Te isokokoisemmat naiset: ajatteletteko pukeutuessanne ja vaatteita ostaessanne istuvuutta, hoikentavuutta jne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tomaatti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tomaatti"

Vieras
Enkä nyt tarkoita mitään koiran pissatuksessa käytettäviä vaatteita tai asua, jolla kuskaatte Jori-Petteriänne ja Liisa-Maijaanne kerhoon.

Ja heti alkuun: Tottakai jokainen voi pukeutua kuten haluaa.

Usein vaan vähän isokokoisemmat naiset marisevat ulkonäöstään ja siitä, kun on sitä ja tätä ja tuota ongelmaa.. Ymmärrän, että laihdutus ei ole niin yksinkertainen asia ja jos ensi lauantaina on yllätysbileet, niin eipä sitä kahdessa päivässä edes laihduta. Mutta miksi asian eteen ei tehdä mitään, mitä sillä hetkellä voisi tehdä? Jopa 20kg liikapainoa saa aika hyvin kätkettyä, jos todellakin näkisi vaivaa pukeutumisensa suhteen.

Jos ylipainoa on esim. alle 25kg, niin kyllä valinnanvaraa vaatteissa on vielä hurjan paljon. Monesti pyöreämmilla ja suuremmilla naisilla on todella epäistuvia vaatteita...Vaatteista selvästi huomaa, että niillä yritetään kätkeä kiloja ja olla huomaamaton ja ajatellaan "no ei mulle mikään sovi". todellisuus on toinen. Oikeasti usein nämä vaatteet nimenomaan lihaventaa ja tuo huonoja puolia esiin.

Kyllä katson melko tarkkaan, istuuko vaate. Tosin aika usein kaupan vaatteet eivät malliltaan imartele minua, minulla kun on kai suomalaiseksi outo vartalo: tiimalasi isoilla rinnoilla + takapuolella, sirolla luustolla ja lyhytkin olen. :D Eli housut menevät nippanappa takapuolesta kiinni mutta roikkuvat, suorastaan pussittavat, reisistä ja paidat ottavat tiukkaa rinnoista + hihat ovat ylipitkät ja paita roikkuu muutenkin.

Minulla on todella hankala rakenne, isot rinnat, tasapaksu keskiroppa, jossa nykyään röllykkä vatsa, olematon persus ja tikkujalat. Jos otan yläosan rintojen kohdalta sopivaksi, loppu on iso. Housut menee suht normikokoa, mutta vatsa nousee vyötärön päälle. Mahdan olla melkoinen näky :)
168 cm ja 71,5kg

Mulla on sen verran ylikiloja, että on periaatteessa ihan sama laitanko pystyraitaa vai vaakaraitaa, v-aukkoa tai o-aukkoa, näitä kiloja ei saa häivytettyä. Mutta kun katson vaatekaappini sisältöä, siellä on kyllä yleisilme melko tumma eli taidan tukeutua siihen "musta väri hoikentaa" -neuvoon.

Kyllä ajattelen paljon. Tärkein ominaisuus vaatteessa on nimenomaan se, että se hoikentaa, mutta kyllä sen vaatteen pitää toki miellyttääkkin. Olen mielestäni todella hyvä pukeutuja.
Mulla on iso luusto, eli olen ruumiinrakenteeltani kookas. Mulla on isot rinnat, tasapaksu kroppa muuten, mutta hoikka vyötärö. Tätä kroppaa on vaikea pukea.

Kannattaa katsoa ensimmäisenä, että vaate peittää tarpeeksi. Ettei tarvi heiluvia alleja ja tytiseviä makkaroita katella :x Hihattomat paidat ja topit pitäiskin kieltää kaikilta joiden BMI ylittää 25.

Minua hoikentavat ja pidentävät eniten A-linjaiset paidat, jotka ulottuvat takapuolen yli, polven yläpuolelle jäävät kapeat hameet tai lahkeestaan hieman levenevät housut. Mutta katsaus kauppojen isojen tyttöjen osastolle on juuri päinvastainen. Paidat ovat yleensä suoria tai alareunastaan kapenevia, hameet ulottuvat polven alapuolelle ja siistimmät housut kapenevat nilkkaa kohti. Eli on todella vaikea löytää istuvia vaatteita. Mutta kyllä, katson tarkkaan mitä päälleni laitan.

Ja yritän kyllä myös keventää, mutta syön mitä tahansa paino ei nouse eikä laske. Vain liikunta auttaisi, mutta kädet ja jalat ovat siinä kunnossa, että tällä hetkellä työ on ainoa liikunta jota kykenen "harrastamaan". Onneksi se sentään on ruumiillista. :)

No sen vaatteen pitää näyttää päältä vähintään siedettävältä, eikä se saa korostaa niitä huonoimpia puolia. Ne vaatteet, joissa näytän raskaana olevalta jäävät kyllä sinne kauppaan.

Yhteistyössä