Siis oletko sinä kuvitellut, että sinä liikut sängyssä? Hui kauhistus. No en tiedä... Silloin aikoinaan luin itse aika paljon unihalvauksesta enkä muista tuollaista, että siinä voisi kuvitella mätkähtävänsä lattialle muutamaan otteeseen eikä oikeasti olisikaan tippunut. Mutta toisaalta varmaan ihan mahdollistakin. Itse uskon, että tosi moni juttu on selitettävissä unihalvauksella. Kuten siis nämä ufo-jutut yms. on varmaan monet ihan unihalvauksia.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No minä olen leijunut huoneessani, minua on vedetty jalasta niin, että liikuin pois sängystä jne jne, unihalvauksen aikana siis. Joten ei sieltä sängystä oikeasti välttämättä ole pudonnut, niinkuin en minäkään leijunut tai kukaan minua jalasta kiskonut. Ihan tyypilliseltä unihalvaukselta kuulostaa tuo tarina.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:Siis oletko sinä kuvitellut, että sinä liikut sängyssä? Hui kauhistus. No en tiedä... Silloin aikoinaan luin itse aika paljon unihalvauksesta enkä muista tuollaista, että siinä voisi kuvitella mätkähtävänsä lattialle muutamaan otteeseen eikä oikeasti olisikaan tippunut. Mutta toisaalta varmaan ihan mahdollistakin. Itse uskon, että tosi moni juttu on selitettävissä unihalvauksella. Kuten siis nämä ufo-jutut yms. on varmaan monet ihan unihalvauksia.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No minä olen leijunut huoneessani, minua on vedetty jalasta niin, että liikuin pois sängystä jne jne, unihalvauksen aikana siis. Joten ei sieltä sängystä oikeasti välttämättä ole pudonnut, niinkuin en minäkään leijunut tai kukaan minua jalasta kiskonut. Ihan tyypilliseltä unihalvaukselta kuulostaa tuo tarina.
Tai sitten toisinpäin?Alkuperäinen kirjoittaja minä:Juu, selittelyjä riittää. Omasta elämästäni tiedän, että hyvä ja paha ovat olemassa, Jeesus ja Satana ovat kummatkin todellisia. Itselle tapahtui sitten tuollainen "unihalvaus", että lähdin leijumaan ja näin erään ihmisen kasvot. Kun tapahtuma loppui, katsoin kelloa, ja sain myöhemmin selville, että tuo ihminen oli kuollut juuri samalla hetkellä. Unihalvaus?? hah, sanon minä. Mutta onhan se hyvä, että pelokkaille ihmisille löytyy "luonnollisia" selityksiä, ettei vai Jumalaan tarttis turvautua.
niin, voisin taas kertoa, että tuhansien vuosien aikana ihmisille on kertynyt kokemuksia Jumalan todellisuudesta. Raamattuakin on tutkittu. Oma kokemukseni on tietenkin omani, mutta hämmästyin kun sain kuulla että näkemäni ihminen oli juuri silloin kuollut. Noita unihalvausteoroita varmasti on, mutta näen sen siten että ihmisten on pakko saada joku selitys asioille, jotka ovat pelottavia. Yliluonnollisen olemassaolohan on mysteeri ja sitä on hiukka vaikempi tutkiaAlkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:Tai sitten toisinpäin?Alkuperäinen kirjoittaja minä:Juu, selittelyjä riittää. Omasta elämästäni tiedän, että hyvä ja paha ovat olemassa, Jeesus ja Satana ovat kummatkin todellisia. Itselle tapahtui sitten tuollainen "unihalvaus", että lähdin leijumaan ja näin erään ihmisen kasvot. Kun tapahtuma loppui, katsoin kelloa, ja sain myöhemmin selville, että tuo ihminen oli kuollut juuri samalla hetkellä. Unihalvaus?? hah, sanon minä. Mutta onhan se hyvä, että pelokkaille ihmisille löytyy "luonnollisia" selityksiä, ettei vai Jumalaan tarttis turvautua.
Tuosta unihalvauksesta on kylläkin aika paljon enemmän tietoa olemassa kuin tuosta sinun esittämästäsi vaihtoehdosta. En todellakaan tiedä enkä kiellä etteikö mainitsemiasi asioita olisi enkä ole koskaan kieltänyt Jeesuksen ja Jumalan olemassaoloa tms. mutta kyllä unihalvaus sentään on eri asia. Pahan olemassaolosta en tiedä.
tää unihalvausteoriahan on kuitenkin ihmiskunnan mittapuun mukaan aika tuore juttu? vai kiistätkö?Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:Tai sitten toisinpäin?Alkuperäinen kirjoittaja minä:Juu, selittelyjä riittää. Omasta elämästäni tiedän, että hyvä ja paha ovat olemassa, Jeesus ja Satana ovat kummatkin todellisia. Itselle tapahtui sitten tuollainen "unihalvaus", että lähdin leijumaan ja näin erään ihmisen kasvot. Kun tapahtuma loppui, katsoin kelloa, ja sain myöhemmin selville, että tuo ihminen oli kuollut juuri samalla hetkellä. Unihalvaus?? hah, sanon minä. Mutta onhan se hyvä, että pelokkaille ihmisille löytyy "luonnollisia" selityksiä, ettei vai Jumalaan tarttis turvautua.
Tuosta unihalvauksesta on kylläkin aika paljon enemmän tietoa olemassa kuin tuosta sinun esittämästäsi vaihtoehdosta. En todellakaan tiedä enkä kiellä etteikö mainitsemiasi asioita olisi enkä ole koskaan kieltänyt Jeesuksen ja Jumalan olemassaoloa tms. mutta kyllä unihalvaus sentään on eri asia. Pahan olemassaolosta en tiedä.
Kiistän todellakin! Juuri muutama päivä takaperin luin lehtijuttua missä kerrottiin painajaisista ja siinä mainittiin, että sana painajainen on tullut alunperin painamisesta eli siitä paineentunteesta minkä ihminen tuntee unihalvauksen yhteydessä. Eli painajaisilla on itseasiassa alunperin tarkoitettu juuri unihalvausta, nykyisin painajaisella tarkoitetaan jollakin tavalla pelottavaa unta.Alkuperäinen kirjoittaja minä:tää unihalvausteoriahan on kuitenkin ihmiskunnan mittapuun mukaan aika tuore juttu? vai kiistätkö?Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:Tai sitten toisinpäin?Alkuperäinen kirjoittaja minä:Juu, selittelyjä riittää. Omasta elämästäni tiedän, että hyvä ja paha ovat olemassa, Jeesus ja Satana ovat kummatkin todellisia. Itselle tapahtui sitten tuollainen "unihalvaus", että lähdin leijumaan ja näin erään ihmisen kasvot. Kun tapahtuma loppui, katsoin kelloa, ja sain myöhemmin selville, että tuo ihminen oli kuollut juuri samalla hetkellä. Unihalvaus?? hah, sanon minä. Mutta onhan se hyvä, että pelokkaille ihmisille löytyy "luonnollisia" selityksiä, ettei vai Jumalaan tarttis turvautua.