olin vasta synnärillä ja huonekaveri vei hoitotarvikkeita ym

• Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"kätilö"
[QUOTE="kaffe";28807568]:D
älä vaan äideille tolla kielellä puhu. ite olisin ainakin synnytyksen jälkeen ottanut nokkiini jos kätilö olisi sanonut että "säilyttää" vauvaani siinä metallihäkkyrässä.
ehkä se on joku murrejuttu.[/QUOTE]

:D Ehkä joku murrejuttu, mutta en kyllä tuolleen puhu äideille. Olen oikeesti aika mukava tyyppi. ;)

Jos mukaan annetaan tai luvan kanssa ottaa, niin sehän on ihan eri asia.

"moro"
Ei niitä läheskään jokainen tarvi. Jos menee nännit ihan rikki imetyksestä, niin joillekin nuo auttaa. Ja sieltä sairaalasta saa tosiaan lainata, että en menis ostamaan suotta, kun ei tiedä tarviiko. Voi sitten kotiin ostaa, jos näyttää siltä että tarvii. Liivinsuojia voisi ostaa valmiiksi, niitä useimmiten tarvii.
Mutta mitäs jos niitä ei saakkaan joka sairaalasta kun ne kerran pöllitään. :)

"vieras"
no vauvan tutti kyllä annettiin ihan mukaan. Lapsi sai myös keskospeiton ihan kotiinvietäväksi, mutta se kai on joku keskosten juttu täällä päin. Ei ole verovaroin kustannettuja peittoja vaan muistaakseni hyväntekeväisyyttä. Itse tehtyjä tilkkupeittoja.

Otin sairaalasta siteitä mukaan, koska vuosin niin paljon enkä jaksanut suoraan kaupan kautta käydä.

"mami"
Otin vauvan tutin ja rintakumin mukaan, kun luulin että ne on kertakäyttökamaa eli menee roskiin joka käyttäjän jälkeen. .. :p rintakumia ei tullut käytettyä kotona mutta onhan tuo vauvelin ensimmäinen tutti aika ihana muisto.

"moro"
[QUOTE="tietämätön";28807583]Mä kyselen ihan tyhmiä.. muttaku en tiiä mistään mtn. :( Kuinka "aikaisin" sitä voi tulla sitten?? Koska muuten ostitte imetysliivit? Jo raskaana ollessa vai miten? Itellä Rinnat ihan hellinä.. En saa nukuttuu ees mahallaan ja rinnat on aina tiellä .. Plus tuntuu että ne kaarituet vaan pahentaa asioita! :(([/QUOTE]

Voihan sitä esimaitoa herua vähä raskausaikanakin, ei mulla kylläkään. Synnytyssalissa sai sit alkaa heti imettämään kun sai vauvan syliin. Nyt mulla ei oo vielä imetysliivejä ostettuna, rv 37 kolkuttelee ovella. Ehkä sitä vois ainaki yhet kohta ostaa :)

miksi?
että se oma hyvinvointi on kiinni niistä sairaalan tavaroista.. Siteet ym. kerttis jutut ymmärrän ihan hyvin ku niitä nyt voi mennä vaikka millä mitalla sielä sairaalassa.. Mutta typerää tollanen tuttipullon tai muun uudestaan käytettävän tavaran pölliminen.. Se on aina muilta pois!

neljä vuotta sitten
itsellä lähti matkaan yksi suoja-alunen sänkyyn (se kertakäyttöinen) koska vuoto oli viellä kovaa ,rintakumi ja tutti. Kätilö sanoi että rintakumi ja tutti ovat kertakäyttöisiä, ja menevät heillä roskiin.

"yx vaan"
Meille sanottiin synnärillä, että vauvan tutin saa ottaa mukaansa koska muuten menisi roskiin. Samoin kätilöt antoivat mukaan nipun isoja siteitä ja kertakäyttöpikkareita runsaaseen jälkivuotoon. Muuta ei viety mukanamme.

