Oli siinäkin lastenhoitaja :O

"tietäjä"
[QUOTE="huokaus";24945203]Ihan jo 7vuotta kuivilla.
Olisit ollut kokoajan kuivilla niinkuin moni muukin normaali ihminen on,
olisi sinunkin elämäsi paremmassa kunnossa.[/QUOTE]

No kuinkas pitkään sä oot ollut kuivilla? Veikkaan että viikon. Mun nykyisessä maailmassa nimittäin alkoholikin on huume. Mä väitän että mun elämä on tällä hetkellä huomattavasti paremmassa kunnossa kuin sulla, olkoonkin että olen joskus alta 20-vuotiaana huumeita käyttänyt melko paljonkin. :)

Vai pistetäänkö vertailuun? Mun elämässä on tällä hetkellä hyvin nämä asiat:
-Maailman suloisin, terve ja tasapainoinen poika
-Kiltein ja rakastavin mies jota oon koskaan tavannut
-Unelmatalo unelmapaikalla
-Mahdollisuus olla kotiäitinä niin kauan kuin itse haluan
-Muutama hyvä ystävä, sekä paljon kavereita (joista kukaan ei käytä)
-Terapiat käytynä ja mielenterveys kunnossa
-Häät tulossa ensi kesänä
-Ihana koira josta on paljon iloa ja hyötyä
-Raha-asiat kunnossa
-Ihanat sukulaiset
jne. jne.

Eli ihan normaalia onnellista elämää vietän, vaikka sä kuinka mut haluisitkin tuomita. :p
 
"huokaus"
[QUOTE="tietäjä";24945261]No kuinkas pitkään sä oot ollut kuivilla? Veikkaan että viikon. Mun nykyisessä maailmassa nimittäin alkoholikin on huume. Mä väitän että mun elämä on tällä hetkellä huomattavasti paremmassa kunnossa kuin sulla, olkoonkin että olen joskus alta 20-vuotiaana huumeita käyttänyt melko paljonkin. :)

Vai pistetäänkö vertailuun? Mun elämässä on tällä hetkellä hyvin nämä asiat:
-Maailman suloisin, terve ja tasapainoinen poika
-Kiltein ja rakastavin mies jota oon koskaan tavannut
-Unelmatalo unelmapaikalla
-Mahdollisuus olla kotiäitinä niin kauan kuin itse haluan
-Muutama hyvä ystävä, sekä paljon kavereita (joista kukaan ei käytä)
-Terapiat käytynä ja mielenterveys kunnossa
-Häät tulossa ensi kesänä
-Ihana koira josta on paljon iloa ja hyötyä
-Raha-asiat kunnossa
-Ihanat sukulaiset
jne. jne.

Eli ihan normaalia onnellista elämää vietän, vaikka sä kuinka mut haluisitkin tuomita. :p[/QUOTE]
Ja et sitten vieläkään tajua mitä tuhoa olet kropallesi tehnyt aineilla ja sillä alkollakin :O
 
[QUOTE="huokaus";24945279]Ja et sitten vieläkään tajua mitä tuhoa olet kropallesi tehnyt aineilla ja sillä alkollakin :O[/QUOTE]

Jos ei tajuaisi käyttäisi varmaan niitä edelleen? Mitä niitä turhaan lopettamaan jos ei niistä mitään haittaa ole.
 
