olevan helpompia hoikalla varrella kuin olisi enemmän läskiä vatsassa jne.. Eli tosiaankin helpottaakseni jatkossakin pikaista paranemista ja operaatioiden onnistumista pysyn tälläsenä mieluiten. Toki jonku +10kg ottaisin ilomielin tällä hetkellä..

Liikunta ei muuten ole mikään oikotie painonhallintaan. Se pitäisi jokaisen tietää. ;)
Jos on sairauksia mitkä estää tai rajoittaa liikkumista niin ilmaista fysioterapiaa saa hoitotahoilta kuten ravitsemusterapeutin ohjeitakin. Ne tyypit kertoo rammallekin esim.kivat kotijumppaohjeet.. on kokemusta. :D Välillä kun on jaksoja jolloin ei paljoa hypitä "puukotuksen" jälkeen niin oikein syömällä ja hissutellen saa pidettyä itsensä kunnossa. Piste.
Mutta asenne ratkaisee tässäkin asiassa. Kukin olkoot kilojensa kanssa mutta turha vauhkota pinnallisuuksista. Kestän kyllä tuon paskapussin kyljessäni taas seuraavat puoli vuotta mutten läskiä persettä suoraan sanottuna. :D :D

Olisi aika hurjaa, painan nimittäin tällä hetkellä 50 kg. Painoni siis tuplaantuisi.

Ja jos pitäisi olla 50 kg ylipainoinen niin painoa pitäisi tulla 63 kg lisää.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mulla on aika lailla sen 50kg yilpainoa, ja ei ole kiva olla. Kyllä se tuntuu siltä, kuin kantaisi juuri sen 50kg ylimääräistä painolastia joka paikkaan. Vaatteita löytyy ihan kauniita ja nuorekkaita, se ei ole ongelma. Seksielämä on. Liikkua jaksan sikäli, että 5km kävelyä päivässä ei ole kummakaan juttu. Se jatkuva kilojen ympäriinsä kantelu tekee sen, että lihakset voimistuvat väkisinkin: ihmettelen välillä saman mittaisia normaalipainoisia hyväkuntoisia naisia, jotka kätisevät, etteivät jaksa esim. käsitellä lapsiaan, kantaa laukkuja tms. Jaksan nousta portaat viidenteen kerrokseen. Jaksan laittaa kengät jalkoihini ja taivun kohtalaisesti. Siis jaksan tehdä ne asiat, mutta kyllä sen 50kg lastia tuntee.

Lihavuus ei riitä tekemään ihmistä mun silmissäni rumaksi. Ja mua on kehuttu usein kauniiksi, itse asiassa. Esteettinen tai itseinhojuttu se ei ole. Voin kuvitella lukuisia kohtaloita, jotka olisivat mun mielestäni liikalihavuutta kauheampia. Mutta kyllähän ne kilot silti painaa, not gonna lie.

No viiden kilon ylipainossa ei kyllä hikiset nahat pääse läiskimään vastakkain, että ei kannata liioitella. Ja kuinkahan lyhyt mahdat olla jos 5 kiloa läskiä muuten hoikkaan varteen tulleena saa aikaan sen, että vatsa on tiellä? Vai puhutko vauvamahasta?

Olen 163 cm lyhyt.

En liioittele tuntemustani, joskin tuntemukseni on ehkä toinen kuin jonkun sellaiseen joka on aina ollut tukeva.

Mä väitän, että jos on BMI 23 (eli normaalipaino) ja siihen lisätään 5 kiloa niin mikään paikka ei läpsy. Koska viiden kilon ylipaino lisättynä normipainoon ei aiheuta minkään paikan roikkumista niin, että nahat hinkkaa vastakkain.
Tuokin riippuu niin siitä, miten ja mihin ne makkarat kasvavat.

Kyllä mulla viiden kilon lisäys 20,8 BMI:stä aiheuttaa läskien vastakkain hinkkautumista: mulle ylimääriäiset tulevat ekana vatsaan-peffaan-reisiin. Yleensä mun reidet eivät osu toisiinsa, mutta jo se viiden kilon painonlisäys aiheuttaa sen, että osuvat, ja hinkkautuvat ikävästi vastakkain kävellessä. Samaten istuessa vatsamakkarat roikkuvat päällekkäin, mikä tuntuu tosi ällöttävältä, kun siihen ei ole tottunut. Nää on yksilöllisiä juttuja, ja kokemuksetkin ovat jokaisella omat.

Muiden kiloihin en ota kantaa, jokainen kantaa omansa.

No, et ole koskaan noista BMI-luvuista kuullut? Tuolla BMI-luvulla mikä lainaamallani kirjoittajalla on, ollaan normaalipainossa oli se paino sitten mikä tahansa... Eli jos normaalipainoon lisätään 5 kiloa ylimääräistä niin ei siinä oikeasti vielä nahat läpsyttele niinkuin helvetin paljon läskimmällä...

Ja luit viestini epätarkasti.

Kun aloitin laihduttamisen, olin 5 kg ylipainoinen. Nyt olen ollut jo jonkin aikaa normaalipainossa. Painoindeksini on 23, kuten sanoinkin, mikä on jo normaalipainon ylärajasta muutama numero alaspäin.

Olen laihduttanut 7 kg.

