olin vasta synnärillä ja huonekaveri vei hoitotarvikkeita ym

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ehkä huonoin selitys on tuo tässäkin keskustelussa käytetty: Otin tutin/rintakumit/tuttipullon yms. koska en jaksanut lähteä heti synnytyksen jälkeen kaupasta ostamaan.
WHAT?! Voinko mä sitten loppuraskauden tuskissani vaan mennä ja varastaa vaikka jonkun vaunut, kun "en jaksa mennä kaupoille ostamaan"? Ihan sama asiahan se nimittäin on.
 
"vieras"
ensimyssy ostettiin salista+tonttulakki myös samalla kertaa. Varavaippa lähti kotimatkalle mukaan. olen kyllä kuullut että tavaraa lähtee ihan aikuisten tossuista lähtien ..
 
vieras x
Synnytyksen jälkeen kätilö kävi monesti vauvaa ja minua katsomassa, ja viimeisen kerran kun nähtiin niin tyrkyttämällä tyrkytti mulle kaikkea mukaan. Ottakaa tästä näitä vaippoja niin ei tarvi heti lähtee ostamaan.. Ja näitä siteitä, on kurja jos loppuu kotona kesken ottakaa ihan tästä avaamaton paketti :D
 
"vieras"
Tays:ssa tosiaan oli valmiiksi laitettu koriin hoitotarvikkeet (vanupuikot yms), jotka sai ottaa mukaan. Myös tutin otin mukaan, koska ei tullut mieleenkään, että niitä kierrätettäisiin vauvalta toiselle. Eikä kukaan sellaisesta maininnutkaan.
 
"kätilö"
Aika kovasti naurattaa joidenkin perustelut. Vai, että ohjeistaa pitäisi mitä saa ottaa mukaan ja mitä ei. No, jospa se pääsääntö vaikka olisi, että mitään ei saa ottaa mukaan mikä ei ole omaa. JOS jotain muuta sanotaan, niin sitten saa ottaa mukaan.

Tutit ja rintakumit saa desinfioitua ihan yhtälailla, kun minkä tahansa muunkin sairaalatavaran. Aatelkaa, lähes kaikki välineet millä teitä hoidetaan on olleet satojen ja tuhansien ihmisten käytössä ennen teitä. Niin myös ne vauvojen tavarat.
 
  • Tykkää
Reactions: ElaineH
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28807859]Tays:ssa tosiaan oli valmiiksi laitettu koriin hoitotarvikkeet (vanupuikot yms), jotka sai ottaa mukaan. Myös tutin otin mukaan, koska ei tullut mieleenkään, että niitä kierrätettäisiin vauvalta toiselle. Eikä kukaan sellaisesta maininnutkaan.[/QUOTE]

Meidän vauvalle labrantäti tuikkasi tutin suuhun ja sanoi, että jos ette jatkossa halua käyttää, heittäkää roskiin.
Ja ihan uudesta paketista tutti annettiin.
Että kai tays antaa tutin viedä mukanansa.
 
"vieras"
[QUOTE="kätilö";28807883]Aika kovasti naurattaa joidenkin perustelut. Vai, että ohjeistaa pitäisi mitä saa ottaa mukaan ja mitä ei. No, jospa se pääsääntö vaikka olisi, että mitään ei saa ottaa mukaan mikä ei ole omaa. JOS jotain muuta sanotaan, niin sitten saa ottaa mukaan.

