Oletteko katselleet Koirakuiskaaja-sarjaa?

IhaNainen
Vieras, oon sun kaa samaa mieltä! Ihana tyyppi, sillä on varmaa tosi hyvä suhde vaimoonsa ja lapsiinsa. Mä kans tykkään ihan sikana sen tyylistä. Se tosiaan käyttäytyy kun koira (kouluttaessaan), eikä höpise turhia/suurentele asioita kuten esim. Victoria Stilwell. Mä oon jo päättäny, ett kun saan rahaa, matkustan Amerikkaan käymään siellä koirapsykologiakeskuksessa. Ja hei, sit viä; Jos se ei tykkäis koirista, miks se tuhlais niin paljo aikaa koirien kanssa olemiseen, saati kirjojen kirjoittamiseen?! Mulla on ne sen kaikki suomen kielelle käännetyt kirjat. Mulla on kanssa toiminu noi metodit, kun olen muutamaa ongelmakoiraa kouluttanut (olen nyt 12v.).
hahahaha, ei hitto! Vai että ihan 12v ongelmakoirankouluttaja, anna mun kaikki kestää. :D
 
IhaNainen
Millan <3

Monesti katson myös sen Victorian koiranopetuksia mutta mua ärsyttää ihan hillittömästi se namipalojen jakelu ja "good girl, gooooood gööööööörlll" " good boy, goooooooooooooooooooooooooooooooooooood boiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" ...aaargh :D

Millan is the boss!
Olisko joku muuperustelu miksi se on huono tapa, muuta kuin että se kuulostaa susta ärsyttävältä?
 
IhaNainen
[QUOTE="Oops";23191700]No älkää ny viittikö olla ilkeitä ...
on ehkä saanut kitkettyä koiralta pois huonoja tapoja mutta varsinainen ONGELMAKOIRA tarvii kyllä koulutetun ihmisen auttamaan :)

ihana että tällä 12- vuotiaalla on selkeet tavoitteet ja unelmat, GO FOR IT!!! :)[/QUOTE]

No olihan toi nyt ihan äärettömän naiivi kirjoitelma. Ja mitä 12v tekee täällä? Ja Cesarilla on vielä varmasti ihanat suhteet vaimoonsa ja lapsiinsa, mutta eikös tää herra just käynyt aika likaisen eron läpi? :D
 
"Oops"
No olihan toi nyt ihan äärettömän naiivi kirjoitelma. Ja mitä 12v tekee täällä? Ja Cesarilla on vielä varmasti ihanat suhteet vaimoonsa ja lapsiinsa, mutta eikös tää herra just käynyt aika likaisen eron läpi? :D
12-vuotiaat on usein aika naiiveja :)

onko sulla joku "pakko pestä törkypyykkiä" - syndrooma kun ei oikein mistään löydy mitään positiivista sanottavaa?
 
IhaNainen
[QUOTE="Oops";23191840]12-vuotiaat on usein aika naiiveja :)

onko sulla joku "pakko pestä törkypyykkiä" - syndrooma kun ei oikein mistään löydy mitään positiivista sanottavaa?[/QUOTE]

Miten niin ei mistään? Jos mulla ei löydy positiivista sanottavaa Cesarista niin oon kauhee pessimisti muutenkin vai?
 
I <3 Daddy
[QUOTE="Oops";23191700]No älkää ny viittikö olla ilkeitä ...
on ehkä saanut kitkettyä koiralta pois huonoja tapoja mutta varsinainen ONGELMAKOIRA tarvii kyllä koulutetun ihmisen auttamaan :)

ihana että tällä 12- vuotiaalla on selkeet tavoitteet ja unelmat, GO FOR IT!!! :)[/QUOTE]

Kiitti. Ooks mä nuorin kirjoittaja? Ne on ollu tuttavien koiria, joita olen oman koiran avustuksella kouluttanut. Tosin omistajat ei saa koiria pysyyyn ruodussa, kun ne ei vielä ymmärrä tästä aiheesta mitään... Niillä ei näy Liv, niin ne ei voi kattoo Koirakuiskaajaa. Ajattelin pyytää ne meille, ja näyttää nauhotettuja pätkiä kuiskaajasta, että ne pääsis kärryille, koira on jo oman osuutensa hoitanut. En mä siis VIELÄ tietenkään ongelmakoirakouluttaja ole, mutta se ois tavotteena, ja jostain se on aloitettava, vai mitä?
 
I <3 Daddy
Millan <3

Monesti katson myös sen Victorian koiranopetuksia mutta mua ärsyttää ihan hillittömästi se namipalojen jakelu ja "good girl, gooooood gööööööörlll" " good boy, goooooooooooooooooooooooooooooooooooood boiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" ...aaargh :D

Millan is the boss!
Joo mä oon ihan samaa mieltä sun kanssa! Ja mä haluisin oikeesti tietää, että mikä niillä, jotka väittävät Cesarin käyttävän fyysistä väkivaltaa, on tiedonlähteenä? Mä en ainakaan halua/suostu uskomaan, että Cesar käyttäisi väkivaltaa.
 
