Oletteko katselleet Koirakuiskaaja-sarjaa?

en tiiä
-tarviiko niistä mitään mieltä olla, kun ne kerran toimii.

koira kun ei ole ihminen eikä se tajua jos sille selittää ummet ja lammet, niinkuin moni näyttää tekevän.
 
piu
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Pari jaksoa olen katsonut ja en tykkää. Koko ukko ärsyttää hampaineen ja käyttää piikkipantaa.
Ei käytä.

Jos omistajat käyttää sitä, niin Cesar ei kielläkään, mutta vaihtaa yleensä simppelin narun tilalle.
 
piu
Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Pari jaksoa olen katsonut ja en tykkää. Koko ukko ärsyttää hampaineen ja käyttää piikkipantaa.
Mä olen katsonut ko. sarjaa useita tunteja, enkä ole missään vaiheessa huomannut piikkipantaa.
Niin koska Toivoliini on väärässä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Pari jaksoa olen katsonut ja en tykkää. Koko ukko ärsyttää hampaineen ja käyttää piikkipantaa.
Mä olen katsonut ko. sarjaa useita tunteja, enkä ole missään vaiheessa huomannut piikkipantaa.
No itse olen nähnyt ja aika moni karsastaa hänen oppejaan. Muutamaan keskusteluun olen koirapalstoilla törmännyt.
 
piu
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Pari jaksoa olen katsonut ja en tykkää. Koko ukko ärsyttää hampaineen ja käyttää piikkipantaa.
Mä olen katsonut ko. sarjaa useita tunteja, enkä ole missään vaiheessa huomannut piikkipantaa.
No itse olen nähnyt ja aika moni karsastaa hänen oppejaan. Muutamaan keskusteluun olen koirapalstoilla törmännyt.
Niin,jos koiralla on valmiiksi sellainen. Cesar itse ei piikkipantaa kannata, vaan alle dollarin hintaista narua, johon tekee lenkin ja koiran pää siitä läpi.

olen seurannut sarjaa 1,5 vuotta.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Pari jaksoa olen katsonut ja en tykkää. Koko ukko ärsyttää hampaineen ja käyttää piikkipantaa.
Mä olen katsonut ko. sarjaa useita tunteja, enkä ole missään vaiheessa huomannut piikkipantaa.
No itse olen nähnyt ja aika moni karsastaa hänen oppejaan. Muutamaan keskusteluun olen koirapalstoilla törmännyt.
Mitä syitä he ovat kertoneet miksi karsastavat?

Cesar itse ei käytä piikkipantaa kylläkään, jos viitsii hetkenkin keskittyä ohjelmaan tämän kyllä huomaa tollompikin tyyppi, joka kykenee ottamaan vastaan muunkinlaista oppia kun vaan sen mitä itse pitää ainoana oikeana.
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Pari jaksoa olen katsonut ja en tykkää. Koko ukko ärsyttää hampaineen ja käyttää piikkipantaa.
Mä olen katsonut ko. sarjaa useita tunteja, enkä ole missään vaiheessa huomannut piikkipantaa.
No itse olen nähnyt ja aika moni karsastaa hänen oppejaan. Muutamaan keskusteluun olen koirapalstoilla törmännyt.
Jotkut ei tykkää, mutta kannattajia löytyy myös runsaasti. Kaimio-tyypit usein ahdistuu jo pienimmästäkin pakotteesta tai siitä, että esim. liukkaita pintoja pelkäävä koira viedään väkisin kohtaaaan pelkonsa. Heidän mielestään koira pitää houkutella paikalle täysin vapaaehtoisesti, vaikka siihen menisi puoli vuotta, näin kärjistäen:)

Mä tykkään tyypistä, kunhan raaputtaa sen jenkkikuorrutuksen pois. Puheet omistajan levollisesta mielentilasta ja sen vaikutuksesta koiraan ovat ihan asiaa.
 
vieras
Minä tykkään. Meillä oli mietteissä viedä dominantti agressiivinen uros piikille, kun alettiin seurata Milanin sarjaa. Ja meillä asuu tätä nykyä iloinen ja kuulias koira:) Oikeasti ongelma koiriin ne opit tehoaa hyvin. Ja hyvin simppeleillä harjoituksilla saatiin aikaan uskomaton muutos koiran käytöksessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä tykkään. Meillä oli mietteissä viedä dominantti agressiivinen uros piikille, kun alettiin seurata Milanin sarjaa. Ja meillä asuu tätä nykyä iloinen ja kuulias koira:) Oikeasti ongelma koiriin ne opit tehoaa hyvin. Ja hyvin simppeleillä harjoituksilla saatiin aikaan uskomaton muutos koiran käytöksessä.
Upeeta!!! :heart: :flower:

 
jaana
Englannissa viralliset lemmikkijärjestöt varoittavat koiranomistajia koirakuiskaajien menetelmistä. Millanilla on vireillä monta oikeusjuttua, mm. koira, joka oli hänen koulutuksessaan, oli pahasti ruhjottu. Millanin oppeja ovat mm. sierainten pitäminen kiinni, jolloin koira ei voi hengittää, pidennetyt sessiot juoksumatolla (joihin koiria on kuollut) sekä ns. flooding, jossa koiralle pelottavaa ärsykettä kuten toista koiraa pidetään näkyvillä niin pitkään ettei reaktioa enää synny. Ei voi suositella. Ei fyysisesti eikä koiran mielenterveyden kannalta.

