olin vasta synnärillä ja huonekaveri vei hoitotarvikkeita ym

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"Mie"
[QUOTE="vieras";28807972]Mulla ei ainakaan ensimmäisen lapsen kohdalla maito noussut ensimmäiseen 4 päivää, joten joku mikä tyydytti vauvan imemis tarvetta tuli tarpeeseen jo synnärillä. Toisen lapsen kohdalla saatiin myös tutti, mutta maito nousi heti seuraavana yönä, joten sille ei ollut käyttöä. Vielä ei ole oppinut syömään tuttia, vaikka ikää on jo 9kk tai sitten en vaan osannut "opettaa", enää ei tosin edes viitsi "opettaa".[/QUOTE]

Mä olen käsittänyt että juuri siihen imemistarpeeseen täytyy antaa rintaa jotta se maito nousee. Mut ilmeisesti maito nousee myös tuttia imemällä? Tämä ei millän pahalla, itse vaan toimin tuttina alkupäivät juuri tässä pelossa että maito ei nousiskaan muuten....
 
"vieras"
Surullista, että tuollaista pikkutilpehööriä, jota saa joka marketista muutamalla eurolla, pitää varastaa. Ihmiset ei käsitä millaisia määriä sitä tavaraa katoaa, kun ajattelevat ettei ison sairaalan budjetissa myssy tai tuttipullo muutaman siteen kanssa näy missään. Kuitenkin vuositasolla tämmöinen hävikki on tuhansia euroja, kun mukana on monenlaista tavaraa ja monenlaista rosvoa.
 
"mona"
Esikoisen kohdalla en tainnut ottaa mitään mukaan. Toinen oli vastasyntyneiden teholla pari viikkoa ja sieltä sai mukaan tutin ja muut hoitovälineet LUVAN kanssa (rasvat, ruiskuissa esim.suolaliosta jne.). Rintakumin otin toiselle mukaan sairaalasta, koska en löytänyt aivan samanlaista kaupasta ja halusin varmistaa että vauva varmasti syö myös rinnasta.

Mä ihmettelen myös että joku ottaa sen ensipipon muistoksi. Ei se musta ole mukava muisto kun siihen liittyy varastaminen.
 
"vieras"
[QUOTE="Mie";28808189]Mä olen käsittänyt että juuri siihen imemistarpeeseen täytyy antaa rintaa jotta se maito nousee. Mut ilmeisesti maito nousee myös tuttia imemällä? Tämä ei millän pahalla, itse vaan toimin tuttina alkupäivät juuri tässä pelossa että maito ei nousiskaan muuten....[/QUOTE]

Juu rintaa siihen imemistarpeeseen kuuluu tarjota. Itse annoin välillä tutin kun vauva huusi aina kun tissi ei ollut suussa, ja mun piti kuitenkin päästä huolehtimaan omasta hygieniasta ym. Toisella ei ollut niin kovaa imemistarvetta, niin tutille ei ollut tarvetta.
 
vierasäiti
[QUOTE="mona";28808260]

Mä ihmettelen myös että joku ottaa sen ensipipon muistoksi. Ei se musta ole mukava muisto kun siihen liittyy varastaminen.[/QUOTE]

Hmm.. juu.. ei.. ei se silti vähennä minulle muiston mukavuutta. Se on silti ihana muisto :)

Mutta ensi kerralla otan oman myssyn mukaan vauvalle, ja käsken tuikata sen päähän heti kun syntyy. Harmi ettei tullut ekalla kerralla edes mieleen...
 
"vieras"
[QUOTE="kätilö";28807545]Kuule, ne kertakäyttöhanskat on tarkoitettu hoitajille. Sä et niitä kotonas tartte yhtään mihinkään. Jos tarvit, niin osta kaupasta. Mikä hemmetti teitä ihmisiä vaivaa? Kai mäkin sit voin mennä tohon lähikauppaan varastamaan tavaraa. Kunhan en vaan liikaa ota.

Sairaala ei saa niitä tavaroita lahjoituksena. Ne maksaa ihan yhtälailla, kun tavara maksaa kaupallekkin.[/QUOTE]

Ai en tartte vai? Ihanko paljaalla kädellä olis pitäny laittaa peräpukamavoidetta ja suppoa?? Kuule ihan tarpeeseen tuli :D Mitään tuttipulloja en ois voinu kuvitellakaan vieväni, mutta omat viemiset ei todellakaan kolkuta mun omaatuntoa, varsinkin kun synnytykseni hoidettiin päin honkia ja jouduin synnyttämään luomuna kun typerä hoitsu ei uskonut, että mulla on supistukia. Sen epiduraalin ja anestesialekurin palkkiomaksuilla minä olisin voinut ottaa paljon muutakin mukaan, mutta tyydyin nyt noihin.
 
