Oli siinäkin lastenhoitaja :O

"vieras"
[QUOTE="mii";24944818]Onko tossa nyt välttämättä tapahtunut mitään tonkimista :O Toi hylly näyttäis musta olevan eteisessä tai tommosessa aulatilassa, joten ihan hyvin vois kuvitella että avain vois olla tommosessa laatikossa hyllyllä. Tietysti jos se on ihan oikeasti ollut teipattu kiinni niin sitten miksi avata.. Mutta sitähän emme tiedä onko näin tosiaan ollut.

Jos asunnossa olisikin ollut huumepusseja, ja lapsi jotenkin saanut niitä suuhunsa ja pahimmassa tapauksessa kuollut, niin täällä meuhkattaisiin "MIKSEI KUKAAN TEHNYT MITÄÄÄN?!??!"[/QUOTE]

Turha näille vouhkaaja mammoille on yrittää mitään selittää kun he haluavat nyt vaan dramatiikkaa heidän elämäänsä tällä. Lukevat ja ymmärtävät vain sen minkä haluavat kaikki muu menee sokeille silmille.

Heille iltapäivälehdet on pyhä raamattu, ei suinkaan lehti joka halua mässäillä jutuillaan ja lukijoita lehdelleen.
 
Mietin, että joku puolituttu pyörähtää meillä kylässä, näkee jotkut tomusokerit lattialla ja soittaa poliisille, että siellä se ihme hörhö vetää huumeita ja lapsiressut on vaarassa. Sitten tulee sinihaalariset miehet, jotka kääntää koko talon ylösalaisin.. Tai että sosiaalitoimiston lastenhoitaja tutkii tavaroita samalla kun hoitaa lapsia. Törkeää!
 
Ei elämä
Vaikka miten olisi sossun asiakas, niin se ei AUTOMAATTISESTI oikeuta kenenkään tutkia kotia ilman, että asiakas olisi asiasta tietoinen. Yksityisyyttä pitää kunnioittaa. Ja jokaisella meillä on tämä oikeus, myös sossun asiakkaalla.

Epäluottamus on se suurin vitsaus ja tässä todellakin tuli selväksi, että sossu halusi etsimällä etsiä ongelmia lisää. Mikään selitys ei puolla tätä toimintaa millään tavalla. Ja ihan protokollan mukaan pitäisi edetä, ei tonkimalla salaa asuntoa ja luulemalla jauhetta automaattisesti huumeeksi. Ilman tutkittua todistetta lähdettiin syyttelemään ja nyt ollaan sitten nolona. Syystäkin.
 
"huokaus"
[QUOTE="vieras";24944805]Ajatella, hui kamala sentään! :eek: soittanut ensin esimiehelleen ja ihan yhdessä tuumanneet et soitetaanpa poliisille. Voi kamala sentään, ihan järjetöntä. :eek:


Ei herranjestas teidän kanssa. Mut hei onhan se nyt kiva et te elämäänne tylsistyneet mammat voitte nyt yhdessä pohtia tätä kamalaa vääryttää tätä sossun asiakasta kohtaan. Jotain sisältö elämään.[/QUOTE]

Ja tekstistäsi saa tasan sen kuvan kuinka sinusta sossun asiakas on toisenluokan kansalainen jota voi kohdella viranomainen kuin viranomainen miten huvittaa.
Jos tuhkat on oikeasti kunnolla jossain pussissa on hoitaja mennyt penkomaan,
samoin ei se poliisien pika huumetesti olisi paljon aikaa vienyt jos olisi vaivauduttu tekemään.
Vaan ei, heti koko kämppä sekaisin yhden pussin takia joka sitten myöhemmin tutkittiin ja todettiin koiran tuhkaksi.
 
