Oletteko koskaan pysähtyneet ajattelemaan perheitä, joissa on vain samaa sukupuolta olevia lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
mulla on 2 poikaa ja olen aidosti onnellinen, että lapset on samaa sukupuolta, itse sukupuolella ei merkitystä. Tiesin jo etukäteen, että lapset jää kahteen, joten ihana että lapset on pienellä ikäerolla ja molemmat poikia. Kaveri on aina lähellä. Ei mua tartte sääliä:)

ei muakaan tartte sääliä, kaksi lasta löytyy molemmat eri sukupuolta ja vuoden ikäerolla, kaveri on aina lähellä täälläkin :)

Mitä väliä onko lapset tyttöjä vai poikia?Eikö terveys ole enää mitään??Täällä vaan vouhotetaan tyhjästä paskasta "mä haluan tytön,mä haluan 10 tyttöä,mä en halua poikaa ja jne..tyyliin!" Sairasta!

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Luna:
Miksi mua pitäis sääliä? Ja kun meillä on vain poikia, pääsemme helpommalla..??

Miten niin poikien kanssa pääsee helpommalla?

En sanonut, että pääsee helpommalla, vaan että poikia on helpompi käsitellä. ;)

No ei tasan tarkkaan ole helpompi käsitellä!

ja onko sulla itsellä henkkohtaista kokemusta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
Mä olen aikuisten oikeasti sitä mieltä, että tällaiset ketjut ovat ihan uskomattoman säälittäviä. En tosiaan tajua, millaiset ihmiset (äidit? :o ) näitä pukaavat pystyyn kerta toisensa jälkeen.

Mulle tulee näitä aloituksia lukiessa mieleen ainoastaan se, että kaikkien ei tarvitsisi saada lapsia ollenkaan.

Samaa mieltä. Toivottavasti joskus kokevat lapsen menettämisen tuskan. Ehkä sitten oppivat arvostamaan.

Hyi stna! Sairain vastaus-pokaali tälle vastaajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
Mä olen aikuisten oikeasti sitä mieltä, että tällaiset ketjut ovat ihan uskomattoman säälittäviä. En tosiaan tajua, millaiset ihmiset (äidit? :o ) näitä pukaavat pystyyn kerta toisensa jälkeen.

Mulle tulee näitä aloituksia lukiessa mieleen ainoastaan se, että kaikkien ei tarvitsisi saada lapsia ollenkaan.

Samaa mieltä. Toivottavasti joskus kokevat lapsen menettämisen tuskan. Ehkä sitten oppivat arvostamaan.

Hyi stna! Sairain vastaus-pokaali tälle vastaajalle.

ehdottomasti samaa mieltä. vaikka kuinka ottais jonku kirjotukset päähän vaikka kuinka vihais jotakuta, ketä tahansa, niin ikinä ikinä en kenellekään toivoisi lapsen menetystä. tämäkään nyt ei todellakaan ole niin vakava puheenaihe että kellekään tuollaista pitäisi toivoa. ainoastaan tulee mieleen että osui todella arkaan paikkaan tuolle joka noin kamalasti voi vastata. mä voin ainakin keskutella tälläisistä asioista ja voin myöntää molemmissa raskauksissa toivoneeni tyttöä, mikä ei tarkoita etten poikaani rakastaisi ja olisi hänestä todella kiitollinen. rakastan poikavauvaani niin että itken monesti onneani kun hänetkin sain. jos joku haluaa tuon takia että minä menetän lapseni niin on maailma ja ihmiset vaan helvetin sairaita. tämä on vain keskustelua. kukaan ei sanonut ettei olisi kiitollinen lapsistaan tai ei arvostaisi heitä. jokainen täälä varmasti rakastaa lapsiaa ylikaiken. ja vaikka tuo kirjoittaja toivoisi että minä joka näin kamalasta asiasta keskustelen, menetän lapseni niin ikinä en sitä samaa tuolle kirjoittajalle toivoisi

Alkuperäinen kirjoittaja hulaa:
Mitä väliä onko lapset tyttöjä vai poikia?Eikö terveys ole enää mitään??Täällä vaan vouhotetaan tyhjästä paskasta "mä haluan tytön,mä haluan 10 tyttöä,mä en halua poikaa ja jne..tyyliin!" Sairasta!