Tutit ja rintakumit saa desinfioitua ihan yhtälailla, kun minkä tahansa muunkin sairaalatavaran. Aatelkaa, lähes kaikki välineet millä teitä hoidetaan on olleet satojen ja tuhansien ihmisten käytössä ennen teitä. Niin myös ne vauvojen tavarat.[/QUOTE]

Itse kans ihmettelin, että eikö ole ihan itsestäänselvää, ettei sairaalan omaisuutta viedä ilman erillistä lupaa. Tietyt ihmiset nyt varastelee tarkoituksella esim. työpaikoiltaankin, ja sille on vaikea tehdä mitään, mutta kun osa ihan vilpittömästi luulee, että esimerkiksi ne tutit menee roskiin (ja jossain näköjään meneekin), niin tällaista hävikkiä olisi varmaan hellpo pienentää laittamalla huoneisiin ohjeet, että tarvikkeita ei saa viedä ja myös tutit tulee palauttaa. Etkö esimerkiksi sinä voisi ehdottaa tällaista ohjelappua työpaikallesi osastin huoneisiin?
 
ok
Mä otin pari megasidettä, kun ei yösiteet pitäneet mitään. Rintakumista luulin että saa ottaa mukaan ja kysyin kätilöltä, että "tän varmaan saa viedä?" Vastattiin, että se pitää palauttaa, niin tietysti palautin. Kotimatkalla mentiin sitten kaupan kautta ostamaan rintakumit, kun ei vauva syönyt mitään ilman niitä. Tuli kamala stressi siitä :D
 
"vieras"
minä vein kotiin hyvännäköisen miesgynekologin kun se entinen mies oli niin helvetin ruma. Kyllä kannatti, on ollut paljon iloa siitä. Kätilö tyrkytti sitä vanhempaa anestesialääkäriäkin, oli ihan komea mutta aivan liian vanha.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28807889]Meidän vauvalle labrantäti tuikkasi tutin suuhun ja sanoi, että jos ette jatkossa halua käyttää, heittäkää roskiin.
Ja ihan uudesta paketista tutti annettiin.
Että kai tays antaa tutin viedä mukanansa.[/QUOTE]

Eikös ne tutit pidä sterilisoida ennen käyttöönottoa, että sinänsä jännä, että on suoraan paketista tuikannut suuhun...
 
"Vieras"
Länskässä on kori, minkä sisällön saa ottaa mukaansa, mutta itse en nähnyt mitään järkeä kantaa muutamaa vanupuikkoa kotia, kun niitä oli muutenkin valmiiksi ostettu. Libero tarjos kassin matkaan synnäriltä missä oli vaippoja ja hoitoöljyä, sekä myssy, joten ei niitä vaippojakaan tarvinnut synnäriltä varastaa jos oli unohtanut kotiin ostaa...
 
Yllättävän moni on saanut synnärillä tutin :O En mä synnärillä niitä kellään nähnyt, eikä mun vauvat varmaan olis osannu niitä suussaan pitääkään. Opeteltiin sitten muutaman viikon ikäisenä, kun oli tarvetta äänenvaimentimelle. Mun vauvat on pääosin nukkunu ekat viikot ja synnärillä mietin, osaako ne edes itkeä..
 
"kätilö"
[QUOTE="vieras";28807943]minä vein kotiin hyvännäköisen miesgynekologin kun se entinen mies oli niin helvetin ruma. Kyllä kannatti, on ollut paljon iloa siitä. Kätilö tyrkytti sitä vanhempaa anestesialääkäriäkin, oli ihan komea mutta aivan liian vanha.[/QUOTE]

Kai sä olisit molemmatkin voinut ottaa. Vai oliko jossain lappu, ettei muka sais viedä?

(Oikeesti ihan hyvä idea se lappu. :p)
 
"vieras"
Yllättävän moni on saanut synnärillä tutin :O En mä synnärillä niitä kellään nähnyt, eikä mun vauvat varmaan olis osannu niitä suussaan pitääkään. Opeteltiin sitten muutaman viikon ikäisenä, kun oli tarvetta äänenvaimentimelle. Mun vauvat on pääosin nukkunu ekat viikot ja synnärillä mietin, osaako ne edes itkeä..
Mulla ei ainakaan ensimmäisen lapsen kohdalla maito noussut ensimmäiseen 4 päivää, joten joku mikä tyydytti vauvan imemis tarvetta tuli tarpeeseen jo synnärillä. Toisen lapsen kohdalla saatiin myös tutti, mutta maito nousi heti seuraavana yönä, joten sille ei ollut käyttöä. Vielä ei ole oppinut syömään tuttia, vaikka ikää on jo 9kk tai sitten en vaan osannut "opettaa", enää ei tosin edes viitsi "opettaa".
 
