oletteko pelanneet spiritismiä?

  • Viestiketjun aloittaja Sangria
  • Ensimmäinen viesti
TheUnforgiven
se oli ihan kauheeta...ihan epätodellista mutta todellista kuitenkin..en halua edes ajatella mitä olis tapahtunut jos en oliisi huoneesta poistunut tai päässyt pois..siihen loppui pelaamiset..hitto kun ei voinut uskoa ihmisiä ja piti ihan itse kokeilla
 
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
se oli ihan kauheeta...ihan epätodellista mutta todellista kuitenkin..en halua edes ajatella mitä olis tapahtunut jos en oliisi huoneesta poistunut tai päässyt pois..siihen loppui pelaamiset..hitto kun ei voinut uskoa ihmisiä ja piti ihan itse kokeilla
Mä oon kuullut kahdelta eri ihmiseltä juttua joissa molemmissa on ollut sängyn alla jotain... :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katsura:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
se oli ihan kauheeta...ihan epätodellista mutta todellista kuitenkin..en halua edes ajatella mitä olis tapahtunut jos en oliisi huoneesta poistunut tai päässyt pois..siihen loppui pelaamiset..hitto kun ei voinut uskoa ihmisiä ja piti ihan itse kokeilla
Mä oon kuullut kahdelta eri ihmiseltä juttua joissa molemmissa on ollut sängyn alla jotain... :|
huiii... minuu vähän kävi pelottamaan.. :|
 
TheUnforgiven
Alkuperäinen kirjoittaja Katsura:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
se oli ihan kauheeta...ihan epätodellista mutta todellista kuitenkin..en halua edes ajatella mitä olis tapahtunut jos en oliisi huoneesta poistunut tai päässyt pois..siihen loppui pelaamiset..hitto kun ei voinut uskoa ihmisiä ja piti ihan itse kokeilla
Mä oon kuullut kahdelta eri ihmiseltä juttua joissa molemmissa on ollut sängyn alla jotain... :|
:eek: :eek: :eek: älä helkkarissa kerro enempää kiitos hyi hitto
 
joskus teininä pelannut, vaikka mitään ei tapahtunut niin ei paljoa tullut sinä yönä nukuttua. Kaverille oli kuulemma käynyt joskus niin että oli ilmestynyt seinällä olevaan peiliin kädenjälkiä ja sen jälkeen kynttilä sammunut :D
 
Vieras
Me pelattiin kans ylä-asteella. Ja juurikaan mitään ei istunnon aikana tapahtunut. Illan päätteksi mentiin normaalisti nukkumaan poikaystäväni kanssa. Sängyn vieressä oli peilipöytä. Yöllä heräsin veden ääneen. Nousin ja vesivalui pitkin peiliä. Ajattelin näkeväni unta ja ojnsin käden ja tunsin veden virtauksen. Peili ei tullut vastaan mistään eli peili oli muuttunut tyhjäksi. Kun vedin käden pois, peiliin ilmestyi kaksi silmää. Olin kauhusta kankea. Poikaystäväni havahtui hereille(yleensä tosi sikeä uninen). Alkoi riuhtoa minua pois huoneesta. Aamulla heräsin alakerran sohvalta, poikaystäväni seurassa. Asiasta ei koskaan puhuttu, mutta koskaan ei enää siinä huoneessa (joka siis minun oma huone) nukuttu. Asiaa ei tietoisesti sovittu, mutta tuosta yöstä jäi semmoinen paha fiilis.
 
TheUnforgiven
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
kerran olen kokeillu mut mitään ei tapahtunu. olis kiva joskus kokeilla kun oon pikkasen skeptinen näitä kohtaan. uskoisin jos näkisin omin silmin. :whistle:
no niin juuri tuon virheen minäkin tein..annan neuvon..jätä koittamatta
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
kerran olen kokeillu mut mitään ei tapahtunu. olis kiva joskus kokeilla kun oon pikkasen skeptinen näitä kohtaan. uskoisin jos näkisin omin silmin. :whistle:
no niin juuri tuon virheen minäkin tein..annan neuvon..jätä koittamatta
no ku ite oon miettiny onko se mitä tapahtuu pään sisällä. esim. semmonen kuva mitä on pirusta niin näkee...ehkä hieman vaikeeta seloittää mutta en ihan sata prossaa usko että siinä ollaan tekemisissä jonkun yliluonnollisen voiman/pahuuden kaa. ehkä johtuu siitä etten usko jumalaan enkä saatanaanö. vaan siihen mitä ite näen/oon nähny.
 
