Olipas vaikeeta löytää luomulihaa

  • Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Siis ei ollu sittarissa eikä s-marketissa. Hakaniemen hallissakin vain yksi kauppa, josta sai ja sieltäkin vain possua. Ostin sitä sitten ison satsin ja junnu rupee kasvattaan saparoo ittelleen, kun joka päivä on tarjolla possua :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täältä sitä onneksi saa ihan hyvin, ainakin Prismasta. :)
Mä koitin netissä surffailla ja nyt löytykin pari pikkukauppaa, mistä näyttäisi saavan. Tosin ne on Helsingin keskustassa, mutta joku päivä töiden jälkeen pitää lähteä käymään siellä.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Prismassa on mä ostan aina miss on ale 7%rasva :D
Täällä nurkilla ei ole Prismaa. Tosin ei kyllä olisi hirmuinen vaiva hypätä bussiin ja mennä Prismaankin, mutta Prismat ei ole "normaaliin" ruokakauppamatkani varrella. Vaan täytyypä käydä joku päivä katsastamassa Prismankin valikoimia.

 
metsänpeitto
Niinpä. Meillä oikeastaan ainoa kaupasta saatava luomulihavaihtoehto on luomunakit :whistle:

Ja niitäkin pitää ostaa kymmenen pakettia, että suostuvat tilaamaan :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Prismassa on mä ostan aina miss on ale 7%rasva :D
Täällä nurkilla ei ole Prismaa. Tosin ei kyllä olisi hirmuinen vaiva hypätä bussiin ja mennä Prismaankin, mutta Prismat ei ole "normaaliin" ruokakauppamatkani varrella. Vaan täytyypä käydä joku päivä katsastamassa Prismankin valikoimia.
käy katsomassa,mutta jos haluat ostaa jotain luomua suositelen mennä aamulla,kun heillä aika vähän luomu ruokaa ja siitä ostetaan aika nopeasti ja vielä se ale 7%luomu naudanliha on pikkusen kallempi muistakseni 12eu kilo
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Niinpä. Meillä oikeastaan ainoa kaupasta saatava luomulihavaihtoehto on luomunakit :whistle:

Ja niitäkin pitää ostaa kymmenen pakettia, että suostuvat tilaamaan :ashamed:
Makkaroita olis kyllä hallista löytynyt paristakin myymälästä. Kyllähän noi myymälät varmaan tilaisi lihaa, mutta mulla on kaks isoa pakastinta jo täynnä kaikkea muuta eli marjoja, sieniä, leipää jne. Pitäisi ostaa siis kolmas pakastin kahden hengen huusholliiin :/ Eikä sekään kovin ekologista olisi.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
käy katsomassa,mutta jos haluat ostaa jotain luomua suositelen mennä aamulla,kun heillä aika vähän luomu ruokaa ja siitä ostetaan aika nopeasti ja vielä se ale 7%luomu naudanliha on pikkusen kallempi muistakseni 12eu kilo
Hinnalla ei ole väliä, kun meillä vain junnu syö lihaa. Aamut on kyllä vähän hankalia, kun pitäisi mennä töihin. Paitsi tietty lauantaiaamut.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tostahan sais muuten hyvän liike-idean..Luomuruokakauppa!
Otapa ideasta vaarin =) Ei tarvitsisi olla edes mikään iso myymälä isoine valikoimineen. Kunhan saisi edes jotain. Pistin muuten boikottiin tänään lähes kaikki Hakaniemen etniset myymälät, joihin aiemmin olen pumpannut satoja euroja :/ En nimittäin enää asioi liikkeissä, joissa myydään halal-lihaa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tostahan sais muuten hyvän liike-idean..Luomuruokakauppa!
Otapa ideasta vaarin =) Ei tarvitsisi olla edes mikään iso myymälä isoine valikoimineen. Kunhan saisi edes jotain. Pistin muuten boikottiin tänään lähes kaikki Hakaniemen etniset myymälät, joihin aiemmin olen pumpannut satoja euroja :/ En nimittäin enää asioi liikkeissä, joissa myydään halal-lihaa.
Onko muuten noita luomuruoka kauppoja paljon?Vois olla ihan oikeesti hyvä liike-idea!Vissiin muita luomutuotteita saa aika hyvin,mutta liha taitaa olla työn ja tuskan takan alöytää

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tostahan sais muuten hyvän liike-idean..Luomuruokakauppa!
Otapa ideasta vaarin =) Ei tarvitsisi olla edes mikään iso myymälä isoine valikoimineen. Kunhan saisi edes jotain. Pistin muuten boikottiin tänään lähes kaikki Hakaniemen etniset myymälät, joihin aiemmin olen pumpannut satoja euroja :/ En nimittäin enää asioi liikkeissä, joissa myydään halal-lihaa.
Mitäs vikaa halal-lihassa on? :)

Pitäis varmaan muuttaa pk-seudulle, täällä on aivan surkeat valikoimat luomulle tai etnisille tarvikkeille :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tostahan sais muuten hyvän liike-idean..Luomuruokakauppa!
Otapa ideasta vaarin =) Ei tarvitsisi olla edes mikään iso myymälä isoine valikoimineen. Kunhan saisi edes jotain. Pistin muuten boikottiin tänään lähes kaikki Hakaniemen etniset myymälät, joihin aiemmin olen pumpannut satoja euroja :/ En nimittäin enää asioi liikkeissä, joissa myydään halal-lihaa.
Mitäs vikaa halal-lihassa on? :)

Pitäis varmaan muuttaa pk-seudulle, täällä on aivan surkeat valikoimat luomulle tai etnisille tarvikkeille :(

Rituaaliteurastettua lihaa??

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko muuten noita luomuruoka kauppoja paljon?Vois olla ihan oikeesti hyvä liike-idea!Vissiin muita luomutuotteita saa aika hyvin,mutta liha taitaa olla työn ja tuskan takan alöytää
Ei niitä taida pahemmin olla, koska en tiedä pääkaupunkiseudulta ensimmäistäkään. Marketeista saa joitakin kasviksia sekä mulkeroita luomuna, Hakaniemen hallissa on ainakin yks kauppa, joka myy luomukasviksia ja yks, josta siis sai luomulihaa. Olispa sellanen pikkukauppa jossain täällä, josta yhdestä kaupasta saisi niin kasvikset, viljat, mulkerot kuin lihatkin. Sellainen "vanhanajan" ruokakauppa. Mulla kun ei ole autoa eikä ajokorttiakaan, niin jos päättäisin siirtyä pelkästään luomuruokaan, mulla menisi yhteen kauppareissuun vähintään 6 tuntia.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs vikaa halal-lihassa on? :)
No tämä:

Eläimen pää käännetään kohti Mekkaa*, eläimen kaulavaltimo leikataan auki ja samanaikaisesti lausutaan Bismillah-Allah-hu-Akbar . Kaiken veren annetaan valua kuiviin.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs vikaa halal-lihassa on? :)
No tämä:

Eläimen pää käännetään kohti Mekkaa*, eläimen kaulavaltimo leikataan auki ja samanaikaisesti lausutaan Bismillah-Allah-hu-Akbar . Kaiken veren annetaan valua kuiviin.
Muistapa välttää niitäkin kauppoja, joissa myydään kosher-lihaa, koska se on samalla tavalla teurastettua :)

Ja luomuliha.. se eläin teurastetaan samalla tavalla kuin tehotuotannossakin. Tuli vain mieleen, näin ohimennen.

Itse en syö lihaa.
 

Yhteistyössä