"tietäjä"
[QUOTE="huokaus";24945279]Ja et sitten vieläkään tajua mitä tuhoa olet kropallesi tehnyt aineilla ja sillä alkollakin :O[/QUOTE]

Hahaha, sä et sitten osaa vastata esitettyihin kysymyksiin. Kyllä mä kuule varsin hyvin tiedän mitä huumeet aiheuttaa kropalle, mielelle ja läheisillekin. Onneksi olin nuori, ja käytin huumeita vain kaksi vuotta ennen ku tajusin lopettaa, joten mitään pysyvää vahinkoa en ehtinyt itselleni aiheuttaa, lääkärissä on kyllä käyty useampaankin otteeseen tarkoissa tutkimuksissa sekä terapiassa korjaamassa niitä syitä jotka siihen huumeiden käyttöön johti. Alkoholia en oo koskaan käyttänyt mitenkään paljon, maksimissaan kerran kuussa, ja nyt oon tosiaan ollut sen 7v myös ilman alkoholia. Kuinkas usein sä juot? Pitäskö sun olla huolissas sisuskalujes puolesta, tai vaikka mielenterveytes?

Ja jos sun tarkoitus on nyt vaan kauhistella ja tuomita mua, niin voin kertoa että turha vaiva. Mä oon täysin sinut menneisyyteni kanssa, ja tiedän että mä olen nykyään ihan yhtä arvokas ihminen kuin muutkin. Paitsi ehkä millin arvokkaampi kuin sinä, sillä mä en tuomitse ketään menneisyytensä takia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24945172]On tää kyllä ihan loistava palsta. Pakko sanoo. Täällä on tietäjiä, jotka hei ihan oikeasti tietää asioista ja luultavasti enemmän kuin kukaan muu.
Ja sitten jos olet eri mieltä kuin valtaosa täällä niin sinua kehotetaan kasvamaan aikuiseksi ja heräämään pilvilinnoista ja mitäs vielä.. Ai että. Tää on takuuvarma paikka saada kotkottilauma hyökkäämään kimppuunsa.
Kiitos taas, te ette petä koskaan!

Kiitän, kumarran ja poistun. :)

Jääkä te kauhistelemaan tätä karmivaa vääryyttä koiran tuhkia kohtaan, onhan ne nyt häpäisty aivan kamalalla tavalla.Ja surkaa ja voivotelkaa tätä viatonta yh-äiti joka on täysin viaton ja syytön ja mikä parasta viaton uhri jota on kaltoin kohdeltu. Saakoon hän kauheaan sotkuun laitetun asuntonsa siivottua ja voimia tähänkin hommaan.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

ps. lupaan kunnioittaa niitä tuhkia päivittäisellä pyhiinvaelluksellani.[/QUOTE]

Huomasit siis itsekin olevasi väärässä, mutta et vain voi myöntää sitä. ;)
 
"vieras"
[QUOTE="huokaus";24945279]Ja et sitten vieläkään tajua mitä tuhoa olet kropallesi tehnyt aineilla ja sillä alkollakin :O[/QUOTE]

Varmasti tajuaa,ne jotka ei tajua ei lopeta ja pistä eläänsä kuntoon.
Mutta sä taasen olet ruma ihminen kun koitat vähätellä toisen saavutusta,isomman työn on elämänsä nyky malliin tehnyt kuin sinä,ja se hatunnoston arvoinen suoritus.
 
"huokaus"
[QUOTE="tietäjä";24945314]Hahaha, sä et sitten osaa vastata esitettyihin kysymyksiin. Kyllä mä kuule varsin hyvin tiedän mitä huumeet aiheuttaa kropalle, mielelle ja läheisillekin. Onneksi olin nuori, ja käytin huumeita vain kaksi vuotta ennen ku tajusin lopettaa, joten mitään pysyvää vahinkoa en ehtinyt itselleni aiheuttaa, lääkärissä on kyllä käyty useampaankin otteeseen tarkoissa tutkimuksissa sekä terapiassa korjaamassa niitä syitä jotka siihen huumeiden käyttöön johti. Alkoholia en oo koskaan käyttänyt mitenkään paljon, maksimissaan kerran kuussa, ja nyt oon tosiaan ollut sen 7v myös ilman alkoholia. Kuinkas usein sä juot? Pitäskö sun olla huolissas sisuskalujes puolesta, tai vaikka mielenterveytes?

