Oletteko koskaan pysähtyneet ajattelemaan perheitä, joissa on vain samaa sukupuolta olevia lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja molempia ja vielä poika kiellon päälle:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
No en. Mutta meillä tosin onkin vain tyttöjä 3. Enpä edes poikaa kaipaa ja vaikka saisin neljännen, haluaisin taas tytön.

Niinhän sä sanot koska kaikki jo aiemmin odottanut sitä poikaa. On se noloa ilmoittaa että tyttö taas, kuten jos olisi jo useampi poika. Aivan kaikki toivovat toistakin ja isät ainakin sen yhden pojan.
Menee ne isät sekaisin kun monen pojan jälkeen syntyy tytär mutta toisin päin samoin. Tottahan kaikki lapsiaan rakastavat vaikka tulisi vain yhtä lajia. Ei kukaan mies uskalla vaimolleen sanoa olevansa pettynyt kun taas tyttö, samoin kun ei vaimokaan pojista.

Tää on niin totta. Nää tyttölasten äipät väittää aina toivovansa lisää tyttöjä, vaan kun ei poikaa saa :(
Voi raasuja :(
;)

meillä esikoinen oli tyttö ja mä vähän toista odottaessa toivoin toista tyttöä. no mutta mepä saatiinkin maailman suloisin poika enkä yhtään ollut pettynyt vaikka vähän toisin toivoinkin käyvän. mutta kyllä siis joku niitä tyttöjä voi toivoa :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Luna:
Miksi mua pitäis sääliä? Ja kun meillä on vain poikia, pääsemme helpommalla..??

Miten niin poikien kanssa pääsee helpommalla?

En sanonut, että pääsee helpommalla, vaan että poikia on helpompi käsitellä. ;)

No ei tasan tarkkaan ole helpompi käsitellä!

Mä olen aikuisten oikeasti sitä mieltä, että tällaiset ketjut ovat ihan uskomattoman säälittäviä. En tosiaan tajua, millaiset ihmiset (äidit? :o ) näitä pukaavat pystyyn kerta toisensa jälkeen.

Mulle tulee näitä aloituksia lukiessa mieleen ainoastaan se, että kaikkien ei tarvitsisi saada lapsia ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
Mä olen aikuisten oikeasti sitä mieltä, että tällaiset ketjut ovat ihan uskomattoman säälittäviä. En tosiaan tajua, millaiset ihmiset (äidit? :o ) näitä pukaavat pystyyn kerta toisensa jälkeen.

Mulle tulee näitä aloituksia lukiessa mieleen ainoastaan se, että kaikkien ei tarvitsisi saada lapsia ollenkaan.

Ahaa, no sinä et siitä päätä. Kyllä minustakin on monia ihmisiä maailmassa, joille en soisi yhtään ainutta lasta, esim. sellaiset, jotka tappavat omat lapsensa mahdollisimman raa'alla tavalla.

Harvinaisen fiksusti kirjoitettu!

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöjen äitinä:
ajattelen pelkkien poikien vanhemmista, että reppanat :( Tyttöjen vanhemmista ja molempien vanhemmista en ajattele mitään.

Itse olen aina halunnut kolme tyttöä, nyt minulla on kaksi ja kolmatta en enään tohdi tehdä jos tuliskin poika.

Ei pojissa mitään vikaa ole, varmasti rakkaita vanhemmilleen, mutta me ei haluta sellaista ilkeää pahaäänistä räkänokkaa:)

Noin on pakko sanoa kun ei ole niitä saanut. Pojat ovat reiluja ja rehtejä, samoin kuin heidän keskellään kasvaneet tytötkin.

Olen miettinyt siltä kannalta, että miksi näin on. Tiedän perheen missä on viisi poikaa. Miksi näin? Sattumaa? Vai onko joku syy miksi tyttöjä ei tule? Piilevä sairaus kenties ja tyttö alkiot ei saa edes mahdollisuutta.

mulla menee usein tyttöihin hermot. en oikeen tiiä miks, ei vaan oo mun juttu. mutta jos tytön saisin, niin sehän olis tietty eri asia, ja oma tyttöhän on tietysti iiiiihan erilainen kun muut...not

Ajatteletko ap asiaa siis itsesi vai lasten kannalta? Mä tiedän monta tapausta jossa se samaa sukupuolta oleva sisarus on huomattavasti läheisempi aikuisenakin kun eri sukupuolta olevat..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen miettinyt siltä kannalta, että miksi näin on. Tiedän perheen missä on viisi poikaa. Miksi näin? Sattumaa? Vai onko joku syy miksi tyttöjä ei tule? Piilevä sairaus kenties ja tyttö alkiot ei saa edes mahdollisuutta.

Mun siskolla 5 tyttöö..onks silläki joku sairaus?

Samaa mieltä. Toivottavasti joskus kokevat lapsen menettämisen tuskan. Ehkä sitten oppivat arvostamaan.