Peesi! Ihan kuin lapset olisi nykyään jotain postimyyntitavaraa.. "meille yks ihana kiltti tyttölapsi" ...aargh!

Meillä on kolme poikaa, enkä mä kyllä mieti omaa perhettämme tai muitakaan vastaavia (joissa lapset samaa sukupuolta) perheitä ap:n tarkoittamalla tavalla. Ei mulla ole siihen kerta kaikkiaan mitään tarvetta. Keskityn mieluummin noiden omien poikiemme kasvattamiseen.

Voi jestas taas tätäkin ketjua. Miten aikuiset ihmiset ja etenkin äidit voivat olla noin kypsymättömiä henkiseltä tasoltaan. Huh huh. Miten tulee edes mieleen tuollaiset ajatukset.

Mä odotan kolmatta tyttöämme ja olen tosi tosi onnellinen jos terve lapsi meille suodaan. Sukupuolella ei oo väliä, kyllä nuo kaksi tyttöä on niiin erinlaisia, toinen rauhallinen ja toinen suorastaan rämäpää....että menee ihan pojasta :D

Mulla on 2 tyttöä ja 1 poika. Ja olen sitä mieltä, että on suuri rikkaus päästä seuraamaan molempien sukupuolten kasvua.
Mutta en mitenkään erikoisemmin toisten perheistä ajattele, paitsi jos ko. perheen vanhempi itse mainitsee jotain niin typerää, että ei toivoisi kolmannenkaan olevan poika kahden tytön jälkeen, kun pojat ovat niin villejä tai huonotapaisia. Tällaiselle perheelle toivon poikaa ihan siitä syystä, että pojat on paaaljon muutakin. Tai jos kahden pojan jälkeen vanhempi toivoo prinsessaa, niin sitten itsekin toivon heille :)

Eikä se terveyskään ole kaikki kaikessa. Ihan yhtä rakkaita ne sairaatkin lapset vanhemmilleen on, enempi huolta heistä vaan usein on ja siksi taitavat olla vieläkin rakkaampia.

Alkuperäinen kirjoittaja jurristi harmaana:
Meillä on kolme poikaa, enkä mä kyllä mieti omaa perhettämme tai muitakaan vastaavia (joissa lapset samaa sukupuolta) perheitä ap:n tarkoittamalla tavalla. Ei mulla ole siihen kerta kaikkiaan mitään tarvetta. Keskityn mieluummin noiden omien poikiemme kasvattamiseen.

Täysin samaa mieltä, tosin meillä on kolmen pojan sijasta kolme tyttöä. :D

Jos tuntee sääliä tms. niin karu totuushan on, että kertoo enemmän tuntijasta kuin säälin kohteesta :) Jostainhan negatiiviset tunteet jompaa kumpaa sukupuolta kohtaan kumpuavat, asenteista, kokemuksista tai kokemattomuudesta.

Minä joskus ajattelen sitä ja mietin mitä kaikkea he menettävät kun niillä ei ole.

En koskaan kelleen mene aukomaan tästä asiasta. Minusta on jotenkin suloisempaa, kun on pelkkiä tyttöjä. Pelkkien poikien vanhempia jotenkin säälin, vaikka pojat ovat helpompia käsitellä.

sääli on sairautta :) ja toisekseen tälläsiä on aikaa miettiä sellasilla ihmisillä joiden lapset on syntyny sillonku ne haluaa ja terveinä. kun on äiti lapsille, joiden henkiin jööminen on suuri ihme, ei hirveesti säälittele sitä että onko ne ny tyttöjä vai poikia. on vaan onnellinen että saa olla äiti ja lapset ovat elossa.

Minä en taas jaksa uskoa, etteikö jokainen sisimmiltään toivoisi usean saman sukupuolen jälkeen toista sukupuolta olevaa. Se että toivoo tyttöä/poikaa ei kuitenkaan tee tulokkaasta mitenkään vähemmän haluttua tai rakasta. Tottakai voi/saa/pitää olla omia ajatuksia ja toiveita sukupuolen suhteen.

Ja niinkuin jotkut rohkeasti ovat kirjoittaneet, on rikkaus päästä seuraamaan/kasvattamaan eri sukupuolta olevia.