Ja jos sun tarkoitus on nyt vaan kauhistella ja tuomita mua, niin voin kertoa että turha vaiva. Mä oon täysin sinut menneisyyteni kanssa, ja tiedän että mä olen nykyään ihan yhtä arvokas ihminen kuin muutkin. Paitsi ehkä millin arvokkaampi kuin sinä, sillä mä en tuomitse ketään menneisyytensä takia.[/QUOTE]

Ja vielä ylpeilet menneisyydelläsi kuinka se olisi normaalia kun aineita on käytetty :( Varmasti läheisilläsi kova tuska pelätä milloin taas repsahdat.
 
"vieras"
[QUOTE="huokaus";24945342]Ja vielä ylpeilet menneisyydelläsi kuinka se olisi normaalia kun aineita on käytetty :( Varmasti läheisilläsi kova tuska pelätä milloin taas repsahdat.[/QUOTE]

Siis ihanko tosissaan sä täällä lyttäät ihmistä joka on saanut elämänsä kuntoon vaikeasta menneisyydestään huolimatta.
Painu nyt vittuun jo!
 
"minä"
Luulisi että sillä hoitajalla olisi ollut tarpeeksi hommaa niiden 1- ja 2-vuotiaiden kanssa. Lisäksi jos etsi jotain avainta niin miksi avain olisi niitatussa ja teipatussa laatikossa?? Tosi kätevää, lähdenpä käymään kaupassa ja revin laatikon auki ja sit kauppareissun jälkeen taas niitit ja teipit takaisin?? Meilläkin on meidän kissojen tuhkat kotona uurnissa, toivotaan ettei tarvii koskaan ottaa sossusta hoitajaa meille.
 
"tietäjä"
[QUOTE="vieras";24945341]Varmasti tajuaa,ne jotka ei tajua ei lopeta ja pistä eläänsä kuntoon.
Mutta sä taasen olet ruma ihminen kun koitat vähätellä toisen saavutusta,isomman työn on elämänsä nyky malliin tehnyt kuin sinä,ja se hatunnoston arvoinen suoritus.[/QUOTE]

Kiitos! :)
 
"tietäjä"
[QUOTE="huokaus";24945342]Ja vielä ylpeilet menneisyydelläsi kuinka se olisi normaalia kun aineita on käytetty :( Varmasti läheisilläsi kova tuska pelätä milloin taas repsahdat.[/QUOTE]

Missä kohtaa mä oon ylpeillyt? Vai onko se nykyään ylpeilyä jos rehellisesti kertoo kuinka elämä on heitellyt? Tietääkseni en missään vaiheessa väittänyt että huumeiden käyttö ois normalia. Sä et muuten vieläkään vastannut kun kysyin jo kahdesti kuinka usein juot alkoholia, joka on monia huumeita vaarallisempi aine.

Sä taidat olla ainoa joka tällä hetkellä pelkää mun retkahtamista, mun läheiset nimittäin uskoo ja luottaa muhun. Mä muuten lopetin huumeiden käytön ihan itse, ilman mitään hoitoa tai lääkkeitä, enkä ole koskaan kertaakaan repsahtanut. Miksi mä haluisin pilata nykyisen elämäni jollain täysin typerällä, kuten huumeilla?
 
"vieras"
Me oltiin hetki lastensuojelun asiakkaita kun itse niin halusin. Olin uupunut. Perhetyöntekijä kävi sillä aikaa kun olin terapiassa. Musta on käsittämätöntä että tästä keskustelusta saa sen kuvan että meidänkin koti olisi saatu kääntää nurin ja meitäkin olisi saatu epäillä huumerikoksesta (!!!) vain koska oltiin sossun asiakkaita hetki mun uupumuksen takia :O
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24944966]Täällä täytyy olla ihan äärimmäisen typerää porukkaa.