Ajatteletko ap asiaa siis itsesi vai lasten kannalta? Mä tiedän monta tapausta jossa se samaa sukupuolta oleva sisarus on huomattavasti läheisempi aikuisenakin kun eri sukupuolta olevat..

Meillä tää menee ihan toisinpäin. Tosin veikkaan että meillä johtuu ikäerosta..
Mä en tule luultavasti ikinä tajuamaan näitä ämmien kotkotuksia. Pitää näköjään käydä läpi helvetin (lapsettomuus esim), ennen kun rupeaa arvostamaan asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti x4:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
No voihan sääli meitä kun on "vain" yhtäsukupuolta ja vielä niitä poikia :snotty:

Mutta me ollaan kyllä miehen kanssa vertailtu lapsuuksiamme ja oon tullu siihen tulokseen että vaikka pojat on keskimäärin ehkä vilkkaampia niin ne on kuitenkin "rehdimpiä", tuulettavat tunteensa suoraan ja sopivat jutut. Tytöt taasen jää kyräilemään ja ovat "ovelempia" ja "kierompia".

Jaa , kolmen pojan ja yhden tytön äitinä taas väitän että TYTÖT ovat niitä vilkkaimpia. Ja kieroja =D
Molemmat sukupuolet kyllä megasuloisia. Kunnes iskee murrosikä =O

No mun laaja tutkimukseni perustuu mun ja isosiskon sekä miehen ja hänen pikkuveljensä suhteisiin :D
Mutta mies ja hänen veljensä ovat railakkaasti kyllä tapelleet, on pöydät menneet riki ja veri lentänyt mutta nujakan jälkeen on olleet heti parhaita kavereita taas.
Kun taasen mä ja mun sisko :snotty: Voi luija sentään, sellasia oikeen NAISIA pienestä pitäen, seläntakana kyräilyä ja ilkeilyä ja mököttämistä jnejne :ashamed:

Mutta eiköhän noissakin oo monta eri variaatiota.

Samaa mieltä. Toivottavasti joskus kokevat lapsen menettämisen tuskan. Ehkä sitten oppivat arvostamaan.

Samaa mieltä myös, mutta en ikinä toivoisi kenellekkään lapsen menettämistä. Se lapsikin on ihminen, huolimatta siitä, ettei vanhemmilla ole kaikki kotona.

Niinhän sä sanot koska kaikki jo aiemmin odottanut sitä poikaa. On se noloa ilmoittaa että tyttö taas, kuten jos olisi jo useampi poika. Aivan kaikki toivovat toistakin ja isät ainakin sen yhden pojan.
Menee ne isät sekaisin kun monen pojan jälkeen syntyy tytär mutta toisin päin samoin. Tottahan kaikki lapsiaan rakastavat vaikka tulisi vain yhtä lajia. Ei kukaan mies uskalla vaimolleen sanoa olevansa pettynyt kun taas tyttö, samoin kun ei vaimokaan pojista.

Onpa tyhmäää kuultavaa. Ajatteleeko naiset ihan oikeasti niit et pojat on parempia kuin tytöt? huh huh[/quote]

Ei, vaan ihanaa kuin molempia. Turhaa itselleen vihaa tehdä toiseen sukupuoleen kun ei sitä ole onnistunut saamaan. Kuinkas te miehiänne siedätte?

hahaa minä kolmen pojan äiti,pitäis vissiin olla nyt tosi paljon huonompi kun te joilla moolempia??? uskomatonta lässytystä! Mitä te äidit tälläsillä ketjuilla oikein kerjäätte?Jotain tärkeyspisteitä vai paremmuusjuttujako täs ny taas haetaan?? pätemisen tarvetta ja toisten arvostelua haiskahtaa ilmaan. en ymmärrä tällästä ollenkaan. senku pidätte sit meitä poikien äitejä huonompina,kenties äiteinä ollenkaan ja ajatelkaa mitä haluatte! ei täs jää mistään paitsi,paremminkin osataan arvostaa elämää ja lapsia entistä enemmän!!! uskomatonta lässytystä!! kaikesta akat keksiikin vähättely ja kilpailun aiheita! ihan hyvin voisitte tuomita meidän ukot kyvyttömiks hankkimaan "kunnon" perhettä jossa olisi täydelliset tyttö ja poika! plääh plääh mua et ap ainakaan saanu yhtään tuntemaan oloani huonommaks kuin te "täydellisen" perheen äidit!

Tämä on aina näitä kestomietiskelyn aiheita, ja sitten ihmetellään miten tiukassa istuu se vanha ajatus siitä että perheessä pitäisi olla se tyttö ja poika.
Itsepä sitä asennetta näköjään jaksetaan pitää yllä.

En oikeastaan ole koskaan pysähtynyt miettimään ystäväperhettä, heillä on 3 ihanaa poikaa että pitäisihän sinne se yksi tyttökin saada.
Aikoinaan, serkkuni tosin oli sitä mieltä että heille tulisi neljäs lapsi, jos voisi olla 100% varma että tulokas olisi tyttö, kolmen pojan jälkeen.