Esikoisen aikaan v. -95 vastasyntyneille laitettiin hopeinen numerolaatta kaulaan. Vuonna -97, kun toisen sain, ei niitä laattoja enää ollut. Niitä varastettiin niin paljon, että niistä jouduttiin luopumaan.
 
"babymama"
Sain lapseni ulkomailla, yksityissairaalassa. Sinne piti viedä itse kaikki vauvatavarat, vaatteet ja vaipat. Omat vaatteet ja omat siteet. Mitään en siis varastanut, eikä kukaan muukaan. Tähän varmaan ollaan tällä menolla menossa Suomessakin.
 
"Lettu"
[QUOTE="kätilö";28807493]Yleinen käytäntö. Tästä syystä kaikissa sairaaloissa ei enää ole mm. rintakumeja tai tutteja, koska ne varastetaan mukaan. Jotkut on yrittäneet ottaa mukaan myös vauvan peittoja ja niitä sänkyjä joissa vauva säilytetään.

Kohta joutuu varmaan äidit tuomaan omat vaatteet ja pullotkin mukanaa, jos kunnilta rahat loppuu. ;)[/QUOTE]

Mulla ei kyllä käynyt edes mielessä, että tutti olisi pitänyt jättää sairaalaan kotiutuessa!? Pidin sitä itsestään selvänä yhdelle vauvalle tarkoitettuna hygieniatarvikkeena. Sairaalassa vissiin olisi sellainen desinfioitu ja annettu seuraavalla ipanalle?
 
vierasäiti
[QUOTE="vieras";28808289]Ai en tartte vai? Ihanko paljaalla kädellä olis pitäny laittaa peräpukamavoidetta ja suppoa?? Kuule ihan tarpeeseen tuli :D Mitään tuttipulloja en ois voinu kuvitellakaan vieväni, mutta omat viemiset ei todellakaan kolkuta mun omaatuntoa, varsinkin kun synnytykseni hoidettiin päin honkia ja jouduin synnyttämään luomuna kun typerä hoitsu ei uskonut, että mulla on supistukia. Sen epiduraalin ja anestesialekurin palkkiomaksuilla minä olisin voinut ottaa paljon muutakin mukaan, mutta tyydyin nyt noihin.[/QUOTE]

Jeps, mäkin synnytin luomuna kun toiset taas tarvii vaikka mitä. Ja kaikilla silti sama sairaalamaksu. Ja synnytyksen jälkeen en tarvinnut lääkkeitä, voiteita, rintakumeja ym "ylimääräistä". Että kuitenkin loppupeleissä mun reissuni taisi tulla halvemmaksi kuin monen muun, vaikka pipo vietiin...

NO EI KAI, vitsi vitsi :) :D
 
"klö"
Kaikki kelpaa tänä päivänä! Meiltä varastetaan vauvojen villavaatteita, peittoja, rintakumeja, kuumemittareita, rintapumppuja, jopa telkkarin kaukosäätimiä. Ei pidä ihmetellä, ettei sairaalassa ole jotain tarvittavaa. Ne on viety!
 
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
"klö"
[QUOTE="Lettu";28808306]Mulla ei kyllä käynyt edes mielessä, että tutti olisi pitänyt jättää sairaalaan kotiutuessa!? Pidin sitä itsestään selvänä yhdelle vauvalle tarkoitettuna hygieniatarvikkeena. Sairaalassa vissiin olisi sellainen desinfioitu ja annettu seuraavalla ipanalle?[/QUOTE]

Kyllä, omalla työpaikalla tutit menee välinehuoltoon, kuten pullotutitkin.
 
"..."
[QUOTE="vieras";28808289]Ai en tartte vai? Ihanko paljaalla kädellä olis pitäny laittaa peräpukamavoidetta ja suppoa?? Kuule ihan tarpeeseen tuli :D Mitään tuttipulloja en ois voinu kuvitellakaan vieväni, mutta omat viemiset ei todellakaan kolkuta mun omaatuntoa, varsinkin kun synnytykseni hoidettiin päin honkia ja jouduin synnyttämään luomuna kun typerä hoitsu ei uskonut, että mulla on supistukia. Sen epiduraalin ja anestesialekurin palkkiomaksuilla minä olisin voinut ottaa paljon muutakin mukaan, mutta tyydyin nyt noihin.[/QUOTE]

Ei hyvää päivää! Tarviiks sä suojakäsineet kun laitat peräpukamavoidetta tai laitat suppoa? Mahtaa mennä paljon suojakäsineitä teillä kun vaippoja vaihdat tai kun sulla on kuukautiset..ai ja kakan pyyhinnässä kans...
 