Yllättävän moni kaveri on kertonut vieneensä erityisesti vaatetta mukanaan. Kuulemma ovat niin käteviä ja muistoksi ottavat. Ja kyse siis ihan hyvin toimeen tulevista ihmisistä. Tätä en ymmärrä.
Tutti mekin saatiin mukaan. Mut tota vaatteitten pöllimistä en ymmärrä, Tyksissä ne ainakin on niin rumia ja kulahtaneita et en haluais säästää edes muistoksi. Kotiintulovaatteitten säästäminen onkin sit eri juttu ( siis omien tietysti :D )

• Tykkää
Reactions: ElaineH
mulla
ei kyllä tullut mieleenkään viedä sairaalasta mitään muuta kotiin kuin oma vauva :D mielestäni on aika sairasta, että varastaa sairaalan omaisuutta. millainen moraali varastavilla ihmisillä on?

"Äiti kolmelle"
Esikoisen kanssa kun lähdettiin kotiin niin kätilö sanoi että ne 2-3 vaippaa voi ottaa mukaan mitä oli siinä hoitotasolla sängyn vieressä valmiina. Sairaalasta sai myös verkkorintaliivit jotka otin mukaan.

Keskimmäisen kanssa saatiin myös nuo liivit jotka tuli mukana kotiin.

Kolmas oli vastasyntyneiden teholla ja sieltä sai kotiin pienen, tilkkutäkin ja vauvan tutin. Tutin sai ottaa mukaan ja hoitajat sanoivat että jos ei kelpaa mukaan niin menee roskiin.

En todellakaan ymmärrä sitä että sieltä otetaan tavaraa mukaan!!! Se on laitonta!
Jos nyt ison siteen tahtoo housuunsa tunkea tai jättää ne kertakäyttöverkkokalsarit jalkaansa kotiin lähtiessä niin eipä tuo kamalaa ole mutta en kyllä hyvällä katso että vaippoja, kumikäsineitä tms. pakataan kotiin viemisiksi!!
Saati sitten niitä vaatteita. Ottakoot sitten kotoa vauvalle vaatteet mukaan jos kerran on niin tunnearvoa niillä joita vauva pitää ensimmäiset päivät päällään!
Minullekin on tunnearvoa vaatteilla - niillä vaatteilla joissa tuotiin vauva kotin. Ne on jokaiselle ajatuksella valittu ja säästetty :)

"Vieras"
Yhden jättisiteen otin mukaan kotimatkaa varten. Pari kertakäyttöruiskua sain mukaan kun pyysin sillä en alkuun saanut vauvaa rinnalle muuten kuin laittamalla pari tippaa maitoa suuhun ennen imetystä.

Mietin ja harmittelin mielessäni tuota äiti-ihmisten varastelua synnärillä ollessani. Vauvallani nimittäin oli osastolla aivan ihana sairaalan villapipo päässä ja villasukat jalassa. Harmittelin siis sitä että joku on varmaan ne sinne lahjoittanut ja joku toinen ne varmasti joskus sieltä varastaa. Onneksi vauvani sai niistä nauttia :)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja neljä vuotta sitten;28807626:
itsellä lähti matkaan yksi suoja-alunen sänkyyn (se kertakäyttöinen) koska vuoto oli viellä kovaa ,rintakumi ja tutti. Kätilö sanoi että rintakumi ja tutti ovat kertakäyttöisiä, ja menevät heillä roskiin.
Mä otin mukaan rintakumin. Kuvittelin (ja itseasiassa luulen edelleen), että niitä ei kierrätetä. Oletin siis, että menee roskiin muuten. Muutaman ison siteen ja niitä ihania kertakäyttöisiä verkkoalkkareita otin myös, koska vaikka olin varautunut kotiin yösiteillä, en tajunnut, kuinka järkyttävästi sitä jälkivuotoa tulee ja kuinka paljon parempia ne sairaalan siteet oli siihen. Ja noi alushousut vaan teki olon repeämien ja epparihaavan kanssa aavistuksen siedettävämmäksi.

