Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Juu en saanu yhenkään sektion jälkeen vauvoi rinnalle. Näytettiin kyllä heti kun kohdusta ulos nostivat ja seuraavaksi kapaloituna ennenkuin veivät pois.
Tosin ei minust kyl ois ollu pitelemäänkään vaaveja kun joka kerta nukahin heti koht siihen leikkauspöydälle!
Ja tehty 2 kiireellistä (?) ja yks suuniteltu.
Noist kahest kiirellisest. Kun papereis lukee kiireellinen keisarinleikkaus, mutta lääkärit ovat puhuneet hätäsektiostakin.
Kummallakin kerralla mentiin saman kaavan mukaan. Synnytys käynnisty itteksee. Aukesin 2cm. Karmeet supistukset moooonta tuntia, paikat ei vain enempää auennu.
Lääkäri vilkas vauvan sydänkäyrää ja totes että nyt mennään ja äkkiä. Vauvalta katos sydänäänet jokaisella supistuksella ja romahti välillä (jommalla kummalla ) ihan kokonaan vaikka ei just supistanukkaa.
Siitä kun lääkäri teki leikkauspäätöksen, meni noin 20min. kun vauva oli jo ulkona.
Sitä ennen kerkesvät katetroida, ajaa karvat ja puuduttaa ja juoksuttaa saliin!
20 min. kuulostaa kyllä pitkältä ajalta ollakseen ainakaan hätäsektio...Kyllä se on varmaan ollut kuitenkin se kiireellinen, mikä papereissakin lukee.
Minulle se on aivan sama kumpi se oli! Kiitollinen olen vain siitä että sektiot tehtiin ja sain vauvat elävinä!! Mutta tunteja siinäkään ei ois voinu oottaa kun ne sydän äänet katos kokonaan.
Kolmatta kun aloin oottamaan niin jo heti alussa minulle sanottiin että tehään suuniteltu sektio. Enää ei käydä leikkimään vauvan hengen kanssa että aukeeko vai ei. Ja loppuraskaudessa sit tulikii kohtuvaivat kun uhkaili repeytymisellä niin sektio ois tullut kuitekii!