oletteko pelanneet spiritismiä?

  • Viestiketjun aloittaja Sangria
  • Ensimmäinen viesti
Teinivuosina pelailtiin useaankin otteeseen... Ei siinä mitään hirmu pelottavaa ikinä käyny....kerran kyl luultiin pelin jälkeen et joku katto meit ikkunasta ku näky sellanen niinku vilaus, mut en tiedä oliks sit vaan mielikuvitusta. Mä kyllä uskon yliluonnolliseen. :/
 
Mulla on yksi unihalvauskokemus, mutta ei toi sängystä tipahtelu kyllä kuullosta yhtään unihalvaukselta.

Itselläni ihan tyypillinen, oli stressiä (esikoisen hoitoon viemisestä). Heräsin kun makasin selälläni ja tunsin painontunnetta vatsalla, siis kuin joku olisi koskenut. Aistin myös jonkun läsnäolon, mutta en varsinaisesti kokenut sitä pahaksi mutta pelotti. Sitten tajusin, että en voi liikuttaa itseäni ja samantien lävitseni kulki sellainen "humaus". Lähti varpaista ja kulki koko kropan läpi ja ehdin vain ajatella, että tältä tuntuu kun kuolee ja poistuu tästä maailmasta. En pystynyt huutamaan enkä liikkumaan. Humaus kulki kropan läpi ja sitten sain riuhtaistua itseni pois siitä ja tilanne oli ohi. Myöhemmin luin, että sähköiskumaiset tuntemukset on tyypillisiä unihalvauksessa eli tuo humaus oli sellainen.

Esikoinen oli tuolloin 9kk ja vasta yli vuoden päästä, kun kakkonen oli jo syntynyt niin uskalsin taas nukkua selälläni. Onneksi ei ole uusinut.
 
vieras
No minä olen leijunut huoneessani, minua on vedetty jalasta niin, että liikuin pois sängystä jne jne, unihalvauksen aikana siis. Joten ei sieltä sängystä oikeasti välttämättä ole pudonnut, niinkuin en minäkään leijunut tai kukaan minua jalasta kiskonut. Ihan tyypilliseltä unihalvaukselta kuulostaa tuo tarina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minä olen leijunut huoneessani, minua on vedetty jalasta niin, että liikuin pois sängystä jne jne, unihalvauksen aikana siis. Joten ei sieltä sängystä oikeasti välttämättä ole pudonnut, niinkuin en minäkään leijunut tai kukaan minua jalasta kiskonut. Ihan tyypilliseltä unihalvaukselta kuulostaa tuo tarina.
Siis oletko sinä kuvitellut, että sinä liikut sängyssä? Hui kauhistus. No en tiedä... Silloin aikoinaan luin itse aika paljon unihalvauksesta enkä muista tuollaista, että siinä voisi kuvitella mätkähtävänsä lattialle muutamaan otteeseen eikä oikeasti olisikaan tippunut. Mutta toisaalta varmaan ihan mahdollistakin. Itse uskon, että tosi moni juttu on selitettävissä unihalvauksella. Kuten siis nämä ufo-jutut yms. on varmaan monet ihan unihalvauksia.
 
En ole pelannut enkä pelaa. En lähde pelleilemään tällaisilla asioilla. Mieheni on nuorena pelannut sitä, ja siinä lasi lähti liikkumaan, kun hän kysyi tulevan vaimonsa nimeä. Aivan oikein se lasi sitten liikkuikin (eli mieheni tiesi etukäteen mun nimeni ennen kuin tapasi mut sitten monen monen vuoden päästä ) . Kynttilä sitten kuitenkin sammui kesken kaiken eli nimeni se ehti näyttää, sen ensimmäisen osan (nimeni on yhdysnimi).. Niin, se lasi jatkoi liikkumistaan mutta kynttilä sammui kesken sen liikkumisen..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minä olen leijunut huoneessani, minua on vedetty jalasta niin, että liikuin pois sängystä jne jne, unihalvauksen aikana siis. Joten ei sieltä sängystä oikeasti välttämättä ole pudonnut, niinkuin en minäkään leijunut tai kukaan minua jalasta kiskonut. Ihan tyypilliseltä unihalvaukselta kuulostaa tuo tarina.
Siis oletko sinä kuvitellut, että sinä liikut sängyssä? Hui kauhistus. No en tiedä... Silloin aikoinaan luin itse aika paljon unihalvauksesta enkä muista tuollaista, että siinä voisi kuvitella mätkähtävänsä lattialle muutamaan otteeseen eikä oikeasti olisikaan tippunut. Mutta toisaalta varmaan ihan mahdollistakin. Itse uskon, että tosi moni juttu on selitettävissä unihalvauksella. Kuten siis nämä ufo-jutut yms. on varmaan monet ihan unihalvauksia.

