V
vieras
Vieras
Siis minä hoidan poikaamme kotona ja sen lisäksi olen raskaana. Mulle iski jokin aika sitten hirveä flunssa ja olin ihan voimattomana ja vuoteenomana. Soitin sitten terveyskeskukseen, että voisiko kirjoittaa mulle sairasloma lapun, jonka mies voisi viedä töihinsä, että jäisi hoitamaan lasta, kun itse en jaksanut. Terveyskeskuksessa päiviteltiin asiaa kovin ja soittoon vastannut melkein nauroi mulle päin naamaa, että "ai SINÄ olet kotona sairaana ja MIEHEN pitäisi jäädä kotiin??" Selitin varmaan kolme kertaa, että en jaksa hoitaa poikaa, mutta tää sh vaan jankutti, että "en nyt yhtään ymmärrä mikä teidän ongelma on". Sanoin, että kyllä kotihoidontuella olevalla on oikeus saada miehelleen lomaa, kun sairastaa ja sh sanoi, ettei hän ole semmoisesta koskaan kuullut. Lopulta suostui varaamaan mulle ajan ja menin terveyskeskukseen. Terveyskeskuksessa toinenkin sh ihmetteli tätä tilannetta ja sanoi, että voi kirjoittaa sen lapun mun lapselle, jos hän on sairas. Kysyin sitten, että mikä ihmeen ongelma meillä siinä olisi, jos minä olisin terve ja lapsi sairas?? Minä tietysti silloin hoitaisin lasta ja mies olisi normaalisti töissä.
Ihan ihme vääntöä koko homma. Ite olin niin väsynyt, että hyvä etten pyörtynyt siellä tk:ssa ja kyllä meinas itku päästä. Lopulta sain paperin, kun sanoin, että mies on jo sopinut työpaikalla asiasta, että riittää kun saisi vaan sen todistuksen nyt. Ja miehen työpaikalla oltiin onneksi todella ymmärtäväisiä.
Mutta siis: sen kuvan asiasta sai, että jos miehen työpaikalla ei olisi oltu asialle myötämielisiä, minulle ei olisi edes sairaslomaa kirjoitettu.
Olen kyllä aika ihmeissäni, kun luulin, että kotihoidontuellakin on oikeus sairastaa rauhassa...
Ihan ihme vääntöä koko homma. Ite olin niin väsynyt, että hyvä etten pyörtynyt siellä tk:ssa ja kyllä meinas itku päästä. Lopulta sain paperin, kun sanoin, että mies on jo sopinut työpaikalla asiasta, että riittää kun saisi vaan sen todistuksen nyt. Ja miehen työpaikalla oltiin onneksi todella ymmärtäväisiä.
Mutta siis: sen kuvan asiasta sai, että jos miehen työpaikalla ei olisi oltu asialle myötämielisiä, minulle ei olisi edes sairaslomaa kirjoitettu.
Olen kyllä aika ihmeissäni, kun luulin, että kotihoidontuellakin on oikeus sairastaa rauhassa...