Meillä kaksi poikaa ja jo esikoisesta olisin toivonut tyttöä, mutta ei se tee pojastani vähemmän rakasta millään tavalla. Esikoinen ei ollut mitenkään itsestään selvyys vaan hedelmöityshoitojen ansiosta rakkaan lapsemme saimme. Halusimme lasta enemmän kuin mitään muuta, mutta silti tuleva äitiys hieman pelotti ja jotenkin koin, että tyttö olisi ollut "helpompi" kuin poika. Pojan syntyessä oli kuitenkin maailman luonnollisin asia olla poikalapsen äiti. Toista odottaessa ajattelin, että olisi rikkaus saada kasvattaa myös tyttölapsi, niin ei kuitenkaan käynyt.

Vaikka siis kummankin pojan toivoin olevan tyttö, olen todella kiitollinen ja onnellinen kahdesta terveestä ja suloisesta pojasta. Kolmannesta lapsesta haaveilemme ja edelleen tytöstä haaveilen, vaikka kolmas poika on ihan yhtä tervetullut :)

Meillä on viisi poikaa ja olen onnellinen niistä jokaisesta. Olisinhan mäkin halunnut päästä myös tyttölapsen äidiksi, mutta kyllähän näissä pojissa on niin erilaisia luonteita, että ei kaikkia poikiakaan voi samalla kaavalla kasvattaa. On herkempää ja rämäpäisempää, mutta rakkaita kaikki. Olen päässyt läheltä seuraamaan ja hoitamaan myös tyttölapsia, kolmen kummitytön kautta sekä sisarusten lasten kautta ja huomannut myös heissä eroja. Ei kaikki tytötkään todellakaan mitään prinsessoja röyhelömekoissaan ole, vaikka äidit niin tahtoisikin.

Mutta siis sääliä en kaipaa, olen onnellinen juuri näiden lasten äitinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen 2 pojan äiti:
Minä en taas jaksa uskoa, etteikö jokainen sisimmiltään toivoisi usean saman sukupuolen jälkeen toista sukupuolta olevaa. Se että toivoo tyttöä/poikaa ei kuitenkaan tee tulokkaasta mitenkään vähemmän haluttua tai rakasta. Tottakai voi/saa/pitää olla omia ajatuksia ja toiveita sukupuolen suhteen.

Ja niinkuin jotkut rohkeasti ovat kirjoittaneet, on rikkaus päästä seuraamaan/kasvattamaan eri sukupuolta olevia.

Meillä kaksi poikaa ja jo esikoisesta olisin toivonut tyttöä, mutta ei se tee pojastani vähemmän rakasta millään tavalla. Esikoinen ei ollut mitenkään itsestään selvyys vaan hedelmöityshoitojen ansiosta rakkaan lapsemme saimme. Halusimme lasta enemmän kuin mitään muuta, mutta silti tuleva äitiys hieman pelotti ja jotenkin koin, että tyttö olisi ollut "helpompi" kuin poika. Pojan syntyessä oli kuitenkin maailman luonnollisin asia olla poikalapsen äiti. Toista odottaessa ajattelin, että olisi rikkaus saada kasvattaa myös tyttölapsi, niin ei kuitenkaan käynyt.

Vaikka siis kummankin pojan toivoin olevan tyttö, olen todella kiitollinen ja onnellinen kahdesta terveestä ja suloisesta pojasta. Kolmannesta lapsesta haaveilemme ja edelleen tytöstä haaveilen, vaikka kolmas poika on ihan yhtä tervetullut :)

:hug: löytyihän tähänkin keskusteluun fiksukin äiti :)
mun mielestä on ihan luonnollista odotusaikana toivoa jompaakumpaa sukupuolta ja haaveilla joko tyttärestä tai pojasta. luonnotonta on jos se "väärä" sukupuoli tekee lapsesta vähemmän rakkaan tai tärkeän

En, en ole koskaan pysähtynyt miettimään asiaa, en vaikka itse olen 'vain' tyttöjä lapsina olevasta perheestä.

En myöskään allekirjoita ajatusta että tytöt olisi jotenkin helpompia kuin pojat saati toisinpäin.

Muistan kun iskä joskus jollekulle sanoi kun jälleen kerran kysyttiin ja kommentoitiin että kun ei teillä sitä poikaa sit ole..... niin isä sanoi että tytöt tuo sitten poikiakin meille- eli vävyt- ja kyllä he kaikki perheeseen on 'omiksi' otettukin.

Mutta joskus kyllä ihmiset päästelee uskomattomia kommentteja |O

Yhteistyössä