Leijuin huoneessani noin metrin korkeudella, se oli aika usein. Kerran oli tunne siitä, että joku paha seisoi sängyn päädyssä ja nosti minua nilkoista ylös. Ristuksen karmivaa oli. Onneksi suo unihalvaukset ovat jääneet sinne teini-ikään. Viimeisin taisi olla joskus parikymppisenä, uudessa kodissa juuri muuttaneena stressasi ja nukuin huonosti.
 
minä
Juu, selittelyjä riittää. Omasta elämästäni tiedän, että hyvä ja paha ovat olemassa, Jeesus ja Satana ovat kummatkin todellisia. Itselle tapahtui sitten tuollainen "unihalvaus", että lähdin leijumaan ja näin erään ihmisen kasvot. Kun tapahtuma loppui, katsoin kelloa, ja sain myöhemmin selville, että tuo ihminen oli kuollut juuri samalla hetkellä. Unihalvaus?? hah, sanon minä. Mutta onhan se hyvä, että pelokkaille ihmisille löytyy "luonnollisia" selityksiä, ettei vai Jumalaan tarttis turvautua.
 
Juu meinattiin joskus pelata mutta alkokin sitten jänistämään liikaa. Toisaalta hyvä kun ei pelattukaan kun se oli vanha lastenkoti missä oli kellarissa kuulemma tapahtunu jotain kamalaa. Ties mitä sen pelin aikana sitten olis tapahtunu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Juu, selittelyjä riittää. Omasta elämästäni tiedän, että hyvä ja paha ovat olemassa, Jeesus ja Satana ovat kummatkin todellisia. Itselle tapahtui sitten tuollainen "unihalvaus", että lähdin leijumaan ja näin erään ihmisen kasvot. Kun tapahtuma loppui, katsoin kelloa, ja sain myöhemmin selville, että tuo ihminen oli kuollut juuri samalla hetkellä. Unihalvaus?? hah, sanon minä. Mutta onhan se hyvä, että pelokkaille ihmisille löytyy "luonnollisia" selityksiä, ettei vai Jumalaan tarttis turvautua.
Tai sitten toisinpäin?

Tuosta unihalvauksesta on kylläkin aika paljon enemmän tietoa olemassa kuin tuosta sinun esittämästäsi vaihtoehdosta. En todellakaan tiedä enkä kiellä etteikö mainitsemiasi asioita olisi enkä ole koskaan kieltänyt Jeesuksen ja Jumalan olemassaoloa tms. mutta kyllä unihalvaus sentään on eri asia. Pahan olemassaolosta en tiedä.
 
Joskus kyläpaikassa oli tämmöstä peliä. Lasi liikkui ainoastaan sillon, ku pari tyyppiä oli paikalla. Ku ne lähti tupakille, niin lasikin lakkas liikkumasta.... :whistle:

Mä kyllä uskon kaiken maailman ihmeellisiinkin juttuihin, mutta tämä on semmonen peli, johon en jaksa uskoa. Ehkäpä sitten, jos se tosiaan mun silmien edessä todistetaan, että siinä tosiaan jotain tapahtuu. Mutta mitenpä mä sitäkään uskosin, ku kuites epäilisin, että joku tyypeistä liikuttaa lasia... =)
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Juu, selittelyjä riittää. Omasta elämästäni tiedän, että hyvä ja paha ovat olemassa, Jeesus ja Satana ovat kummatkin todellisia. Itselle tapahtui sitten tuollainen "unihalvaus", että lähdin leijumaan ja näin erään ihmisen kasvot. Kun tapahtuma loppui, katsoin kelloa, ja sain myöhemmin selville, että tuo ihminen oli kuollut juuri samalla hetkellä. Unihalvaus?? hah, sanon minä. Mutta onhan se hyvä, että pelokkaille ihmisille löytyy "luonnollisia" selityksiä, ettei vai Jumalaan tarttis turvautua.
Tai sitten toisinpäin?

Tuosta unihalvauksesta on kylläkin aika paljon enemmän tietoa olemassa kuin tuosta sinun esittämästäsi vaihtoehdosta. En todellakaan tiedä enkä kiellä etteikö mainitsemiasi asioita olisi enkä ole koskaan kieltänyt Jeesuksen ja Jumalan olemassaoloa tms. mutta kyllä unihalvaus sentään on eri asia. Pahan olemassaolosta en tiedä.
niin, voisin taas kertoa, että tuhansien vuosien aikana ihmisille on kertynyt kokemuksia Jumalan todellisuudesta. Raamattuakin on tutkittu. Oma kokemukseni on tietenkin omani, mutta hämmästyin kun sain kuulla että näkemäni ihminen oli juuri silloin kuollut. Noita unihalvausteoroita varmasti on, mutta näen sen siten että ihmisten on pakko saada joku selitys asioille, jotka ovat pelottavia. Yliluonnollisen olemassaolohan on mysteeri ja sitä on hiukka vaikempi tutkia:)
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Juu, selittelyjä riittää. Omasta elämästäni tiedän, että hyvä ja paha ovat olemassa, Jeesus ja Satana ovat kummatkin todellisia. Itselle tapahtui sitten tuollainen "unihalvaus", että lähdin leijumaan ja näin erään ihmisen kasvot. Kun tapahtuma loppui, katsoin kelloa, ja sain myöhemmin selville, että tuo ihminen oli kuollut juuri samalla hetkellä. Unihalvaus?? hah, sanon minä. Mutta onhan se hyvä, että pelokkaille ihmisille löytyy "luonnollisia" selityksiä, ettei vai Jumalaan tarttis turvautua.
Tai sitten toisinpäin?