Minä vein myös niitä superpaksuja siteitä sieltä muutaman :) En ollut varautunut kotiin mihinkään jälkivuotoihin kun en tiennyt sellaisesta mitään ennen synnytystäni. Mies kävi sitten seuraavana päivänä kaupassa vasta kun illalla kotiuduttiin viikonloppuna. Tällä kertaa olen ostanut niitä kotiinkin jo pari pakettia valmiiksi (nyt rv 37+0) - rainbow myy niitä samanlaisia superpaksuja mitä sairaalassakin oli (taitavat olla vielä nimellä superpaksu yöside tmv).

Jotain tissirasvaakin sain sellaiseen pieneen lääkemittapurkkiin lorauksen niin senkin vein sitten mennessäni, se nyt olisi aivan varmasti mennyt roskiin muuten.

Muuten taisin kiltisti jättää kaiken sinne :D
 
"Kifa"
Esikoiselle ihan annettiin tutti sairaalasta, otettiin kotiin varuiksi sitten kun kehottivat muttei sitä koskaan edes käytetty kun ei lasta kiinnostanut. Toisen kohdalla sanottiin itse että älkää turhaan antako, se edellinenkin on kotona vielä.

Itse otin mukaan yhdet verkkoalkkarit ja pari jättisidettä, en viitsinyt kaupasta koko pakettia ostaa kun tiesin jo kokemuksesta että seuraavana päivänä jo pärjään niillä normaaleilla yösiteillä joita olikin kotiin hankittuna. Niin ja Lansinohia näytepakkauksen, sitäkin oli kotona mutta kun olin tuon näytepakkauksen jo avannut sairaalassaoloaikana niin olisi mennyt roskiin muuten.
 
"ylva"
Onpa yleistä sairaaalasta varastaminen.

Minä en ottanut mitään sairaalan omaisuutta. Sen päälläni olevan ison siteen olisin ehkä vienyt, mutta kun juuri ennen lähtöä tuli tarve vaihtaa niin laitoin toki jo omani, joten ei tullut sitäkään vietyä.

Sairaalassa oli niin vähän vaippoja tarjolla, joten vauvalla olin käyttänyt kotimatkavaippoja jo koko lähtöpäivän. Sairaalassaoloaikana myös vauvanvaatteeita oli niin vähän tarjolla, joten vauvalle puin omia vaatteita.
Ilmeisesti joku mulkku oli huoneen vauvanvaatteet ja vaipat vienyt mennessään näin jälkikäteen ajatellen.
 
"äitivain"
Me varastettiin se ensimyssy. Joo, mulla on siitä edelleen morkkis, sanoin jo sairaalassa miehelle että ei todellakaan oteta sitä, mutta mies otti kuitenkin. Onhan sillä tunnearvoa, kun se on lapsen eka myssy ja se on ihanan pieni ja on kiva muisto, mutta ei se tietenkään oikeuta varastamaan. Minusta voisivat kyllä antaa jokaiselle ihan oman myssyn, siitä jäis kaikille mukava muisto. Sen myssyn hinnan vois sitten vaikka lisätä sairaalamaksuun tai jotain, tietty se ei ole ihan niin yksinkertaista varmaan, tiedän.

Niin, ja sit varastin yhdet verkkopikkuhousut. Toiset oli jalassa kun lähdin, joten niitä en laske varastetuksi kun ne menee kuitenkin roskiin. Otin toiset käyttämättömät kotiin, että pärjään sen vuodon kanssa. Pesin siis noita verkkohousuja sit kotona ja käytin niitä vielä moneen kertaan, kunnes vuoto lakkas :D ne oli vaan niin hyvät siteen kanssa. Säästinkin yhdet, seuraavaa synnytystä varten ettei tartte sit varastaa :D
 

Yhteistyössä