olin vasta synnärillä ja huonekaveri vei hoitotarvikkeita ym

• Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
Mitä sille lapselle sitten pitäisi imemisen tarpeeseen tarjota silloin, kun se tissi ei kelpaa? Sormiko?

Meille on aina tarjottu tuttia laitoksella ja tarjotaan varmaan vastaisuudessakin. Joskin mulla on ollut kyllä tapana ottaa oma tutti vauvalle mukaan.

Jos kaikki menisikin silleen kivasti, kuin elokuvissa, ei tutteja tarvittaisi lainkaan. Mutta kyllä niitä tarvitaan. Ja ovat sen laitoksellakin selvästi huomanneet, koska niitä siellä tarjolla on.
No ei meillekään tuttia edes mainittu. Aina oli nyrkki suussa jos ei tissiä saanu. Siinä ois kyllä ollu 24/7 päästämättä mammaa mihinkään. kotona se ei huolinu tuttia ennen 5kk ikää.

[QUOTE="Mie";28808189]Mä olen käsittänyt että juuri siihen imemistarpeeseen täytyy antaa rintaa jotta se maito nousee. Mut ilmeisesti maito nousee myös tuttia imemällä? Tämä ei millän pahalla, itse vaan toimin tuttina alkupäivät juuri tässä pelossa että maito ei nousiskaan muuten....[/QUOTE]

Niin minäkin ja maito ei silti noussut. Vauva oli käytännössä kokoajan tissillä ja silti vasta kotona päästiin kokoimetykseen. Sairaalassa oltiin 5pv kumminkin.

[QUOTE="yx vaan";28807633]Tutti mekin saatiin mukaan. Mut tota vaatteitten pöllimistä en ymmärrä, Tyksissä ne ainakin on niin rumia ja kulahtaneita et en haluais säästää edes muistoksi. Kotiintulovaatteitten säästäminen onkin sit eri juttu ( siis omien tietysti :D )[/QUOTE]

Ja kättärillä ei enää muita ollutkaan kun sellasia valkosia ja tosi hankalia vauvan rättejä vaatteiksi. Kuulemma kaikki pöllitty ja pöllitään jos sielä on jotain tavallista vauvan vaatetta. Sisko pölli sen yöpaidan ja kehotti muakin kun sillä on nii mukava imettää kotonakin jne..Ei kyl yhtää sitä kaapua jääny ikävä eikä mieleen tullu pölliä.

[QUOTE="kätilö";28807883]Aika kovasti naurattaa joidenkin perustelut. Vai, että ohjeistaa pitäisi mitä saa ottaa mukaan ja mitä ei. No, jospa se pääsääntö vaikka olisi, että mitään ei saa ottaa mukaan mikä ei ole omaa. JOS jotain muuta sanotaan, niin sitten saa ottaa mukaan.

Tutit ja rintakumit saa desinfioitua ihan yhtälailla, kun minkä tahansa muunkin sairaalatavaran. Aatelkaa, lähes kaikki välineet millä teitä hoidetaan on olleet satojen ja tuhansien ihmisten käytössä ennen teitä. Niin myös ne vauvojen tavarat.[/QUOTE]

Ja silti on sairaaloita joissa ne menvät roskiin. Kun ne käytännöt vaihtelevat. Yhtäällä kierrätetään, toisaalla saa ottaa tai menevät roskiin jne...Ei oo kumma että äiditkään ei sitten tiedä.

"vieras"
No en kai minä nyt paljaalla kädellä laita sormeani pyllyyn!! Hyi hlvetti! Vaippojen vaihto vauvalle on pikkuisen eri juttu kuin oma peräreikä. Enkä minä menkkojen aikana alapäätäni koske kädellä kun en tamponeja käytä.

Yllä oleva on suora lainaus.
Ehkä mulla sit on lukihäiriö.
No lähinnä tarkoitin sitä, etten tunge sormiani onkaloihin. Oudon paljon sua kiinnostaa se, miten peseydyn, laitanko tulemaan videopätkää itsestäni suihkussa?

Yhteistyössä