"vieras"
Mietin, että joku puolituttu pyörähtää meillä kylässä, näkee jotkut tomusokerit lattialla ja soittaa poliisille, että siellä se ihme hörhö vetää huumeita ja lapsiressut on vaarassa. Sitten tulee sinihaalariset miehet, jotka kääntää koko talon ylösalaisin.. Tai että sosiaalitoimiston lastenhoitaja tutkii tavaroita samalla kun hoitaa lapsia. Törkeää!
Minä niin sieluni silmin nään miten siellä palsta mamma ihan onnessaan suuhu vaahdoten ja sormet syyhyen silmien kiiluessa odottaa et keksii jotain ihanan fiksua ja tuottaa sen ulos. :D
Hei on se mukava et sait nyt tekemistä, mut mees nyt välillä hoitaa niitä kodinhoidollisia tehtäviä niin ei vallan jää rastiin.
 
"vieras"
[QUOTE="huokaus";24944870]Ja tekstistäsi saa tasan sen kuvan kuinka sinusta sossun asiakas on toisenluokan kansalainen jota voi kohdella viranomainen kuin viranomainen miten huvittaa.
Jos tuhkat on oikeasti kunnolla jossain pussissa on hoitaja mennyt penkomaan,
samoin ei se poliisien pika huumetesti olisi paljon aikaa vienyt jos olisi vaivauduttu tekemään.
Vaan ei, heti koko kämppä sekaisin yhden pussin takia joka sitten myöhemmin tutkittiin ja todettiin koiran tuhkaksi.[/QUOTE]

Millä perustein sinä taasen väität et koko kämppä on pistetty ihan sekaisin?
Se perusteella et lööpeissä lukee niin?
Ihanko todella uskot siihen et asiat on mennyt just niin kun siinä lööpissä lukee? Pidätkö todella iltapäivälehtiä luotettavana tiedonlähteenä?
 
[QUOTE="vieras";24944876]Minä niin sieluni silmin nään miten siellä palsta mamma ihan onnessaan suuhu vaahdoten ja sormet syyhyen silmien kiiluessa odottaa et keksii jotain ihanan fiksua ja tuottaa sen ulos. :D
Hei on se mukava et sait nyt tekemistä, mut mees nyt välillä hoitaa niitä kodinhoidollisia tehtäviä niin ei vallan jää rastiin.[/QUOTE]

Mun mielestä tuossa on tapahtunut vääryys. Kodinhoidolliset tehtävät voi odottaa sen aikaa, kun puran ensin tuohtumukseni tänne.
 
"huoh"
[QUOTE="vieras";24944827]edelleen: ihan syyttä suotta ei poliisi varmasti lähde tutkimaan jotain jauhopussia josta hoitaja soittaa, vaan tässä äidin taustassa ollut nyt jotain muutakin,mutta sitä ei tietenkään iltapäivälehden lööpeissä kirjoiteta/kerrota, koska niissä tunnetuskin kauhistellaan ja liioitellaan puuta heinä potaskaa.[/QUOTE]

Missä kohtaa sanottiin tuossa jutussa, että poliisi tutki todisteen ensiksi ja sen jälkeen teki asiaankuuluvan kotietsinnän? Ei missään.

Oli tausta mikä tahansa, niin ilman vedenpitävää todistetta et saa tonkia kenenkään kotia.

Kysymys on nyt siitä, että todistetta ei viitsitty tutkia, koska oletettiin sen olevan huumetta.

Luuletko, että oikeudessa katsotaan hyvällä poliisien toimintaa siitä, että miten jutussa on edetty. Ensin tutkittu todiste, sitten syy etsinnälle.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24944781]Sanotaanko näin et ihan pienin perustein ei lähde poliisi varmasti tutkimaan jotain jauhopussia soiton perusteella vaan on täytynyt olla takana jotain muutakin tämän äidin taustassa. Ja ihan normaali hyvin voiva henkilökö on sossun asiakas, ei sentään.[/QUOTE]

