No kaikki riippuu aina ihmisestä, iästä, vartalotyypistä, "väristä" jne, mutta kerron nyt, mitä mulle tehtiin. Olen 25v, 169cm, painoin stylistin luona 91kg. Lopputulos oli sellaisen mittarin mukaan, että olisin muka painanut 72kg.
1. Rintaliiveillä on yllättävän iso merkitys. Hyvillä liiveillä saa rinnoista sen kokoiset, kun haluaa ja kiinteät ja pyöreät. Pyöreät ja kiinteät rinnat luovat hoikemman vaikutelman, oli rinnat sitten isot tai pienet. Rintojen tulisi olla myös melko ylhäällä. Näin vyötärö tulee selvemmin esiin ja näytät hoikemmalta.
2. Pikkarit, body tms. Jos vyötäröllä on ylimääräistä, niin suosittelen esim. Spanxin alushousuja, alusmekkoja tai bodyjä. Mä itse sain spanxin alushousut, jotka tuli ihan rintojen alle asti. Ne veti tosi paljon vyötäröltä läskiä kasaan.
3. Sukkahousut hoikentavalla housuosalla.
4. Hame tai mekko hoikentaa usein enemmän, kuin housut. Ylipainoset valitsevat usein aivan vääränmallisia mekkoja ja luulevat valitsemansa mallin olevan juuri "läskille hyvä". Mahaa ei kannata piilotella, vaan VYÖTÄRÖÄ korostaa. Yhteinen väri ylhäältä alas hoikentaa. V-aukko ja 3/4 hihat ovat hyvä valinta. Jos käsivarsien iho on kaunis, niin ei ole välttämätöntä piilottaa käsivarsia. Hyvä sääntö on, että joko sääret tai käsivarret. Jos kaikki on vaatteiden peitossa, niin tulee helposti vaikutelma, että yrität piilotella itseäsi, joka luo heti omat mielikuvansa..
5. Korot! Tukeva korko on parempi. Korkeat korot pidentävät jalkoja, hoikentavat pohkeita, parantavat ryhtiä ja tuovat vyötäröä edullisemmin esille.
6. Pitkät korvakorut hoikentavat kasvoja. Siispä korviin pitkät korvikset. Väriä voi tuoda laukulla esim. Värit eivät ole vaatteissakaan kiellettyjä! Unohda myös muut kaulakorut, paitsi pitkät korut. Älä laita koruryökkiötä kaulaan.
7. Ohuet ja littanat hiukset tai tuuhea iso kiharapehko pyörentää kasvoja.
8. Kasvoihin kannatta opetelle tekemään varjostuksia, joilla piilottaa kaksaria, kaventaa poskia yms.
9. Kulmakarvojen muodolla ja silmämeikillä on väliä. Suuret säihkysilmät saavat kasvot näyttämään hoikemmilta ja tekee sinusta kauniimman. Ripsien taivuttajaa, ripsaria ja tekoripsiä siis kehiin!
Mulle puettiin korkeat korot, ihonväriset sukkikset, musta mekko, pitsibolero, värikäs laukku ja nätit korut.
En nyt muista kaikkea, joten kysyä saa esim. ongelmakohdista jne.