Ihanko todella jotkut täällä luulee et poliisi lähtee sen perusteella tekee kotietsintää et joku soittaa et "hei maija täällä, mä näin meidän naapurissa jauhopussin kun olin siellä hoitaa lapsia, viittisittekö tsekkaa sen"

Juu ei. Se on faktaa, halusitte sitä uskoa tai ette niin tämän kyseisen jutun äidin taustassa ON OLLUT jotain minkä vuoksi on ollut syytä epäillä et se voisi olla huumetta.
Nyyh, surullista, häpäistiin koiran muisto.. byhyy.. ja kaikki mammat ihan raivoissaan.[/QUOTE]


On varmasti ollut JOTAIN syytä epäillä, se jotain voi olla ihan vaan se että äiti on sosiaalitoimen ja lastensuojelun asiakas.
Tottakai epäammattimainen käytös suututtaa ja se on ihan oikein!
Miksi ihmeessä tämä lastenhoitaja on ylipäätänsä mennyt penkomaan äidin tavaroita niinkin perusteellisesti että on oikein repinyt teipatun laatikon auki?
Laatikon joka sisälsi lemmikkikoiran tuhkat, mieti nyt vähän itsekin..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24945172]On tää kyllä ihan loistava palsta. Pakko sanoo. Täällä on tietäjiä, jotka hei ihan oikeasti tietää asioista ja luultavasti enemmän kuin kukaan muu.
Ja sitten jos olet eri mieltä kuin valtaosa täällä niin sinua kehotetaan kasvamaan aikuiseksi ja heräämään pilvilinnoista ja mitäs vielä.. Ai että. Tää on takuuvarma paikka saada kotkottilauma hyökkäämään kimppuunsa.
Kiitos taas, te ette petä koskaan!

Kiitän, kumarran ja poistun. :)

Jääkä te kauhistelemaan tätä karmivaa vääryyttä koiran tuhkia kohtaan, onhan ne nyt häpäisty aivan kamalalla tavalla.Ja surkaa ja voivotelkaa tätä viatonta yh-äiti joka on täysin viaton ja syytön ja mikä parasta viaton uhri jota on kaltoin kohdeltu. Saakoon hän kauheaan sotkuun laitetun asuntonsa siivottua ja voimia tähänkin hommaan.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

ps. lupaan kunnioittaa niitä tuhkia päivittäisellä pyhiinvaelluksellani.[/QUOTE]



Ei oo todellista. :D
Ilmeisesti tunnet ja tiedät tämän kyseisen äidin tapauksen, kun olet noin varma viranomaisten oikeanlaisesta toiminnasta ja siitä ettei äiti ole ihan puhdas pulmunen?
Tässä tapauksessa on täysin selvää että lastenhoitaja on toiminut epäammattimaisesti ja väärin.
Miksi sitä ei saisi sanoa ääneen, koska hän on viranomainen ja aina oikeassa?
Uskomatonta kuinka sokeaa joidenkin ihmisten usko viranomaisiin on, aikuisten ihmisten..
 
"Martta"
Aijai, ei käy kateeks tätä sossun ystävällistä kotietsivää kohtaan, kevyttä kuittailua työkavereilta... otatko tomusokeria kahviis ja mikä kynnys ottaa sossun osoittama hoitsu kotiin et tuleeko samalla nuuskimaan sun juttuja. Täytyykin olla tarkempi tuon talkin kanssa ettei joudu vääriin käsiin.
 
HippuTAR
[QUOTE="vieras";24944795]Koska tämä äiti on ollut sossun asiakas on siihen ollut jotkin syyt ja aivan varmasti on ollut syytä epäillä äidistä jotain,koska on hoitaja penkonut tavaroita.
Kukaan ei syyttä suotta ole sossun asiakas.

Ihan turhasta tässänosettu metakka, äiti kenties rahan perässä.[/QUOTE]

En lukenut ketjua tämän pitemmälle mutta tähän on pakko kommentoida.