Sanotaanko nyt näin, että sinä voisit yrittää aikuistua.
Ihan oikeasti, ei ole "täytynyt olla jotain muutakin äidin taustassa" vaan hoitaja on käyttäytynyt todella epäammattimaisesti(niin käyttäytyi myös meillä käynyt perhetyöntekijä,sossut ovat suurinosa olleet fiksuja ja asiallisia).
En toki tätä äitiä tunne, mutta sen tiedän että ihan pelkkä ls-asiakkuus tai epäammattimainen perhetyöntekijä voi saada paljon tuhoa aikaan.
Valtaa käytetään väärin ja leimataan ihmisiä äärimmäisen helposti, kuten sinäkin juuri viestissäsi teit.Surullista mutta totta että melko heppoisin perustein poliisi saa kotietsinnän tehdä, myllätä asunnon perinpohjin ja nöyryyttää asukasta ennenkuin joutuu toteamaan ettei täältä mitään löydy.

Miksi ei vain voi hyväksyä sitä, ettei tiedetä miten asiat ovat?
Viranomaisetkin ovat IHMISIÄ, jotka tekevät virheitä ja joiden toiminnassa voi olla puutteita.
Etenkin sosiaalitoimessa työskennellessä ihmisen ammattitaidolla on suuri merkitys, valitettavasti tältäkin alalta löytyy isoja eroja työntekijöiden ammattimaisuudessa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24944917]Sanotaanko nyt näin, että sinä voisit yrittää aikuistua.
Ihan oikeasti, ei ole "täytynyt olla jotain muutakin äidin taustassa" vaan hoitaja on käyttäytynyt todella epäammattimaisesti(niin käyttäytyi myös meillä käynyt perhetyöntekijä,sossut ovat suurinosa olleet fiksuja ja asiallisia).
En toki tätä äitiä tunne, mutta sen tiedän että ihan pelkkä ls-asiakkuus tai epäammattimainen perhetyöntekijä voi saada paljon tuhoa aikaan.
Valtaa käytetään väärin ja leimataan ihmisiä äärimmäisen helposti, kuten sinäkin juuri viestissäsi teit.Surullista mutta totta että melko heppoisin perustein poliisi saa kotietsinnän tehdä, myllätä asunnon perinpohjin ja nöyryyttää asukasta ennenkuin joutuu toteamaan ettei täältä mitään löydy.

Miksi ei vain voi hyväksyä sitä, ettei tiedetä miten asiat ovat?
Viranomaisetkin ovat IHMISIÄ, jotka tekevät virheitä ja joiden toiminnassa voi olla puutteita.
Etenkin sosiaalitoimessa työskennellessä ihmisen ammattitaidolla on suuri merkitys, valitettavasti tältäkin alalta löytyy isoja eroja työntekijöiden ammattimaisuudessa.[/QUOTE]

:D ei hitto, millälailla kenenkään aikuistuminen liittyy tähän?

Sori vaan mut sun tekstiäs ei voi ottaa mitenkään tosissaan, koska tuo alkuosa vei siitä uskottavuuden.
 
"vieras"
Täällä täytyy olla ihan äärimmäisen typerää porukkaa.

Ihanko todella jotkut täällä luulee et poliisi lähtee sen perusteella tekee kotietsintää et joku soittaa et "hei maija täällä, mä näin meidän naapurissa jauhopussin kun olin siellä hoitaa lapsia, viittisittekö tsekkaa sen"

Juu ei. Se on faktaa, halusitte sitä uskoa tai ette niin tämän kyseisen jutun äidin taustassa ON OLLUT jotain minkä vuoksi on ollut syytä epäillä et se voisi olla huumetta.
Nyyh, surullista, häpäistiin koiran muisto.. byhyy.. ja kaikki mammat ihan raivoissaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24944966]Täällä täytyy olla ihan äärimmäisen typerää porukkaa.