Alkuperäinen kirjoittaja ajattelennäin;29687392:

Kun aloitin laihduttamisen, olin 5 kg ylipainoinen. Nyt olen ollut jo jonkin aikaa normaalipainossa. Painoindeksini on 23, kuten sanoinkin, mikä on jo normaalipainon ylärajasta muutama numero alaspäin.

Olen laihduttanut 7 kg.

Näinpä, mutta mielestään tuo ymmärsi lukemansa.

Olis kauhiaa. Ylipainoonen oon nytki, mutta en haluaasi olla viä enemmän ylipainoonen.

Eikä bmi n.26 mitkää nahat läisky toisiaan vaste vaikka siltä tuntuuski. Ja ihmettelen, että miten tuolla painoindeksillä voi maha viä mitenkää olla tiellä.

Alkuperäinen kirjoittaja ajattelennäin;29687392:

Olen laihduttanut 7 kg.

En lukenut.

Olen kokoajan perustanut oman kirjoitukseni sinun mainitsemaan painoindeksiin 23, en siihen mikä sun painoindeksi joskus on ollut.

Olen vaan ilmaissut itseni ilmeisen epäselvästi.

Öö... joo, luin kyllä ja ymmärsinkin lukemani. Hänellä on ollu ylipainoo 5kiloo ja on nyt BMI 23 eli normipainossa (josta on pari kiloa pudotettavaa vielä omasta mielestään). Joskus on ollut BMI sen 26,4. Mä väitän, että jos on BMI 23 (eli normaalipaino) ja siihen lisätään 5 kiloa niin mikään paikka ei läpsy.

Jos puhutaan ylipainosta niin silloin puhutaan painosta mikä on normaalipainon (eli normaalipainoindeksin) yli.

Ollaanko me Nyt samalla sivulla tässä asiassa sun kanssa vai vieläkö kirjotin epäselvästi?

Ja normipainossa olin siis vielä 24,9 bmi:ssä. Eli ilmoitin, ystäväiseni, vain ne ylipainokilot, jotka oli ylipainokiloja. Joita oli viisi, joista viisi pudotin, sen jälkeen vielä normaalipainokiloja kaksi.

Ja minkävuoksi en ollut täällä heti kommentoimassa: suunnittelin meneväni ensin lenkille, mutta päätin korvata sen (päivittäisen liikuntani) reippaalla viikkosiivouksella perjantain sijasta keskiviikkona....

Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29687221:
Hieno saavutus :flower:!!

Kiitos :) ostin juuri kuntopyörän ja tarkoitus olisi polkemalla saada lisäpuhtia hommaan, vielä kun on urakkaa jäljellä :)

Lasteni tähden aloin tähän, nyt olen mukana jo itsenikin tähden...

Suoraan sanoen ihan hirveä ajatus, enkä ymmärrä, miten se tekee kenestäkään pinnallisen ettei halua lihavaa ulkomuotoa. Ei omasta ulkonäöstä huolehtiminen ole pinnallista. Tuolla logiikalla kaikkien pitäisi kulkea 50 liikakiloa ja säkki päällä, muuten on pinnallinen hempukka.
Ymmärrän jos sairaus rajoittaa liikkumista, mutta painoa voi hallita myös oikeanlaisella syömisellä, tehokkaamminkin kuin liikkumalla.

[QUOTE="vvieras";29687455]Vaikuttaako sun 50 ylikiloo aivotoimintaan?[/QUOTE]

Ei vaikuta. Vaikka sinä haluaisitkin uskoa (ja uskotkin) niin.

Lues kunnolla oikein ajatuksen kanssa noi mun tekstit.

Suoraan sanoen ihan hirveä ajatus, enkä ymmärrä, miten se tekee kenestäkään pinnallisen ettei halua lihavaa ulkomuotoa. Ei omasta ulkonäöstä huolehtiminen ole pinnallista. Tuolla logiikalla kaikkien pitäisi kulkea 50 liikakiloa ja säkki päällä, muuten on pinnallinen hempukka.
Ymmärrän jos sairaus rajoittaa liikkumista, mutta painoa voi hallita myös oikeanlaisella syömisellä, tehokkaamminkin kuin liikkumalla.

No jos ensisijainen tai ainoa motiivi olla keräämättä sitä painoa on ulkonäkö, niin joo, voi sitä pinnallisena pitää. Siis motiivia, ei ihmistä itseään välttämättä. Jos ihmisen motiivi toimia asioissa on se, miltä jokin asia X NÄYTTÄÄ, niin kyllä se motiivi aika pinnallinen on. Jos ihmistä monissa asioissa motivoivat ulkonäköön, pintaan ja vaikutelmaan liittyvät jutut, niin hänet voi mieltää aika pinnalliseksi persoonaksi.

Jos ihminen ei halua lihoa, koska kokisi olevansa ruma, en tiedä voiko häntä kokonaan pinnalliseksi leimata. Vähemmän pinnallisia motiiveja tietty olisi terveys (riippuen tavoista, joilla hoikkana pyritään pysymään) ja oma vointi. Mutta jos hän arvottaa lihavia ihmisiä jotenkin kokonaisvaltaisesti huonommiksi ihmisiksi, koska ei pidä heidän ulkomuotoaan kauniina, hän on pinnallinen. Ymmärtänet eron? :)

Yhteistyössä