Me ollaan sossun asiakkaita koska meillä on kehitysvammainen poika. Siis ihan syystä. Ainakin täälä sossu hoitaa vammaisten asioita ja jos tarvetta olis niin saatais ton takia myös perhetyöntekijä. Joten oleemme potentiaalisia rikollisia ja huumeidenkäyttäjiä koska olemme sossun asiakkaita?
 
"Vieras"
[QUOTE="tietäjä";24944992]Minä väitän ihan sillä perusteella miten poliisit suorittavat kotietsinnän, ei siellä mitään varota, homma hoidetaan mahd. nopeasti repimällä kaikki mahdollinen alas, vaatteita ja cd-levyjä myöten. Enkä usko sen takia näin että lehdessä lukee, vaan sen takia että oon aika monta asuntoa nähnyt joissa kotietsintä on tehty, ja siellä näyttää lähinnä samalta kuin murtovarkaat ois käynyt kaivelemassa.

Lisäksi niille neropateille jotka nyt on ihan varma, että ko. äidillä on jotain huumeisiin liittyvää taustaa, niin kannattaa lukea myös kuvatekstit: "LOUKATTU - Tässä auki revityssä enkelirasiassa oli Fidon tuhkaa, ei mitään huumetta, hämeenlinnalaisäiti kertoo.Poliisin mukaan naisella ei ole huumemenneisyyttä. (ESKO TUOVINEN)"

Suomen poliisi tai sossu ei tosiaankaan ole niin mukavia kuin te kuplassa elävät haluatte uskoa. Ja etsintälupaa ei tosiaan poliisi suomessa tarvii, syytä epäillä riittää perusteeksi.[/QUOTE]



Ensinnäkin, poliiseilla täytyy olla syy kotietsintään. Henkilön täytyy olla epäiltynä rikoksesta. Henkilölle, jonka luo kotietsintä tehdään, täytyy ilmoittaa kotietsinnästä viipymättä ja henkilöllä on oikeus olla paikan päällä. Ja toisekseen, harvemmin ne etsijät oikeasti kenenkään kotia laittavat mullin mallin. Kyllä he pyrkivät laittamaan tavarat oikeille paikoilleen. Eivätkä varmasti heittele tavaroita seinille koska ovat sen jälkeen korvausvelvollisia.
 
Daniella Darcy
[QUOTE="Vieras";24946053]Ensinnäkin, poliiseilla täytyy olla syy kotietsintään. Henkilön täytyy olla epäiltynä rikoksesta. Henkilölle, jonka luo kotietsintä tehdään, täytyy ilmoittaa kotietsinnästä viipymättä ja henkilöllä on oikeus olla paikan päällä. Ja toisekseen, harvemmin ne etsijät oikeasti kenenkään kotia laittavat mullin mallin. Kyllä he pyrkivät laittamaan tavarat oikeille paikoilleen. Eivätkä varmasti heittele tavaroita seinille koska ovat sen jälkeen korvausvelvollisia.[/QUOTE]

Samaa mieltä.

Kyseisellä asiakkaalla ei ollut huumetaustaa, mutta häntä kuitenkin perusteettomasti epäiltiin huumausaineen hallussapidosta. Koska kyseistä löydöstä ei tutkittu ennen etsintälupaa, vaan mentiin luullon pohjalla etsimään lisää todistusaineistoa. Jos todistusaineisto olisi tutkittu ensiksi, niin koko asialta oltaisiin vältytty. Asiakkaan tausta ei saisi vaikuttaa niin paljon, että voidaan törkeästi toimia selän takana sekä vastoin kaikkia ohjeita.

Ensimmäisen kerran mentiin vikaan jo siinä, että kyseinen lastenhoitaja ylitti omat valtuutensa ja tutki kotia jonkun syyn varjolla. Tämä hoitaja osoitti epäammattimaista käytöstä sekä käytti hyväkseen asiakkaan luottamusta. Hän asetti itsensä sekä työnantajansa noloon tilaanteeseen.
 