Lisää tietoa APBCn nettisivuilla

Eläinten kouluttamisesta kirjoitan blogissani: http://elainkoulutus.wordpress.com/

 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja jaana:
Englannissa viralliset lemmikkijärjestöt varoittavat koiranomistajia koirakuiskaajien menetelmistä. Millanilla on vireillä monta oikeusjuttua, mm. koira, joka oli hänen koulutuksessaan, oli pahasti ruhjottu. Millanin oppeja ovat mm. sierainten pitäminen kiinni, jolloin koira ei voi hengittää, pidennetyt sessiot juoksumatolla (joihin koiria on kuollut) sekä ns. flooding, jossa koiralle pelottavaa ärsykettä kuten toista koiraa pidetään näkyvillä niin pitkään ettei reaktioa enää synny. Ei voi suositella. Ei fyysisesti eikä koiran mielenterveyden kannalta.

Lisää tietoa APBCn nettisivuilla

Eläinten kouluttamisesta kirjoitan blogissani: http://elainkoulutus.wordpress.com/
Mielenkiintoista. Olen häiskän kirjan lukenut ja ainakaan siinä ei kuvattu yhtään arveluttavaa metodia tai mitään muutakaan kulmakarvoja nostattavaa, vaan otettiin tv-sarjaa paljon "henkisempi" lähestymistapa koiran psyykeen. Lukemani perusteella en purematta niele tuota sierainjuttua, mistä siinä oikein on ollut kyse? Juoksumattosessioistakin olisi mielenkiintoista tietää taustaa enemmän. Floodingiakaan en oikopäätä tuomitse, koska senkin voi tehdä niin monella tavalla. Kohtuullisen epämukavuuden aiheuttaminen koiralle on vielä kaukana julmuudesta. Toki jos tyyppi saa syytteen ja väitteet todetaan aiheellisiksi, niin muutan käsitykseni k.o. miehestä.
 
piu
Tässä Cesar sanoo, että väärin toiminut oli ystävä, ei työntekijä. Mitä enemmän Cesarin touhuja katsoo, tietää, että sillä miehellä ei ole mitään syytä pahoinpidella koiria - hän on monasti ainoa joka ne saa kuriin pelkällä läsnäolollaan.

Itse vertaisin Cesarin metodeja vauvan unikouluun: jotta jatkuva paha olo saadaan pois, on tehtävä jotain pysäyttävää. Koiran kohdalla jatkuva stressi, hermostuneisuus ja aggressio ei tee muuta kuin vie ennenaikaiseen hautaan, siksi siihen on hyvä puuttua ja saada "aivot uusille urille".

En toki tiedä kaikkea Cesarista, mutta en usko mihinkään tahallisiin vammantuottamisiin tai vastaavaan.

http://news.nationalgeographic.com/news/2006/07/060731-dog-whisperer.html
 
msh
Olen seurannut sarjaa silloin talloin. En ole koiraekspertti joten kayttamistaan menetelmista en voi keskustella mutta ihailtavasti se osaa kasitella myos omistajia, joten siita pisteet.
 
mie
Aivan uskomaton tyyppi! saa lähes koiran kuin koiran kuosiin, ja ei todellakaan käytä piikkipantaa tai muutakaan fyysistä kuritusta, se todella tuntee koirat ja osaa vetää oikeasta narusta!
 
Jaana
sitä monikaan viitsi mainostaa olevansa väkivaltainen. etenkin kun kirjoja on tarkoitus myydä. Millanilla on useita oikeusjuttuja meneillään. Hän tunnetaan nimen omaan "taikatempuista" eli koira viedään hänelle, koulutuksen aikana omistaja ei pääse katsomaan koiraansa. Sitten eläin palautetaan "kunnollisena". Koiria on kuollut koulutuksen aikana, lisäksi asiakkaat ovat kyselleet mistä ihmeelliset ruhjeet ovat peräisin. Ymmärrettävästi näistä asioista ei julkisuudessa kuulla, sillä Millanilla on varsin pätevät lakimiehet.
http://pitbulljungle.blogspot.com/2006/08/experts-weigh-in-on-dog-whisperer.html

Koiralle ei tarvitse tuottaa epämukavuutta saadakseen sen oppimaan tai tottelemaan. On monissa tieteellisissä kokeissa todettu, että positiivinen vahviste on tehokkain ja nopein keino kouluttaa eläimiä. Huomatkaa lisäksi ettei Millanilla ole minkäänlaista koulutustaustaa eläinten käyttäytymiseen. Näitä meillä on Suomessakin.
 
Olen seurannut sarjaa ja tykkään. Mun mielestä Cesar on ihmisenä todella miellyttävä (siis televisiossa) ja osaa selittää asiat meille ihmisille selkeästi että ymmärrettäis koiriamme paremmin. Noihin oikeusjuttuihin sun muihin en ota kantaa.
 

Yhteistyössä