TheUnforgiven
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
kerran olen kokeillu mut mitään ei tapahtunu. olis kiva joskus kokeilla kun oon pikkasen skeptinen näitä kohtaan. uskoisin jos näkisin omin silmin. :whistle:
no niin juuri tuon virheen minäkin tein..annan neuvon..jätä koittamatta
no ku ite oon miettiny onko se mitä tapahtuu pään sisällä. esim. semmonen kuva mitä on pirusta niin näkee...ehkä hieman vaikeeta seloittää mutta en ihan sata prossaa usko että siinä ollaan tekemisissä jonkun yliluonnollisen voiman/pahuuden kaa. ehkä johtuu siitä etten usko jumalaan enkä saatanaanö. vaan siihen mitä ite näen/oon nähny.


no se mitä mulle tapahtu ei ollut mitään pään sisällä nökemistä..en minä nähnyt piruja vaan oikeesti joku heitteli mua alas sängyltä..tuon jälkeen olen pahaan kyllä uskonut että jotain pahaa on oltava olemassa..hyvään en usko kun en vastaavanlaista ole kokenut sen kanssa
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
kerran olen kokeillu mut mitään ei tapahtunu. olis kiva joskus kokeilla kun oon pikkasen skeptinen näitä kohtaan. uskoisin jos näkisin omin silmin. :whistle:
no niin juuri tuon virheen minäkin tein..annan neuvon..jätä koittamatta
no ku ite oon miettiny onko se mitä tapahtuu pään sisällä. esim. semmonen kuva mitä on pirusta niin näkee...ehkä hieman vaikeeta seloittää mutta en ihan sata prossaa usko että siinä ollaan tekemisissä jonkun yliluonnollisen voiman/pahuuden kaa. ehkä johtuu siitä etten usko jumalaan enkä saatanaanö. vaan siihen mitä ite näen/oon nähny.


no se mitä mulle tapahtu ei ollut mitään pään sisällä nökemistä..en minä nähnyt piruja vaan oikeesti joku heitteli mua alas sängyltä..tuon jälkeen olen pahaan kyllä uskonut että jotain pahaa on oltava olemassa..hyvään en usko kun en vastaavanlaista ole kokenut sen kanssa
Sulla oli unihalvaus. Teineille yleistä.

 
TheUnforgiven
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
kerran olen kokeillu mut mitään ei tapahtunu. olis kiva joskus kokeilla kun oon pikkasen skeptinen näitä kohtaan. uskoisin jos näkisin omin silmin. :whistle:
no niin juuri tuon virheen minäkin tein..annan neuvon..jätä koittamatta
no ku ite oon miettiny onko se mitä tapahtuu pään sisällä. esim. semmonen kuva mitä on pirusta niin näkee...ehkä hieman vaikeeta seloittää mutta en ihan sata prossaa usko että siinä ollaan tekemisissä jonkun yliluonnollisen voiman/pahuuden kaa. ehkä johtuu siitä etten usko jumalaan enkä saatanaanö. vaan siihen mitä ite näen/oon nähny.


no se mitä mulle tapahtu ei ollut mitään pään sisällä nökemistä..en minä nähnyt piruja vaan oikeesti joku heitteli mua alas sängyltä..tuon jälkeen olen pahaan kyllä uskonut että jotain pahaa on oltava olemassa..hyvään en usko kun en vastaavanlaista ole kokenut sen kanssa
Sulla oli unihalvaus. Teineille yleistä.
mikä hemmetin unihavaus?? en usko..
 
Kerran pelasin kaverin luona..

Meillä ei sen kummempaa sattunut kun kun että se lasi läks liikkumaan niitä kirjaimia kohti..
Yhden kysymyksen muistan: Kuka meistä kuolee ensin? Lasi liikkui muutaman sentin ja hajosi pirstaleiksi..
 
Hesarista
Heräät aamulla siihen, kun seiniltä ja katosta valuu tuntematonta ainetta. Yrität huutaa, mutta kehosi on halvautunut, etkä pysty liikuttamaan suutasi.

Toisena aamuna tuntematon musta hahmo tuijottaa sinua muutaman kymmenen sentin päästä. Jälleen kehosi on halvautunut.

Pelkäät mennä seuraavana yönä nukkumaan.

Unihalvaus on tuttu tuntemus monelle suomalaiselle, mutta harva tietää, mistä ilmiö johtuu.