Ihanko todella jotkut täällä luulee et poliisi lähtee sen perusteella tekee kotietsintää et joku soittaa et "hei maija täällä, mä näin meidän naapurissa jauhopussin kun olin siellä hoitaa lapsia, viittisittekö tsekkaa sen"

Juu ei. Se on faktaa, halusitte sitä uskoa tai ette niin tämän kyseisen jutun äidin taustassa ON OLLUT jotain minkä vuoksi on ollut syytä epäillä et se voisi olla huumetta.
Nyyh, surullista, häpäistiin koiran muisto.. byhyy.. ja kaikki mammat ihan raivoissaan.[/QUOTE]

Samaa täällä miettinyt.
Ajattelin ensin et ei näille kannata vastata mitään kun ne vaan hyökkää aivottoman kanalaumana kimppuun omien sokeiden mielipiteidensä kanssa. Iltalehti on raamattunin periaatteella.
 
M.K.
[QUOTE="vieras";24944966]Täällä täytyy olla ihan äärimmäisen typerää porukkaa.

Ihanko todella jotkut täällä luulee et poliisi lähtee sen perusteella tekee kotietsintää et joku soittaa et "hei maija täällä, mä näin meidän naapurissa jauhopussin kun olin siellä hoitaa lapsia, viittisittekö tsekkaa sen"

Juu ei. Se on faktaa, halusitte sitä uskoa tai ette niin tämän kyseisen jutun äidin taustassa ON OLLUT jotain minkä vuoksi on ollut syytä epäillä et se voisi olla huumetta.
Nyyh, surullista, häpäistiin koiran muisto.. byhyy.. ja kaikki mammat ihan raivoissaan.[/QUOTE]

Vitun peelo.
 
"mee"
Niin se vaan täälläkin aina kehoitetaan ottamaan se tarjottu apu vastaan, että ei siitä ole mitään haittaa ja kuitenkin heti saa leiman otsaan, kun on kerran sossun asiakas! Entä jos nainen on ihan vaan vaikka yh vailla tukiverkkoa? "Kukaan ei syyttä suotta ole sossun asiakas." , "vaan on täytynyt olla takana jotain muutakin tämän äidin taustassa. Ja ihan normaali hyvin voiva henkilökö on sossun asiakas, ei sentään."
 
"tietäjä"
[QUOTE="vieras";24944887]Millä perustein sinä taasen väität et koko kämppä on pistetty ihan sekaisin?
Se perusteella et lööpeissä lukee niin?
Ihanko todella uskot siihen et asiat on mennyt just niin kun siinä lööpissä lukee? Pidätkö todella iltapäivälehtiä luotettavana tiedonlähteenä?[/QUOTE]

Minä väitän ihan sillä perusteella miten poliisit suorittavat kotietsinnän, ei siellä mitään varota, homma hoidetaan mahd. nopeasti repimällä kaikki mahdollinen alas, vaatteita ja cd-levyjä myöten. Enkä usko sen takia näin että lehdessä lukee, vaan sen takia että oon aika monta asuntoa nähnyt joissa kotietsintä on tehty, ja siellä näyttää lähinnä samalta kuin murtovarkaat ois käynyt kaivelemassa.

Lisäksi niille neropateille jotka nyt on ihan varma, että ko. äidillä on jotain huumeisiin liittyvää taustaa, niin kannattaa lukea myös kuvatekstit: "LOUKATTU - Tässä auki revityssä enkelirasiassa oli Fidon tuhkaa, ei mitään huumetta, hämeenlinnalaisäiti kertoo.Poliisin mukaan naisella ei ole huumemenneisyyttä. (ESKO TUOVINEN)"

Suomen poliisi tai sossu ei tosiaankaan ole niin mukavia kuin te kuplassa elävät haluatte uskoa. Ja etsintälupaa ei tosiaan poliisi suomessa tarvii, syytä epäillä riittää perusteeksi.
 
[QUOTE="vieras";24944765]Ihanko todella he heittävä tavaroita pitkin seiniä? Vai kenties onko sinulla tarve värittää tekstiä jotta se olisi mielenkiintoisempi.

Kannattaisi elellä elämäänsä niin jottei ole pelkoa et sun tavarat menee sekaste.