Tuosta unihalvauksesta on kylläkin aika paljon enemmän tietoa olemassa kuin tuosta sinun esittämästäsi vaihtoehdosta. En todellakaan tiedä enkä kiellä etteikö mainitsemiasi asioita olisi enkä ole koskaan kieltänyt Jeesuksen ja Jumalan olemassaoloa tms. mutta kyllä unihalvaus sentään on eri asia. Pahan olemassaolosta en tiedä.
tää unihalvausteoriahan on kuitenkin ihmiskunnan mittapuun mukaan aika tuore juttu? vai kiistätkö?
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Juu, selittelyjä riittää. Omasta elämästäni tiedän, että hyvä ja paha ovat olemassa, Jeesus ja Satana ovat kummatkin todellisia. Itselle tapahtui sitten tuollainen "unihalvaus", että lähdin leijumaan ja näin erään ihmisen kasvot. Kun tapahtuma loppui, katsoin kelloa, ja sain myöhemmin selville, että tuo ihminen oli kuollut juuri samalla hetkellä. Unihalvaus?? hah, sanon minä. Mutta onhan se hyvä, että pelokkaille ihmisille löytyy "luonnollisia" selityksiä, ettei vai Jumalaan tarttis turvautua.
Tai sitten toisinpäin?

Tuosta unihalvauksesta on kylläkin aika paljon enemmän tietoa olemassa kuin tuosta sinun esittämästäsi vaihtoehdosta. En todellakaan tiedä enkä kiellä etteikö mainitsemiasi asioita olisi enkä ole koskaan kieltänyt Jeesuksen ja Jumalan olemassaoloa tms. mutta kyllä unihalvaus sentään on eri asia. Pahan olemassaolosta en tiedä.
tää unihalvausteoriahan on kuitenkin ihmiskunnan mittapuun mukaan aika tuore juttu? vai kiistätkö?
Kiistän todellakin! Juuri muutama päivä takaperin luin lehtijuttua missä kerrottiin painajaisista ja siinä mainittiin, että sana painajainen on tullut alunperin painamisesta eli siitä paineentunteesta minkä ihminen tuntee unihalvauksen yhteydessä. Eli painajaisilla on itseasiassa alunperin tarkoitettu juuri unihalvausta, nykyisin painajaisella tarkoitetaan jollakin tavalla pelottavaa unta.
 
En oo koskaan kokeillu onneks. Kutsutaanko siinä jotenkin saatanaa? Kyllähän se vastaa ihan yhtä lailla kuin Jumalakin vastaa. Jotenkin järkyttävää että kuitenkin pahuus kiehtoo enemmän nuoriakin kuin hyvyys. Ja kyllä noi kokemukset on varmasti aitoja. Ei sitä tajua ennenkuin ite kokee, sama pätee Jumalan suhteen. Henkimaailma on todellista. On tullut kyllä kaikenlaista koettua, vaikken oo spiritismiä pelannut.
 
555
Joskus lapsena typeriä kun oltiin!lasi liikkui,kynttilä sammui,oltiin saunan pukuhuoneessa,saunaan ovi oli kiinni..kynttilän sammumisen jälkeen alkoi kolina kuulua saunasta..juostiin polkua pitkin "majalle"ojassa vierellämme kuului heinien suhinaa kuin joku olisi"tullut"vierellämme!illalla yksi kaveri yksi kaveri tippui sängystä niin kovaa että 3 etuhammasta meni poikki.......siis matalasta pedistä......että sellaista...
 
online
joskus teininä lastenkodissa meinattiin aloittaa, mut kun kaikki alkuvalmistelut oli tehty kaikkia alko pelottaa niin paljon et häivyttiin huoneesta, eikä ikinä enää edes suunniteltu moista.
 
Tehtiin joskus luokkakaverin kanssa esitelmää aiheesta, joka sitten jouduttiin jättämään kesken.

Vainoharhaisuutta tai ei, mutta vähintäänkin omituisia asioita alkoi tapahtua, loppupeleissä kumpikaan ei uskaltanut katsoa peileihin, unet, mikäli nyt unta sai, alkoi olla aivan sairaita, omituisia ääniä yksin kotona ollessa, tavaroiden putoamisia..

Myöhemmin selvisi tämmöinen seikka että ne ketkä yrittävät "paljastaa saatanan metkut" saavat kärsiä. Muun muassa manaaja-elokuvaa tehtäessä tapahtui useita selittämättömiä onnettomuuksia, sekä ainakin 8 ihmistä kuoli.

No nyt kun tämän julkisesti kerroin... hyi hitto ku pelottaa... |O
 

Yhteistyössä