Tässä päivitystä tarinaan. Eipä hoitajan selittelyt juurikaan sen toimintaa saa näyttämään yhtään paremmalta.

Lemmikkikoiran tuhkista huumetakavarikko: Nyt puhuu poliisi

Hämeenlinnalainen perhe järkyttyi pahoin, kun poliisi tutki kodin ja vei lemmikin tuhkat mukanaan.
Viime perjantaina hämeenlinnalaisen perheen tuttu lastenhoitaja teki ilmoituksen poliisille.

Perheen äiti oli Turussa hoitamassa asioitaan kun hoitaja huolehti lapsista.

Hoitaja soitti poliisille ja kertoi, että epäili löytäneensä perheen kodista huumeita.

Hän oli avannut asunnossa olleen niitein ja teipein suljetun koristerasian, jonka sisältä löysi muovipussin, jossa oli vaaleaa jauhetta.

Puhelun saanut komisario Ilkka Iivari kertoo, että hän päätti suorittaa asuntoon kotietsinnän välittömästi.

- Hoitaja soitti ja kertoi, että oli löytänyt pussukan ja sieltä vaaleaa jauhetta, jonka epäili olevan huumetta. Tämän perusteella kävimme hakemassa pussukan ja tutkimme sen, Iivari kertoo Ilta-Sanomille.

Poliisi ei ilmoittanut kotietsinnästä asunnon vakituiselle asukkaalle, eli äidille.

- Katsottiin, että siellä oli niin sanotusti asunnonhaltija paikalla, kun tämä hoitaja oli siellä lapsia hoitamassa.

Pian kuitenkin selvisi, että kyseessä ei ole huumausaine.

Jauheen hakeneelle partiolle heräsi tuloksen selvittyä ajatus, että kyseessä mahdollisesti voisi olla lemmikin tuhkat. Tämän seurauksena IIvari käski viemään jauheen heti takaisin asuntoon.

- Partiolle heräsi siitä epäilys, kun asunnossa oli jotain jyrsijöitäkin. Sitä en kuitenkaan tiennyt, että tuhka oli ollut jonkinlaisessa koristerasiassa. Tietona oli, että muoviin oli kääritty valkoista jauhetta.

Perheen äitiä odotti suuri yllätys, kun hän palasi kotiinsa.

- Hän kuuli tapahtuneesta lastenhoitajalta, kun palasi kotiin ja tuli sitten poliisiasemalle. Äidille annettiin kaikki tiedot tapahtuneesta.

Äiti oli ymmärrettävästi tapahtuneesta pahoillaan. Tuhkat kuuluivat perheen koiralle. Komisario pahoittelee.

- Ymmärrän, että se on kova paikka. Ymmärrän täysin, että se koskettaa syvältä, kun kyseessä on lemmikkieläimen tuhka.

Iltalehti uutisoi asiasta ensin ja haastatteli myös perheen äitiä.

- Olo on yhä tyrmistynyt ja loukkaantunut!, äiti kertoi lehdelle.

- Koirankin muisto häpäistiin.

Hoitajan toimintaa tutkitaan

- Ei äiti poliisia syyttänyt, vaan sanoi että meillä oli perusteet ja oikeus kotietsinnälle. Hänen mielestään hoitajalla ei ollut oikeutta penkoa hänen paikkojaan.

Hoitaja kertoi poliisille, että avasi suljetun rasian etsiessään avainta. Poliisi tutkii, onko kyseessä väärä ilmianto.

- Hoitaja oli kertoi, että oli kysynyt äidiltä, että missä on avain. Äiti oli kuulemma vastannut, että jossakin purkissa.

- Nyt tutkimme tarkkaan, että millaiset ohjeet hoitaja on saanut ja onko kyseessä väärä ilmianto.

Poliisi luuli lemmikkikoiran tuhkaa huumeeksi - Ilta-Sanomat
 

Yhteistyössä