Miksi te ylipainoiset ajattelette, ettei teidän ulkonäöstä pidetä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nallepuuro
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nallepuuro

Vieras
Sanon nyt heti alkuun, ettei tämän ketjun tarkoituksena ole inttää onko lihava vai laiha sitä vai tätä. Tämä ei myöksään ole terveysketju hyvällä, eikä huonolla:).

Kauneushan ei ole kiloista kiinni. Tottakai varmasti kasvojen muoto on aikalailla kateissa, jos ylipainoa on 50kg. Lähinnä tällä mielipiteelläni tarkoitan nyt "normaali ylipainoisia", eli 5-20kg ylipainoisia.
Olin itse ennen lapsia noin 15-20kg ylipainoinen. Mulla ei ollut ikinä seurasta pulaa. Sain paljon kuulla kehuja ja minua pidettiin kauniina. Baarissa riitti seuran tarjoajia joskus jonoksi asti. Seurustelin komean ja urheilullisen miehen kanssa vuoden, kunnes tapasin nykyisen mieheni. Komean, hoikan ja urheilullisen.
Joskus jopa työpaikalla käynyt sähkömies saattoi tokaista työkaverilleen "olipas täällä nätti hoitaja", tai esim. jos menin maksamaan bensani huoltsikan sisälle, saattoi joku flirttailla ihan avoimesti. Kaupungillakin joskus ihan mukavannäköisiä nuoria ja vanhempiakin miehiä saattoi keskellä kirkasta päivää sanoa jotakin piristävää.
Mulla kyllä oli läskit aika tasaisesti jakaantunut, mutta ylikiloja silti oli ja en usko, että 15-20kg ylipainoa voi enää huomaamattomasti jakaantua. Pukeudeuin hyvin ja pidin itsestäni huolta.
Tarkoitukseni ei ole kehua itseäni, vaan lähinnä kertoa muille ylipainoisille, että miski te aina ajattelette, ettei teistä pidetä, koska olette ylipainoisia? Puhun nyt siis toisiaan max noin reilut 20kg ylipainoisista, sillä siitä isommista/isompana olosta ei kokemusta ole.

Varsinkin, jos liikapainoa ei ole kuin max 10kg, niin kuka sitä edes huomaa?! Senkin saa erityistilanteisiin vaatteilla kätkettyä, jos sikseen tulee.

Raskauden ja imetys ovat laihduttaneet mua huomattavasti. Edelleen silti huomaan, miten monilla pyöreämmillä naisilla on paljon vientiä. En edes usko, että kovin monelle miehelle on se koko niin justiinsa, vaan enemmänkin kasvot ja tyyli. Mä en usko, että olisin itse ollut mikään harvoinaisuus.

Ennemmin sen epävarmuus ja nyrpeä ilme ja se, että "en mä voi pukea mitään muuta kuin farkut ja tennarit, koska olen niiin läski ja läski ei voi laittaa pikkumustaa"menininki.

Toivottavasti ymmärsitte pointtini:)

No näin miehen näkökulmasta. Joissakin naisissa on sitä jotain, mikä vie miehiltä jalat alta. Kauneuden lisäksi on vaa jotakin uskomattoman paljon puoleensa vetävää. En usko, että millään sotanorsulla tällaista on (vaikka ottajansa niillekkin), mutta monelle miehelle ei pieni tai vähän isompikaan ylipaino paljoa paina.
Tietynlainen pukeutuminen on yksi, joka ainakin muhun tehoaa. Nainen nostaa heti ulkonäköään paremmaksi, pukeutumalla naisellisesti. Kaikki minihampeet ja supertiukat farkut tuovat mieleen usein lähinnä horon, mutta esim. sievät hameet, korkeat korot, onko se kynähame sitten? ja toisaalta vetävä business tyyli jakkupuvussa ovat hot.
Jos nyt unohdetaan anoreksiaa sairastavat ja hyvin merkittävästi ylipainoiset, niin kroppaa tärkeämpää on mulle ainakin pitkät hiukset, suuret silmät ja nätti hymy.

Mä olen itse aina ollut todella hoikka. Nykyään jo nipin napin normaalipainoinen. Mun mies on sanonut usein, että ei haittaa, jos olisin vähän alipainoinen ja saan olla ylipainoinenkin, kunhan yli 100kg en paina koskaan.
Tärkeämpää on kuulemma juurikin se, että hiukset pysyvät pitkinä:D

Uusimmat

Yhteistyössä