Ollaanko me sitten jotenkin "rikkaampia" kun meiltä löytyy molempia kaksin kappalein (tyttö, poika, tyttö, poika)? Empä usko.
Samalla tavalla jokainen lapsi käy kehitysvaiheet läpi ja yhtä hankala tuo esikoistyttö on ollut kuin poika kakkonenkin tässä ikävaiheessa.
En siis allekirjoittaisi että tyttöjä tai poikia olisi helpompi käsitellä kuin toista, kyllähän se tosiaan on se lapsen tempperamentti ja luonne joka määrää hyvin pitkälle sen kuinka helppo tai haasteellinen lapsi on.

Toki jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, mutta pitäisi myös muistaa se että se ei ole se absoluuttinen totuus, ainakaan tässä asiassa. Ja toisaalta toisellapuolella täytyisi löytyä ymmärrystä toisen mielipiteelle.
Kumpikaan ei saisi loukkaantua toisen mielipiteestä vaan pystyä keskustelemaan "järkevästi" ja jättää nämä kommentit siitä ettei olisi pitänyt saada lapsia ollenkaan tai toivotaan jopa sitä että menettäisi lapsensa vaan sen vuoksi että oppisi arvostamaan? Arvostamaan mitä?
Kyllä jokainen varmasti omia lapsiaan arvostaa on niitä sitten "vaan" se 5 poikaa tai tyttöä tai molempia.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Luna:
Miksi mua pitäis sääliä? Ja kun meillä on vain poikia, pääsemme helpommalla..??

Miten niin poikien kanssa pääsee helpommalla?

En sanonut, että pääsee helpommalla, vaan että poikia on helpompi käsitellä. ;)

No ei tasan tarkkaan ole helpompi käsitellä!

Ethän mitään vielä tiedä kun se poika ehkä vasta tulossa. Älä ala hyljeksimään tyttöjäsi sen jälkeen.

Mulla on kolem siskoa ja yksi veli. Ja veljen kanssa olen aina ollut kaikkein läheisin, kerron hänelle ensimmäisenä ilot ja surut. Tulen muutenkin enemmän poikien kanssa toimeen, koska huumoriani ei kovin moni tyttö ymmärrä, ja tytöt on usein mielestäni hienostelevia tiukkapipoja... :) Eli riippuu varmasti ihan persoonasta, minkälaiset suhteet on minkäkin sukupuolen sisarusten kanssa.

En kyllä osaa pitää millään tavalla vähempiarvoisena perheitä, joissa lapset ovat samaa sukupuolta, kumpaa vain. Onnellinen olen silti siitä, että itselläni on sekä poika että tyttö ja pääsen näkemään kummankin sukupuolen kasvun. Ja olen kyllä sitä mieltä, että veljen kanssa kasvaneesta tytöstä ja siskon kanssa kasvaneesta pojasta tulee himpun verran erilainen kuin lapsesta, jonka sisarukset ovat samaa sukupuolta kuin lapsi itse.

Mulla tulee monesta ketjuun kirjoittaneesta mieleen, että pitävätköhän he lapsia edes ihmisinä?! Aivan kuin puhuttaisiin jostain esittely leluista, eikä aidosti tuntevista ja rakastettavista lapsista olipa sukupuoli sitten mikä tahansa.

Olen kokenut lapsen menettämisen.

Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Aloittajalla on musta senverran pointtia tossa, että jos alatte miettiä omia tuttavianne joiden sisarukset samaa sukupuolta ja mietitte sitten niiden suhteita ja suhtautumista toiseen sukupuoleen... Olen itse huomannut että poikaperheissä varttuneet miehet suhtautuvat naisiin ihan eritavalla kuin ne joilla on ollut siskoja. Joko sellaisella "madonna" mentaliteetillä eli haluavat pitää tosi korkean käsityksen naisista tai sitten eivät uskalla lähestyä niitä kovin luonnollisesti. Samoin pelkkien siskojen kanssa varttuneet naiset usein odottavat miehiltä ihan uskomattomia asioita... siis odottavat jotain prinssiä jne.

Sitten taas ne pojat joilla ollut siskoja ja toisinpäin, musta niillä on jotenkin järkevämpi ja realistisempi käsitys toisesta sukupuolesta ja suhteista. Siis MUSTA! :)

Tämäntakia haluaisin itse molempaa sukupuolta lapsia.

Mun mielestä sillä onko sisaruksina siskoja tai veljiä ei ole merkitystä tulevaan suhtautumiseen vastakkaisen sukupuolen kanssa.En tiedä miten teillä, mutta meilläpäin tytöt ja pojat voivat olla kavereita ihan pienestä aikuis ikään asti,ilman mitään madonna/prinssi odotuksia.
ihan kuin lapset eivät tapaisi muita lapsia kuin sisaruksensa?missä metsä mökissä korpikuusenkannon alla sitä asustellaan tuollaisilla aatoksilla?