Suomessa asiat poliisien suhteen on hyvin, olisit siitä onnellinen.[/QUOTE]
En väittänyt, että poliisit heittelisivät tavaroita pitkin seiniä, vaan sitä, että he voivat niin tehdä, eikä asialle voi mitään. Poliisilla on liikaa valtaa tämän asian suhteen. Ilman järkeviä perusteita voidaan suorittaa etsintöjä, joiden jäljestä kukaan ei ole vastuussa ja vaikka todetaan perättömäksi, niin mitään ei korvata.

Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia poliisin kanssa. Muutenkin tuo kulunut argumentti siitä, että "ole itse kunnolla niin ongelmaa ei ole" on jotakin niin hemmetin typerää, että sitä on jo vaikea ottaa tosissaan. Kuinka törkeä tapauksen pitää olla, ennen kuin siitä saa valittaa tai edes pitää vääränä? Ja vaikka Suomessa suurin osa poliiseista on rehtejä heppuja, niin ei se tarkoita sitä, että heidän toimintaansa ei kuitenkin pitäisi valvoa ja rajoittaa. Ihan vain siltä varalta, että kohdalle joskus osuu se vähemmänkin rehti heppu.

Muutenkin asenteesi "tavarat menee vähän sekaisin" kun kotisi on pengottu, koirasi tuhkat viety ja sinua syytetty huumausainerikoksesta on hieman vähättelevä. Mutta ihan jees jos sinun päällesi saa talloa, eikä ihmisoikeudet kiinnosta.

Kai tuo viimeinen virke tarkoittaa myös tätä maailman kuluneinta latteutta: "Afganistanissa asiat on vielä huonommin, älä valita". Hienosti saitkin mahtumaan kaikki heikoimmat ja kuluneimmat perustelut viestiisi - mukaan luettuna tietysti vielä nuo henkilökohtaiset vihjailut lainaamasi henkilön omista ongelmista lain kanssa. Aplodit ihan pitäisi antaa.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="tietäjä";24944992]Minä väitän ihan sillä perusteella miten poliisit suorittavat kotietsinnän, ei siellä mitään varota, homma hoidetaan mahd. nopeasti repimällä kaikki mahdollinen alas, vaatteita ja cd-levyjä myöten. Enkä usko sen takia näin että lehdessä lukee, vaan sen takia että oon aika monta asuntoa nähnyt joissa kotietsintä on tehty, ja siellä näyttää lähinnä samalta kuin murtovarkaat ois käynyt kaivelemassa.

Lisäksi niille neropateille jotka nyt on ihan varma, että ko. äidillä on jotain huumeisiin liittyvää taustaa, niin kannattaa lukea myös kuvatekstit: "LOUKATTU - Tässä auki revityssä enkelirasiassa oli Fidon tuhkaa, ei mitään huumetta, hämeenlinnalaisäiti kertoo.Poliisin mukaan naisella ei ole huumemenneisyyttä. (ESKO TUOVINEN)"

Suomen poliisi tai sossu ei tosiaankaan ole niin mukavia kuin te kuplassa elävät haluatte uskoa. Ja etsintälupaa ei tosiaan poliisi suomessa tarvii, syytä epäillä riittää perusteeksi.[/QUOTE]

Pistitkö nimimerkiksesi "tietäjä" et kaksplussan mammat uskois sua paremmin?
Usko pois se varmasti toimii! ;D On nää sen verran pökkelöitä.

Taustan ei välttämättä tarvitse olla huumetausta. Tuliko yllärinä?
 
"tietäjä"
[QUOTE="vieras";24944966]Täällä täytyy olla ihan äärimmäisen typerää porukkaa.