I <3 Daddy
Anteeks nyt kauheesti, jos mun kirjoitus oli naiivi! En mä ees tiä mitä se tarkoittaa, enkä ole kyllä missään vaiheessa väittänyt olevani ongelmakoirakouluttaja...
 
WTF?
Ei hv... Voisitteko katsoa kyseistä ohjelmaa ja lukea kirjat!!!!?? Cesar kouluttaa koiria niiden luonnollisten vaistojen avulla! Ohjelmassa ei rääkätä eläimiä yms! Kertokaas te jotka osaatte sitten kouluttaa niitä koirianne, miten kouluttasitte koirat jotka esim. hyökkää ihmisten kimppuun ulkona? Lahjotte nameilla tai pieksette TAI ette tee mitään ! menkää Vi**u itteenne !
 
"Ansku"
En oo piikkipantaa huomannu. Mistähän moinen piikkiskandaali saanut alkunsa? Pitääkö osan suomalaisista olla niin kateellisia törmätessään kaveriin,jolla on homma hanskassa? Enkä usko pahoinpideltyyn koiraan.Miksi uskoisin,kun en tiedä juttua henkilökohtaisesti. Ihmisillä on laumana tapana ottaa joku kynsiinsä kiusattavaksi! Onko tuttua. Mä luulen,et moni koira on Cesarin ansiosta säästyny lopetukselta, miettikää sitä!!!
 
"Jamppa"
Millan on ehdottomasti paras ongelmakoirien kouluttaja, kenestä olen edes kuullut. Kyllähän noita valittajia aina löytyy, jotka löytää jokaisesta jotain negatiivistä (ja kaikista ihan varmaan löytyykin). Mutta selkeästi Millanin opit auttaa. Mua vähän ihmetyttää toi, että jos joku käyttää sähköpantaa niin siitä nousee karmee haloo. Sen käyttöhän on ihan siitä kiinni, KUINKA sitä käyttää. Voisin kuvitella tilanteita, joissa koira käyttäytyy agressiivisesti, silloin kun omistaja on kauempana tms. Jos toinen vaihtoehto on koiran lopettaminen en ainakaan itse kieltäisi sähköpannan käyttöä. Eriasia on se, jos tommosia pantoja käyttää ihan normaali koulutuksiin.
Ja ennenkun alatte valittaa mielipiteestäni kerron, että itse en ole ikinä käyttänyt kyseistä vekotinta. Olen myös sitä mieltä, että koiran koulutuksessa joutuu joskus käyttämään pakotteita, varsinkin kun puhutaan ongelmakoirista (tai omistajista).
Pääsääntöisestihän noi Millanin opit on todella hyviä ja loogisia. Kaiken lisäksi ne näyttäis toimivan. Itse olen toiminut yli 20 vuoden ajan palveluskoirien ja terriereiden kanssa, enkä ole tavannut ketään jota voisin pitää lähellekkään Millanin tasoisena ja olen käynyt useemmallakin koulutusleirillä ja tilaisuudessa.
Mutta loppujen lopuksihan on sama mitä näille keskustelupalstoille kirjoittaa, aina löytyy niitä jotka tyrmää muiden ajatukset. Ja se oikeushan meillä kaikilla on. Ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä. Cesar Millan on kumminkin tällähetkellä paras.
 
koiruliini
"Hän tunnetaan nimen omaan "taikatempuista" eli koira viedään hänelle, koulutuksen aikana omistaja ei pääse katsomaan koiraansa."

Jos olisi tutustunut herra Millanin metodeihin paremmin, tietäisi miksi omistaja ei pääse katsomaan koiraansa koulutuksen (siis kuntoutuksen) aikana. Koiran ongelmat johtuvat lähes aina siitä, mitä koiran omistajat ovat tehneet tai jättäneet tekemättä. Esimerkiksi koira saa vain hellyyttä, mutta siltä puuttuu kuri ja liikunta on vain kusella käymistä pari kertaa päivässä. Tämän vuoksi koiralla on yllinkyllin patoutunutta energiaa, joka sitten purkautuu yleensä ongelmakäyttäytymisenä, eikä ihmiset tätä tajua, vaan alkavat vain syyttää koiraa, joka pahentaa koiran käyttäytymistä entisestään. Eli koiran ongelmat johtuvat omistajasta, ei koirasta. Monesti koiran ongelmat on jo niin pahassa jamassa, ettei Millanilla ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa se väliaikaisesti pois omistajiltaan ja opettaa koira uudestaan olemaan koira! Tässä suurena apuna toimii Millanilla oleva tasapainoisten koirien lauma. Ne auttavat ongelmakoiraa löytämään uudestaan "henkisen tasapainon". Jos koira ei ole vielä ns. parantunut kunnolla ja se kohtaa omistajat, jotka ongelmat aiheutti, koira palaa hyvin äkkiä entisiin, ongelmia aiheuttaneisiin käytöshäiriöihin.
Lisäksi Millan aina korostaa sitä, miten laumanjohtajan eli ihmisen tuli olla AINA rauhallisen itsevarma kouluttaessaan koiraa! Jos koiraa "näpäyttää" Millanin tyyliin ja tekee sen hermostuneessa tilassa, koira ei ymmärrä sitä oikein ja se saattaa aiheuttaa vain enemmän ahdistusta.. Joten Millanin ohjeita tulisi noudattaa vain oikeassa mielentilassa.