Moni myös pitää asian visusti omana tietonaan välttääkseen hullun leimaa. Se on kuitenkin turhaa, sillä asialle on selkeä tieteellinen selitys. Jopa puolet aivan terveistä ihmisistä kokee ilmiön ainakin kerran elämässään, useimmiten nuorena tai nuorena aikuisena.

Unia tutkinut psykiatrian dosentti Hannu Lauerma Turun yliopistosta sanoo, että unihalvauksessa ihmisen tajunta havahtuu unesta, mutta motoriikka ei toimi.

"Nukahtaessa lihaksisto rentoutuu voimakkaasti. REM-univaiheessa rentoutuminen syvenee vielä entisestään. Sen aikana käsitellään asioita, jotka liittyvät ihmisen omaan motoriikkaan."

Voimakaskin fyysinen toiminta unessa näkyy REM-unen aikana nukkuvassa ihmisessä esimerkiksi vain käden pienenä liikkeenä. Syvä rentoutustila suojelee unennäkijää.

Normaali heräämisen mekanismi saattaa joskus pettää, jolloin tajunta herää, mutta REM-unen halvaustila jää päälle.

Pallea jatkaa automaattista hengitystään, minkä lisäksi myös silmät liikkuvat, mutta muuten ihminen on ikään kuin halvautuneena.

"On luonnostaan pelottava tunne olla lukittuna omaan kehoonsa. Unihalvauskohtauksessa ihminen ei tajua, että tunne menee nopeasti ohi, vaan kuvittelee, että se on jatkuva olotila."

Unihalvaus ei ole sairaus. Se on myös vaaraton. Yleensä halvaustila kestää vain pari minuuttia ja menee ohi, jos joku toinen ihminen koskettaa tai puhuttelee kokijaa.

Toistuvana ilmiönä unihalvaus on harvinainen. Unihalvaukseen liittyy usein hallusinaatioita, jotka saattavat olla näkö-, kuulo- tai kosketusharhoja. Usein harhat liittyvät samanaikaisesti useampaan aistiin.

Yleisimpiä harhoja ovat valoharhat, pelko, pahansuopien olentojen aistiminen ja painon tunne vartalon päällä. Pelon kokemukset ovat kulttuurisesti sidottuja.

"Esimerkiksi Euroopassa sanan painajainen alkuperä on siinä, että paha henki tulee istumaan rinnan päälle. Keskiaikaisessa kirjallisuudessa tämä on hyvin yleistä. Vielä nykyäänkin monet kokevat painoa rinnan päällä."

Osa unihalvauskohtauksen saaneista kokee myös tulleensa ufon sieppaamaksi. Ilmiö selittää siis osan kaappauskokemuksista.

Myös näkö- ja ääniharhat ovat yleisiä. Monet kuulevat askelia, epäselvää puhetta tai sysäyksittäistä melua. Myös ihmisten ja varjojen näkeminen huoneessa on yleistä, mihin liittyy usein tunne pahan läsnäolosta.

Unihalvauksen syytä ei ole tarkkaan selvitetty. Se liittynee aivosillan alueella sijaitsevien motoristen hermosolujen virhetoimintaan.

Unihalvauksella on myös selvä yhteys narkolepsiaan, keskushermostoperäiseen sairauteen, joka aiheuttaa tahatonta nukahtelua. Narkoleptikoilla unihalvauskohtaukset ovat huomattavasti yleisempiä kuin muilla.

Paras tapa välttää unihalvauskohtaus on Lauerman mukaan säännöllinen yöuni.

"Yleensä häiriöitä on vähemmän, kun viettää tylsää elämää."

Altistavia tekijöitä unihalvaukselle ovat nukkuminen selällään, lisääntynyt stressi, äkillinen elinympäristön muutos, ahdistuneisuus ja masennus.

Mikäli unihalvaus alkaa pahasti haitata elämää, Lauerma suosittelee hakeutumaan unihäiriöihin perehtyneen psykiatrin tai neurologin juttusille.

Vaivaksi asti toistuvia unihalvauskohtauksia voidaan hoitaa harvoin käytetyllä masennuslääkkeellä, joka vaikuttaa REM-unen mekanismeihin. Yleensä lääkehoitoa ei tarvita. Joissakin harvoissa tapauksissa diagnoosi täytyy varmistaa unilaboratoriotutkimuksissa.
 

Yhteistyössä