Ihanko todella jotkut täällä luulee et poliisi lähtee sen perusteella tekee kotietsintää et joku soittaa et "hei maija täällä, mä näin meidän naapurissa jauhopussin kun olin siellä hoitaa lapsia, viittisittekö tsekkaa sen"

Juu ei. Se on faktaa, halusitte sitä uskoa tai ette niin tämän kyseisen jutun äidin taustassa ON OLLUT jotain minkä vuoksi on ollut syytä epäillä et se voisi olla huumetta.
Nyyh, surullista, häpäistiin koiran muisto.. byhyy.. ja kaikki mammat ihan raivoissaan.[/QUOTE]

Ihan varmasti lähtee tsekkaamaan, haluutko kokeilla? Anna sun osoite niin mä soitan sulle poliisit sinne, saat itte kattoa kuinka kotietsintä suoritetaan. :D
 
"vieras"
En väittänyt, että poliisit heittelisivät tavaroita pitkin seiniä, vaan sitä, että he voivat niin tehdä, eikä asialle voi mitään. Poliisilla on liikaa valtaa tämän asian suhteen. Ilman järkeviä perusteita voidaan suorittaa etsintöjä, joiden jäljestä kukaan ei ole vastuussa ja vaikka todetaan perättömäksi, niin mitään ei korvata.

Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia poliisin kanssa. Muutenkin tuo kulunut argumentti siitä, että "ole itse kunnolla niin ongelmaa ei ole" on jotakin niin hemmetin typerää, että sitä on jo vaikea ottaa tosissaan. Kuinka törkeä tapauksen pitää olla, ennen kuin siitä saa valittaa tai edes pitää vääränä? Ja vaikka Suomessa suurin osa poliiseista on rehtejä heppuja, niin ei se tarkoita sitä, että heidän toimintaansa ei kuitenkin pitäisi valvoa ja rajoittaa. Ihan vain siltä varalta, että kohdalle joskus osuu se vähemmänkin rehti heppu.

Muutenkin asenteesi "tavarat menee vähän sekaisin" kun kotisi on pengottu, koirasi tuhkat viety ja sinua syytetty huumausainerikoksesta on hieman vähättelevä. Mutta ihan jees jos sinun päällesi saa talloa, eikä ihmisoikeudet kiinnosta.
Missäs vaiheessa kerroin et minun päälle saa talloa? En niin missään.
Minusta on vaan ihan äärimmäisen naurettavaa tehdö tälläisestä aiheesta kauhea haloo. Tämä äiti vaan rahojen perässä kun lööppeihin ilmoitti asian. Kauheaa yhyy surullista, byhyy. Maailmassa paljon suurempiakain murheita!
 
[QUOTE="vieras";24944966]Täällä täytyy olla ihan äärimmäisen typerää porukkaa.

Ihanko todella jotkut täällä luulee et poliisi lähtee sen perusteella tekee kotietsintää et joku soittaa et "hei maija täällä, mä näin meidän naapurissa jauhopussin kun olin siellä hoitaa lapsia, viittisittekö tsekkaa sen"

Juu ei. Se on faktaa, halusitte sitä uskoa tai ette niin tämän kyseisen jutun äidin taustassa ON OLLUT jotain minkä vuoksi on ollut syytä epäillä et se voisi olla huumetta.
Nyyh, surullista, häpäistiin koiran muisto.. byhyy.. ja kaikki mammat ihan raivoissaan.[/QUOTE]

No mistä te tiedätte mitä se sossun täti on niille poliiseille sepittänyt, asioilla toki voi olla monia puolia. Ja olihan tuossa mun toisessa laittamassani linkissä poliisi sakottanut autoilijaa vain toisen autoilijan näkemyksen perusteella.
 
"vieras"
[QUOTE="tietäjä";24945034]Ihan varmasti lähtee tsekkaamaan, haluutko kokeilla? Anna sun osoite niin mä soitan sulle poliisit sinne, saat itte kattoa kuinka kotietsintä suoritetaan. :D[/QUOTE]

Taidanpa saada itse halutessani tänne polisiit hieman helpomminkin. Kiitos kuitenkin ystävällisestä tarjouksesta. :)
 
"Sonja"
Ei helkutti. Mitä kohtaa nyt ei ymmärretä, että sitä jauhetta ei koskaan tutkittu. He olettivat sen olevan huumetta, koska sossun asiakkaan taustalla saattoi olla jotain. Ohhoijaa. Tämäkö oli se syy? Missä todisteet? Niin, heillä ei koskaan ollutkaan sellaisia.
 

Yhteistyössä