Mun mielestä rintakumi, kertakäyttöalkkarit ja muutama side on vähän eri sarjassa sen kanssa, että olisin lähtenyt sieltä ottamaan vauvan petivaatteita tai vaatteita. Se olisi jo varastamista.

munmielestä
ketään ei tunnu kiinnostavan, mitä tavaran omistaja on mieltä. Kaikki vaan vetoaa omaan mielipiteeseensä. Ja mielipiteitä on monenlaisia. Ihan yhtä epärehellistä otti vähän tai paljon tai vaikka ei mitään, jos kuitenkin mittari aina on oma mielipide. Silloin voi periaatteessa tehdä mitä vaan, mieli kun on muuttuvainen.

"Vieras"
[QUOTE="Vieras";28807748]Taysissa on jokaiselle vauvalle hoitotarvikekori ja sen sisällön sai lähtiessään ottaa mukaan.
Myös kotimatkaa varten sai ottaa pari jättisidettä.[/QUOTE]

Niin ja lastenosastolta saadut villasukat saatiin ottaa mukaan.

pölöjää
[QUOTE="kätilö";28807499]Jep. Mut pahimpia on venäläiset ja somalit. Ne ilmeisesti ihan oikeesti jopa luulee, että kaikki kuuluu siihen hintaan. ;)

Kaikki eivät toki varasta (kansalaisuudesta viis).[/QUOTE]
Aha, no missäs on sun todistusaineisto, vai räyhäätkö vaan huvikseen?

Mä olen jo vaipat ja vanulaput ostanut (rv 36) joten mulla ei ainakaan ole tarvetta niitä synnäriltä nyysiä :D

Enkä ole koskaan nähnyt kenenkään sieltä vievän, mutta aivan varmaa se on, että joku näin tekee.

Tyttö tuollainen
Mä otin muutaman sellaisen kuumemittarin suojamuovin ja lisäksi otin muutaman paksun siteen, koska verta tuli aikamoisesti vielä lähtiessä. Mun mielestä tuollainen on kohtuullista. Ei ole mielestäni oikein kuitenkaan ihan vaan ahneuttaan ottaa kaikkea mitä irti saa.
Minä luulin olleeni jotenkin neuroottinen, kun minulla on sairaalakassissani yösiteitä ja pari vaippaa varmuuden vuoksi, jos olisi pitänyt matkalla vaihtaa vauvalle vaippa tai side olisi vuotanut yli. Emme siis vieneet sairaalasta yhtään mitään!

Ja minä puolestani olen siitä hyvin ylpeä.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja munmielestä;28807736:
ketään ei tunnu kiinnostavan, mitä tavaran omistaja on mieltä. Kaikki vaan vetoaa omaan mielipiteeseensä. Ja mielipiteitä on monenlaisia. Ihan yhtä epärehellistä otti vähän tai paljon tai vaikka ei mitään, jos kuitenkin mittari aina on oma mielipide. Silloin voi periaatteessa tehdä mitä vaan, mieli kun on muuttuvainen.
Niin, sitten toisaalta olisi hyvä saada selkeämpi ohjeistus sieltä sairaalasta. Kätilöt voisivat selkeästi kertoa mitä saa ottaa ja mitä ei tai se voisi lukea jossain siellä sairaalassa tms. Kun mitään ei sanota, oletan automaattisesti että muutaman siteen, rintakumin jne. voi ottaa. Ja näin aion toimia myös seuraavalla kerralla mennessäni synnyttämään, jos sairaalasta ei muuta ohjeisteta.

"vieras"
Niin ne ajat muuttuu. Ekalle suorastaan tyrkytettiin tuttia sairaalasta ja sen sai todellakin ottaa mukaan, samoin rintakumin. Toisen kohdalla toisessa sairaalassa ei olisi saanut omaa tuttia antaa laisinkaan, puhumattakaan rintakumin käytöstä, jonka senkin mies toi kotoa, kun sairaalalla ei ollut moisia apuja antaa käyttöön. Väliä oli näillä synnytyksillä vaan 3 vuotta. On nuo kyllä sen verran henkilökohtaisia tuotteita että mieluusti otan paketista uuden kuin jonkun 100 krt kierrätetyn.

Yhteistyössä