"Huomatkaa lisäksi ettei Millanilla ole minkäänlaista koulutustaustaa eläinten käyttäytymiseen."

Jos olisi lukenut Millanin kirjat (edes sen ensimmäisen), tietäisi, että hän on koko elämänsä ajan viettänyt koirien parissa. Hän pääsi heti pienenä viettämään aikaa tasapainoisten koirien kanssa sekä lisäksi päässyt näkemään muita ns. villiä koiria sekä ei niin tasapainoisia koiria. Jos se ei riitä minkäänlaiseksi "koulutukseksi", että on viettänyt koko elämänsä koirien kanssa, niin on aika ihme juttu.. Kaikkeen pitäisi nykyään olla yliopistotason koulutus, jotta voitaisiin sanoa henkilöä päteväksi.
 
Borkku
Jee, kerranki joku muu on samaa mieltä. Koiraa ei kuulu kouluttaa rankaisemalla huonosta käytöksestä, vaan palkitsemalla hyvästä. Mutta varoituksen sana, nyt saat kyllä koko palstan kimppuus kun dissaat niiden ylijumalaa. :D
Entäs ku se saakelin koira ei tee mitään sellasta mistä sitä vois palkita?

Juu katos ku niitäki oikeesti löytyy ja niiden kans mm. ite teen hommia.
 
IhaNainen
Entäs ku se saakelin koira ei tee mitään sellasta mistä sitä vois palkita?

Juu katos ku niitäki oikeesti löytyy ja niiden kans mm. ite teen hommia.
En voi mitenkään uskoa että joku koira tekee koko ajan jotain pahaa, siis ihan joka sekunti... Aluksihan voi palkata ihan vaan vaikka paikoillaan seisomista, jopa ihan sekunneista. Mun mielestä koiraa ei saa pahoinpidellä missään tilanteessa.
 
"palma"
Ja yllätäen tähän ei ole kellään cesar-fanilla mitään sanomista. :D
Jos jalalla pysäytetään aggressivisen koiran kierrosten nousu, niin siitä vaan. Nollasta sataan kiihtyvä koira ei kuuntele, kun sille hoetaan "Rekku, Rekku, Rekkuu, hei Rekku", eikä se piittaa, vaikka tyrkkäisit tirisevän kinkun sen eteen. Jos koiran ainoa target on toisen koiran kaulavaltimo, niin jalka oikeassa paikassa voi sopivasti saada ajatukset muualle. Onneksi tällaisia koiria tulee kadulla vastaan aniharvoin, joten katsoisin kadulla koiraansa tuolla lailla monottavaa ihmistä huolissani. Todennäköisyys siihen, että tyyppi käyttäisi metodia väärään käytökseen ja väärässä tilanteessa olisi liian suuri.
 
En voi mitenkään uskoa että joku koira tekee koko ajan jotain pahaa, siis ihan joka sekunti... Aluksihan voi palkata ihan vaan vaikka paikoillaan seisomista, jopa ihan sekunneista. Mun mielestä koiraa ei saa pahoinpidellä missään tilanteessa.
Rautalangasta vääntäen: Se, mikä meidän ihmisten mielestä on väkivaltaa (alistaminen yms.) on usein eläimen normaalia ja luontaista laumakäytöstä.

Sinä tykkäät pehmeistä metodeista, toiset kovemmista. Miksi niistä pitää väitellä. Miksei näitä kahta voi soveltaa keskenään?

Ei sinullakaan voi koiran koulutustaidot ihan hanskassa olla, kun ongelmia tuntuu riittävän?
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
Borkku
En voi mitenkään uskoa että joku koira tekee koko ajan jotain pahaa, siis ihan joka sekunti... Aluksihan voi palkata ihan vaan vaikka paikoillaan seisomista, jopa ihan sekunneista. Mun mielestä koiraa ei saa pahoinpidellä missään tilanteessa.
Koira jolla jo on ongelmakäyttäytymistä ei välttämättä edes seiso paikallaan ilman et siihenki tilanteeseen liittyis mukaan myös negatiivista käyttäytymistä.

En mäkään oo sitä mieltä et koiria tai yleensäkään eläimiä sais pahoinpidellä, mut se mikä on kenenki mielestä sit jo pahoinpitelyä onkin aivan toinen asia.
 

Yhteistyössä