Huhhuu
Mulla oli suuret omantunnon tuskat kun tutti lähti mukaan. Tosin teknisesti en sitä varastanut kun lähtiessä kysyin hoitajilta että miten tuo tutti... Vauva nukkui siinä vaiheessa turvakaukalossa se (sairaalan) tutti suussa, ja hoitajat antoivat luvan viedä mennessään.

Mua kyllä ihmetyttää nämä tavaran näpistelijät, mutta lienee aika yleistä nykyisessä itsekeskeisessä kulttuurissa.
 
ööh
olen vienyt niitä suorakaidesiteitä ja kertakäyttöpöksyjä ja tutti lähti viimeisimmän kanssa mukaan, kun siirryttiin toiseen sairaalaan ennen kuin kotiin päästiin.. Muilla kerroilla olen kyllä jättänyt tutin ja siteet ottamatta.

Meidän lähikeskarissa saa vauvalle neulotun pipon ilmatteeks mukaan (viimeemmäks ei ollut kuin tytöille neulottuna harmi kyllä) ja sit saa ne pampers ja liberopakkaukset.
 
Ystäväni kävi synnyttämässä, halusi "ehdottomasti yksityishuoneen, eikä olla samassa kaikkien ählämien kanssa", kehui varastaneensa tukisukkia useamman parin :O
En vaan voi ymmärtää joidenkin moraalia ja logiikkaa...
Meiltä lähtee myös tuttipullot, lasten astiat, kahvikupit ja kaikki muu irtain osastolta jokun/joidenkin mukaan...
 
"TMV"
Alkuperäinen kirjoittaja ööh;28808468:
Meidän lähikeskarissa saa vauvalle neulotun pipon ilmatteeks mukaan (viimeemmäks ei ollut kuin tytöille neulottuna harmi kyllä) ja sit saa ne pampers ja liberopakkaukset.
Me saatiin myös omaksi marttojen neuloma pipo sekä Liberon kassi, jossa oli vaippoja yms. Niin, ja jotain vanupuikkoja ja -lappuja sisältänyt pussi annettiin myös matkaan. Yhdet sairaalan verkkopikkupöksyt mulle jäi lähtiessä jalkaan mitkä olis vissiin pitänyt palauttaa, mutta tajusin sen vasta kun oltiin päästy kotiin.
 
"vieras"
[QUOTE="...";28808343]Ei hyvää päivää! Tarviiks sä suojakäsineet kun laitat peräpukamavoidetta tai laitat suppoa? Mahtaa mennä paljon suojakäsineitä teillä kun vaippoja vaihdat tai kun sulla on kuukautiset..ai ja kakan pyyhinnässä kans...[/QUOTE]

No en kai minä nyt paljaalla kädellä laita sormeani pyllyyn!! Hyi hlvetti! Vaippojen vaihto vauvalle on pikkuisen eri juttu kuin oma peräreikä. Enkä minä menkkojen aikana alapäätäni koske kädellä kun en tamponeja käytä.
 
[QUOTE="vieras";28808618]No en kai minä nyt paljaalla kädellä laita sormeani pyllyyn!! Hyi hlvetti! Vaippojen vaihto vauvalle on pikkuisen eri juttu kuin oma peräreikä. Enkä minä menkkojen aikana alapäätäni koske kädellä kun en tamponeja käytä.[/QUOTE]

Peräreikä se on kai mikä tahansa peräreikä :eek:D Emmä tiedä, menee jo neuroottiseks jos ittensä roplaamiseen tarvii kumihanskat...
 
khioy
Yllättävän moni kaveri on kertonut vieneensä erityisesti vaatetta mukanaan. Kuulemma ovat niin käteviä ja muistoksi ottavat. Ja kyse siis ihan hyvin toimeen tulevista ihmisistä. Tätä en ymmärrä.
Joo tätäkään en itsekään mää ymmärrä, että ihan hyvin toimeenulevat varastavat jotain vatetta tai muuta sellaista. ..Sen ymmärrän, jos oikeastikkin on vaikka pelkällä toimeentulotuella tai jopa alle sen, että silloin sitä oikeastikkin tarvii, eikä niin että varastetaan huvikseen vaikka on viimeiset 9 kuukautta säilötty kaapit täytee hilf-viigeriä ja luis vuihtonin potkupukuja. Kiva kun kaapit pursuaa desing -tuttipulloista ja muista jutuista, niin täytyyhän sinne jatkoksi saada vielä 'ilmainen' kerros mitä tahansa.

Se on siis minusta eri juttu, jos oikeasti tarvitsee ja se on vauvan parhaaksi. Ei vanhempien materia -hysterian vuoksi.

Eri asia sitten jos jonku pikkuhousunsuojan sieltä kotimatkalle ottaa, ei se minusta ole varastamista ja "sallin" sen porvareillekkin.;)
 

Yhteistyössä