Olin tänään stylistillä, joka lupasi, että jopa 20kg ylipainoa saa kätkettyä vaatteilla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mirde"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kaikki riippuu aina ihmisestä, iästä, vartalotyypistä, "väristä" jne, mutta kerron nyt, mitä mulle tehtiin. Olen 25v, 169cm, painoin stylistin luona 91kg. Lopputulos oli sellaisen mittarin mukaan, että olisin muka painanut 72kg.

1. Rintaliiveillä on yllättävän iso merkitys. Hyvillä liiveillä saa rinnoista sen kokoiset, kun haluaa ja kiinteät ja pyöreät. Pyöreät ja kiinteät rinnat luovat hoikemman vaikutelman, oli rinnat sitten isot tai pienet. Rintojen tulisi olla myös melko ylhäällä. Näin vyötärö tulee selvemmin esiin ja näytät hoikemmalta.

2. Pikkarit, body tms. Jos vyötäröllä on ylimääräistä, niin suosittelen esim. Spanxin alushousuja, alusmekkoja tai bodyjä. Mä itse sain spanxin alushousut, jotka tuli ihan rintojen alle asti. Ne veti tosi paljon vyötäröltä läskiä kasaan.

3. Sukkahousut hoikentavalla housuosalla.

4. Hame tai mekko hoikentaa usein enemmän, kuin housut. Ylipainoset valitsevat usein aivan vääränmallisia mekkoja ja luulevat valitsemansa mallin olevan juuri "läskille hyvä". Mahaa ei kannata piilotella, vaan VYÖTÄRÖÄ korostaa. Yhteinen väri ylhäältä alas hoikentaa. V-aukko ja 3/4 hihat ovat hyvä valinta. Jos käsivarsien iho on kaunis, niin ei ole välttämätöntä piilottaa käsivarsia. Hyvä sääntö on, että joko sääret tai käsivarret. Jos kaikki on vaatteiden peitossa, niin tulee helposti vaikutelma, että yrität piilotella itseäsi, joka luo heti omat mielikuvansa..

5. Korot! Tukeva korko on parempi. Korkeat korot pidentävät jalkoja, hoikentavat pohkeita, parantavat ryhtiä ja tuovat vyötäröä edullisemmin esille.

6. Pitkät korvakorut hoikentavat kasvoja. Siispä korviin pitkät korvikset. Väriä voi tuoda laukulla esim. Värit eivät ole vaatteissakaan kiellettyjä! Unohda myös muut kaulakorut, paitsi pitkät korut. Älä laita koruryökkiötä kaulaan.

7. Ohuet ja littanat hiukset tai tuuhea iso kiharapehko pyörentää kasvoja.

8. Kasvoihin kannatta opetelle tekemään varjostuksia, joilla piilottaa kaksaria, kaventaa poskia yms.

9. Kulmakarvojen muodolla ja silmämeikillä on väliä. Suuret säihkysilmät saavat kasvot näyttämään hoikemmilta ja tekee sinusta kauniimman. Ripsien taivuttajaa, ripsaria ja tekoripsiä siis kehiin!

Mulle puettiin korkeat korot, ihonväriset sukkikset, musta mekko, pitsibolero, värikäs laukku ja nätit korut.

En nyt muista kaikkea, joten kysyä saa esim. ongelmakohdista jne.

Alkuperäinen kirjoittaja kiitti vinkistä;26092893:
Mä oon 168cm ja painan 75. Paino on keskittynyt vatsan seudulle. Kuinkas tällaisen plösön saa näyttämään hoikemmalta? :)

Mittojesi perusteella olet varmaan ihan hoikka/sopusuhtainen muuten, paitsi mahasta. Sun mitat on kuitenkin vielä noinkin "hyvät", niin kannattaa esitellä sitä kohtaa, mikä sussa on hoikkaa. Esim. jalat, sääret, kädet?! Maha on helppo piilottaa! Suosittelen spanx merkkisiä alushousuja. Myös monet bodyt, joita voi kiristää ovat hyvä. Mahapiiloon pikkarit kiinteyttävät ja litistävät vyötäröä yllättävän paljon.
Kevyesti a-linjaiset tunikat ja mekot ovat myös ok. Katso, ettei ole liian löysä tunika tms, sillä se taas pulskentaa.
Kietaisumekot voisivat esim. olla ok. Jos sun jalat ovat normaalikokoiset, niin esim. pillifarkut, korot, hyvät rintaliivit, korkeavyötäröiset pikkarit, tiukahko toppi ja sitten neuletakki auki ja pitkä koru?

[QUOTE="vieras";26092901]Miten päärynävartalo puetaan oikein?
kaikki läski kun on perseessä.[/QUOTE]

Korosta hyviä puolisia. Jos kaikki läski on perseessä, niin vyötäröä esiin!! Muista myös tasapainotus, niin että saat sopusuhtaisia mittasuhteita vartaloosi. Esim. venekaulus sopii monille päärynöille.
A-linjaiset hameet ovat kivoja monille päärynöille. Jos pidät housuja, niin älä liian löysiä. Esim. pepun yli tuleva neuletakki, tunika jne on hyvä.
Monilla alusvaatteilla ja sukkahousuilla saa myös vähän senttejä kuriin myös pepusta:)

Noh miten peitän läskit? Omena-vartalo kyseessä.

Riippuu pituudestasi ja siitä, kuinka paljon ylimääräitä on ?

Voit aiemmasta pitkästä vastauksesta lukea, mikä merkitys rintaliiveillä, korkeilla koroilla, vatsaa muotoilevilla alushousuilla yms on.
Sun kannattaa luoda illuusio siitä, että sulla on vyötärö ja kaiken a ja o on siis nimenomaan alusvaatteet ja korot.
Kietaisuleikkaukset ja 3/4 hihat ovat omenalle hyviä. Älä pidä täyspitkiä hihoja. Jos sulla on pitkähihainen paita, neuletakki tms, niin kääri hihoja vähän ylöspäin niin, että ranteesi näkyvät kunnolla --> hoikentaa mm vyötäröä ja käsivarsia.
Pystylinja hoikentaa. Musta ja tummat värit hoikentavat eniten ja väriä voi tuoda asusteilla. Esim. itse en arkailisi kuitenkaan käyttää myös värejä.

[QUOTE="mirde";26092939]Mittojesi perusteella olet varmaan ihan hoikka/sopusuhtainen muuten, paitsi mahasta. Sun mitat on kuitenkin vielä noinkin "hyvät", niin kannattaa esitellä sitä kohtaa, mikä sussa on hoikkaa. Esim. jalat, sääret, kädet?! Maha on helppo piilottaa! Suosittelen spanx merkkisiä alushousuja. Myös monet bodyt, joita voi kiristää ovat hyvä. Mahapiiloon pikkarit kiinteyttävät ja litistävät vyötäröä yllättävän paljon.
Kevyesti a-linjaiset tunikat ja mekot ovat myös ok. Katso, ettei ole liian löysä tunika tms, sillä se taas pulskentaa.
Kietaisumekot voisivat esim. olla ok. Jos sun jalat ovat normaalikokoiset, niin esim. pillifarkut, korot, hyvät rintaliivit, korkeavyötäröiset pikkarit, tiukahko toppi ja sitten neuletakki auki ja pitkä koru?[/QUOTE]

Thanks! :)

Taitava pukeutuja kyllä osaa kätkeä monta kiloa piiloon. Ylipäätään hyvin pukeutunut ihminen näyttää paremmalta, oli sitten minkä kokoionen tahansa. Hoikkain voi pukeutua "huonosti".

Yhteistyössä