Oletteko katselleet Koirakuiskaaja-sarjaa?

koiruliini
Niin.. Monelta ongelmalta vältyttäisiin jos ihmiset tajuaisivat, että koirat on koiria eikä mitään muuta! Toki Cesar korostaa sitä, että ensimmäiseksi tulisi muistaa, että koira on eläin, sitten se on koira, sitten se on rotu jne.. Ongelmat koirien kanssa syntyy monesti juuri siitä, että niitä inhimillistetään liikaa, pidetään lähes tasa-arvoisina ihmisten kanssa. Ei vain tajuta sitä, että koira on onnellinen silloin, kun se tietää kuka on sen johtaja.
 
.............
paljon ja kyllähän tuo mies osaa asiansa, juuri oikein. Se, mikä mua ihmetyttää aina ja aina vaan uudestaan on se että miten ihmiset ei ensinnäkään osaa tulkita koiriaan yhtään mutta vielä enemmän se että miten voi unohtaa niin simppelit perusasiat (jotka on _eläinten_kanssa tosi tärkeitä) ja toimia ihan vailla maalaisjärkeä- niinku eläin ei olisi eläin ollenkaa. Aivan käsittämättömän tyhmiä virheitä. Mulla on ollut koiria ja ja olen ollut tekemisissä kaikenmaailman elukoitten kanssa eikä koskaan ole ollut ongelmia, sen kaikista toivottomimmankaan kanssa. Luulen että se johtuu siitä että suuren eläinrakkauteni lisäksi olen tarkka havainnoimaan ja luonteeltani johtajatyyppiä. Mutta joo, aivan mahtava mies. Vaikka pakko myöntää että ensi alkuun inhosin niitä hampaita ja sitä tunnusta ;P
 
"jep"
[QUOTE="tööt";23421890]Ja siitä tökkimisestä tulee koiraparalle parantumattomat traumat vai?[/QUOTE]

No en tiedä, koirat sais kaikki mennä piikille, mutta Viktoria ei töki ja saa aikaseks hyväkäytöksisiä koiria.
 
"tööt"
[QUOTE="jep";23421915]No en tiedä, koirat sais kaikki mennä piikille, mutta Viktoria ei töki ja saa aikaseks hyväkäytöksisiä koiria.[/QUOTE]

Victoria ja Cesar käsittelee hitusen eri kaliiberin koiria
 
"tööt"
[QUOTE="jep";23421933]Eli tökkikööt. En silti tykkää.[/QUOTE]

Mä niin tahtoisin nähdä, kun Victoria tekee malliyksilöitä rähisevistä jääräpäistä koirankekseillä
 
Ihanainen on pölvästi. Oli aika kun meikäläisellä oli kultainennoutaja, joka toi vaatteetkin pyydettäessä, haki puhelimen kun se soi, pisti valot pyynnöstä, teki ihan kaiken. "Koulutin" sen itse, opetin sille kaikki maailman temput ja TOKO:ssa voittajaluokan liikkeet. Olin tuolloin 9-10-vuotias. Ja mielestäni maailman PARAS koirankouluttaja. Jos joku olisi puhunut silloin jalkaherätteistä, niin olisin varmasti lentänyt pienelle pyllylleni ja kohissut väkivallan käytöstä, kuten Ihanainen nyt (kahden perusperhekoiran omistajana).

Tarvittava määrä vuosia ja kokemusta on tuonut sen verran silmää, että tyydyn vaan peesailemaan koiralauman isäntää ja Borkkua. Vaikka ymmärrän toki, että onhan se helppo huudella kun ainut itseä kohdannut ongelma on pieni näykkiminen tai merkkailu..
 
Kyllästynyt valehteluun
Englannissa viralliset lemmikkijärjestöt varoittavat koiranomistajia koirakuiskaajien menetelmistä. Millanilla on vireillä monta oikeusjuttua, mm. koira, joka oli hänen koulutuksessaan, oli pahasti ruhjottu. Millanin oppeja ovat mm. sierainten pitäminen kiinni, jolloin koira ei voi hengittää, pidennetyt sessiot juoksumatolla (joihin koiria on kuollut) sekä ns. flooding, jossa koiralle pelottavaa ärsykettä kuten toista koiraa pidetään näkyvillä niin pitkään ettei reaktioa enää synny. Ei voi suositella. Ei fyysisesti eikä koiran mielenterveyden kannalta.

Lisää tietoa APBCn nettisivuilla

Eläinten kouluttamisesta kirjoitan blogissani: Eläinten koulutuksesta
Olisin erittäin kiitollinen, jos joku voisi ystävällisesti näyttää minulle jaksot/videopätkät yms., joissa Ceasar Milan, Koirakuiskaaja, mukamas kiduttaa/rääkkää koiria. Luulenpa vain ettei sellaista ihmistä löydy, sillä kaikki Milanin käyttämät keinot ovat kaikkea muuta kuin eläinrääkkäystä.

Kateellisten ininästä tämä kaikki onkin saanut alkunsa: toiset koirankouluttajat yrittävät välittömästi hyötyä Milanin saamasta negatiivisesta mediajulkisuudesta mainostamalla omia "parempia" koirankoulutusmetodejaan ohjaamalla ihmisiä blogeilleen.. Naurettavaa ja moraalitonta toimintaa!

Ennen kuin uskotte perättömiin väitteisiin, suosittelen lämpimästi kaikille JOKAISEN Koirakuiskaaja-jakson katsomista. Itse olen ne katsonut enkä ole KOSKAAN nähnyt Ceasarin käyttävän esim. sähköpantaa. Ts. Mistä näitä juttuja oikein tulee????

Ihmettelen myös suuresti ihmisten halua arvostella ja haukkua Milanin hampaita ja ulkonäköä. Minä kun luulin, että kyse on eläimistä ja eläinten hyvinvoinnista eikä koirankouluttajan ulkonäöstä. Vai olenko täysin väärässä??
 
"Amanda"
Cesar ei ole miltä näyttää. Olen nähnyt pari videota, mitä ei koskaan televisiossa näytetä. Kun mies on koiran kanssa lenkillä ja se vetää, mies potkaisee koiraa vatsaan että se sattuu ja sen jälkeen vetää pannasta että koira meinaa tukehtua. Koira ei sen jälkeen uskalla vetää, koska pelkää että sitä lyödään ja potkitaan. Kun katsoin ensimmäiset jaksot sitä tv'stä, ajattelin että 'jes, toiku meillekki tulis ni sais kaikki huonot tavat pois !', mutta sitten kun googletin sanoja sarjasta, paljastui karu totuus. En enää katso ohjelmaa, vaan mielummin ohjelmaa missä on nainen ( isännän ja koiran käytöskoulu ) jossa koiraa ei vahingoiteta millään lailla. Victoria Stilwell on hyvä koirankouluttaja, ja lainmukainen. Kiitän jos ymmärrätte.
 
:(
http://www.youtube.com/watch?v=KuinToBgUco&oref=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fresults%3Fsearch%3DSearch%26resnum%3D0%26oi%3Dspell%26search_query%3Dcesar%2Bmillan%2Bhits%26spell%3D1%26suggested_categories%3D15%252C24%252C26%252C27%26sa%3DX&has_verified=1

Tosi kiva tyyppi!
 

Yhteistyössä